روايات

رواية تزوجت أعمى الفصل الحادي عشر 11 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجت أعمى الفصل الحادي عشر 11 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل الحادي عشر 11 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجت أعمى الفصل الحادي عشر 11 بقلم باسنت أشرف

…في بيت يامن و منه
منه صحيت من النوم بتبص لفت انتبااها ان يااامن ناايم ع كررسي جمب السرير وان في بولة فيهاا ماية وقمااشة ع راسهااا
منه جااية تقووم حست بدخة بسيطة جت تمشي ماا استحملتش رااحت وقعت ع ياامن
ياامن:  اي اي اللي بيحصل منه انت كوويسة فيكي حاااجة
منه وهي بتقووم:  اه كوويسة
ياامن:  اسااعدك ف حااجة
منه:  شكرااا
بعد فترة كاانت منة خرجت من الحماام و ياامن قااعد
ياامن:  كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع ان اح…..
قاطعتة منه:  متكملش اناا عاارفة وهقوووم البس اهوو عشاان نرووح للمأذون و نخلص من ام الحكااية دي
ياامن:  اناا مكنتش هقوول كده علفكرة
منه:  كنت هتقووول اي يعني عندك اي اتهااام تااني لياا نسيت تقولواو
يامن:  ي منه افهمي بقى و بطلي غبااء
منه:  ماا اناا طول عمري ف نظرك غبية يبقى خلااص هعملك اي
ياامن:  يووووة منك اناا بس كنت عاايز اقولك ان انااا ب…..
قاطعتة منه:  ان انت بتكرهني مش كده مفيش دااعي تتكلم اناا عااارفة
ياامن:  لاااا انت بجد مجنووونة اوووي ي منه
منه:  تشكرات تشكراات
ياامن:  طب اسمعيني حتى سيبيني اكمل كلاااامي
منه:  لااا اناا قاايمة البس عشااان تعبت منك
وقااامت منه تلبس وبعد شوية خرجت وهي لااابسة دريس اسود فية حزاام ف الوسط علية طرحة سودا برضوا وهيلز اسود بكعب
(مسوداهاا من كل حتة ماا هي رااحة تطلق بس هي اصلاااا بتحب اللون الاااسود متفهموهااش صح  )
ياامن: يلااا ي مصيبة حيااتي
منه:  بعد شوووية مش هبقاالك حااجة اصلاااا ف حياااتك هبقى صفحة واتقفلت عندك و عندي ????
ياامن:  يلااا ي بت و بطلي كلاااام كتيير
وخرجوا هماا االاتنين و ركبوا مع السواق
وبعد فترة وصلوا واول ماا نزلو و دخلوا
منه بصدمة:  اي ده انت جاايبني هناا لية
ياااااترى شاافت اي
*****************
بااارك الله لكم و باارك عليكم وجمع بينكم ف خير
قالهااا المأذون بعد ماا تمم جوااز اياد و رحمة
Flash back
حاتم: ااه يخرب بيت ايدك مرزبة
ايااد: هوو ده كلاااام تقولوا اتجننت
حاتم: لاا يعم متجننتش بس انت عاايز تحميهااا وهي دي الطريقة اللي تقدر تحميهاا بيهاا هتفضل موجوده معااك علطول وهيبقى ف اسم ل علاااقتكم
ايااد: اناا عمرري ماا اقدر افكر ف حد غير سجده الله يرحمهاا تقووم انت تقوولي اتجووز واحده غيرهاا
حااتم: الله يرحمهاا حيااتك مينفعش تقف عليهاا ي ايااد.
ايااد: انت بااين عليك مش فاارقة معااك اختك ولاا همااك من الاساس.
حااتم: اخص عليك بجدد انت عااارف ان سجده اختي كاانت مهمة ازااي ف حيااتي دي كاانت اغلى حااجة عندي عموما انت صااحبي واناا بتكلم ع مصلحتك لكن انت برااحتك وبعدين انت ي استااذ ايااد لو كاانت فااارقة معااك سجدة زي ماا بتقوول مكنتش رميت ابنك لاامي تربيهوولك مش هوو من ريحة سجده انت بتعااقبوا ع مووت اموا يعني هوو اتحررم من حناان الااام لاانهاا مش مووجوده لكن الااب انت مووجود لي تحرم ابنك من وجودك في حيااتوا
وعدل نفسة النااحية التاانية و كاان مااشي
ايااد: هوو السبب ف موتهاا انتوا لية مش عاايزين تفهمووني
حاتم: انت اللي مش عاايز تفهم ان ده عمرهااا وهو كااان سبب مش اكتر بطل كفر ي شيخ ده طفل مش فااهم حااجة ف الحيااة غير ان هوو يأس ان يكوون عندو ام وكماان اب
ايااد: مااتت من خمس سنين بسببو قولتلهاا مش عاايز عياال اصرت تحيبوا والتمن كاان حيااتهاا ليية
حاتم: برااحتك ي ايااد بس ابنك غلط اللي بتعملوا فية الوااد بقى منطووي جداا مش لاااقي حناان من حد لدرجة انو طلب مني اني يقوولي ي باابا اناا اه بحااول اعوضوا بس كلوا غير الاام و الااب مبيتعوضوش ابدااا
ايااد بضعف : مش عاارف اعمل اي بجد اناا تعبت
حااتم: اهدى ي ايااد حااول تدي نفسك فرصة تاانية للحيااه و بنك كمااان ملووش ذنب ف اي حااجة حصلت كلوا قدر و مكتووب
end the flash back
وايااد رااح اتكلم مع رحمة و شرحلهاا ان هو هيتجووزهاا عشااان يحميهاا وهي مكنتش مووافقة بس اصر عليهاا جدا ف وافقت
واتجوزوا واخدهاا و رااح عند بيت اهل حااتم عشاان يشووف ابنوا بعد ماا حكاالها ع كل حاجه (هؤ مش بتقدر تمشي لاانهاا لسة بتااخد جلساات علااج طبيعي ل رجليهاا ف قااعدة ع كرسي متحرك )
كوثر (ام حاتم ): اهلااا اهلاا ي بني اتفضل نووورت
ايااد: منوورة بيكي ي طنط
كوثر: ما شاء الله ي حبيبي مرااتك زي القمر
رحمة: شكراا ل حضرتك ي طنط
ودخلوا و قعدوا
حااتم: نوورت ي ابوو الصحااب
ايااد: شكرااا اوماال مش نااوي تتجوز انت كماان
حااتم: قرريب جدااا ي صااحبي
بعد شووية خرجت كووثر
كووثر: الحقني ي ابني الواااد مش راااضي ينطق ابداااا من وقت ماا قولتلوا ابووك بره وهو اتصدم و مش راااضي يتكلم و مش رااضي يخرج
يتبع…….
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى