Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل العاشر 10 بقلم أسماء محمد

 رواية عشقت الرعد الفصل العاشر 10 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل العاشر 10 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل العاشر 10 بقلم أسماء محمد

مساء في المستشفى
عشق بتهلوس من تأثير البينج 
عشق :: امممم 
رعد اول اما سمع صوتها جري عليها 
عشق :: حبيبي احضني ومسكت ايد رعد 
رعد برق وأيده تلجت
رعد بتوتر ::  ننن نعم 
عشق :: انتي مش بتحبني احضني بقا 
رعد قرب منها بتوتر وقعد جنبها علي السرير وحضنها وعشق مسكت فيه جامد بعد شويه رعد حاول يبعد وعشق ماسكه في جامد فاضطر ينام جمبها
في صباح يوم جديد
في اوضه اسيل 
الممرضه :: صدقيني يا مدام هي كويسه وزمانها هتفوق بعد شويه 
اسيل بقلق :: يعني الدكتوره عشق كويسه وفي الوقت ده دخل كمال عليها 
الممرضه :: اهو دخل الاستاذ حتي اساليه 
كمال باس راس اسيل
كمال بحب :: مالك يا حببتي في اي 
اسيل ::كنت بسال علي الدكتوره عشق انا عرفت انها اتسممت 
كمال بتوتر :: اه عشق هي كويسه متقلقيش
اسيل بحزن :: عايزه اشوفها 
كمال :: حاضر بس هي تفوق وخفي انتي بس 
في امريكا
جاءت رساله للشخص المجهول 
فتح الفون ولقي صوره لعشق ورعد في المستشفى ورعد نايم جمبها 
الشخص المجهول بغضب رمي الفون علي الأرض 
وهنا ظهر الشخص المجهول وهو (اميررررررر )
امير بغضب :: ماشي يا عشق استني بس العمليه الي في أيدي تخلص ووقتها ضيق عينه بشر 
امير بشر :: وقتها مش هتخلصي من ايدي
في مصر 
نور واقفه قدام امها 
نور بحده  :: اديني رقم بابا
نسرين بخوف  :: ليه
نور ببرود :: عايزه اشوفه أظن دا من حقي ولا هتعملي معايا زي عشق وحرمتيها من أهلها 
نسرين بعياط:: حرام عليكي ليه بتعملي معايا كده 
نور :: لو عايزاني اسامحك تروحي المستشفى وعشق تعرف كل حاجه 
نسرين ساكته
نور :: يبقي انا هسيب البيت وهروح لبابا 
نسرين بسرعه :: لا خلاص هروح 
نور :: دلوقتي 
نسرين :: طيب 
في المستشفى 
في اوضه عشق 
عشق بتحاول تفوق ورعد نايم جمبها 
عشق لقت حد تقيل علي كتفها عشق بخضه ووجع قامت بسرعه 
عشق :: انت بتعمل اي هنا 
رعد كان صاحي بس مستني يشوفها هتعمل اي 
رعد بغضب:: في حد يصحي حد كده 
عشق :: اه انا انتي بتعمل اي هنا 
رعد بخبث ::وآلله مش عارف اصل في حد طلب مني امبارح ابوسه واحضنه 
عشق غمضت عينها بسرعه علشان عارفه تأثير البينج اي  :: بس بس بس بس 
رعد قرب منها بخبث :: وانا دلوقتي جاي انفذ الي معرفتش انفذه امبارح وبيقرب منها 
عشق بتوتر ::  اااانت بتقرب ليه 
رعد بخبث وابتسامه ضحك :: هتعرفي دلوقتي وبيقرب منها لحد مبقاش في فاصل بينهم 
جميله ماشيه بتكبر وغل وراحت الأوضه الي فيها عشق وفتحت الباب واتصدمت لما لقت عشق قريبه جدا من  رعد وضغطت علي الفون جامد 
جميله بصوت عالي  :: طب علي الاقل مش هنا يا رعد بيه 
رعد فضل زي ما هو وعشق وشها احمر من الخجل وبتحاول تبعده عنها لحد اما رعد بعد 
رعد بجمود  :: اي الي جابك يا جميله هانم 
جميله مثلت الحب :: جايه اتطمن علي مرات ابني مش كده يا عشق 
عشق  بحب :: تسلمي يا طنط انا كويسه وفي الوقت ده دخلت اسيل ومعاها كمال ونورين وأسر وريم 
جميله بصدمه:: اسيل 
اسيل :: ازيك يا جميله يعني ماجتيش ولا مره تزوريني 
جميله بتوتر :: لا ابدا انا حتي جيت ليكي اول اما عرفت ولسه جايه لعشق وقلت اعدي عليكي 
اسيل بلامبلاه :: طيب 
اسيل بحب :: عامله اي يا دكتوره 
عشق :: انتي الي حضرتك عامله اي 
اسيل :: انا كويسه الحمدلله 
وفي الوقت ده دخل جاسر ومعاه نور  ونسرين 
جميله بتوتر اكبر :: نهار اسود ومنيل أي الي جابها دلوقتي دي 
نسرين قربت من عشق بعياط
نسرين :: حببتي انتي كويسه وبتعيط وتبوس فيها 
كمال واقف بيبص لنسرين بغضب 
عشق :: متخافيش يا ماما انا كويسه 
نسرين لما سمعت كلمه ماما عيطت اكتر 
نسرين بعياط:: سامحيني يا بنتي انا اسفه والله كان غصب عني 
عشق :: في اي يا ماما انا مش فاهمه حاجه اسفه علي اي 
نور واقفه بتعيط 
عشق بقلق شديد :: في اي ما تتكلموا 
جميله واقفه بخوف 
وقطع السكوت كمال 
كمال :: في انك مش بنتها ولا حتي تقربي ليها وبغضب في انك بنتي انا وآسيل في انها خطفتنا منك في انها عيشتنا بعيد عن بعض سنين في انها واحده انانيه ومش بتحب غير نفسها في ا
قاطعته عشق 
عشق بدموع  :: في اي انا مش فاهمه حاجه ماما أي الي هو بيقوله ده 
نسرين بتبوس ايديها وبتعيط :: حقك عليا يا بنتي  كان غصب عني انا اسفه والله ما كنت اقصد 
اسيل واقفه بدموع :: يعني اي مش فاهمه يعني عشق بنتي كمال قولي الله يخليك عشق بنتي وبتعيط 
نور واقفه بتعيط 
نور بعياط :: شوفتي عملتي فينا اي انا كنت فاكره ليا اخت نهزر ونضحك من بعض عارفه احساس انك مالكيش اخت ده عارفه الاحساس أنها يتبعد عنك مجرد ان ليها اب وام غيرك ليه عملتي كده وبتعيط جامد ليه حرام عليكي 
نسرين بعياط:: والله ما اقصد وبصت لجميله هي السبب هي الشيطانه الي لعبت في دماغي 
اسيل قامت من حضن كمال واتصدمت لما لقتها بتبص علي جميله 
نسرين راحت لاسيل وبعياط :: اختك هي الي قالت ليا علي الفكره دي اختك هي الي خلتني اخونك بعد ما كنا اكتر من اخوات واختك هي وبتعيط 
اختك هي الي بدلت عشق بواحده ميته اختك السبب 
جميله واقفه بتوتر وخوف 
اسيل بصدمه وعياط قربت ناحيه جميله وفجاءه ضربتها بالقلم علي وشها وعشق بتعيط 
اسيل بعياط :: اول مره اعرف انك وسخه اوي كده اي يا شيخه كل السودا الي جواكي ده انتي ازاي كده 
جميله حطت ايديها علي وشها 
اسيل واقفه بتعيط 
الكل واقف منهار عياط وفجاءه رعد مسك دراع أمه 
رعد بحده :: انتي اي انا سكت لما ضربتي اختك بالنار وقلت امك بلاش تاذيها وسكت وانتي راميانا ورا ضهرك انا ونورين 
الداده جت من وراهم وقالت :: وهي الي سممت عشق 
الكل بص ليها بصدمه 
جميله بتبلع ريقها بصعوبه 
الداده :: ايوه انا شوفتها وشكيت فيها لما لقتها خدت مني النسكافيه فضلت واقفه بعيد وشفتها وهي بتحط حاجه في النسكافيه بتاع مدام عشق 
رعد بغضب :: باااااااااااااااااااااس 
وراح ناحيه جميله بغضب :: عارفه لو مش كنتي امي كنت قتلتك دلوقتي علي كل حاجه بتحصل وكل حاجه عملتيها والافضل ليكي يا جميله هانم انك تلمي هدومك وتغوري في ستين داهيه وبغضب يلاااااا 
جميله مشيت من قدامه بخوف 
جميله بغضب::. ورحمه امي لهوريكوا واحد واحد ثم رنت علي شخص ما 
جميله بغضب :: اعرف ليا كل حاجه عن عشق من يوم ما اتولدت بتاكل اس بتشرب اي حتي وهي في أمريكا كانت بتعمل اي اخلص 
ثم خرجت من المستشفى 
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!