Uncategorized

رواية كنت قدري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة ياسر

 رواية كنت قدري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة ياسر

رواية كنت قدري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة ياسر

رواية كنت قدري الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة ياسر

حازم بضحك يعني انت لابس العبايه دى والنقاب علي شان يعني ،كان في امار من حل غير دا هههههه
يوسف:انت دمك عسل اوي كدا لي متتعدل كدا 
حازم :انا مراعي شعورك يا ست هههههه بس مش عيب تقعدى قدامي من غير النقاب دا ههههههههههه
يوسف :ماتهدا ياعم العسل ،شهد خلي الجدع دا يسكت احسن 
شهد :هههههه ح حاضر
يوسف :انت كمان بتضحكي لاء انا امشي احسن 
شهد : يوسف ههه  يا يوسف 
حازم :يالا بينا نمشي 
شهد :انا وانت 
حازم :لاء والناس ال في الشارع كمان 
شهد :صدق يوسف لما قال انك عسل وسكر والله 
حازم:اه مانا عارف هتمشي تلا هتقفي وتمشي وحدك 
شهد :هقعد وحدي امشي 
حازم :فكري 
شهد :فكرت 
حازم :فكري تاني 
شهد : فكرت 
حازم :طب فكري تاني احنا مش ورانا حاجه 
(سمعاك يالي بتقول فيلم عمر وسلمى)
شهد :انت فاكر نفسك تامر حسني معندناش يابااباا 
حازم :اومال عندكو اى دباتشيب 
شهد : والله هعورك 
حازم :ولا اعورك ولا تعوريني سلام 
مشي وبعد كاام متر لقي في ستات ملمومه حولين شهد رجع بسرعه والستا ت اول ما شفوه جريواا 
حازم:انت كويسه 
شهد :بيقولولي ابعد عنك وأن دي  قرصت ودن صغيره ،هو في حاجه بيني وبينك ولا اى 
حازم :فهمت تعالي كدا 
وركبوا العربيه وراحوا عند بيت ريم 
حازم :ررريم ياريييم 
ريم : اي حنيت ولا ا ….اي دا انت جايب دى هنااا لي 
حازم :انت ال عملتي فيها كدا صح 
ريم ببرود :وانا هعمل فيها كدا لي دى صرصار لو مسكتها هتموت في إيدى
في اللحظه دى حازم ضرب ريم بالقلم ،وقال 
حازم :تل بتتكلمي عليها دى هتبقا  مراتي  وانت ال عملتي كدا وانا هعملك محضر والحكومه تجيب حقهاا ،علي شان مش هجيب حقي من ست 
ومشي  كل دا وشهد واقفه مش فاهمه حاجه 
حازم :مالك بصالي كدا لي
شهد : أنت اي ال قولته جوا دا 
حازم ببرود:وانا قولت اي 
شهد :حااازم متستعبطش اي هتبقي مراتك ومين دى،وهي غملت كدا لي فياا،ومحضر في أنا فاهمه 
وقف حازم بالعربيه 
حازم :مين دي ؛دي تبقا خطيبتي او ال كانت خطيبتي ،عملت لي فيمي كدا علي شان عرفت اني حبيتك وعايزه تكسر قلبي عليكي  ،واه هتجوزك 
شهد : بتحب مين
حازم : بحبك انت ،بحبك من اول مره شوفتك فيها عجبتني شخصيتك جدا ،كلامك ضحكتك ،عمزاتك ،عيونك ال كلها براءه زي الاطفال ،ان ال في قلبك علي لسانك .
شهد:ف انت قررت انك تتجوزني بقااا من غير ما تأخد رائي 
حازم :هو انت مش موافقه 
شهد بيأس :لو غلياا انا موافقه بس المشكله في بابا 
حازم :ماله 
شهد :هتسمعني ومش هتقاطعني غير لما اخلص  
حازم :تمام 
شهد :انا بابا كان عايز يجوزني واحد اكبر منه ،كان باصص علي فلوسه ،من وانا صغيره مش بيحبني كان بيضربني  ويعمل اي حاجه تضايقني ،ماما ماتت بحصرتها علي شان كان عايز يجوزني لسلام ولما هربت 
حازم :هو انت هربتبي ؟
شهد :مش قولتلك متقطعنيش ؛اه هربت كنت عايزني اقعد وانا شايفه مستقبلي بيضيع قدامي ،اشوف ابوياا  ال المفروض يهمه مصلحتي ،ويكون عايز يشلني علي كفوف الراحه ،كان نقسي يكون حنين علياا   
كملت شهد ببكاء انا في  في دراعي في حرق   لغايت دلواقتي
حازم : طب امك مكنتش تعمل اي حاجه 
شهد : ماما كانت عايشه علي كرسي متحرك ،وهو السبب في كدا ،مكنتش بتتكلم معاه ولا تعمل اي حاجه 
حازم :متبكيش وحقك انا هحبهولك اهدى بس وامسحي دموعك دى 
شهد :تمام ….انت هتعمل اي 
حازم :اهدي انت بس وهعمل ال اعمله بس اهدى وامسحي دموعك دى
حازم راح بيت شهد 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى