روايات

رواية نوارة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة اشرف

  رواية نوارة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة اشرف
 رواية نوارة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة اشرف

 رواية نوارة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة اشرف

زين بابتسامة اعادت الطمأنينة لقلبها : تعالي يانواره اجعدي هنا وانا هغير خلجاتي واجيلك ..
ماشي يازين …..
……………………………………………
……………………………………………
اتأخرت عليكي ؟؟
لا …. كنت عايزني ف ايه يازين ؟؟؟؟
احم ….نواره بخصوص امبارح …..
قاطعته نواره بنبرة ضعف حابسه دموعها :زين انا جولتلك لو انت عايز …..لو انت عايز حجك الشرعي انا مش همنعك و…
قاطعها زين بغضب : نواره انا جفلت الموضوع دا …..ثم عاد لهدوءه عندما لاحظ عليها علامات الخوف .. .نواره مش احنا اتكلمنا ف الموضوع دا النهارده ….انا مش عايز المسك غصب مش هعرف ….انا عارف ان احنا اتجوزنا بسرعة كل حاجة تمت في اسبوع بس ….عشان اكده عندي فكره وعايز اعرف رائيك فيها ….
ايه هى الفكرة؟؟؟
بصي بجا يانواره …احنا هنعيش مع بعض ف الاوضة دي انتي هتنامي جوا وانا هنه لحد منعرف بعض ونشوف نجدر نعيش مع بعض ولا لأ يعني زي فترة الخطوبة .. ….
نواره بإبتسامه خفيفة والسعدة واضحة بعينيها : موافجة …
تمام .. زين بتحذير .. بس لو حد عرف انا هعمل حاجة تزعلك يا نواره …
نواره بخوف طفولي: طب ليه بتخوفني انا مش هجول …
لا مش بخوفك يانواره بس ….الموضوع مش هين يابنت الحلال لو حد عرف هنفتح على نفسنا مقبره .. …ممكن بالنسبالك عادي بس انا راجل معرفش الناس هيجي ف دماغها ايه …؟؟
خلاص يازين مش هجول لحد ……زين هوا ممكن اسألك سؤال واحد بس ؟؟؟
اسألي …
انت ايه اللى جابرك  انت ممكن تطلجني وتتجوز واحد احسن مني الف مره …انت اي حد يجبل بيك شكلك حلو وليك هيبه وناجح ورغم سنك الصغير الا انك عملت اللى محدش جدر يعمله وهو اضعاف سنك و….ثم توقفت عن الحديث وادركت ما قالته من مدح فيه ولاحظت انه ينظر لها وهو يضع قدم فوق الاخرى واصابع يده اليمنى على وجهه ويبتسم على ماتقوله …هبت واقفه متجهه ناحية الجزء الخاص بها ..هب زين ممسكا بيدها وهو يرى ملامح الخجل عليها من احمرار الوجه والعينين الموجهه للارض ورعشه الايد ..ووضعها على الكرسي وقال بصوته الرجولي : هتمشي من غير متعرفي الاجابه….هههههه انا هجاوب من غير متجوليلي بصي …انا مينفعش اطلجك على الاجل دلوجتي دا عشان سمعتك وبعدين ليه اجدر الوحش لو انا كنت اتجدمتلك وخطبتك وعرفنا بعض مش ممكن جوازنا دا يبجى عادي دا الجزء الاول انما الجزء التاني بتاع ليه متجوزش اي واحده غيرك …وقف زين واتجه ناحية نواره وهمس لها قائلا : كان ممكن اجولك عادي اتجوز اي واحدة لحد النهاردة ….
نواره ببرائه : ليه النهاردة ايه اللى حصل ؟؟
ابتعد عنها وهو ينظر لعينيها قائلا : عشان النهاردة شوفت اجمل بنت ….
هااا
هاااا ايه بجولك شوفت اجمل بنت …
قاطع نظراتهم خبط الباب ……ابتعد زين واعطا الطارق الاذن بالدخول ….
زين بسعادة : حسن ….
اه حسن اللى نسيتوا ….
قال زين وهو يلتقطه بين احضانه :كيف انساك في حد ينسى عجلوا ….؟؟؟!!
اه اضحك علي ما انت ما صدجت اروح الرحلة بتاعت المدرسة ارجع الجيك متجوز دا اسبوع يتيم امال لو جعدت كمان اسبوع كنت ارجع الجيك مخلف جدي ….
ههههههه خلاص ياعم عندك حج انا غلطان تعالى اما عرفك على نواره …..
مانا عرفها وسلمت عليها …..
لا مش نواره اختي نواره مراتي….نواره تعالي دا حسن ود اختي مريم ….
نزلت نواره على ركبتيها لكي تكون في نفس مستوى حسن وقالت بصوت رقيق و بإبتسامة : حسن ….كيفك… انا نواره مرات زين ….مالك ياحسن تعبان ….؟؟؟
هاااا ايه ده مش جليل انت بردوا ياخال ….انتي جميلة اوي .
ولاه انت بتعاكس مراتي نهارك اسود ….
ياخال اهدى بعدين نهار ايه اللى هتخليه اسود دا احنا العِشا وبعدين ليه بتكدبوا عليا ها …
كدبنا ف ايه بجا ؟؟؟
كدبتوا يا خال كل دا مفهمني ان اللى تحت دول ستات وطلعنا جعدين مع غفر ….
ههههههه يعني امك مش عجباك …؟؟؟
مش جصدي انت عايز توجعني ف الغلط وخلاص انا جصدي ان هما حلوين بس نواره احلى بكتير ….نواره بجولك ….
ايه ياحسن ؟؟؟
تعرف اللولولولولي …
ايه ؟؟؟!!!
خطف حسن قبله من خد نواره وهرب من الغرفة مسرعا للاسفل ….في نفس الوقت انفجرت نواره من الضحك وكان يراقبها زين ضحكتها هذة اصبحت تخطف قلبه لكنه افاقك عند توقفها وسؤالها : عندوا كام سنه دا …؟؟؟
سته…..
عنيا دمعت من كتر الضحك ياالله ….
طب تعالي ننزل تحت نجعد معاهم …
نزل زين ونواره وكان الكل جالس ماعدا مريم وحسن …
مساء الخير ….
مساء النور ياعريس……
تعالي يانواره اجعدي جنبي هنا ….امال فين حسن ومريم ؟؟
مريم خدت حسن عشان تحميه وتنايمه …..كيفك يانواره مش باينه من ساعت ماهلك روحوا انا جولت خادوكي معاهم هههههه
هههههه لا بس كنت جاعدة في الاوضة …يعني جولت كل واحد مشغول ف حاجة بلاش اديجهم …
الجمر دا يدايج عمرك ماتشغلي حد فينا ….وانت يازين جيت امتى ….؟؟؟؟
جيت حوالي الساعة ٥ وطلعت علطول …
عمرو بنظرة شهوانيه : عندك حج ياخوي انا لو منك مطلعش من الاوضة خالص ….
زين بغضب : ف ايه ياعمرو متلم نفسك ….وبعدين عملت اللى جولتلك عليه  ……؟؟؟؟
اه يازين عملت كل حاجة ونجصة امضتك….
تمام بكرا هبجى اجي المحجر
قعدوا يتكلموا ويضحكوا وعمرو منزلش عنيه من على نواره ومحدش واخد باله غير هبه …..
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى