روايات

رواية يوميات مجانين الفصل الثالث 3 بقلم سارة محمد

رواية يوميات مجانين الفصل الثالث 3 بقلم سارة محمد

رواية يوميات مجانين الجزء الثالث

رواية يوميات مجانين البارت الثالث

رواية يوميات مجانين
رواية يوميات مجانين

رواية يوميات مجانين الحلقة الثالثة

طبعا عمر ما سابش عمرو غير لما اداله العلق*ه التمام علي الحله اللي باظت والاطباق اللي اتكس*رت
علي طاوله الغداء
حسام ؛هنفضل قاعدين كتير ما تخلص يا حي*وان
عمرو وهو يضع امامهم الطعام قائلا بغ*ضب: اللي مش عاجبه يقوم يعمل مكاني مش الشغاله بتاعتكم انا
حسام :قولت حاجه يا عمرو يا حبيبي
عمرو بخ*وف :عمنا اتفضل
عمر ينظر للطعام بق*رف: ايه اللي انت عامله دا
عمرو: مكرونه وبانيه
رائد وهو يمسك قطعه بانيه قائلا: متاكد أن دا بانيه مش شبه اللي كانت بتعمله ماما ابدا
عمرو :اهو هو دا الموجود وكلوا وانتو ساكتين
وأثناء حديثهم الباب يدق

 

 

علي: انا هفتح
ذهب علي لكي يفتح الباب
علي: خير يا حمو عايز ايه
حمو :عمو عمر فين
علي: جوه ادخل
دخل حمو قائلا: الحق يا عمو عمر الحق اخواتك سراج وباسم عملوا خن*اقه علي اول الشارع والبوليس جه خدهم
الخمسه في صوت واحد: نعم
عمر :حصل امته دا
يوميات مجانين
بقلم sara mohamed
حمو :لسه دلوقتي
عمر :طيب روح انت يا حمو
عمر بغ*ضب :يومهم اس*ود معايا النهارده
حسام: استني انا جاي معاك
قبل انا يخرج عمر
عمر موجه كلامه لعمرو وعلي ورائد :احنا خارجين مش هنتاخر حركه كده حركه كده هعل*قكم امين
الثلاثه: امين يا كبير
عمر :كويس يلا يا حسام
خرجوا الاثنين واتجهوا الي القسم
في القسم
باسم: الله يخ*رب بيتك كان لازم تمسك فيهم يعني

 

 

سراج ؛بقولك ايه انت تسكت خالص مش انت السبب في كل دا عاملي راجل اوى قدام البنت لو كنت سيبتك كانوا موت*وك يا غ*بي
باسم: تقوم تنزل فيهم ض*رب العيال ملامحهم اختفت يا شيخ
سراج :اسيبهم يضرب*وك يعني
باسم :اخواتك زمانهم جايين دا عمر هيعمل مننا شورما هو وحسام
سراج: يا عم نخرج الاول
دقائق ووجدوا عمر وحسام واقفين قدامهم وعيونهم لا تبشر بالخير
باسم بخ*وف: انا مليش ذنب كله من هولاكو اللي قاعد جنبي دا
عمر بغض*ب: ولا كلمه نخرج من هنا ولينا كلام في البيت
يوميات مجانين
بقلم sara mohamed
في البيت
علي: اتاخروا اوى كلمهم يا عمرو
وما إن انهي جملته حتي وجدوا باب المنزل يفتح ويدخل عمر وحسام وخلفهم سراج وباسم
عمر اهلا اهلا ادخلوا ادخلوا
حسام :احنا صيع اه قالها وهو ينظر لباسم بلطجيه اه قالها وهو ينظر لسراج لكن توصل معانا للقسم عمرها ما حصلت
عمر: اخرتها نتم*رمط الم”رمطه دى بسببكم يا كلا*ب
حسام: عاملي رميو حضرتك قالها لباسم
باسم: كانوا بيعاكسوا البنت اسيبهم يعني
عمر :لا ازاى ميصحش
عمر :وانت يا استاذ عاملي فتوه
سراج: الله كنت بدافع عن اخويا وكمان هما بصراحه جم في وقتهم اصلي كنت مدايق بصراحه وعايز اضرب حد
عمر وحسام نظر نظره لبعضهم معناها العيال دى عايزه تتربي

 

 

بعد مرور دقائق
نجد باسم وسراج متع*لقين من في البلكونه
باسم :يا عم عمر نزلني مينفعش كده بنات الجيران يشفوني كده منظري يا جدع
سراج: دا كل اللي هامك
باسم؛ يا اختااااااااي البت نهي يا لههههههههوي
سراج: مين نهي
باسم: بنت عمك صلاح اللي في العماره اللي قدامنا يا لههههوي هتشوفني بالمنظر دا
سراج :ههههههههههههههههه صدق دا احسن عق*اب ليك انت مع*لق بنات الشارع كلهم لو شافوك بالمنظر دا انسي انهم يعبروك تاني هههههههههههههه
باسم وهو علي وشك البك*اء: لا كله الا كده يا عمر يا حسام حر*مت خلاص مش هعمل كده تاني نزلوني بقي
حسام: بغض*ب ما تبطلوا دوشه بقي ص*دعت
باسم: تنستر نزلني مش هعمل كده تاني
حسام: امممممممممم لا ثم تركهم ودخل
باسم: حسام حسام حسسسام ااااه يا جز*مه
سراج ما تسكت بقي انا م*تعلق زيك اهو
يوميات مجانين
بقلم sara mohamed
في اليوم التالي
باسم :منكم لله منكم لله البت فاتن قاعده طول الليل قصادي وتضحك وتصور فيا دى هتبقي فضيحه فضيحه
عمرو: ما كله من عمايلك يا اخويا

 

 

باسم: ايه يا جدعان ما انتو عارفين اني ضعيف قصاد الجنس اللطيف
علي: ماهو دا اللي موديك في داهيه
عمر: مش عايز كلام كتير كل واحد يخلص فطاره وينزل علي شغله هو حسام لسه مش صحي
رائد :لا لسه
عمر: احم احم عمرو ممكن تروح تصحيه
عمرو: نعم يا اخويا ليه انا مش مستغني عن روحي
عمر :سراج
سراج: انا مش مصحي حد اخر مره عنيا كانت هتروح
باسم: ما تبصليش مش هصحي حد
رائد :ولا انا
عمر: مفضلش غيرك يا عاقل انت علي قوم صحي حسام
علي: كان علي عيني انا اتاخرت لازم امشي عن اذنكم
عمر: اوووووووف هقوم اصحيه
في غرفه حسام

 

 

عمر يفتح الباب براحه قائلا بصوت واطي: حسام حسام اصحي يلا حسام
عمر: حسام انت مو*ت ولا ايه حسام انت ياض يا ستار يا رب قوم يلا متخض*نيش عليك واد يا حسام
عمر وهو يمسك كوب به ماء مفيش قدامي غير كده استر يا رب
وفجاه غرق حسام بالميه وطلع يجري
حسام بغ*ضب: خد يلاااااااااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوميات مجانين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى