Uncategorized

رواية أحببتها في هروبها الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

 رواية أحببتها في هروبها الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم حسن

حمزة روح بيته 
هيام… انت جيت ليه 
حمزة… جاي اشوف دينا
هيام… محدش هنا غيري 
حمزة… دينا راحة فين
هيام… معرفش اعرف بنفسك انت 
حمزة… ماما ارجوكي قولي 
هيام… لا يا حمزة
حمزة طلع فوق و دخل اوضتهم 
حمزة.. انا اسف اسف على كل حاجة عملتها اسف 
اني جرحتك بالشكل ده 
زينة دخلت عليه… بابا
حمزة… اي يا زوزو 
 زينة… انا عارفة ماما فين
حمزة بلهفة… ها قولي
زينة… تيتا قالتلها روحى شقة التجمع و هي راحة
هناك
حمزة… شكرًا اوي يا زوزو
عند دينا 
كانت تجلس بتعب 
دينا… يا رب قويني يا رب انا مش عارفة ايه الي بيحصلي ده انا عملت ايه عشان كده انا عارفة اني في امتحان بس ده امتحان صعب اوي يا رب 
انا عند حمزة
لم يذهب لدينا ذهب لسلمى
حمزة بأبتسامة مصطنعة… سلمى ازيك
سلمى.. حمزة ازيك انت جيت
حمزة… هو انتي كنتي مستنياني 
سلمى… لا عادي 
حمزة… انا مش جاي عشان احكي معاكي انا جاي اقولك
اني عارف انك انتي الي عملتي الڤديو
سلمى… ڤدبو ايه يا حمزة 
حمزة مسكها من شعرها… الڤديو الي عملتيه انتي و ماهر الي خونتيني معاه اوعي تنكري حاجة و اعرفي انك هتروحي انتي و ماهر بتاعك ده ورا الشمس
سلمى… سيب شعري يا حيوان 
حمزة… راجعلك تاني و عايز اعرفك انك مهمة عملتي
ايه مش هتمشي من تحت ايدي
تركها و دهب و هي تنظر اه بشر و تتوعد له 
حمزة راح ركب العربية و راح لدينا 
حمزة… انا مش هطلع انا هفضل مستنيها هنا 
اما عند دينا 
دينا دخلت البلكونة 
بتبص تحت لقت عربية حمزة حمزة رفع راسه و بصلها 
هي بعدت و قعدت على الارض تعيط
حمزة… انا عارف انك سمعاني انا اسف اسف على كل 
حاجة وحشة شوفتيها مني بس عايزك بص بصيلي اشوفك بس لو ده اخر كلام ما بينا يا دينا خليني اشوفك اخر مرا ارجوكي انا بحبك.. مش هتطلعي ماشي انا كده عرفت اني هشوفك تاني 
دينا … ده حاجة مني ليك و ابتدت تغني
أنا وإنت إختارنا إننا نبعد عن بعض خلاص
يبقى مالوش لازمه يبان ضعفي وضعفك للناس
وياريت اللي يجيبلك سيرتي قول كان حبيبي
وأنا هثبت ليهم بطريقتي إن الحكاية خلاص
عادي أهي خلصت زي ما كل حكاية بتخلص
اللي هيجرى و اللي هينقص منا لو إحنا مكملناش
أنا هتعود وإنت كمان لازم تتعود
عمر البعد ما كان بيموت ماهي دنيا ولازم تتعاش
أنا هفضل يا حبيبي أفتكرك عمري ما هنساك
ولا هنسى الأيام الحلوة اللي كانت وياك
هتاخدنا الدنيا وهتفرق بينا الليالي
أنا عايزك بس تكون عارف ببعد وقلبي معاك
عادي أهي خلصت زي ما كل حكاية بتخلص
اللي هيجرى و اللي هينقص منا لو إحنا مكملناش
أنا هتعود وإنت كمان لازم تتعود
عمر البعد ما كان بيموت ماهي دنيا ولازم تتعاش
عادي أهي خلصت زي ما كل حكاية بتخلص
اللي هيجرى و اللي هينقص منا لو إحنا مكملناش
أنا هتعود وإنت كمان لازم تتعود
عمر البعد ما كان بيموت ماهي دنيا ولازم تتعاش
حمزة… يعني خلاص مش هترجعي 
دينا… ايوا يا حمزة كرامتي اهم من اي حاجة
مشيت مشيت و انا كاسر قلبها انا كنت غبي اوي
في طلاقي ليها كان لازم تمسك بيها بس عقابها قاسي اوي مش هقدر اعيش من غيرها انا عارف اني اذيتها 
بس نفسي تسامحني سامحيني انا عارف اني غلط في حقك بس غيرتي عاميتني 
حمزة راح صالة الرياضة البوكس و لبس الترينج 
حمزة… تعالى يا يزن 
يزن… انا مع سارا 
حمزة… تعالى بقولك في صالة البوكس
يزن… اوف حاضر 
سارا… روحله يا حمزة هو اكيد مدايق 
يزن… انا اسف ولله بس هيموتني لو مروحتش
سار ضحكة بخفة 
يزن… احم طب انا اروحك و ارحله بقى
يزن روح سارا و راح لحمزة
يزن… اي يا عم بتضرب كده ليه
حمزة… تعالى يا يزن
يزن بيبلع ريقه… اجي فين 
حمزة… تعالى هنلعب
يزن طلع بخوف 
حمزة اده ليزن بوكس… سلمى السبب
يزن…. و انا مالي
حمزة … انا طلقت دينا بسببها عارف يعني ايه 
يزن… انت الي غبي يا حمزة مديتهاش فرصة تفهمك
حمزة مسكه فضل يضرب… انا حيوان انا غبي بس انا بحبها
يزن… و انا هتجوز و مش هنفع في حاجة انا بموووت 
الحقوني يا ناااااس
حمزة قعد و حط راسه بين ايده و عيط و ده اول مرا 
يعملها… اعمل ايه يا يزن انا مش هعرف اعيش من غيرها انا بحبها 
يزن…. زينة 
حمزة… مالها 
يزن… زينة شايفة دينا امها و اكيد مش هتبعد عنها 
فا انت استخدم زينة 
حمزة… ازاي
يزن… وصل زينة ليها اخرجو مع بعض و قولها عشان 
زينة مع انها هتبقى عارفة انك عايز انت الي تخرج معاها 
حمزة… تفتكر 
يزن… زي ما قولتلك معاك تلت شهور لو مرجعتش 
فيهم اعرف انها مش عايزاك تاني
حمزة… انت عيل بومة اصلاً قوم من هنا
يزن… خلاص استحمل انت بقى 
عند دينا 
فضلت تعيط 
دينا…. الو يا هنا ممكن تيجي
هنا.. انتي كويسة بتعيطي ليه 
دينا… انا كويسة بس ممكن تيجي عايزة اتكلم معاكي 
شوية
هنا… حاضر حاضر انا جايه 
هنا قفلت مع دينا
هيام… ايه هي كويسة يا هنا 
هنا… اه يا ماما انا بس هروح اقعد معاها شوية
هيام… باتي معاها يومين كده متسيبيهاش و خدي 
زينة معاكي
زينة… هيه هروح لماما 
هنا و زينة لبسو و راحو عند دينا 
دينا… زوزو حبيبتي واحشتيني اوي
زينة… و انتي كمان واحشتيني 
هنا…زوزو ادخلي العبي جوا 
زينة… حاضر 
هنا..احكي
دينا ابتدت تعيط و حكت كل حاجة 
هنا… بتعيطي ليه دلوقتي مش انتي مش عايزاه
دينا… انا مش عارفة بس كل اما افتكر الي عملو فيا
ببقى مش قادرة التمسله اعذار 
هنا… انتي عارفة انو شاف سلمى بعينه عارفة يعني
ايه ده الي عمله فيكي و لا حاجة بالنسبة للعمله في سلمى حطي نفسك بداله و شوفي احساسك ايه
دينا… كنت هبقى محتاجة حد يقدر الي حصلي
.. بس انتي عارفة يعني ايه انا في خطر انا مش عارفة
هعيش اربي ابني و بنتي ازاي هسيبهم من غير ام يعني 
هو هيبقى السبب في ان ولادي يعيشوا من غيري ده انا مكنتش بستحمل  ان امي  تبعد عني حتى لو كانت 
بتعاملني وحش 
هنا… خالي املك في ربنا كبير و انتي هتربي ولادك 
دينا… يا ريت يا هنا
يتبع ….
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تميم وملك للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى