روايات

رواية مليكة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة مدحت

   رواية مليكة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة مدحت

وصلنا لما مليكة حطيت ايدها علي شفايفها وابتسمت
الياس فتح الباب مره واحده عليها ودخل مليكه قامت اتخضيت جامد
الياس منغير ما يبص عليها.مالك اتخضيي ليه
مليكة بتوتر.ع ع عادي مفيش
الياس. قرب منها اما متوتره ليه
مليكة.مش متوتره وبعد كده انتا مش المفروض تخبط علي الباب
الياس.اوضتي براحتي ادخل وقت م انا عايز
مليكة. اوضتك ااه طب تمام وراحت ناحيه الباب
الياس. رايحه فين
مليكة. مرديتش عليه
الياس بعصبية. لما اكلمك تردي عليا سامعه
مليكة.رايحه انام يعني رايحه فين مثلا
الياس.وماله هنا
مليكة.انا مش عايزه انام معاك بعد الي انتا عملته
الياس شدها جامد وبقت في حضنه ومال علي ودنها.انتي مراتي وانا المفروض اعمل اكتر من كده وده حقي
مليكة نفضيت نفسها من حضنه.ابعد عني وانتا مش هتلمس شعره مني سامع
الياس.شد شعره منها قلها الشعره اهي وانا الي مش عايزك اصلا
مليكة .ازاي ده انتا اتجوزتني ليه وانتا بتقول كده انتا لو فعلا مش عايزني طلقني
الياس. لا مش هطلق وعايزه تنامي هنا نامي مش عايزه روحي الحته الي تعجبك
الياس دخل غرفه الدريسنج وخرج دخل الحمام وقفل الباب
مليكة. طلعت من الاوضه دخلت غرفه تانيه
ورمت نفسها علي السرير تعيط. انا مش حلوه ي الياس والله لاوريك مين هي مليكة قامت من علي السرير وراحت غرفه الياس بتفتح غرفه الدريسنج راح الياس فتح باب الحمام لان غرفه الدريسنج جمب الحمام لابس شورت قصير وماسك التيشرت في ايده طلع خبط في مليكه جامد مليكه داغت لان الخبطه شديده عليها الياس مسكها من وسطها مليكة حطيت ايدها علي صدره وايد علي كتفه رفعت راسها تبصله راح الياس بعد عنها
الياس.ايه في حاجه
مليكة سرحانه في شكل عضلاته
الياس هزها.ايه مالك
مليكة انتبهت.اه لا اه انا جايه اخد هدوم دخلت خدتت هدوم معينه وطلعت من الغرفه بعد شويه الباب خبط
الياس.مين
الخادمه.انا ي بيه
الياس.نعم
الخادمه.العشاء جاهز ي بيه
الياس.ماشي نازل وامنعي الحرس يدخلو
الخادمه.حاضر
عند ملكية شاور وطلعت واقفت عند المرايه تسرح شعرها
عند الياس خلص ونزل تحت في غرفه الطعام الياس قاعد علي مقدمه السفره
الياس.لخدامه انتي قولتي لمليكة علي العشاء
الخادمه.لا هي مش في اوضه حضرتك
الياس.اطلعي شوفيها عشان العشاء
الخادمه.حاضر
عند مليكة خلصت وبصت علي نفسها برضا في المرايه.انا هوريك ي الياس
الباب خبط الخادمه.في حد هنا
مليكة.ايوه انا موجوده
الخادمه.حضرتك هنا وانا بدور عليكي ليا ساعه
مليكة.فتحت الباب الخادمه شهقت.بسم الله ماشاء الله عليكي ي بتي
مليكة.تسلميلي ي ميمو ي قمر انتي انا بجد حلوه ولفت حول نفسها
ايمان.الخادمه.ده الياس بيه لو شافك هيغم عليه
مليكة .ده يصبر عليا
ايمان.ايوه كده عيزاكي قويه بس بس براحه عليه
مليكة.ماشي ي قمر كنتي بدوري عليا ليه
ايمان.الياس بيه بيقولك العشاء
مليكة.جات فرصتي يلا بينا
نزلت مليكة ودخلت غرفه الطعام
الياس بص عليها اتصدم وشرق وقعد يكح جامد
مليكة كانت لبسه فستان قصير  لونه نبيتي وفارده شعرها الكريستنائي قعدت تضحك علي شكل الياس
والياس سرح في في ضحكتها الي اول مره يشوفها من وقت لما جات
الياس.لنفسه ضحكتها جميله اوي الحمد لله اني منعت الحرس يدخلو لا كنت قتلت حد النهارده وبعد كده بص علي لبسها وجسمه ومشاعره اتجاه مليكة ذادت
الياس.احم احم انتي بتضحكي علي ايه
مليكة.وقفت ضحك.احم سوري
الياس.عادي بس متتكررش
قعدت مليكة.انا اضحك براحتي سامع وضحكت تاني وبعد كده اكلت
الياس.منزلش عنيه من عليها خلص اكل وراح المكتب يعمل شويه شغل ومليكة طلعت غرفه الياس
طلعت وفي سماعات شغلت اغاني وعلت الصوت وقعدت ترقص وتضحك كل لما تتخيل شكل الياس لما يسمع صوت الاغاني
عند الياس خلص امضاءه علي ورق وسمع صوت اغاني عالي
الياس.ايمان ي ايمان
ايمان.نعم ي بيه
الياس.ايه الصوت ده مين مشغل اغاني كده
ايمان.والله مش احنا تقريبا الصوت جاي من اوضه حضرتك
الياس.عندي انا اوعي كده عديني
طلع الياس الغرف
ه وهوا مش عارف سبب الصوت ايه لان مفكر ان مليكة نايمه في الاوضه التانيه
فتح الباب اتصمر مكانه مقدرش يتحرك من الي شافه
مليكة.مشغله اغاني شعبي اول مره يسمع الاغاني دي ومليكة بترقص بحماس وبتتمايل علي الاغاني كأنها تعرفها الياس حراره جسمه عليت قرب منها بتوتر
الياس.ايه الي انتي بتعمليه ده وراح قفل الاغاني
مليكة.بنفس متقطع من الرقص ورضيت ببرود.ايه برقص في حاجه
الياس.بنرفزه ايه الاغاني الزباله دي
مليكة.معرفش المهم حلوه وخلاص
الياس.احنا مش عايشين في زريبه هنا عشان تشغلي حببتي افتحي شباكك انا جيت
مليكة.انا مش شايفه الموضوع محتاج الزعيق ده كله
الياس.انا ازعق زي ما انا عايز وبعد كده ايه الي جابك هنا انتي مش قولتي هتنامي لوحدك
مليكة. عادي انام في الحته الي تعجبني وسابته وراحت عند السرير وفردت جسمها ورجليها ظهرت اكتر
الياس.لنفسه وبعدهالك ي مليكة انا مايك نفسي بالعافيه عنك اخد نفس طويل جدا وراح نام الناحيه التانيه عشان يطفي النور
مليكة.انا مش هنام
الياس.لازم تنامي عشان عندك كليه بكره
مليكة.ماشي ونامت
الياس.اتعدل وبص عليها لاقها نامت قعد يتأمل في شكلها وقال.خايف متحبنيش بعد م اتعودت عليكي ي مليكة وخايف لما تعرفي سبب الجوازه تمشي وتسبيني وهما يخدوكي مني
وبعد كده اخد مليكة في حضنه ونام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
(تاني يوم)
صحيت مليكة من النوم لقت الياس واخدها في حضنه وماسك فيها بصت علي وشه ومناخيره المتحدده ودقنه الخفيفه
الياس.بدأء يفوق عملت نفسها نايمه الياس قام وعارف ان هي صاحيه من شكلها قام بعد محبش يكسفها منه ودخل الحمام
وهي قامت قلبها دق جامد.اوف كنت هتكشف دخلت تجهز هدوم ليها كان الياس طلع وهي دخلت
خلصو ونزلو الياس لابس بدله سوداء وقميص ابيض ومليكة لبسه بنطلون جينز اسود وبلوزه بيج وهيلز اسود والشنطه اسود
ايمان.الفطار جهز حضرتك
الياس. تمام يلا ودخل هوا ومليكة يفطرو
♡♡♡♡♡♡♡♡
(في بيت الحاج عمران الدمنهوري)
كلهم علي الفطار
الجد.بلال انتا هتاخد شاهيناز معاك توديها عند الياس وبعد كده تاخد ايناس علي الكليه بتاعتها
بلال بص علي ايناس وغمز. من عيوني ي جدي
الجد.اي الاخبار ي احمد في الشغل
احمد.الحمد لله ي ابوي الفرع الي مسكينه انا ومحمد تمام
الجد.وانتا ي محمد شقرت علي الارضي
محمد.ايوه الحمد لله كله تمام
الجد لنور.اخبار المذاكره ايه معاكي
نور.الحمد لله ي جدو
الجد.عايزك تجيبي مجموع حلو تشرفيني بيه
نور.انشاء الله ي جدو
بعد شويه بلال.يلا
شاهيناز.يلا ي اخويا  طلعو وركبوا العربيه
(عند شريف)
قاعد في الفيلا بتاعته وبيكلم نادر في التلفون
نادر.برضه مصمم علي الموضوع ده
شريف.ايوه انا مش عايز مراتو ليا انا عايز احسرو عليها
نادر.عموما انا ماليش دعوه ده الياس محدش يقدر يقف في وشه
شريف.اخرج براحتك زي النسوان وقفل في وشه
(عند الياس)
خلصو فطار والياس طلع هوا ومليكة ليه هيركب لقي بلال داخل الياس استغرب بلال نزل وايناس وشاهيناز
الياس.ايه في حاجه
بلال.لا مافيش حاجه ي اخي قول حتي صباح الخير
الياس.ايه الي جايبك بدري كده
بلال.مافيش انتا هتاخد شاهيناز عشان هي ومليكة كليه واحده وانا هاخد ايناس اوصلها
الياس.تمام
بلال.حب يغيظ الياس بص علي مليكة.ازيك ي قمر ومد ايده يسلم
مليكة.الحمد لله ولسه هتسلم راح الياس مسك ايد بلال وقاله في ودنه كأنه بياخده في حضنه.ازيك ي حبيبي هتستزرف مش هجوزك ايناس وانتا فاهم
بلال.طب احم يلا بينا ي جماعه
شاهيناز.بصت بقرف لمليكة وراكبت من وراه والياس مشي
مليكة.استغربت طريقتها
مجموعه من الناس واقفت الياس وبيهتفو ب اسمه الياس نزل من العربيه الناس يعيش الياس بيه ربنا يخليك لينا ي بيه
الياس.يخليكو ي رب
واحده ست ربنا يسترك يبني زي ما سترت بتي وجهزتها
واحد واقف ربنا يخليك لينا ويزيدك زي م دفعت الديون الي عليا كل ده ومليكة قاعده في العربيه وشايفه كل الي بيحصل
الياس.اي حاجه عايزينها انا موجود
الناس.ربنا ي بارك فيك ي بيه وقعدو يعلو صوتهم يعيش الياس بيه ركب الياس وهوا فرحان ان شاف فرحه الناس
وصل الكليه مليكة .يلا انزلو نزلت شاهيناز وهي وبتحقد عليهم
الياس.مليكة استني
مليكة.نعم  الياس طلع فلوس كتير وادهالها خلي دول معاكي
مليكة. اخدت الفلوس منه.شكرا نزل معاها
مليكة.وهي داخله الياس لقي شريف واقف بالعربيه وبيبص علي مليكة نظرات مش حلوه
الياس.بعصبيه
يتبع ……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى