Uncategorized

رواية عشقت ابن السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنى محمد

رواية عشقت ابن السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنى محمد 

رواية عشقت ابن السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنى محمد

رواية عشقت ابن السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنى محمد

البسي ومعتفكريش كتتتيررر. 

مسك مسكت الشوكلت الي في البوكس وقعدت تاكل وسايبه مريم تفكر وبعدين مريم تبص تلاقي مسك خلصت نص الشوكلاته وعلبه نوتيلا. 

مريم بصدمه: مفجوعه هانم استني اكل معاكي.

مسك:تعالي انتي لسا هتتتصدميي. 

مريم: يلا. 

وبعدها خلصو اكل وبعدها خدو شور ولبسو الفساتين وكانو قمرات ومريم محططش نقطه ميكب في وشها خالص  والساعه تمانيه اجت وبعدها مريم  اخدت مسك وجلها مسج علي الواتس من عمر قلها انزلي في عربيه تحت  سوقيها وهيا فيها  جواب مكتوب فيه المكان وان هيا تخلي  مسك تنام او  اما توصل.  

ساقت وفعلا مسك نامت وبعدها مريم شلتها ونيمتها في اوضه في الڤيلا كان مكتوب عليها مسك

  وبعدها خرجت قعدت تلف في الڤيلا دي وبعدها لقت سهم معملول علي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

  اوضه بس بطرقه كبيره اوي اووي اوووي  واتمشت ليها دخلت لقت  عمر واقف وماسك بوكيه ورد لون الفستان بتاع مريم وادهلها ومريم كانت مصدومه صدمت فرح وبعدين قعد علي رجليه وقالها 

عمر: تتجوزيني. 

مريم ضحكت: موافقه بس ازاي واحنا متجوزين. 

عمر:يخربيت ام فصلانك يشخه  وبعدها فرحوا  . 

وتاني يوم صحت ولقت عمر نايم فرحت اوووي  لانهت بقت زوجته   وكانت سراحه. 

(كل دا خيال بس نفصل شويه)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جماعه نسبنا بقي  من المحن دا ونرجع للواقع بقي ????????????

اوضه واسعه ولقت ان جدها وعمر والناس دوول بيحتفلو بعيد  الميلاد بتاع مريم لقت ان الكل جايب هديا وعملين صوره  ليها عليها ولقت ان مسك صاحيه و وعلي طول حضنت مريم. 

مريم كانت فرحاااانه اووي اوي اووي  . 

عمر: كل سنه وانتي طيبه ي ميرو وادلها هديا فتحتها لقت سلسه جميله جدا  وكذا سلسه في بعض دهب يجي تلت سلال مع بعض وحدا فيها قلب و محطوط صوره ليها والتاني تحطه هيا والتانيه مكتوب ميرو والتالته كانت قلب شفاف تحط هيا في صوره وبعدين اجت واحده قربت منها بس هيا متعرفهاش 

وقالت: انتي بقي مريم الي الكل فرحان بيها واخدها قدوته. 

مريم بغيظ: اه انتي مين بقي. 

ردت مرات عمها بكل غيظ:  دي بنتي  يارا.

(نجي بقا لياره ياره قصيره و عيونها عسلي وشعرها كيرلي بس  بني فاتح وبيضه وقصيره سيكا وبتحب الهزار ومخطوبه  لمحمود هنعرفه بعدين ) 

يارا بضحك هيا وامها

يارا: معلش بس حبيت افصل جو الفرح والدموع دا.

مرات العم: معلش هيا كدا بتحب الهزار. 

يارا: لحقتي تنسيتي يمريم. 

مريم بفرحه: حضنتها وعيطتت اووي لانها بسيتها من طفولتها هيا وسمر التلاته اصحاب. 

يارا: يخربيتك طول عمرك كئيبه افرحي ي بت. 

مريم: هشش سبيني افرح بيكي. 

يارا: لا يعني هجري واسيبك

سمر بغيظ: ياه لاء معليش دعوه ابعدي كدا يمريم البت الجزمه دي مخضنتنيش.  وقعدو يهزروا ونسو العيله كلها الي ميته من الضحك عليهم.

محمود: اي يجماعه انا اتنسيت. 

مريم: قامت جرت حضنته. 

عمر بعصبيه: مررررررررريم. 

مريم وهيا ومحمود بضحك: احنا تؤام يالي ناسي يالي نسيت ولاد اعمامك. 

عمر: بضحك معلش  يعم نسيتك. 

عمر: ازيك يسطا.

محمود : الحمدلله  ي بروو. 

محمد: يالي هنا في واحد اسمه محمد  معاكم. 

كلو ضحك وكان جو حلو اووي.

 واحتفلو  بعيد ميلاد مريم ومحمود. 

 ومحمود جاب شوكلاته وادها لمسك وقال ي اوزعه تعالي هنا. 

مسك بغضب طفولي: اوزعه   مين ي ابو زافه انت  انت مين انت مين اصلا  وماتت من الضحك علي نفسها. 

(محمود اخو مريم عيونه خضره وجسمه رياضي وطويل  وشه مدور  وحاجه قمر كدا) 

يتبع….
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى