روايات

رواية عشق الفهد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الجزء التاسع والثلاثون

رواية عشق الفهد البارت التاسع والثلاثون

رواية عشق الفهد الحلقة التاسعة والثلاثون

عشق فتحت الباب لقت موظفه من الفندق
الموظفه: عشق هانم
عشق: ايوا انا
الموظفه وهي تعطيها بكس كبير: ده لحضرتك
عشق بصت للبكس باستغراب و لسه بتبص للموظفه لقتها مشت
عشق: ياتر مين الي بعتو و فيه اي
عشق دخلت
وفتحت البكس لقتو مليان بالفوم و حطت اديها فيه و طلعت علبة شوكولاته و حطتها وبعدها شبسي كتير و شكولاته تاني و بابسي و اندومي و بكس تاني كان فيه ساعه كانت عليها صورتها و مج عليه صورتها و بكس تاني فيه خاتم تحفه فيه فصوص الماض و ورقه مكتوب فيها ( سامحيني انا اسف تتجوزيني اه احنا متجوزين بس ساعتها مسالتكيش فا حابب اعرض عليكي الزواج تتجوزيني هعوضك عن كل حاجه يا عشقي الاول ولاخير ….. فهدودك )
عشق ابتسمت بفرح و فرحت اوي بالشكولاته عشق رجعتهم تاني في البكس و قامت خبتهم في الدلاب عشان البنات مش يشفوها
واخدت فستان ابيض فيه ورود بينك و راحت الحمام
وشويه وخرجت وسرحت شعرها وسبتو مفرود ولبست صندل بينك و خرجت بره الاوضه وراحت قدام اوضه فهد الي في نفس الدور و قدام السويت بتاعهم
عشق لقت موظفه معديه
عشق: لو سمحتي معاكي مفتاح الاوضه دي اصل نسيت المفتاح و موبيلي جوه و نزلت و محتاجه اعمل مكالمه ضروري و بسرعه
الموظفه: اه اتفضلي
و عطيتها المفتاح
عشق: شكرا
الموضفه مشت وعشق فتحت الباب براحه ودخلت براحه لقت فهد في البلكونه بيتكلم في التلفون
عشق اتسحبت لحد ما بقت قدام البلكونه بس اتصدمت من الي سمعتو
فهد و هو بيتكلم في التلفون: انا بعمل كل ده عشان انتقم منها و انا مش بحبها ولا عمري هحبها انا بس عوزه انتقم و هدفعها حساب كل حاجه اهلها عملوها و الي ابوها عملو مش هرحم حد و هي هاخد منها الي عوزه و هرميها
محمد: خلي بالك يا فهد ده مش سهل وكل حاجه هتتقلب دضك
فهد: متشغلش بالك انت في السافريه دي ان شاء الله هرجع و اكون اخت كل الي عوزو منها
محمد: تمام
وقفل ( محمد صديق فهد)
عشق اتصدمت صدمت عمرها وجرت بسرعه قبل ما يشوفها
فهد بغضب : هويركم ازي تيجو علي عشق الفهد و اختي و ازي تكونو سبب في ازيتهم هوريكم نتيجت الي يلعب مع الفهد و مايا هي الي هتوصلني للي عوزه.. و هعرفكو كويس… اختي و مراتي خط احمررر
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
عشق خرجت من اوضت فهد وهي تايها مصدومه و دمعها متحجره في عنيها عشق دخلت السويت و قفت الباب
عشق حررت دموعها
عشق قعدت علي الارض وراه الباب و ضمت رجليها و حظنت نفسها
عشق: ااااااه يارب لي كده ليييييي اناا تعبت
عشق انهارت في العياط
عشق: بابا ماما لي سبتوني لي كنت اختوني معاكو
اسيل كانت صحت اسيل خرجت من الاوضت بتبص لقت عشق كده
اسيل بخضه: عشق في اي ماالك
اسيل راحت حضنتها
اسيل: مالك يا قلبي في اي
عشق بعيط: قلبي بقي حتت يا اسيل ااااه
اسيل: احكيلي مالك يا قلبي
عشق حكتلها عن الي سمعتو و فهد بتكلم في الفون وعن الرساله الي شفتها علي تلفونه
اسيل: اهدي يا قلبي ميستاهلكيش ولا يستاهل دمعه منك تنزل عليه ولا كانو كان في حياتك عيشي حياتك يا روحي وانتي لسه صغيره حبي تاني و ركزي في درستك عشان تبقي احلي دكتوره و احنا كلنا هنا جمبك انا وماما وفوفه و عمو محمد و سيف و زين و مازن و منه وميرنا وفريده و اميمه كلنا معاكي وهنفضل معاكي
عشق: ربنا يديمكم ليا
اسيل: يالا قومي اغسلي وشك يالا و فرفشي كده ياختي الدنيا مش مستهاله
عشق ضحكت علي طريقه اسيل
و قامت دخلت الحمام
و بصت لنفسها في المرايا
عشق غسلت وشها وخرجت
( جعلت
قلبي
يعمل
دونا
حياه✍️)
البنات صحو و نزلو
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
تحت في المطعم كان قعدين بيفطرو
وفهد كان معاهم
فهد بيبص لعشق حاسس ان فيها حاجه ومتدايق اوي الانها مش بتتعامل معاه خالص
ميرنا: هننزل البحر يا بنات
منه: اكيددد
عشق: انا مش جيلي مزاج انزل
اسيل: لااا مفيش الكلام ده
مازن: انتي اثلا يا سو بتعومي عوم كلابي
اسيل: زيك بالضبط
ميرنا: اوبا علي الكسفه
فريده: هتنزل يا حمو انت و فوفه
عفاف: لا مش انهارده
محمد: هقعد انا وهي وانتو انزلو
ميرنا لمروه : وانتي يا مرمر
مروه: لا انا بتفرج من بعيد
اسيل: طب يالا يا بنات عشان نحضر الميوهات عشان نمشي
البنات طلعو
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
علي البحر
منه: نتسابق
اسيل: اشطا
عفاف: متبعدوش سمعتو
البنات: حاضر
اميمه: انا مش هنزل
عشق: لي
اميمه: مش بعرف اعوم و بخاف
اسيل : هبقي اعلمك
مازن: يا شيخه اتنيلي انتي اثلا بتعومي عوم كلابي
اسيل: كفايه انت بتعرف
ميرنا: سيفو هتنزل
سيف: لا شويه
ميرنا بفخر : اكيد انا الي هكسب
اسيل: لي ان شآء الله كنتي بطلت العالم في السباح
عشق: اه يختي مرتين و اخده بطولات في السباحه كمان
اسيل: اثلا
ميرنا: يالا بيناا بصو الي يوصل لعند المنطقه دي. و شورت عليها: ويرجع تاني هنا الاول يبقي الكسبان خلصا
البنات: خلصا
ميرنا: هعد لحد تالته و تنطو اشطا .. 1.2.3
و نطو
و بداؤ يعومو و كان اول وحده توصل عند المنطقه كانت ميرنا وعشق وبعديها منه و بعديها فريده و اسيل كانت اخر واحده البنات سبقوها
اسيل حست بحاجه مسكه رجليها و مش عارفه تتحرك و المايا بتشدها لتحت
اسيل: ااااععععععع الحقوووني
ميرنا وصلت هي وعشق و هما الاتنين كسبو و بعديها فريده و بعدها منه
ميرنا: هاااااااا اناااا الي كسبت
عشق: لاا انا الي كسبت
ميرنا: لا اناا
عشق: لاا انااا
وفضلو يتخنقو
سيف: ببببببسسسسس انتو الاتنين كسبتو ووصلتو مع بعض اسكتووو بقا
فريده بخوف: فينن اسيل
ميرنا بخوف : هي مش كانت وراكي
فريده: اه بس مش عافه
مازن قام وقف بسرعه و بخوف: هي مش بتعرف تعوم غير بسيط
اسر قلع التشرت بتاعو ونط بسرعه في المايا و وراه مازن و سيف و فهد
اسيل: ااااااه اااللللحقووووونييي ماااااااززززن عشششششششششق…… سيييييييييف…….. الحقوووني
اسيل كانت الميا بتشتها لتحت و هي بتحاول تطلع لفوق و تاخد نفسها
اسر ومازن و سيف كانو بيدورو عليها
اسر عام لحد المنطقه الي وصلو عندها
اسر: اسيييييل اسيلللل
اسيل بصوت مهزوز: اسسرررر الحقني ااسررر
اسر سمع صوتها وراح بسرعه نحيت الصوت
اسيل اغمي عليا و نزلت في الميا
اسر: اسيييلللل
اسر بسرعه نزل يجبها من الميا
اسر شلها و عام بها لحد الشط و مازن و سيف شفوه و هو شيلها فا عامو رواه
اسر طلع بيها
عشق: اسيللل ملها
اسر حطها علي الارض و كان فيه جرح في رجلها
و مروه جرت عليها
مروه بخوف : اسيل بنتي
اسر: متقلقيش هي كويسه
اسر ضغط علي بطنها
اسيل في ميا خرجت من بقها
فضل يضغط علي بطنها لحد ما خرجت كل الميا الي في شربتها من البحر
اسيل فاقت وفضلت تكح
اسر بلهفه: انتي كويسه
اسيل ببعض التعب: اه بس رجلي و جعاني اوي
اسر شاف رجلها لقها مجروحه وبتنزف
اسر: عشق هاتي الشنطه بتعاتي بسرعه من العربيه
عشق جرت بسرعه تجبلو الشنطه و جبتها ورجعت
اسر طهره ليها الجرح و ربطو بشاش
مازن و سيف رحو حضنوها
سيف: انتي كوسيه يا قلبي
اسيل: اه سيفو
مازن: الحمد الله انك بخير يا قلبي
عشق: عوزه نمشي يا قلبي من هنا
اسيل: لا انا زي القرده اهو
مروه: مفيش نزلو تاني سامعه
اسيل: تؤتؤ مش بسمع
ميرنا: طب انااا جعاااانه
زين: مفجوعه
ميرنا: بس ياض انت مالك
منه: وانا العوم ده مجهد اوي
عفاف: طب يلا تعالو كلو
راحو قعدو عشان يكلو
عفاف: كل يا فهد مش بتاكل لي
فهد: باكل اهو يا ست الكل
خلصو اكل
و نزلو كلهم الميا معاده عفاف
و مازن وسيف و زين و فهد كانو مع البنات مسبهمش
فهد راح يعوم جمب عشق
فهد: خلي بالك في سمكة ارش
عشق بصتلو ببرود
و عامت بعيد عنو عند مازن
فهد: مسيرك تحني ياعشق الفهد
فهد خرج من الميا
ميرنا رشت علي سيف مياا هو وفريده
فريده: اععععع
سيف راح رش عليها ميا يامه
ميرنا: اعععع في اي يعم اي كل ده مكنوش شويه مياا
منه خرجت جابت الكوره ونزلت تاني
منه: ياااشباااب
و حدفتها لمازن
و مازن حدفها لاسر
وفضلو يلعبو ويهزرو
و ميرنا بنت بالرمل بيت كان شكلو جميل اوي و سعدوها فيه البنات
ميرنا صورتو واتصورو كلهم واتصورت مع سيف كان شيلها علي ظهرو و هي كانت بتضحك
و نزلت الصوره علي الانيستجرام و كتبت ( اجمل لحظات مع من احب ♥)
و في حد شفها واتعصب و عار جدااا
( ملحوظه: ميرنا و سيف قريبين من بعض اوي و كل حاجه بيحكوها لبعض)
و نزلت صوره تانيه ليهم كلهم حتي فهد اتصور معاهم بنائا علي طلب من عفاف و محمد وفريده
لحد ما اليل جه
و راحو غيرو ورجعو الاوتيل تاني
رحو اكلو
و خلصو و خرجو راحو قعدو علي البحر
اسيل: متيجو نلعب
عشق: اشطااا نلعب اي
منه: الازازه و صراحه
ميرنا: يالا بينا
مالك جه عليهم: سلامو عليكم
الكل: وعليكم السلام
سيف: تعاله يا مالك عامل اي
مالك: الحمد الله انت اي اخبارك يا كبير
ميرنا: زي القرد اهو
سيف: بس يا برص المجاري
ميرنا: تشكر يا كبير
عشق: ياالاااا نلعب وانت يا مالك هتلعب معانا
قعدو كلهم في ديرا
و جابو ازازه
ميرنا لفها و جات ان عشق تسال اميمه
عشق: احكينا عنك وعن حكيتك
اميمه: انا بنت عديا اتخلقت معرفش مين ابويا او هو فين
واكملت بدموع و وجع : امي ماتت و هي بتولدني لانها كانت ضعيفه و من كتر الحزن و عشت من غير ام و اب و اخت امي ربتني وعلمتني لحد ما بقت دكتوره وده كان حلمي و بعدها عرفت ان الست دي مش اخت امي و انها صحبتها و ان امي هربت و هي حامل فيا من مرات ابويا عشان ابويا حب امي و امي كانت شغاله عندو سكرتيله و هو متجوز ومكنش بيحب مرتو و هي حبتو فا اتجوزتو و بعدها مرتو عرفت و هددت امي انها لو ما بعدتش عن ابويا الي هو جوزها هتموتها و امي سعتها كانت حامل فيا فا خافت تعرف و تحاول تسقطها و تموتنا و هربت و ابويا معرفش عنو حاجه لحد دلوقتي و الي ربتني هي الي ساعدت امي لما هربت و عيشتها معاها لانها كانت عيشه لوحدها وجوزها مات وعيالها لما كبرو سافرو بره يتعلمو و بعدها عيلها رجعو من السفر ومكنش ينفع اعيش معاهم بذات بعد ما حاول ابنها انو يتقرب مني بس مسكتلش و الست راحت قلتلي امشي من البيت و انا احترمتها جدا و هي كانت صح مكنش ينفع اقعد معاها وعندها شباب و انا مقربلهمش حاجه حتي فا اجرت شقه بالفلوس الي كانت معايا واشتغلت و عشت لوحدي و مكنش ليا صحاب ولا عارفه قرايب امي فين و ابويا ولا اي حاجه
سيف: طب الاسم الي في البطاقه مش اسم باباكي
اميمه بدموع : اه اسمو باين بس محاولتش ادور عليه لانو محولش يوصلنا و خفت اوصلو ميعترفش بيا
زين: برضو ابقي اديني البطاقه بتاعتك لما نرجع هعرفلك كل المعلومات عنو
اميمه: ماشي
مازن كان قعد جمبها مسك اديها عشان يطمنها انو جمبها
عشق لفت الازازه و جات علي مالك و اسيل تسالو
اسيل: حبيت قبل كده
مالك بص لميرنا وقال: لا بس شكلي وقعت
ميرنا حست ان قلبها فيه نار و حزنت و قالت في نفسها: اكيد خطبتو يا رب لي كاتب علي قلبي الوجع
ميرنا حاولت تداري دموعها و متبينش حزنها
اسيل لفت الازازه
و جت ان ميرنا تسال سيف
ميرنا: سيفو بتحبني قد اي
سيف: قااااد المحيط الهادي و البحار… ده انتي حبيتي و صحبتي و اختي
ميرنا: حبيب قلبي
مالك بصلهم بغير و قال في نفسو: يا رب ما يكون الي في بالي صح
سيف بص لفريده بحب عشان متفهمش غلط بحبو لميرنا هو بيحبها زي اختو وهي اختو فعلا
فريده ابتسماتلو بحب هي عارفه انها اختو و انو بيحبها زي اختو و انهم قريبين من بعض
ميرنا لفت الازازه
و كملو لعب
واليوم خلص و كل واحد راح ينام
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
و اشرقت شمس يوم جديد
البنات صحو و نزلو معاده عشق
الي صحت بعد ما نزلو
عشق: اااه يا اندال نزلتو وسبتوني ماشي يا ولاد الناس الكويسه
عشق راحت اخدت شور و خرجت لبست شورت لبعد ركبتها وتشرت نص كم و عملت شعرها زيل حصان ونزلت
عشق نزلت علي السلم لانها عندها فوبيه من الاماكن المغلقه
عشق نزلت و شافت حاجه صدمتها
عشق شافت واحده حضنه فهد
مايا: عامل يا بيبي عرفت انك هنا فا جيت بسرعه وحشني يا روحي كده متسالش عليا
قالت ده وهي بتلعب في زراير القميص بتاعو
فهد: معلش كنت مشغول
مايا بدلع : ولا يهمك يا روحي هو انت صح متجوز يا روحي اكيد جواز مصلحه صح و هطلقها
فهد بخبث: طبعا هي متهمنيش اصلا محدش يهمني غيرك
مايا بفرح: يجد يا روحي يعني مش بتحبها
فهد: انتي شايفه اي
مايا: مش بتحبها
فهد هز دماغو باه
مايا حضنتو تاني بفرحه
و فهد بصلها بكره و عدم اهتمام
عشق كانت قريبه وسمت ده اتصدمه و سمعت قلبها وهو بيتكسر للمره التانيه
عشق جرت بسرعه قبل ما يشوفوها
عشق بعدت عنهم و وقفت مصدمه و حررت دموعها و انهارت علي الارض و مكنش في حد شيفها
عشق مسحت دموعها: انت خلاص يا فهد همحيك من حيااتي و للابد
عشق قامت وققت ببرود وراحتلهم في المطعم
اسيل: كل ده نوم يا ست عشق
عشق قعدت جمبها من غير ما تتكلم
اسيل بهمس ليها: مالك في اي
عشق: مفيش
اسيل: لا في حاجه ومش هسكت غير لما اعرفها
عشق: ماشي لما نبقي لوحدنا هقولك
عشق اعدت تلعب في الاكل ومكالتش واسيل لحظت ده
و خلصو اكل وقامو قعدو
محمد: عوزين تروحو فين انهارده
ميرنا: نركب يخت اي رايكم
منه: فكره تحفه
سيف: خلاص هكلم حد يجبلنا يخت
سيف بحط ايدو في جيبو عشان يجيب تلفونه ملقهوش و افتكر انو نساه في الاوضه
سيف: عشق لو سمحتي ممكن تجبيلي تلفوني ومفاتيح العربيه من الاوضه
عشق: حاضر
عشق اخدت منو المفتاح الاوضه و طلعت
عشق جابت مفتاح العربيه و التلفون و نزلت
عشق و هي ماشيه اتكعبلت و كانت هتقع بس في حد مسكها من وسطها و لحقها وقربها منو كانت شبه وقعه في حضنو….
فهد بغضب : عشششششششششق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى