Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا حسن

زين ويوسف: ممدوح???? معقوله ولارل وامل رجعو لما لقوا يوسف وزين وقفوا 
امل : في اي وقفتوا لي ..ممدوح???? بتعمل اي هنا
ممدوح:بص لقي زين ويوسف وامل ولارا اتلجلج اهلا اهلا بتعملوا اي هنا 
زين ويوسف: فهموا ان ممدوح عاوز يخلع من أسئلتهم بالطريقه 
زين بنبره حده: نت عارف ان بابا عايش وانت اللي بتعالجه 
ممدوح: اي الكلام الفارغ دا 
يوسف: ممدوح متلفش وتدور واحنا داخلين سمعناك بتقول عاوز تدفع حساب شرقاوي بيه 
امل: معقوله ياممدوح انت عارف ومتقوليش وهنا هي اتاكدت هي ولارا انا زين فعلا ميعرفش ان ابوهم عايش
ممدوح: تعالو معايا وهحكيلكو كل حاجه ودخلو كافتيريا المستشفي وقعدوا كلهم منتظرين ممدوح يحكي 
ممدوح: يابني اللي حصل ان انا كنت داخل لابوك مكتبه ملقتهوش بس لقيت عمك شاكر ولقيت سمير معاه
STtOop..????
شاكر يبقي اخو الشرقاوي ويبقي عم زين ويوسف وسمير يبقي ابن عمهم بس اما حصلت المشاكل سمير طلع نفسه اسمه وبقي اسمه سمير المهدي وهنعرف هو عمل كده لي ف باقي الاحداث سمير طول عمره بيغير من زين ويوسف وكان عاوز يتجوز لارا..شاكر بيكره اخوه كره العمي لاسباب مجهوله هنعرفها مع باقي الاحداث..❤
Flash backkk..????????
قبل ما ادخل لابوك نيار حبت تعطلني ومكنتش اعرف اي السبب نيار دي كانت سكرتيره شرقاوي  في اي ينيار مالك
نيار: مفيش ياممدوح بيه ..الشرقاوي بيه مشي من بدري 
ممدوح: امال صوت مين اللي جوه 
نيار: بتوتر دا صوت الموظفين فالحساباات يافندم 
ممدوح بعدم ارتياح :تمام انا ماشي ومشي 
وهو شك في نيار :ورجع واتاكد من شكوكه لما ملقهاش ودخل من الباب السري اللي يفصله بينه وبين مكتب الشرقاوي حيطه وسمع كل كلامهم 
شاكر: ها ياسمير لقيت الورق 
سمير بعصبيه: مش لاقي زفت 
نيار: شاكر،بيه ممدوح بيه كان بره وسمع صوتكو وشك ان ف حد 
سمير وشاكر: ونتي عملتي اي 
نيار:قولتله دا صوت الموظفين 
شاكر: سمير عملت زي ماقولتلك مش عايز يطلع عليه صبح 
نيار:عملتو ايي 
سمير: شيلنا فرامل العربيه وواحد مراقب شرقاوي اول مايعمل حادثه هيولع العربيه عشان نتاكد انه مات فعلا 
ممدوح: اول ماسمع متفجأش لانه عارف ان شاكر يعملها نزل بسرعه وكلم شرقاوي وعرف هو فين وفعلا طار بالعربيه وراه عمال ما وصل شاف صاحب عمره عامل حادثه وشخص ولع العربيه ومشي 
ممدوح نزل بسرعه وراح ناحيه العربيه وحاول يطلع الشرقاوي وفعلا طلعه بس كان مغمي عليه اخده شقته الخاصه محدش يعرف عنها حاجه وهو فالطريق طلب طقم دكترة وممرضين هناك بحيث لو احتاج اي حاجه ويطمن علي شرقاوي 
دكتور: ممدوح بيه البشمهندس شرقاوي محتاج رعايه كامله لانه دخل ف غيبوبه 
ممدوح: أسفروا بره 
دكتور: هنا زي بره 
ممدوح: شرقاوي في مصر في خطر عليه عشان كده لازم يسافر 
دكتور: اللي يريحيك يافندم 
فالوقت اللي هو كان شرقاوي مع ممدوح 
ممدوح اخد رقم عربيه الشخص اللي ولع في عربيه صاحبه وكان ف خلال نص ساعه رجاله ممدوح جابو وممدوح طلب منهم انهم يعملوا فيه زي ماعمل ف صاحبه وحرقوا وحطوا مكان شرقاوي فالعربيه 
وساعتها كان ممدوح مع شرقاوي وسفروا المانيا وبقي كل فتره يروح يدفع فلوس 
وبعدها ابن عم ممدوح استقر ف ايطاليا ف ممدوح اطمن وقال ينقله ايطاليا ونقله واللي كان الشخص المجهول هو ابن عم ممدوح 
Backkk..❤
ممدوح: ابن عمي حصله ظروف وعشان كده انا جيت ولما عرفت انه فاق كنت بدفع الحساب وكنت هاخده معايا 
زين بتفكير : معرفتنيش لي 
يوسف: خبيت لي 
ممدوح: زي ماكنت خايف ع يوسف واهلك وخبيت كان لازم اخاف عليه وعليكو 
زين: حازم كان عارف 
ممدوح: محدش يعرف متظلمش حازم ممدوح اتوقع انهم هيزعلو منه بس اللي حصل ان زين ويوسف ولارا قامو حضنو ممدوح هو فعلا عمهم واكنر اذا كان عمهم الحقيقي كان عاوز يموت ابوهم
زين: نت كنت صح فعلا اتصرفت صح
يوسف:ربنا يخليك لينا 
لارا:بشكرك اوي ياعمي انك حميت بابا
امل: مش عارفه افرح ولا اعيط افرح ان جوزي وابني عايشين ولا اعيط ان اخوه كان عاوز يقتله افرح انك انت وزين خبيتو انهم عايشين ولا ازعل انكم حميتهم وانهم عايشين  المهم المهم انهم بخير يلا ندخله 
اتجمعوا كلهم بس ميعرفوش ان كان في شخص بيسمعهم كل دا وكل ع وشه علامات صدمه وغضب 
دخلو المستشفي وقابلو دكتور مراد طبعا عرفهم زين مشهور جدا اللي كان مشهور باسمه بس مش بصورته ف هو يوسف وطبعا عارفين لي 
ودخلو للشرقاوي 
شرقاوي: زين ????لارا????يوسف????امل????ممدوح????وحشتوني اووووي اووووي وبدأ يقوم جريو عليه وسندوا 
الكل:استريح انت لسه تعبان 
شرقاوي:خفيت خفيت لما شوفتكو وحشتوني اووووي عاملين اي طمنوني عليكو الشغل عامل اي 
الكل بفرحه:متقلقش يابابا كل حاجه زي ماسيبتها واحسن 
شرقاوي:نا واثق فيكو 
يوسف: وكان الحياه رجعتله تانيي بس فاضل جزء بسيط منه يلا يابو عمو فوق كدههه يبشهه عشان تيجي معانا 
كلهم:اتفجأو ان يوسف بقي بيهزر زي الاول 
شرقاوي:ابوعمو؟؟ولا انت بقبت loclكده لي????????????????????
الكل:هههههههههههههههه ع يوسف وشرقاوي 
وفعلا بدأو يجهزوا حاجه الشرقاوي ولارا قاعده ف حضن ابوها مش عاوزة تقوم وامل ماسكه ف ايد الشرقاوي عماله تبص عليه مهما الحب اللي دايما بيفضل موجود مهما السن يكبر مهما الملامح تعجز فالحب والموده والرحمه بيفضلوا موجودين 
امل: وحشتني اوي يا شرقاوي كل دي غيبه 
شرقاوي:غصب عني وانتي كمان والله يا امل وحشتيني كلكم وحشتوني 
لارا بعياط: متبعدش عنننا تاني يابابا 
شرقاوي: بطلي بس عياط ونا مبعدش 
لارا:حضنته جامد اوووي 
شرقاوي :طبطب عليها
نور:بابا انت جيت 
احمد: اه يحبيتي مفيش اخبار عن زين 
نور:لا لسه مكلمنيش 
احمد:ربنا يرجعهم بالسلامه يارب 
ميار: يا اهل المنزل يا اهل الدار وعماله تزعق انا جعاااااااانههه
ام نور: راحت حدفها ب ابو ورده????????????????واللي كلنا عارفينه ان دا سلاح الام ااسريع
ميار:عاااااا يابابا عجبك كدهه 
احمد ونور:هههههههههههههه 
احمد:لا ياعيون بابا ميرضنيش
ام نور:خليك مدلعهم كده يا احمد
احمد:هههههههه اعيش وادلعهم 
ام نور: وماله????
نور واحمد وميار:ههههههههههههههه
ام نور:والله بقول نكته 
نور:احم بص يابابا احنا نقوم لان شكل ست الحبايب زعلانه منك????????????
احمد: اي يا قرده بتبعيني 
ميار: بابا نور عندها حق شكلها غيرانه ههههههههههه
الكل :هههههههههههه
سهيله: خلصتو الحفله ولا لسه وهغير من اي يا ام نص لسان 
نور: اصل الحج بيدلعنا ونتي لا 
احمد: اهااا انتو بتهدوا النفوس صح امكو عارفه انها الكل فالكل وانها فقلبي صح يا سهيله 
سهيله: بخجل صح ياحج 
نور وميار: تيررررررراااااا تيرراااااا 
ودخلو يجرو ع اوضتهم قبل ما سهيله تحدفهم بالفرده التانيه????????????????????
حازم: ريمي عامله اييي
ريم:حمدلله ونت وطنط وعمو عاملين اي 
حازم:كلنا بخير فينك كده 
ريم:فالبيت بحضر الغدا 
حازم: من غيري 
ريم: نت جعان يازومي 
حازم: نا واقععع طيب ماتيجي نتغدا سوا 
ريم: طيب هجهز الاكل واجي 
حازم:تمام يحبيبتي هبعتلك لوكيشن ع واتس 
ريم: حاضر يحبيبي 
حازم:قولتي اي 
ريم: حاضر يازفت 
حازم:اعوذ بالله جعفر صحي 
ريم:هههههههههههههه 
حازم:يخربيت كده اقفلي 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى