روايات

رواية آيتي العاشقة الفصل الخامس 5 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الفصل الخامس 5 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الجزء الخامس

رواية آيتي العاشقة البارت الخامس

رواية آيتي العاشقة الحلقة الخامسة

( اخوك خطف مراتك و هيشيل رحمها الحقها قبل ما يحصل ليها حاجه دا العنوان *****).
خد عربيته وساق باقصى سرعه ع العنوان: مش هسيبك يا طارق لو حصلها حاجه.
زود سرعته وماخدش باله من العربية يلي ظهرت قدمه عكس الاتجاه دخل ف شجرة.
بعد شويه…
نزار كان دماغه مفتوحه طلع العمارة بسرعه ودخل العيادة لاقي بوليس ماسك الممرضة والدكتورة ولاقي ايه قاعدة ع كرسي وبتعيط.
نزار بخضة جري وخدها ف حضنه: حصل ايه انتي كويسة فيكي حاجه.
اية بدموع: الحمدلله ربنا ستر.
الظابط: جاه لنا بلاغ انه ف واحدة مخطوفة هنا و جينا لقينها فعلا ع وشك انه تفـ. ـتح بطنها وتسرق اعضا*ءها.
نزار بهدؤء: تمم شكرا.
اية بخوف: خدني من هنا يا نزار ارجوك.
الدكتورة بصت لهم بخوف…
نزار خدها ونزل حس بدوخة بس مسك نفسه: تعالي نقعد هنا شوية.
اية بخضة: انت دماغك مالها انا ماخدتش بالي.
نزار بهدؤء: حادثة بسيطة المهم انتي حصل ايه.
اية بتذكر: كنت خارجه من عند ماما و لاقيت حد حط حاجه ع وشي ومش حسيت بنفسي غير لما فوقني الظابط و قال انهم خطفوني عشان يسرقوا اعضا*ئي.
نزار بشرود: امم طيب يلا تعالي نطلب تاكس عشان مصدع.
اية بخوف: يلا.
بقلم ميرا ابوالخير..
عند طارق.
طارق كان رايح جاي بغضب: مين بلغ ولاد 🐕 حظه بس ماشي انا هتصرف.
يارا برفع حاجب: ف اي يا طارق.
طارق بتوتر: ملكيش دعوه.
خرج نازل لاقي نزار ساند ع اية اتخض: ا اي دا مالكم.
نزار بجمود: حادثة بسيطة.
طارق بتوتر: احم الف سلامه عن اذنكم.
نزل خارج لاقي يلي شدوه ف عربية.
اية بحنان: كدا انا غيرتلك ع الجرح حاسس بتعب.
نزار بابتسامة: متخفيش جت بسيطة الحمدلله.
اية بتوتر: ا اخاف ايه انا مش خوفت بس..
شدها لحضنه: نامي يا اية.
اية بكسوف: نزار انا….
نزار مقاطعا: ششش نامي بقا.
ابتسمت وقلبها بيدق جامد من قربه…
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
يارا لسهير: ابنك مرجعش من امبارح انا خايفة يكون حصله حاجه.
سهير بجمود: وانتي اول مرة تعرفي انه بيسهر عادي.
يارا بحنق: لا بس الكلام دا مع اية مش معايا.
سهير بقرف: يلي فيه داء مش بيبطله.
سهير خرجت برا الاوضة و يارا بخبث راحت عند علبة الدواء و حطت فيها حاجه وخرجت بخبث.
عند نزار.
اية بتصحى بتلاقي نزار ماسك فيها بتبص لملامحه وتلقائي بتقرب تبوس خده.
فتح عينه بخبث: اي يلي حصل دا.
اية بشهقة: اي م مفيش.
نزار بمكر: يعني مش بوستيني.
اية بتوتر: اه مش بوستك.
نزار بضحك: اه الشارع يلي وراه دا انا هروح اعملك محضر تحرش دلوقتي.
اية ضحكت وهو باسها بسرعه وقام.
اية بشهقة واحراج: قليل الادب .
نزار من برا: لو رجعت لاقتك زي م انتي هكمل هاااا.
اية قامت جري غيرت هدومها ونزلت عند حماتها.
نزار خرج ملاقهاش: جبانة بس حتة قشطة.
لابس تيشرت اسود وبنطلون اسود و كوتش ابيض وساعة ذهبي ونزل سلم ع امه وابوه و مشي .
عند طارق.
كان متعلق و مضر”وب ووشه مليان كدما”ت.
بيدخل نزار ببرود: اتربيت ولا لسه.
طارق بتعب: انت يلي عملت فيا كدا مش هسيبك.
نزار ببرود: اه اخويا وبربيه بقا عاوز تشيل رحم مراتي ياض مش مكفيك يلي عملته انت ايه شيطا”ن.
طارق بغل: ماشي يا نزار انا هوريك.
نزار للرجالة: نزلوه و صبحوا عليه وبعدين يغور.
الرجالة: تمم.
نزار ببرود: اعتبر يلي حصل دا قرصة ودن بس واقسم بالله لو زودت هنسى انك اخويا نهائي.
بقلم ميرا ابوالخير.
مشي ببرود.
بعد شويه….
اية بابتسامة: خدتي الدواء يا ماما.
سهير: لا بعد العشاء هاخده عاملة اي مع نزار.
اية: ابنك طلع قليل الادب يا حجة قالي احنا اخوات واصحاب و اتريه نيته قذ*رة معرفتيش تربي يا حجة.
: كملي.
اية: اه والله و كان عاوز يتحمرش بيا بس انا خلعت.
سهير بتضحك و نزار واقف كاتم ضحكه: وايه تاني.
اية خدت بالها وبصت لاقته واقف: ههههه بن حلال كنا لسه ف سيرتك.
سهير: هروح اشوفهم جهزوا العشاء ولا لا.
مشيت واية خافت من نزار يلي بيقرب: ايه بتقرب ليه امك خلعت وسبتنا والشيطا”ن تالتنا.
نزار بضحك: بقا انا قليل الادب وبتحمرش صح.
اية بضحك: بصراحه لا.
نزار بحنان: ماشي يا اية هطلع انام شويه.
بييجي طارق و اية بتتخض من شكله.
طارق بيبص لهم بغيرة و مش بيتكلم ويطلع ع شقته.
يارا بتكون برا وبتدخل: ازيكم.
اية بمكر: الحمدلله وانتي.
يارا باستغراب: بخير طارق جاه.
اية بخبث: اه بس مظنش انك هتلحقي تشوفيه.
يارا بعدم فهم: قصدك ايه.
اية بخبث: هتفهمي بعدين.
مسكت ايد نزار بدلع: يلا يا زوزو اصل الجو بقا ريحته معفنه هنا.
نزار: يلا يا حبيبتي.
يارا بصت لهم بغيظ: ولايهمني معايا طروقتي.
طلعت عند طارق واتصدمت من شكله: اي دا مالك.
طارق وحاطط تلج: ولا كلمة انتي فاهمه غوري من وشي.
يارا بحزن: تمم.
دخلت اوضتها: نزار مكنش بيعاملني كدا شكلي غلطت.
بقلم ميرا ابوالخير.
بليل..
يارا كانت خارجة من العمارة لاقت البوليس قدمها.
الظابط: استني عندك.
يارا بعدم فهم: افندم.
الظابط: انتي المدام يارا عز.
يارا برفع حاجب: ايوا انا.
الظابط: مطلوب القبض عليكي بتهمة التعد”ي ع مرات اخو جوزك ومحاولة خطفها.
يارا بصدمة…..
عند اية.
نزار نزل يخلص شغل وهي كانت نازلة تدي العلاج لحماتها لاقت طارق ف الصالون شافها راح عندها بعدت شدها ع الحايطة وحوطها.
اية بغضب: انت بتعمل ايه ابعد كدا.
طارق بخبث: مش باعد اي مش بتحبي قربي.
اية ببرود زقته: خير عاوز ايه.
طارق بخبث: اسمعي العرض بتاعي.
اية ببرود: عرض اي اتفضل امشي من هنا.
طارق ببرود: انا عاوز نرجع زي الاول بس زي ما احنا حاليا.
اية باستغراب: مش فاهمه.
طارق بمكر: يعني انتي هتفضل مرات اخويا بس هتعامليني كاني جوزك لانه بصراحه عاوز اخلف والعيل يكون منك انتي.
اية بصدمة: نعممم انت اتهبلت ف مخك يا زبا”لةةةة.
طارق بخبث:اسمعي بس انتي اه مرات اخويا دلوقتي بس دا ميمنعش اني ف القلب بردو.
: تحب اطلقها لك وتتجوزها ع يارا؟.
اية بصدمة: نزار.
نزار بغضب….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا 

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية آيتي العاشقة)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى