روايات

رواية يوسف وبسنت الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت البارت الثالث

رواية يوسف وبسنت الجزء الثالث

رواية يوسف وبسنت
رواية يوسف وبسنت

رواية يوسف وبسنت الحلقة الثالثة

طلعت جري على اوضتها وقدام الباب بصوت عالي : متقدرش تقرب لي اصلا وقفلت الباب بسرعه بالمفتاح 😂
يوسف ضحك على حركتها : طفله حط المسدس تاني واخد حاجته وطلع ركب عربيته وبص على شباك اوضتها قفلت الستاره بسرعه
ابتسم ومشي
بسنت : يالهوي امال لو حدفته بطوبه من هنا هيعمل فيا ايه 😂🥺
….
بعد حاوالي ساعتين
كنت قاعده في الاوضه زهقانه وبلعب بالدبدوب الحلو دا سمعت صوت عربيته تاني بصيت بسرعه من الشباك
يوسف نزل من العربيه ومعاه شاب وبياخد شنط سفر من ورا
بسنت: دا طلع حقيقي اخوه جاي من السفر …يادي الني*له هو الواد العصبي دا مش هيرجعني بيتنا بقى …نمت على السرير وصوتت: انا مخطوفه ولله
♡\~~~~♡~~~~♡’
يوسف اخد الشنط من العربيه وشال واحده وعلي واحده
يوسف :نورت ياباشا
علي : دا نورك ياحبيبي
دخلو جوا
يوسف : جيناااا جينا
جينا :نعم سيدي
يوسف : خذي الحقائب لغرفه اخي …المجهزه
جينا : حاضر
علي قعد على الكنبه بتعب
يوسف : انا معيا بنت هنا ياعلي
علي رفع دماغه: بنت؟! …بنت
يوسف : ايوه مالك مستغرب ليه كدا
علي : لا اصل غريبه عنك بصراحه
يوسف : مش مهم المهم خد بالك منها …عارف لو ضيقتها يا علي هعمل فيك ايهه
علي : ايه يابني الحكايه …دي بتحبها ولا شاقطها ولا خاطفها ولا ايه
يوسف : شاقطها!! دا كلام مهندس …دارس في انجلترا !
علي: ياباشا سهله
يوسف بضحك: ولا انت كنت بتدرس فين بظبط؟!
علي ضحك: قولي بقى
~~~
جينا دخلت الشنط في غرفه علي وراحت عند بسنت دق دق
بسنت بتعب :ادخل
جينا دخلت بسنت كانت غاطسة وشها في المخده وشعرها منكوش وباين انها بتعيط
جينا : انسه بسنت
بسنت لفت بجسمها وردت بتعب : ماذا؟
جينا: سيد يوسف ومعه اخيه في الأسفل
بسنت : اوك اذهبي انتي شكرا
بسنت اتنهدت وقامت عدلت هدومها وشعرها قدام المرايه
بسنت: الله يسامحك يااستاذ يوسف كنت لسه هتحجب اتخطفت وبسبب ال….اعععع بغيظ مرات ابويا منها لله طرتني عشان مضرش بسمعه عيلتها متخ..*
~~~~~
يوسف : انا خاطفها
علي : نعم! …انت بتتكلم بجد يابني
يوسف : ولله …..غمض عينه بألم وهو بيفتكر قسوه واذى خالد ابو بسنت ليه ولاأهله وهو بيرمي ابوه من فوق الجبل ….💔دي بنت اكتر حد اذاني في حياتي ولازم انتقم
علي: بنت مين دي؟!
يوسف: بنت خ..
علي : كمل يابني
يوسف انبهر لما شاف بسنت كانت خدودها حمرا ونازله براحه ولابسه بيجامه واسعه وشعرها البني مفرود وبيطير من الهوا
علي لف يشوف
بسنت نزلت : مساء الخير
يوسف وعلي وقفو
يوسف ببتسامه: مساء الورد يابسنت….عام..احم دا يوسف اخويا الي كلمتك عنه
بسنت : اه… وافتكرت لما حدفته بالبرطمان كتمت ضحكها ولفت
علي بص ليوسف بستغراب : هيا مالها؟! لف لبسنت هو قالك عني حاجه تضحك ولا ايه !
يوسف فهم وعض على شفته بغيظ
بسنت كان وشها احمر اكتر بشكل كيوت من الضحك: احم اه اهلا وسهلا
علي مد ايده اهلا بالقمر
يوسف برق له وضربه في كتفه
علي : اه انا قولت ايه
بسنت : اسفه معتش بسلم
علي صفر : واو
يوسف زق علي : اترزع …وبص لبسنت اقعدي يابسنت قعدو التلاته
علي : خلاص ولايهمك ياقمره اسمك حلو عالفكره
بسنت بكسوف: ميرسي
يوسف : يلا ياعلي عشان تطلع تستريح من السفر
بسنت : يوسف ممكن لحظه
يوسف: طبعا
قامو وقفو بعيد شويه
بسنت: انا اسفه على الي عملته الصبح …بس انت كمان غلطت
يوسف : خلاص بسيطه…وانا ا…
علي من ورا: هو انتي متأكده انك مخطوفه
بسنت ضحكت
يوسف: ههه لا مخطوبه ماتخليك في نفسك ياعلي …روح نام يلا …عشان هتيجي معيا الشركه بليل
علي : يابني انا لسه جاي من السفر تقولي اشتغل
علي بص لبسنت بمرح: طي يرضيكي كدا ياقطه
يوسف اتعصب : ماتتلم يا علي بقى
علي اتكتم وحط ايده على بقه وخد موبايله انا طالع انام
وطلع بس غمز لبسنت
يوسف شافه وحدفه ب نفس البرطمان الي اتحدف بيه في قفاه
علي : اه
يوسف : احسن عشان تبقى تتعدل
علي: طب اتكتم بدل ما …اوف ومشي دخل اوضته
بسنت : هو انت عايز مني ايه
يوسف : انا مش عايز منك حاجه
بسنت قعدت تفرك في ايدها وبصت على فوق ورجعت بصت في الارض
يوسف لاحظ : هو انتي خايفه من علي ؟!
بسنت حركت راسها
يوسف ضحك : انا عارف انو لسانه متبري منه ..ويمكن يكون صايع شويه..بش ولله دمه خفيف وطيب اوي علفكره
بسنت: هو أصغر منك
يوسف : ايوه
بسنت ابتسمت وبصت في الارض بكسوف
يوسف: انا تعبان هطلع ارتاح شويه هنزل على الغداء كدا
بسنت: تمام بص بقى …انا مش عارفه هفضل هنا قد ايه ونا زهقانه وطبعا مفيش موبايل عشان اتكسر وانت طبعا مش هتجيب عشان ما كلمش حد واقوله مكاني
يوسف ابتسم :بظبط كدا
بسنت : تمام هدوقو انهارده اكلي يلا روح نام ودخلت بسرعه على المطبخ
يوسف ابتسم ومشي براحه للمطبخ وقف عند الباب
وشاف بسنت بتتفق مع جينا وخلتها تقعد وبدأت تعمل هيا وهيا مبسوطه وبتضحك اوي وسرح لدقايق مع ضحكتها
جينا شافته وسكتت
بدأت تدندن وهيا بتعمل
ويوسف مبتسم على حركاتها التلقائية..بقلم الكاتبه الصغيره 🤍
مسكت الطبق بعد ما جهزته وبسرعه حطته على التربيزه وبفرحه جينا ظبط واخدت ايدها وقعدو يدور سوا
يوسف ابتسم ومشي قبل ما تاخد بالها
بسنت بفرح ظبط ياجينا هيه👏👏
♡~~`♡~~♡
يوسف طلع على اوضته وقعد على الكنبه بتعب وابتسم بشكل تلاقئي لما افتكرها
يوسف: ايه يابني انت هتحب ولا ايه …دي انت جايبها عشان تحسر قلب ابوها عليها وتنتقم
سمع خطوات رجلين في الممر وصوتها وهيا بتغني
يوسف غمض عينه بألم : لااااا دا الي قتل ابويا ….لااااا دا سبب عذابي طول السنين دي
رزع ايده اتعورت في الازاز
بسنت ايه الصوت دا
قربت بخطواط بسيطه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوسف وبسنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى