روايات

رواية حورية مالك الفصل العاشر 10 بقلم صفاء أحمد

رواية حورية مالك الفصل العاشر 10 بقلم صفاء أحمد

رواية حورية مالك الجزء العاشر

رواية حورية مالك البارت العاشر

حورية مالك
حورية مالك

رواية حورية مالك الحلقة العاشرة

حورية مالك.
عند هدي مروحه ولسا هتطلع عمراتها لقت معتز واقف تحت ومستنيها راحت عنده.
هدي:- عاوز ايه يا معتز.
معتز:- عاوزك.
هدي:- وانا مش عاوزاك ياخي.
معتز:- ميهمنيش المهم انا هتجوزك.
هدي:- نجوم السما اقربلك ي معتز فاهم.
جت تمشي معتز راح مسك أيدها وشدها وهيا بتصوت الناس اللى في العماره طلعوا البلكونات على صوتها امها طلعت وشافت المنظر نزلت جرى كل دا حصل في دقيقه وفجاه اخد بوكس في وشه قلبه على الأرض هدي بتبص مين لقيت محمد عنيه بتطلع شرار بيبص عليه على الأرض ولسا هينزله تاني راحت ام هدي مسكته.
سعاد:- لا ونبي يا بني سيبه خلاص هوا معتش هيقربلنا تاني خلاص.
محمد :- لو فكرت بس تيجي قدام هدي تاني همحيك من على وش الأرض.
سعاد:- يلا يلا نطلع.
شدت محمد وشدت هدي اللى متحركتش من مكانها مصدومه اللى بيحصلها وهتقول ايه لمحمد دلواقتي ،طلعت من غير كلام دخلوا وقعدو امها راحت تعاملهم عصير يهديهم.
هدي:- اقعدي انتي يا ماما عشان سكرك.
محمد:- اقعدي انتي ي هدي عايزك في كلمتين عشان امشي.
هدي اتوترت جدا مش مستعده.
محمد:- كذبتي عليا لى ،لما انتي تعرفيه لى مقولتليش.
هدي:- مش عاوزه احطك في مشاكل.
محمد:- مشاكلك مشاكلى امال هنتجوز ازاى مش فاهم بعد الجواز برضوه هتقوليلى مشاكلى،يطلع مين دهه.
هدي:- دا معتز ابن عمي.
محمد:- عاوز اى سي معتز ابن عمك دهه.
هدي:- عاوز يتجوزي.
محمد:- نعم ؟وانا ايه رجل كنبه هنا ولا اي مش عارف انك مخطوبه.
هدي:- عارف.
محمد:- لا اله الا الله هتخليني انزل اكمل عليه .
هدي:- استني بس هوا عاوز يتجوزي من زمان واتقدم كذا مره وانا رفضت ،عاوز يتجوزني غصب.
محمد:- لا والله طب طلاما الحكايه كدا مقولتليش لى،مستنيه ايه.
هدي:- خلاص ي محمد متغطش عليا بقا دي كل الحكايه ،اتمني متزعلش اني كذبت عليك.
محمد وهوا بيستعد يمشي:- لا زعلان،سلام عليكم.
سابها ومشي وامها خرجت ملقتهوش .
سعاد :- مشي زعلان.
هدي:- اعمل ايه ياعني ،قايمه انام.
سعاد:- يا برودك….
$
$
$
$
عند ريم خلصت محضراتها خرجت راحت كافتريا الجامعه عشان شيرين صحبتها مستنياها فيها .
ريم:- اي بلوه مجتيش المحاضره لى.
شيرين :- كان عندي مشوار مع ماما.
ريم:- ابقي خلى ماما تنفعك بقا اخر السنه .
شيرين:- المهم ،في مشوار عندي كدا عاوزه اجيب شويه حجات جديده وهدم تنزلى معايا.
ريم:- هشوف احمد.
شيرين:- من امتا ياعني يلا يا بنتي عشان هنتاخر .
ريم:- اصبري بس هقوله الاول
شيرين:- يلا هيحصل اي ياعني لو معرفش.
احمد من وراهم وهوا واقف سامعهم:- انتي ي بت هيا مش قالتلك هقول لاحمد متبقيش جموسه كدا.
شيرين :- انا جموسه شايفه يا ريم بيغلط فيا ازاي.
ريم:- معلش ي شيرين بيهزر.
احمد:- مش بهزر انتي جموسه فعلا ي شيرين.
شيرين:- كدا ماشي انا همشي ،سلام.
ريم:- شيرين يا بنتي استني بس،كدا ي احمد انتا عارف قد ايه انا بحب شيرين بتزعلها لى.
احمد:- بهزر.
ريم:- والله من شويه مكنتش بتهزر.
احمد بضحك:- طب تعالى اوصلك ليها يلا ومتزعليش ،بس بشرط هفضل معاكي لحد ما اروحك.
ريم :- اوك يلا .
##############
يوم اجازه حور صحت من النوم رنت على مالك.
مالك:- صباح الفل.
حور:- عاوزه أخرج.
مالك:- اي الدخله دي.
حور:- اجازتي انهارده و عاوزه أخرج .
مالك:- مم مينفعش تتأجل.
حور:- مالك.
مالك:- طب خلاص انا لابس كنت رايح الشركه يلا مفيش نصيب اجهزي وليكي فسحه اوريجنال.
حور:- اشجا يلا هجهز.
مالك:- متفطريش هنفطر برا.
حور:- اوك باي.
/////////////////
ريم وأحمد وصلوا المول ريم رنت على صحبتها عرفت هيا فين واتقابلوا.
شيرين:- جاي ليه ي عم روميو.
احمد بص لريم:- شوفتي انا بعمل خير وهيا مش مقدره ازاي.
ريم:- خلاص يلا بقا عشان متأخرش.
شيرين :- يلا .
ريم وصحبتها دخلوا محل وأحمد فضل يلف برا شويه شاف طقم عجبه جدا وكان كابلز قرر يشتريه ويخبيه مفجأه لريم.
احمد اخد الطقمين وخباهم في العربيه ورجع تاني لريم وخلصوا ومشوا .
__________________
حور جهزت ومالك قالها أنه تحت .
مالك:- صباح الخير ي عمي .
قاسم:- مالك تعالا حماتك بتحبك اقعد أفطر.
مالك:- لاء وآلله دا انا محكوم عليا انهارده أننا نخرج عشان إجازتها وطول الاسبوع شغل.
قاسم:- ماشي يابني طب اقعدو افطرو.
مالك:- هنفطر برا بقا، عشان ميتنكدش عليا منتا عارف.
حور وهيا نازله السلم:- اعتبر أنه حصل.
قاسم:- اوووو ،الحق نفسك ي معلم.
مالك:- احمم طب يا قاسم باشا هاخد الاميره بتاعتي فسحه كدا وارجعهالك بليل لحد ما تزهق وكمان في موضوع نتكلم فيه كدا.
قاسم:- ماشي يا مالك.
مالك مدلها ايدوه:- ايدك ي اميرتي .حور حطط أيدها في أيده .
مالك:- اتفضلي.
خرجوا التنين وصلوا على مكان بيطل على النيل على طول قعدوا وطلبوا فطار.
حور:-كنت عاوز بابا في ايه.
مالك:- مفجأه هتعجبك.
حور:- ما تقولى.
مالك:- وتبقا مفجأه ازاى.
حور:- مش عارفه بس هتقولي بكرا.
مالك:- عنيا
خلصوا فطار وقاموا اتمشوا ركبوا مركب ودخلوا مول مالك اى حاجه كانت بتعجبه بجيبها لحور على طول وفي نفس الوقت منساش ريم اى حاجه بسحس أنها هتبقا حلوه عليها كان بيجيبها من غير تردد ،حور كانت مبسوطه أنه قد ايه حنين على بنت عمه وبيعتبرها أخته اتبسطت أنها لقيت راجل بالحنيه دي🍒.
اليوم بدأ يخلص وهما كمان هبطوا من الف .
حور:- جعااااان.
مالك:- المصوره اتفتحت اصبرى أما نوصل المطعم.
وصلوا واتغدوا.
مالك:- ها وجهتك التانيه فين .
حور بصتله:- متعبتش.
مالك:-مبتعبش منك.
حور:- اي رأيك الملاهي.
مالك:- طلاما اميرتي عاوزه يبقا الملاهي.
$$$$$¢$$$$$$$$$$
بعد فتره عند نانسي من تعرفها على امير اكتشفت انها اعجبت بيه وهوا كمان صارحها أنه حبها وحابب يتقدم ليها فى اسرع وقت..نانسي كانت بتحكي كل حاجه لريم وكذالك ريم بتقولها على كل الاخبار في مصر .
نانسي طلبت من ريم متقولش على موضوعها لحد ما مالك يتجوز حور عشان مش حابه أنها تضايق حد..
ريم في الفون لنانسي:- ما تنزلوا مصر ي بنتي واتخطبوا أو اكتبوا الكتاب وبعدين سافروا تاني لي تستاني بعد الفرح.
نانسي:- كدا انسب ي ريم .
ريم:- طيب مش هتيجي على فرح أبيه مالك.
نانسي:- مش حابه اضايق حد عشان خاطري سيبني على راحتي .
ريم :- انتوا مش اتصاحتوا ي بنتي قبل ما تمشي.
نانسي:- معلش هبقا ابارك ليهم بعد الفرح لما انزل.
ريم:- طب قوليلى امير دا عارف انك كنتي بتحبي مالك.
نانسي:- ايوا قولتله على كل حاجه حتي قبل ما يقول أنه معجب بيا،ياعني في فتره ما كنا صحاب.
ريم:- طب كويس كدا احسن عشان ميتفجأش ولا يسمع كلام لما يجي.
نانسي:- طب اقفلى عشان بيرن.
ريم بضحك:- ربنا يسهلوا ماشي.
نانسي:- باااي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية مالك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى