روايات

رواية العقاب الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية العقاب الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية العقاب البارت الرابع

رواية العقاب الجزء الرابع

رواية العقاب
رواية العقاب

رواية العقاب الحلقة الرابعة

وفي الوقت ده لقيت سيد بيقولي

سيد

حرام عليكي يا شيخه سمعت كلامك لحد ما امي ماتت وهي زعلانه مني

سناء

بلاش تعيش الدور يا سيد امك قالت إنها

مسمحاك المهم دلوقتي امك هتتدفن فين

بعدين يعني في جوامع بتطلع الكفن مجانا

 

 

 

 

 

سيد

حتي يا شيخه مستخسره اجيب الكفن

بتاع امي حرام عليكي هتروحي من ربنا فين

بس ، وفي الوقت ده سيد خد عزاء أمه

وبعدها طلع

سناء

ما خالص يا سيد ده ربنا رحمها وماتت في

ايام مفترجه ده فاضل علي رمضان كام يوم

سيد

أنا مش عايز اسمع صوتك خالص فاهمه ولا لا

وبكره أنا ناوي اكتب البيت ده ل دار المسنين

يخدو بعد وفاتي

 

 

 

 

 

 

سناء

نعم نعم يا اخويا انت بتقول اي وابنك

ده يروح فين

سيد

اللي زيك ميعش دقيقه واحده مستور

بعد اللي عملتي ، وبعدها دخل نام وبهاء

قالي

بهاء

هو مالو بابا يا ماما شكله عامل ليه كده

هي تيته مش راجعه تاني ولا اي

 

 

 

 

 

سناء

تيته مين دلوقتي خلينا في المصيبه

اللي احنا فيها أنا حاول اتكلم معاه ، وكانت

الصدمه لما تاني يوم دخلت اصحي

سناء

سيد قوم يا سيد طيب قوم حقك

عليا اقولك احنا هنعمل ليها حاجه ثواب

سيد ، وبحرك فيه لقيت سيد مات والله

زعلت عليه اوي وبعد ما دفنته

 

 

 

 

 

 

بهاء

هو اي اللي بيحصل بالظبط يا ماما

معقول تيته وبعدها بابا

سناء

اسمع يا واد أنا عملت كل ده علشانك

انت لازم تكون ظهري وسندي في الحياه

بهاء

اكيد يا ماما هعمل كده

سناء

عايزك لما اكبر يا حبيبي تكون عكازي اللي

بتسند عليه يا ضنايا أنا عمري ما هفكر

في الجواز بس اوعي في يوم تيجي عليا

 

 

 

 

 

بهاء

اكيد يا حبيبتي ، وبعدها ابني كبر واتجوز

ومكنش في دماغي أن هيحصل

فيا اللي عملته

                    #رجوع

وانا كنت قاعده في اوضتي ولقيت

لوجي بنت ابني داخله عليا

لوجي

تيته انتي نايمه قومي أنا مش كلت السندوتشات

علشان انتي تكليها

الحما

حبيبتي يا لوجي ربنا يخليكي ليا يابنتي

لوجي

والنبي ما تزعلي من ماما هي طيبه

بس مش عارفه هي ليه بقت عامله

كده

الحما

علشان ربنا اوعي يا بنتي تشوفي امك بتعمل

فيا كده تروحي تعملي لما تكبر كده

 

 

 

 

 

 

لوجي

لا يا تيته أنا بسمعك وانتي بتصلي

وبتستغفري ربنا وبتقولي ده ذنب

حماتي وانا عمري ما اعمل كده

الحما

اه يا حبيبتي ، وفي الوقت ده دخلت سماح

سماح

هو انتي بتعملي ايه هنا يا لوجي وانتي يا ستي انت بتقولي لبنتي ايه هو انتي بتسخني بناتي علي ولا ايه

لوجي

حرام عليكي يا ماما اللي بتعمليه مع تيته ده هي ما قالتش حاجه بالعكس دي كانت بتقول لي اني اتعامل معاكي كويس

سماح

لا والله فيكي الخير ياختي وانتي يا بت اخرجي

يلا وانتي يا ست انتي أنا خالص جبت اخري منك

ومش عايزكي في بيتي ولما ابنك

يجي بقي يشوف صرفه معاكي ، وفي الوقت

ده دخل بهاء

بهاء

مالك يا سماح فيكي اي صوتك عالي ليه كده

سماح

اسمع يا بهاء أنا قرفت والله ويا أنا يا امك

في البيت وشوفلك صرفه ، وبعدها خرجت

وانا بصيت لابني اشوف رد فعله

بهاء

اي مالك الكلمه غريبه علي ودنك ولا اي

مانتي قولتيها قلبها يا امي ومشيتي

ام ابويا من البيت بعد ما اختارك انتى

ولا ناسيه

 

 

 

 

 

 

سناء

لا فاكره يا حبيبي وجاهزه أن امشي يمكن

اكون احسن من ستك شويه أن هي

مكنش ليها معاش إنما أنا الحمد لله

بهاء

أنا مش فاضي بقي للكلام ده شوفي

عايزه اي واعملي عايزه تمشي

وتروحي تشوفي مكان برحتك

سناء

اكيد يا بني هعمل كده بس زي ما انت

زمان شوقتني وانا كنت بعمل كده في ستك

عيالك شيفينك برضه وربك مش بيسيب

بهاء

أنا جاي اكل لقمه علشان انزل اشوف شغلي

مش فاضي خالص الكلام ده ، وسابني وخرج

وبعدها أنا لميت هدومي ونزلت من غير

ما ياخد باله

 

 

 

 

 

 

 

سماح

والله العظيم يا بهاء امك طلباتها كثير جدا ومش بتخلصوا بتسخن عيالك علي انا مش حطاه في دماغي ولا حاجه

بهاء

خلاص بقى يا سماح وانا اخذت لك حقك بس انا مش عايزها تمشي من البيت حاولي تتكلمي معها وتخليها تقعد

سماح

برده ما فيش فايده يا بهاء يعني انا باقولك ايه وانت بتقول ايه امك مش مريحاني وحتى لو سمع كلامك دلوقتي مش هتسمع كلامي بعدين

بهاء

لو بتحبني واوعدك أن هجيب ليكي اغلي

طقم دهب بليل عايزه حاجه تاني

سماح

ربنا يخليك ليا يا حبيبي وما اتحرم منك ابدا

، وبعدها دخلت لوجي

لوجي

بابا باب الشقه مفتوح وتيته مش موجوده

في البيت شكلها مشيت

 

 

 

 

 

 

بهاء

اي مشيت راحت فين يعني ، أنا مش ناقص

مشاكل يا ربي كفايه عليا شغلي

سماح

خالص بقي يا حبيبي تروح تشوف

حياتها احنا معملناش ليها حاجه

بهاء

طيب حضري الاكل ، وبعدها أنا كنت ماشيه

ومش عارفه اروح فين خالص ولقيت

 حده بتكلمني

ايمان

مالك يا حاجه عامله تعيطتي ليه كده انتي محتاجه اي مساعده

سناء

ربنا يخليكي يا بنتي بس أنا بدور علي مكان

اشوف شقه ايجار ميكنش اعلي من ٥٠٠

جنيه في الشهر

ايمان

وانتي هتلاقي الاسعار دي فين بس

يا حاجه وبعدين يعني انتي بدوري مع نفسك

علي شقه

سناء

موضوعي كبير اوي يا بنتي والله ، والصدمه

لما قالت ليا

 

 

 

 

 

 

ايمان

تعالي يا امي معايا البيت ريحي

جسمك شويه متخافيش والله مش

عايشه في الشقه الا انا وامي بس

سناء

كثر خيرك يا بنتي انا مش عايزه اثقل على حد انا هاتصرف واشوف مكان

ايمان

تعالي يا حبيبتي وانا هاشوف لك شقه والله واخليك تقعدي فيها انا يستحيل اسيبك تمشي في الشارع كده انت شكلك تعبان جدا

، وفعلا روحت معاها وقعد في الصاله

وهي دخلت لمامتها وقالت ليها

الام

معقول اللي انت عملتيه ده يا ايمان طب احنا نعرف اصلها ولا في اصلها ولا يمكن وراها مصيبه ولا حاجه

ايمان

حرام يا ماما دي شكلها غلبان جدا والله اخرجي شوفي هتصعب عليكي لان مش مبطله عياط من ساعه ما شفتها

الام

حاضر المهم عملتي اي في الشغل

 

 

 

 

 

 

ايمان

والله يا ماما استاذ بهاء ده شكله

كويس اوي بس عادل اللي شغال

معاه ده رخم اوي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العقاب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!