Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل العاشر 10 بقلم إيمان

    رواية انتقام يولد الحب الفصل العاشر 10 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل العاشر 10 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل العاشر 10 بقلم إيمان

ف الصباح
تجلس ملاك مع ماجد ع سفرة الفطار
ملاك بس غريبة يا حبيبي أنا مش لاقية اي صور أو فيديوهات لفرحنا انت طبعا عارف اني مش فاكرة حاجة ف كنت عايزة أتفرج ع فيديوهات لليوم ده يمكن افتكر حاجة بس مش لاقية
ماجد يبدأ يتوتر والأكل يقف ف زوره ويكح
هنا ملاك بتتأكد أن ماجد وراه حاجة وبتسأله مالك يا حبيبي انا قولت حاجة غلط
ماجد لا ابدا بس يا حبيبتي احنا معملناش فرح وقتها عشان انتي الي كنتي عايزة كده قولتليه مش هقدر افرح وابويا  وامي واخويا لسه مقتولين
ملاك بصدمة ابويا وامي واخويا أنا اتقتلوا
ماجد وهو يدعي الحزن للاسف والي قتلهم كان شخص عزيز عليكيوا وكان قريب منكوا متوقعتوش الغدر منه وكان عايز يقتلك معاهم بس أنا انقذتك وكانت أمنية ابوكي الأخيرة أننا نتجوز
ملاك مين الشخص ده وليه عمل كده
ماجد كان صاحب اخوكي المقرب وكان متربي معاكم وعمل كده عشان كان بيحبك وانت طبعا مكنتيش بتحبيه كنتي بتحبيني انا هو مستحملش انك تحبي غيره ف انتقم من العيلة كلها
الشخص الي عمل ده كله هو نفس الشخص الي كنتي رسماه من كام يوم وأنا قطعتلك الصورة
ملاك وهي بتمثل أنها مصدومة هو فيه شخص هيعمل كل ده عشان اترفض من الي بيحبه يعني اهلي ماتوا بسببي طيب ليه انا لما سألتك قبل كده قولتلي أنهم ماتوا ف حادثة
ماجد مكنتش عايز اوجعك عليهم يا حبيبتي وكمان أنا عارفة انك هتحملي نفسك ذنب موتهم
ملاك بحزن  بس ازاي الي قتل أهلي مش مسجون وليه كان بيناديني برهف
ماجد اتسجن شوية بس أبوه قدر يخرجه
عشان ده اسمك بجد أنا غيرت اسمك عشان احميكي منه عشان ميقدرش يوصلك 
ملاك بشك يعني احنا دلوقتي متجوزين من وقت وفاه بابا
ماجد وهو بيمثل الحزن يعني انتى بتشكي أنى بكدب عليكي ياملاك
ملاك لا أنا بس بسال
ماجد أنا هثبتلك دلوقتي أننا متجوزين ثوانى وجي
بعد شوية بيجي ماجد وبيوريها عقد الجواز 
ملاك بعد أنا مكنتش شاكة أنا بس كان عندي فضول أعرف اتجوزنا إزاي عشان سألت مرام وقالتلي خلي ماجد يحكيلك احسن
ماجد تمام يا حبيبتي أنا هروح الشغل دلوقتي
ملاك تمام وبعد ما يمشي ماجد تطلع غرام اوضتها وتبدأ تفكر مع نفسها كده وبتشك أن الي بعت الصور وعقد الجواز لعدي كان ماجد وأكيد كان ماجد الي بعت اللبس بتاعي ع البيت بس ليه ماجد يعمل معايا كل ده أنا اذيته ف ايه انا حتي مكنتش اعرفه 
أنا لازم اعرف السر الي ورا ماجد ولازم افهم هو عمل معايا كده ليه
مقدرش أنكر أن ماجد كان حنين معايا الفترة الي فاتت ومأذنيش ف أي حاجة ولو بعدت عنه دلوقتي مش هلاقي مكان أروح فيه ماما وعدي محدش فيهم مصدقني وأكيد محدش هيصدق اني كنت فاقدة الذاكرة طول الفترة دي الافضل إني اكمل مع ماجد اكيد مش هو الي اذاني كده  ماجد حنين وبيعاملني بطريقه كويسه ومستحيل يكون هو السبب ف الى حصلى يمكن يكون فيه سر ورا الموضوع بس بردو مش عارفة ليه كدب عليا وقالي أن عدي السبب ف موت اهلي اوووووف بقا  أنا تعبت ومش عارفة أوصل لحاجة ومش عارفه مين معايا ومين ضدي يارب خليكي معايا علشان ازصل للحقيقه
بعد مرور ثلاثة أيام 
عند زين ونيرة 
يرجع زين من الشغل وينادي ع نيرة 
تعالي يا نيرة عايزك
نيرة فيه إيه 
زين أنا جبتلك معايا دي
نيرة بس إيه المناسبة
زين  بمزاح واحد وبيجيب لمراته هدية لازم يكون فيه مناسبة ده انتي غريبة اوي يا ست
نيرة بضحك مش قصدي كده بس أنا مستغربة مش اكتر 
زين خدي بس البسيها ونتكلم بعدين
نيرة حاضر وبتاخد منه السلسة وتلبسها 
زين حلوه اوي السلسلة دي عليكي  متقلعهاش من رقبتك ابدا مهما حصل
نيره بخجل حااضر
زين جعااااان أوي فيه غدا ولا اطلب من برا 
نيرة لا فيه روح خد دش وانزل وأنا هنادي ع بابا عشان مكنش عايز ياكل غير لما ترجع
زين هوااا
وبتضحك نيره عليه وتقول متجوزه طفل وبتحط ايديها على السلسه وتبتسم
وبعد شوية بينزل زين وبيتغدوا 
نيرة تحب اعملك حاجة تشربها يا زين
ولسه هيرد بيلاقي الباب بيخبط
فؤاد بغضب انتي جاية ليه
زين بصدمه وغضب ف نفس الوقت انتى ايه ال جابك هنا لسه ليكي تيجي بصراحه مشوفتش ف بجاحتك ياشيخه
زهرة  باستهزاء جاية اباركلك ي عريس مش انت اتجوزت بردو وبتزيحه وتدخل هي فين بقا السنيورة الي فضلتها عليا عشان اباركلها بنفسي وهي بتقول كده بتطلع نيرة 
زهرة بغيظ لما شافت نيرة احل
ي منها وبتقوله
ذوقك بقا وحش اوي يا بيبي وتشاور ع نيرة بقرف هي دي الي سبتني عشانها دا انا احلى منها بكتير
فؤاد بغضب اخرسي وامشي اطلعي برا احسنلك
نيرة بصدمة انتي مين وسابك إزاي مش فاهمة وتبص لزين وتسأله أنت كنت مرتبط قبل ما تتجوزتي يا زين
زين نيرة أنا هفهمك كل حاجة
زهرة لا سيبلي أنا الطلعة دي ياحبيبي 
اه يا حبيبتي كان مرتبط وأنا وهو كنا بنحب بعض والمفروض أننا كنا نتجوز وجيتي انتي وخربتي كل الي بينا يا خطافة الرجالة 
نيرة أنا مش خطافة رجالة أنا لو كنت أعرف أنه بيحبك مكنتش وافقت اتجوزه بس اطمني أنا هطلع من حياتكوا واريحكوا
فؤاد متتسرعيش واسمعي زين دي جايه توقع بينكوا
نيره ببكاء هيشرحلى أي ياعمي أنا فهمت إلى كان لازم افهمه 
زين نيره اسمعيني متصدقهاش
تسيبه نيره وتطلع بتجري لبرا وهي بتعيط وهي ماشية فجأة بتلاقي أيد بتسحبها وبيحط منديل فيه مخدره ع وشها وبيغمي عليها وياخدها ويدخلها العربية
وبيشوفها زين ويحاول انه يلحقهم بس مش بيلحقهم
ويرجع لزهرة ويضربها لو نيرة حصلها حاجة أنا مش هرحمك يا زهرة وعايزك بس تفهمي حاجة انتي لو اخر واحدة مش هتجوزك ويلا اطلعي برا مش عايز اشوف وشك ويرميها برا البيت 
زهرة هندمك ع الكف ده ووريني بقا هتلاقي السنيورة بتاعتك إزاي
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى