روايات

رواية ملاك الزين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم يارا سلام

زين وهو بيجري عشان يلحق ملاك كان ف عربية جية ب اقصى سرعة وكانت هتخبط ملاك اللي بتجري ومش شايفة ولا سامعة اي حاجة
زين جري فجاة وصرخ ب اسمها :ملااااااااااااااااك وزقها بكل قوته بعيد
وقعت ملاك ع الارض وفاقت من شرودها لتلتفت
وتتصدم بشكل زين الواقع ع الارض وغرقان ف دمه
ملاك : زييييييييييييين
وجريت ملاك ع زين اللي محدش قادر يقرب منه كل الناس خايفة تقرب
ملاك ببكاء هستيري : زين قوم ي زين قوم ي حبيبي
ايوه حبيبي متستغربش
قوم ي زين وهنرجع بيتنا مع بعض
زين قوم بطل هزارك البايخ ده ي زيييين قوم انا مقدرش اعيش من غيرك ي زين قووووم
ملاك ب صراخ ف الناس إللي واقفة مبتتحركش
ملاك : اييييييه واقفين تتفرجوا عليا وهو بيموت مني اطلبوا اسعاف بسرعة
ي زين قوم بقا قوم ي حبيبي
قوم ي زين والله بحبك حتى شوف الخاتم بتاعك اهه اللي لبستهولي يوم قراية فتحتنا بعت كل حاجة كانت معايا الا هو ي زين
مقدرتش افرط فيه
د انا ف يوم جيت اقلعه عشان انضفه حسيت ان روحي بتروح معاه
قوم ي زين انا مسمحاك والله
وي سيدي لو ع ابننا اللي راح ف ده نصيب وقضاء وقدر وهو مكنش ليه نصيب يجي الدنيا دي
زين قوم بقا والله انا مسمحاك انك شكيت فيا بس انا عارفة ان مكنش قصدك وعارفة انك بتحبني زي م انا بحبك
قوم بقا ي زييين
جت عربية الاسعاف واخدو زين وركبت ملاك معاه وطول الطريق دموعها موقفتش ع حالة حبيبها
ملاك اتصلت ب آسر وسليم وجم المستشفى واتصدمو من اللي حصل لما ملاك حكتلهم
الدكتور خارج من غرفة زين
ملاك جريت عليه : طمني ي دكتور زين كويس صح
الدكتور ب اسى وشفقة ع حالتها : للاسف الحالة خطيرة جدا ادعو ال٢٤ ساعة الجيين يعدو ع خير
ملاك انهارت ووقعت ع الارض وفضلت تصرخ وتقول
انا السبب انا السبب لو مكنتش جريت مكنش طلع يجري ورايا
ياريتها كانت خبطتني انا
كان واحشني وكنت بتمنى اشوفه لو من بعيد ويارتني م شوفته
وفضلت تكرر جملة انا السبب
آسر : نزل ع الارض يهدي اخته واخدها ف حضنه
والكل واقف يبكي ع حالة ملاك اللي تصعب على الكافر وتقطع القلب
ملاك : زين هيبقى كويس ي آسر صح
عشان خاطري قول انه هيبقى كويس
حور عشان خاطري قولي ان زين هيبقى كويس
ياسمين بتحاول تهدي ملاك وتطمنها ف اكتر وقت كانت هي نفسها محتاجة حد يطمنها  : اهدي ي ملاك  ان شاء الله هيقوم بالسلامة عشانك وعشاني وعشانا كلناي حبيبتي بس اهدي عشان خاطري
حور احتضنت ملاك : اهدي ي حبيبتي مش انتي السبب صدقيني د قضاء وقدر وهو ان شاء الله هيقوم بالسلامة
ملاك : يارب يارب متعاقبنيش فيه ي رب
 وفضلو قاعدين مستنيين زين يفوق لكن مفيش اي تحسن
عدى الليل كله وملاك قعده بتبكي وبتدعي ل زين
ف صباح اليوم التالي والدكتور خارج من عند زين
ملاك : طمني ي دكتور زين بقى كويس صح
الدكتور: للاسف احنا عملنا كل اللي نقدر عليه لكن المريض رافض انه يفوق ومش متمسك بالحياة خالص لو ف منكم حد قريب منه ممكن يدخله
حد واحد بس
ملاك دخلت بسرعة من غير اي كلام
فضلت ملاك تبص ل زين وملامحه اللي كانت وحشاها جدا
وفضلت تبكي ع سنتين ضاعو وهما بعاد عن بعض
ملاك قعدت جمب زين ع الكرسي ومسكت ايده وفضلت تتكلم معاه
ملاك  بدموع وصوت ضعيف :معقولة مش عاوز تقوم ي زين
مبقتش تحبني خلاص مبقتش عاوز تفضل معايا بس انا لسه بحبك ي زين
قوم ي زين د انا بستقوى بيك متسبنيش لوحدي
بستقوى بيك حتى وانت بعيد ارجوك ي زين قوم مقدرش اكمل لوحدي انا بحبك اوي ي زين قوم عشان ف حجات كتير لسه معملنهاش مع بعض ي زين قوم عشان خاطري
بص الخاتم اهه ي زين اللي لبستهولي ف قراية فتحتنا مقلعتهوش غير مرة واحده بس وحسيت ان روحي بتتسحب مني ي زين ما بالك لو رحت انت مني
يلا ي زين قوم عشان نروح سوا بيتنا واذا كان ع ابننا ف الله يرحمه ي زين مكنش لينا نصيب نشوفه وان شاء الله ربنا هيرزقنا اللي يعوضنا عنه بس انت قوم ي زين
وانا والله مسمحاك
حست ملاك ب ايد زين بتتحرك تحت ايدها
ملاك ب فرحة : زين زين ي حبيبي يعني انت كنت سامعني انا بحبك اوي ي زين
فتح زين عينه وبص ل ملاك وابتسم وغمض عينه تاني
الدكتور جه وخرج ملاك برة
وقالهم ان زين كده تخطى مرحلة الخطر وانه هيتحط تحت الملاحظة ٢٤ ساعة وبعد كده يتنقل اوضة عادية
ملاك سجدت : الف حمد وشكر ليك ي رب
وبعد عدة ساعات زين اتنقل اوضة عادية
الدكتور : تقدروا تدخلو تشوفوه دلوقتي هو اتنقل اوضة عادية
جريو ع الاوضة اللي فيها زين
ملاك : جريت ع حضن زين
زين : انا آس  ومكملش جملته ليجد اصابع ملاك تمنع الحروف من الخروج من فم زين
ملاك : شششششششش   بحبك
زين : انا بموت فيكي ي ملاكي
ملاك : كده كنت عاوز تسبني لوحدي
زين : لو انا هنت عليكي انك تسيبيني سنتين لوحدي ف انتي متهونيش عليا ي ملاك
واخدها ف حضنه
آسر وسليم وحور و ياسمين: احم احم نحن هنا ????????
ملاك اتكسفت وزين ضحك
الكل:  حمد الله ع السلامة يا زين
زين : تسلمولي
وبعدها بيومين خرج زين من المستشفى ورجع بيته هو وملاك
زين : نورتي بيتك ي ملاكي
ملاك : لو انا منورة بيتنا ف انت منور كل حياتي ي زين
زين : ربنا يديمك ليا
الا صحيح ي ملاك وانا ف المستشفى قبل م افوق لما انتي دخلتي تكلميني قلتي جملة كده
ملاك باستغراب: جملة ايه ????
زين ب خبث : مش هنبقى ٣ بقا ولا ايه
ملاك : بس ي قليل الادب وضربته ضربه خفيفه ع كتفه وطلعت تجري وطلع زين يجري وراها (اطفال????????♥️)
وبعد مرور ٥ سنوات
سيف: هاتي بقا ي أسيل اللعبة بتاعتي
اسيل : لا انت اخدت الشكولاته بتاعتي
سيف واسيل : ي ماماااااااا
ملاك : عااااا ي زين قوم بقا شوف ولادك الله
زين : هو انا جبتهم لوحدي ي بنتي
ملاك : ااه وبطل كلام كتير بقا
زين : انا جوزك ع فكرة
ملاك : نينينينينينينينينيني
زين : ي بت ععورك
ملاك : ي ماما خفت ????
سيف واسيل : ميتين م الضحك ع بباهم ومامتهم اللي عقلهم عقل اطفال
وعاش زين وملاك حياة سعيدة جدا وكونو اسرة حلوة جدا ????♥️♥️
the end♥️
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى