رواية أحببت بنت البواب الفصل العاشر 10 بقلم يارا وائل
رواية أحببت بنت البواب الفصل العاشر 10 بقلم يارا وائل |
رواية أحببت بنت البواب الفصل العاشر 10 بقلم يارا وائل
جابر : الحقني يا حميده مش لقي تقي
حميده: ازاي هي مش كانت فوق
جابر: طلعت وسئلت أدهم بيه بيقولي هي مشيت من عندو من زمان
حميده: يوه امال راحت فين …تكنش خرجت مع صحابه ولا حاجه
جابر: انا لزم ابلغ البوليس
حميده: جمد قلبك مش كده امال تعالي بس نسأل سكان العماره عليه تعال متبقاش راجل خرع كده
ترن ترن …ترن ترن
فارس: عايز اي يا جابر
جابر : بنتيي يا بيه كانت اخر مره جايه هنا
حميده: وبعده مظهرتش
فارس: انت زنان ليه يا جابر ما قولت مش هنا
جابر : كان هيتكلم ولكن أدهم ناده عليه قئلا: تعال يا جابر ادخل
جابر: يا بيه بنتي فين هي اخر حاجه قالت لي انها طالعه هنا
أدهم ببرود: انا اخدته يا جابر
جابر بصدمه: ازاي يا بيه مش قاهم اني
حميده: ليه عملت اي يا بيه واخدته فين بس
أدهم: بنتكو غلطت ولزم تتعاقب
حميده: سرقت
جابر: اسكتي يا حميده بنتي عمره ما عملت كده
أدهم: يا رته عملت كده كونت عادي هسمحه
جابر: نيلت اي يا بيه بس الله يكرمك بنتي فين
حميده : بلاش وجع قلب
فارس: شكلك معرفتش تربي يا جبوره
ادهم: اخرس انت سامع
فارس: خلاص يا عم سكت اهو
أدهم كان هيتكلم، ،
ترن ترن ..ترن ترن
أدهم: قوم يا زفت افتح اي مش سامع
فارس: انت نازل شتيمه من الصبح وانا ساكت
رؤوف: ادهم اذيك وحشتك صح …معنكش اكل اصل اخوك مفرفر علي الاخر
أدهم: اعد كده وبطل دوشتك دي
رؤوف بستغراب: جابر وحميده اي جابكو …..هو فيه حاجه
امال تقي فين
؟؟؟
أدهم: بص يا جابر امشي انت وحميده عشان بنتك مش هتشوفه تاني غير لما تتعاقب
جابر: وحيات حبيبك النبي يا بيه دي بنتي الوحيده
أدهم: هو انا قولت هقتله انا قولت هعقيبه بس
روؤوف بياكل خيار: انا مش فاهم انا باكل خيار ولا جزر
فارس: بطل اكل يا ابني أدهم متعصب دلوقت اسكت اسكت
حميده: اخر الكلام اي يا بيه
أدهم: بنتكو تاخد عقبه هجبهالكو
جابر: انا هبلغ البوليس
أدهم ببرود: قولي علي بنتك يا رحمن يا رحيم وجهز الكفن
جابر يبتلع ريقه: خلاص هتلي بنتي
أدهم بعصبيه: يووووه انت غبي مبتفهمش منا قولت لما تخلص العقاب انا بنفسي هجبهالك
روؤف : افهم بس عشان مش فاهم
أدهم: عايز تفهم اي
رؤوف: ال انا بشربه ده نسكافيه ولا كبتشينوو
أدهم: اخرس بقا هتبقا انت والزفت فارس
فارس: اتكلمت انا ها فتحت بوقي حتي ديما جاي عليا
حميده: احنا هنمشي دلوقتي يا بيه بس هنجيلك تاني ترجع البت
يلا يا حابر
جابر: انا مش همشي غير لما يقول بنتي فين
فارس: ده نش راضي يقولي هيقولك انت يا جابر اظاهر كده لسه متعرفش أدهم
أدهم: قام وقف وقال يلا يا جابر تصبح علي خير
وانت يا حيوان منك ليه صوت ودوشه مش عايز انا داخل انام
دخل ادهم ينام واعد يكلم نفسه
انت يا فارس انت تعمل معايه انا كده ههه والله واتغريت طب العشره ال بنا راحت كده في ثواني وكمان ملقتش غير تقي ترميه في سكتي وانا ال اقول كل شويه لزق فيا ليه ويسئل عن شغلي
فعلا كونت عبيط ومغفل عشان كده لزم اعرف مين وراك عشان لو طلع صلاح يبقا مش هرحمه ولاسف يا صديقي هشربك من نفس الكاس ال هيشربو صلاح وانت ال بدات مع أدهم
اما انتي بقا يا تقي حسابك معايه عسير عشان انتي اخر وحده فكرت فيه كده انا كونت فعلا شايفك غير البنات ال بشوفهم بس الاسف طلعت غلط
اما انت يا ال اسمك امي عمري ما هسمحك زي ما بهدلتي حياتي وكل يوم ال قيلك مع ال اسمه صلاح وابويا يموت من صدمتو فيك ليه كونتي عشيق ليه خربتي عيله كامل واخويا بعد عني ولا سبع سنين مشوفوش غير مكلمه فون فين وفين
ليه خياتي مدمره كده
وليه لما حبيت او خسيت بي الحب ده تطلع خاينه
بس كل ال اعرفو اني حبيت بس ملحقتش افرح الاسف كل حاجه ناقصه
في صباح اليوم التالي …….
يستيقذ أدهم من نومه بنشاط ويبدل ملبسه
رؤوف: صباح الخير يا سي أدهم
أدهم : استرجل يلا وجهز فطار عشان مستعجل
رؤوف: ليه رايح فين ع الصبح كده
أدهم: شئ ميخصكش علي فكره
رؤوف: طيب تقي عملت اي
أدهم: عايز تفهمني ان فارس مش قال ليك
فارس: جايبين في سرتي ليه
رؤوف: يا اخي اتنيل
أدهم : الحمد الله انا ملشي
فارس: علي فين كده
أدهم: تحب تجي معايه
فارس: ماشي هقوم البس
أدهم: يلا متتأخرش
دخل فارس يغير هدومه
أدهم: رؤوف عرفت هتعمل اي
رؤوف : متقلقش يا صحبي وراك اسد
أدهم: ما دا ال مخوفني
فارس: خلصت يلا
أدهم: يلا
بعد وقت وصل أدهم المكان ال فيه تقي وذخلو
فارس بصدمه: ?…………………