روايات

رواية يوميات فريدة الفصل الثاني 2 بقلم دونا

رواية يوميات فريدة الفصل الثاني 2 بقلم دونا

رواية يوميات فريدة الجزء الثاني

رواية يوميات فريدة البارت الثاني

يوميات فريدة
يوميات فريدة

رواية يوميات فريدة الحلقة الثانية

ا مراد كان بيزعق ليه صدقوني وانا زيكم هههه انا بضحاك معاكم ندخل ف المفيد
بزعيق وعصبيه .. دااااادة لطيفه
طبعا داااده طلعت جري وهي مخضوضه ودخلت وانصدمت من شكل الاوضه
هدوم مراد كلهااا مقصقصه ومرميه حوليه والحال متبهدل خالص تحسوا كده كأن ف زلزال و اعصار دخل وعمل كده ههههههه
مراد وهو بيجز .. مين عمل كده
داده ببلع ريقه .. م معرفش يابني والله
بعصبيه .. اكيد الهانم
لطيفه بخوف عليا .. لا لا يابني دي يحبة عيني نامت اول ما تطلعت ولسه مصحيتش
طبعا ميغركمش الكلام داا انا اصلا صاحيه من بدري ومستنيه صوته وهو بيمزكا كده لانه بيطربني الله ايه الحلاوه دي
عظمه ع عظمه ي ست خلينا ف المفيد احسن ما ناخد ع دماغنا
مراد لمحني واقفه طبعا وانا بكلم نفسي زي ما انتوا شايفين وطبعا انا اخدت بالي و رايكم انا اخد بعضي واجري ولا ابجح
اكيد ابجح وقفت ببرود عادي ما انا سامعه زعيق لازم اتفرج هي الفورجه بفلوس ولا ايه
مراد بببرود وهو بيبصلي .. حضرلي الفطر يا داده وابعتي خليل حالا
ملحوظه بس عمو مراد من النوع الناس اللي مش بتبين لاعداها انهم متعصبين او اي نوع من المشاعر غير بس انهم ف حاله جمود
وانا عدوته 😸يلاهويي بتكسف 🫣
داده لطيفه طبعا ما صدقت تطلعت لمحتني سحبتني ف ايدها ونزلنا المطبخ وبعتت خليل لعمو مراد
طبعا داده لطيفه بتسالني بكل لطافه .. يا حبيبتي ممكن اعرف انتي اللي عملتي كده
انا اكدب لاء طبعا الكدب بيودني النار ف بابتسامه لطيفه ..
ايوه انا اللي عملت كده
لطيفه بصدمه بتبص حوليها .. اللي هو ازي داا بقا ما انا سبتك نايمه ودخلت قبل ما انام اطمن عليكي لقيتك نايمه برضوا
انا بضحكه شريره .. اصل
فلاش
طبعا وانا بفكر بعد ما قفلت مع جدو .. اولا هخليه يندم ع اسلوبه معايا ومفيش حل غير قرصت ودان بس ازي يا فيري ازي امممم لاقيتها هههه
طبعا ف الوقت داا داده لطيفه دخلت تطمن عليا وطلعت بعدها بشويه
بكل هدوء دورت ع اوضه عمو ولقيتها اتسحبت براحه لحد ما وقفت قريبه منه وهو نايم مشالله عمو حليوه وعندو عضلات احتمال احتاجو ف المستقبل استغفرو الله متفهموش غلط انا هخليه الحارس الشخصي بتعي المهم طلعت بخاخ كده ورشيت ع وشه
براحه يا بت يا فيرو فيس فيس فيس فيس فيس خمسه لمنع الحسد المهم اكتر حاجه بقولها ف الروايه دي كلمه المهم المهم
لقيته نام زي القتيل طلعت المقص وهتاك يا رمح وفضلت اقصقص لحد ما النوم غلب عليا
باك
بابتسامة نصر .. ما مشالله عليه عندو اوضه هدوم مش دولاب
وربنا الهدوم دي كلها كانت عاوزه منشار كهربه مش مقص
داده واخده وضع الصدمه… رشيت مخدر وعملتي المصيبه واقفه قصدو بتبجحي الحمدالله انه مش سامع كلامك داا
وفجاء لقيت حد بيصقفلي بحراره .. وربنا جدعه وعرفتي تعملي اللي معرفتش اعمله
بكل تلقائية مني بقدم التحيه لتصقيف الحار بتع الجمهور وبشكرهم شكراا شكراا شكراا
برفع وشي لقيت وتكه حاجه كده زي القشطه كريمه شانتي حاجه كده بصراحه بطل وعوزرنا لكلامي يا جدعان انا ابتديت اخاف ع حالي المهم
بابتسامه عريضه وبسلم عليها .. وهي وحش الكون اسمها ايه بقا
لقيتها ضحكت من قلبها وانا بثراحه بحب القلب القمر اللي بيحبني من اول للقاء وانا احبو كده كده
لحد ماقطع لحظه دي عمو السئيل دااا .. كيان تعالي افطري وبعدها تجي ورايا ع المكتب عاوزك
قبل ما تتكلم لقيتني فطيت ف حضنها .. اوع اسمك حلو اوي يا كوكي
هي بلطافه .. انتي احلا يا قمريه
طبعا عمو مراد بيتغاظ ف بيقعد عشان يفطر
وانا بنزل من حضنها عشان داده لطيفه جهزت السفره
وريحين نقعد وبصوت عالي … اي رايك
بفكر اقولك كوكي علطول احسن من مرات عمو او طنط كيان لاني حبيتك اوي
بيقطعني صوت ..
تتوقعوا ايه ع كده ف اللي جاي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوميات فريدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى