روايات

رواية عشقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين مصطفى

قاسم بصدمه: بسم الله ماشاء الله….
عشق بصدمه: احمم.. قاسم.. هدخل اغيره حالا…
قاسم وهو بيمسك ايديها….: لااااا…. استني…
عشق: اييه..
قاسم: خلاص روحي غيري بسرعه عشان نمشي…
وفعلا راحت عشق وقاسم فضل واقف لوحده… وهو بيفكر فيها وف جمالها وازاي الفستان كان حلو كدا عليها للحظه اتخيل انهم واقفين ف قاعه والبلد كلها هتعرف ان قاسم اتجوز….. قعد يفكر… ان ازاي هي حلوه كدا… وازاي فرح جدا.. لما لاقها لابسه فستان ابيض….
عشق: قاااسم… انت روحت فين…
قاسم: هااه… لا مفيش… يالا نمشي…
عشق: يالا….
وخرجوا برا المحل لكن قاسم فكر في حاجه وقرر يعملها..
قاسم: اوووه… عشق خليكي هنا باين نسيت تليفوني جوا….
عشق: طيب…
قاسم وهو بيشاور للحرس وكارم: خلوا بالكوا منها… عينكوا متروحش من عليها….
الحراس: حاضر ياباشا…. ودخل قاسم المحل تاني مش عشان نسي تليفونه لاا..
الموظفه: خير يافندم فيه حاجه
قاسم:الفستان اللي الهانم لبسته هبعتلك حارس دلوقتي…… هتديهوله وهو هيحاسبك… عايز الفستان بكل مستلزماته…
الموظفه: حاضر يافندم
وخرج قاسم… تاني لكنه ملقاش عشق….
قاسم: عشق فين….
كارم: جوا المحل دا يابيه وقالت محدش يجي وراها لانها عايزه تجيب لحضرتك حاجه….
قاسم بقلق مخفي: مش انا قولت تخليها معاكوا….
كارم: ياباشا…
قاسم: خلاص… ودخل بسرعه للمحل اللي كارم قابه عليه بس ارتاح لما لقي عشق واقفه بتنقي لبس ليه…….
عشق وهي بتكلم نفسها: لاا دا حلو… لا دي احلي…. لا دي احلي…
قاسم: طيب ما تخدي التلاته…
عشق بخضه: قااسم..
قاسم: ما كفايه تتخضي كل شويه بقا…. وبعدين انتي بتنقي ليا لبس كاجول لااا…. مستحيل البس كاجول…. لبسي كله زي ما انت شايفه…..بدل… بس…
عشق: طيب بص هناخد الاتنين….
قاسم بتنهيده.: براحتك ياعشق…
وفعلا اخدت عشق هدوم كتير جدا ل قاسم اللي كان فرحان لان هدومه كلها بيجبها ب نفسه….. او حتي عدي البي بيروح يجبهاله…..
راحوا عند الكاشير……
قاسم: اتفضل وشوفلي الحساب كام
الموظف وهو يببص لعشق: ما تخلي علينا المرادي ياباشا..
قاسم بحده: نزل عينك دي عشان مصفهياش…. كلامك معايا انا….
الموظف:احم الحساب *****
عطاله قاسم الفيزا وحاسبوا ومشي هو وعشق برا. المحل بعد ما عطي الشنط للحرس….
عشق:قاااسم…..
قاسم:هاا…
عشق:انا جعانه….
قاسم:اي يابنتي مش احنا لسه اكلين من شويه….
عشق:هوا انت لتعد علبا الاكل لمؤاخذه…ولا مستخسر الفلوس فيا…..خلاص هدفع انا متخافش…
قاسم:امشي ياعشق قبل ما ارتكب جنايه فيكي دلوقتي….
وفعلا راحوا المطعم واكلوا…..وبعدين خرجوا…
عشق بفرحه طفوليه:قاااسم….عايزه ايس كريم..
قاسم:انتي عايزاني اجيب ايس كريم…انتي بتحلمي مش كدا….
عشق:يالا بقا ياقااسم….خلاص هروح اجيب انا……
قاسم بحده خفيفه:تروحي فين مش شايفاهم كلهم رجاله..
جه كارم اللي كان سامعهم:تحب اروح اجيب انا حضرتك….
قاسم:معلش ياكارم هنتعبك…..
كارم ببسمه:لا تعب ولا حاجه..
وفعلا راح جاب واحده لان قاسم يستحيل ياكل ايس كريم ف المول وقدام الحرس…..لان قاسم معروف عنه الجديه….
عشق بفرحه طفوليه:طعمها جميل جدا جدا…اي بتبصلي كدا ليه…والله مابهزر حتي دوق………..
قاسم وهو بياخدها لحته جانبيه مفيش فيها حد وبيشاور للحرس انهم يفضلوا وافقين مكانهم…
قاسم:يبنتي بطلي شغل الاطفال دا بقا…..
عشق بضحكه طفوليه:لييه بس طيب دوق…..كملت بخوف اي هتاكلني ولا اي…
قاسم وهو بيتكلم:عشق…اسكتي……قطع كلامهةلما لقي الايسكريم ف بوقه….فتح عينه بصدمه…لما لقي عشق بتقوله بكل برود…
عشق:حلو مش كدا…ههههه..اي دا دقنك اتعكت…وان مينت بس هجيبلك منديل….والنبي متبرقلي كدا….متبرقليش خاالص….احمم…ومسحت بوقه….
الحته دي رومانسيه الناس اللي عندها جفاف متكملش ????
مسكت عشق المنديل وبتمشيه علي دقنه عشان تمسح الايسكريم……لكن مبتمسحش الاسكريم دي كانت تايهه في عنيه الجميله…وهو بردوو تاهه ف جمال عينيها…..اللي حس فيها بدفا….وحسوا هما الاتنين بشعور غريب ما حسوش قبل كدا…وقلبهم كان بيدق جامد…..مكنوش يعرفوا ان دا الحب… الحب اللي هيغير من قاسم ويحوله من واحد جادي….اخد كل حياته سغل..لواحد تاني…عاشق…..بيعدي الساعات اللي بيشتغاالها بالعافيه عشان يرجع لحبيبته ونصه التاني…….اما هي بقا ف حست انها عايزه تحضنه وتقوله متسبنيش اوعي تسيبني ياقااسم….خلينا نفضل طول العمر مع بعض….لحد ما قطع اللحظه دي….كارم وهو بيقول بصوت…

كارم:احممم قاسم بيه….يالا عشان الناس بتتجمع علي وقفتنا دي….
فاق قاسم هو وعشق…اللي مسحت خده وحولين بوقه بسرعه وبعدين رمت المنديل ف الباسكيت والايسكريم بردو لانه ساح علي ايديها…ومسحت اديها ومشوا تاني….
عشق:هاا قولي بقا هنروح فين….
قاسم:علي ما اظن ان احنا جايين هنا عشان نجيب اكل للبيت اذا هنروح الهايبر….
عشق:اشطا يالا بينا….وفعلا راحوا الهايبر اللي عشق اتفجأت من مساحته عنيها مكنتش عارفه تجيب اخره…
فضلوا يلفوا وجابوا اكل كتير….وكل حاجه البيت بيحتاجها …لحد ما قالت عشق بتعب…
عشق:ااه..قاسم رجلي وجعتني اووي….
قاسم:طيب هعمل اي دلوقتي…..وفجأه اجا ف دماغه فكرا….وهوووبا اشتال عشق…
عشق:قااسم…نزلني الناس بتبص علينا…
قاسم:ايه مش رجلك وجعتك تعالي هقعدك…
وفعلا جابوا عربيه من عربيات الهايبر وقعدت فيها عشق وفضل قاسم يجرها وهي راكبه ف العربيه…..وراحوا عند رف الشيكولاته وتقريبا عشق اخدت شيكولاتات كتيير جدا…جدا…
قااسم بمرح:تخيلي كدا ياعشق هاانم….يكون فيه هنا صحافه…ويعرفوني وهووب صورتين حلوين كدا….ويقولوا اي بقا….احم احم خبر عاجل….رجل الاعمال الشهير والمعروف قاسم الجوهري…يجر احدي الفتيات بعربه الهايبر…ويأتي لها بالكثير من انواع الشيكولاته….دا هيبقي خبر الموسم….
عشق:ههههه….معلش….هوا احنا كدا اشترينا كل حاجه صح….
قاسم:تقريبا
عشق:يالا نروح بقا….تعبت جاامد….
قاسم:طيب يالا….عشق هعمل حاجه بس ياريت تسامحيني…..
عشق بخووف:اي ياقاسم هتعمل اي…
واحد اتنين تلاته……هوووبا….ودا اللي قاله قاسم لما جر العربيه بسرعه وفيها عشق….وطبعا دا في مكان فاضي مكنش حد
عشق بصراخ:لااااااا…..قاااااسم ولكنها فجأه حست ب ان العربيه بتقف ودا من ايد قاسم اللي مسكها بسرعه…
عشق بدموع وهي بتمسك قلبها:حرام عليك ياقاسم وقعت قلبي…….ااااه منك….
قاسم ببسمه:ههه معلش…
عشق:اي دا انت بتردهالي….ماشي ياقاسم…نزلني بقا…ووقفت ف العربيه…
قاسم:لا…
عشق:لا يالا بقا نزلني….لكنه قطعت كلامها لما قاسم عمل حركه مفجأه وهي انه هجز العربيه لقدام وبعدين رجعها عليه ف وقعت عشق ولكن وقعت ف حضنه وكان المشهد كدا…..
كانت عشق هتقع ف حطت ايديها الاتنين علي كتف قايم وقاسم كان ماسكها من ضهرها ولتاني مره يسرحوا غ عيون بعض اللي هما مبيحسوش بالوقت….اللي بيمر وهما بيبصوا ف عين بعض..
عشق:احمم
فاق قاسم ونزلها ع الارض….
وقفت عشق وقالت بغضب طفولي وهي بدب رجليها ف الارض زي الاطفال:كدا كنت هتوقعني..
قاسم بضحك:ههه لا عيب عليكي…
ضحكت عشق علي كلمتها اللي هيا دايما بتقولها ووصلوا البيت وطلعت عشق اوضتها وغيرت هدومها ونزلت تاني لتحت وقاسم كدا بردوو…….
ونزل قاسم من فوق وقال
قاسم:هاا هنعمل اي بقا ف الحاجات الكتير دي
عشق:هنرصها ف مكانها….يالا نبتدي…..وفعلا دخلوا المطبخ وحطوا كل حاجه ف المكان المخصص ليها وكذلك الهدوم اللي ف اوضه قاسم اللي عشق ظبتهم علي زوقها اللي عجب قاسم ونزلت اوضتها وعلقت هدومها…..ودعت قاسم واحت تنام فعلا بس فيه حاجه مخليتهاش تنام ف صرخت بصوت عالي….
عشق:قااااااااااااااسم……
_________
اما بقا عند عدي ورسيل ف عدي راح الجهاز وفضل يستني رسيل لكن منزلتش…فقلق عليها وكان رايح يخبط بس مينفعش عشان هي ساكنه لوحدها…..
ورسيل منزلتش عشان مكنش فيه جامعه….
وكان محمود متحير جدا من اختفاء عشق كأن الارض انشقت وبلعتها…..
……………………..
…………:هاي مامي انا نازله مصر كمان اسبوعين
المرأه وتدعي سهير بالامبالاه :توصلي بالسلامه…اهم حاجه تيجي بسرعه….عشان قااسم ميتخطفش وميبقاش لغيرك
………:طبعا مامي….هو فيه حد يقدر يقاوم الانوثه والجمال دا….
سهير:اه فيه قااسم…قاسم مش من النوع داا….خلي بالك منه…
…..:حاضر ماماي جود نايت…
سهير:جود نايت.
يتبع…….
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى