Uncategorized

رواية روح الأدهم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم يارا سلام

 رواية روح الأدهم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم يارا سلام

روح بتقرب ل ادهم وفجأة 
سيف شد مسدس الظابط وصوبه ناحية ادهم وقالها هعيشك ف جحيييم يا روووووح 
واطلق رصاصة 
روح: ادهااااااااااام وراحت حضنته 
 ليتفاجا الكل ان الرصاصة اخدتها روح 
ادهم : روووووووووح لاااااااا 
احمد ل سيف  : انت مجنون انا هوديك ف داهية د انت ايامك الجاية كلها سواد معايا د انا هلف حبل المشنقةب ايدي حوالين رقبتك بس استنى عليا
وصرخ اسعااف بسرعة 
سعاد: روح ي بنتي قومي ي قلب امك يلا نروح قومي ي حبيبتي 
روح بين ايدين ادهم اللي مش٠ شايف ولا سامع حد حواليه غيرهاا 
ادهم : روح قومي يلا متهزريش يلا ي روح يلا عشان نروح 
يلا ي روووح انا مسامحك والله انا كنت زعلان اوي منم بس خلاص انا مش زعلان منك بس قومي بقا 
مروان : روح متسيبينيش عشان خاطري ي قلب اخوكي انتي متعرفيش اليومين اللي فاتو عدو عليا ازاي وانتي مش معايا 
يلا ي روح قووومي 
جت عربيةالاسعاف واخدو روح 
ف المستشفى 
الدكاترة والممرضين داخلين خارجين اوضة العمليات عند روح 
ومحدش بيرد ع ادهم اللي هيتجنن عليها 
ولا اهلها اللي لو جرالها حاجة يموتو 
الدكتور خرج من اوضة العمليات 
ادهم ومروان: طمنا ي دكتور 
الدكتور : احنا عملنا اللي علينا لكن للاسف الحالة خطيرة جدا 
ادعولها ان اليومين الجيين دول يعدو ع خير  عن اذنكو 
سعاد : قعدت ف الارض وفضلت تدعي وتعيط 
مصطفى : اهدي ي سعاد مش كده ان شاء الله هتقوملنا بالسلامة 
ادهم : خد عمو مصطفى وطنط سعاد ي مروان روحهم انا هفضل هنا 
مروان : هروحهم واجيلك 
يلا ي ماما يلا ي بابا 
سعاد : انا مش همشي من غير بنتي لاا 
مروان : مينفعش ي ماما كده غلط يلا نروح دلوقتي وتعالي الصبح تاني 
ومشيو 
ادهم قعد ع الارض ادام اوضة روح وسند راسه ع الباب  وبكى 
ادهم بدموع مبتقفش : روح انا ااسف اوي آسف اني شكيت فيكي 
اسف اني افتكرتك بتفكري ف الفلوس بس والله غصب عني 
م انتي مسبتيليش حل تاني انتي اللي عملتي كده ي روح 
طب ليه مقلتيليش ي روح ليه سيبتيني ظالمك طول الوقت اللي فات وشايفك رخيصة وانتي مفيش اغلى منك ف الدنيا ليه كده ي روح 
هنت عليكي د انا ادهم اكتر حد حبك ف الدنيا دي كلها د انا معرفتش معنى الحب  غير معاكي ي روح 
حبيتك من اول م شفتك شدتيني لدنيتك ي روح 
كنت بحب جنانك اوي وطفولتك وعفويتك 
اسعد لحظة ف حياتي لما عرفت اننا هنكون جيران 
وكنت اسعد واحد ف الدنيا كلها لما وافقتي ع  خطوبتنا 
بس كنت اتعس واحد ع الارض لما شفتك لابسة الابيض ل غيري حتى لو تمثيل ي روح 
ليه عملتي كده لو وقفتي ادامي واخدتي مكاني الرصاصة 
النهاردة كانت اول مرة اتمنى انك متحضنينيش ي روح ي ريتك م حضنتيني ي ريتني كنت انا 
قومي بقا ي روح عشان تلبسي الابيض ليا 
مروان : ادهم اهدى مش كده والله هتبقى كويسة هي مش هتسبنا متقدرش تبعد لانها متاكده اني معرفش اعيش من غيرها 
الدكتور جاي بسرعة دخل عند روح ولما خرج 
ادهم : ف ايه ي دكتور ايه اللي حصل 
الدكتور : مين فيكو ادهم 
ادهم بلهفة : انا ي دكتور 
الدكتور : هي بتكرر اسمك كتير ممكن تدخلها 
ادهم : دخل من غير كلام 
قعد ع كرسي جمب روح ومسك ايدها 
ادهم: قومي ي روحي بقا متعمليش فيا كده 
روح فتحت عينها وبصت ل ادهم 
ادهم بفرحة : روحي حمد الله ع السلامة ي حبيبتي 
روح قالت كلمة واحدة بس وفقدت الوعي تاني : بحبك 
ادهم : روح متغمضيش عشان خاطري انا كمان بحبك ي روحي بحبك اوي اوي 
الدكتور : لو سمحت ي استاذادهم اتفضل برة دلوقتي 
ادهم : ي دكتور ابوس ايدك خليني جمبها 
الدكتور : ي استاذ مينفعش كده كده خطر عليها 
خرج ادهم من اوضة روح 
ادهم : احمد اذيك انا زعلان منك عشان مقولتليش وسبتني اظلمها  بس بشكرك انك كنت جمبها ي احمد 
مين دول ؟؟
احمد : دا فارس وده اسلام ولاد عم روح 
ادهم اعصابه فلتت ولسه هيتخانق معاهم 
احمد : اهدى ي ادهم هما مالهمش ذنب  هما مع روح مش ضدها 
الدكتور خارج 
ادهم: طمني ي دكتور 
الدكتور : دي معجزة الحمد لله الحالة استقرت ونقلناها اوضة عادية كلها ساعتين وتفوق وتطمنو عليها بنفسكو 
ادهم : سجد وبكى وحضن مروان 
وكلمو سعاد ومصطفى قالولهم 
ادهم بخبث : ايه ي مروان مش هتطمن تسنيم ????
مروان : اا هاا ايه ي عم هي روح فاقت وانت هتفوق عليا ولا ايه 
ادهم : يلا ياااد كلمها يلاا 
فارس واسلام : احم احنا هنتطمن ع روح ونمشي ع طول متقلقوش 
احمد : مفيش تمشو تمشو تروحو فين انتو ناسيين ان كل حاجة دلوقتي بتاعة روح ف لازم تفضلوا معاها وده حقكو 
فارس : بس احنا اكيد وجودنا مش هيكون مرغوب فيه 
سعاد : مين قالكو كده انتو زيكو زي مروان وروح وادهم 
اسلام : بجد ي طنت انا مشفتش ف حنية قلب حضرتك
الممرضة : تقدرو تدخلولها دلوقتي هي فاقت 
ادهم ل مروان : ي ابني كلم البت ???? 
مروان : حاضر ????
ودخلو كلهم عند روح واتطمنو عليها 
سعاد اخدتها ف حضنها وفضلو يعيطو 
مروان : خاينيييييييييين طب وانا
وراح هو كمان حضنهم 
الكل ضحك ع موقف مروان الكوميدي تسنيم دخلت ب لهفة 
تسنيم : روح روح ي حبيبتي سلامتك 
وراحت عند روح 
مروان وهو حاضن روح : ايه مش هتحضنيها 
ف ضحكو تاني ع مروان وتسنيم كمان ضحكت 
مروان : ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق م بينا اتشال 
ايوا بقا ي بنتي د انا كنت خلاص قربت افقد الامل 
ي بنتي د انا عجزت عشان الضحكة دي 
ادهم بخبث: بس ي مروان بلاش قلة ادب كسفتها وبعدين هي لا مراتك ولا خطيبتك عشان تقولها كده 
مروان : بس كده ؟ عنياا ????ماما هاتي الخاتم ده سلف دقيقة 
وخد الخاتم منها ونزل ع ركبته 
مروان: تتجوزيني ي تسنيم؟
تسنيم بكسوف: موافقة ☺
الكل ب فرح بارك ل مروان وتسنيم 
روح : اخيراااا ياااه د انتو كرهتوني ف نفسي 
وخرجت روح من المستشفى وراحو خطبو تسنيم ل مروان واتفقوا ان الفرح هيكون واحد ل ادهم وروح ومروان وتسنيم 
والكل كان مبسوط  وفارس واسلام عاشو مع مصطفى وسعاد وروح ومروان 
وجع معاد الفرح 
وكان ف قاعة شيك جدا وكان فرح تحفة وروح وتسنيم كان جمالهم يهبل وادهم ومروان كمان كانو قمر 
وكل واحد اخد عروسته  وكان فرح خيال 
ودي كانت النهاية????♥️
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

‫14 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!