روايات

رواية يقين الزين الفصل السادس 6 بقلم منة عبدالله

رواية يقين الزين الفصل السادس 6 بقلم منة عبدالله

رواية يقين الزين الجزء السادس

رواية يقين الزين البارت السادس

رواية يقين الزين
رواية يقين الزين

رواية يقين الزين الحلقة السادسة

فضل يقرب لحد ما يقين اخدت الفازة اللي جنبها وضربتها على دماغ زين ووقع على الأرض
يقين بخضه : زيييين
كان زين فقد الوعي فطلبت الإسعاف وكلمت والدها وولدته يجولها هناك
بعد شوية ****
والدة زين بخضه : هو حصل ايه يابنتي وماله زين
يقين بتوتر : ضربته على دماغه بالفازة
والد يقين بصدمة : انتي ازاى تعملي كده
يقين : استني نشوف حصله ايه الاول وبعد كده نبقي نتكلم
الدكتور خرج
والدة زين : طمني يا دكتور
الدكتور : الخبطه كانت جامدة عليه فحصله فقدان جزئي للذاكرة
يقين : يعني ايه فقدان جزئي للذاكرة ؟
الدكتور : شكل من أشكال فقدان الذاكرة بيؤدي إلى نسيان وصعوبة استرجاع بعض المعلومات القديمة
والد يقين : طب مفيش اي علاج

 

 

الدكتور : إن انتم تساعدوه يفتكر الذكريات دي او أنه يبني ذاكرة ومعلومات جديدة
والد يقين : تمام يا دكتور شكراً لحضرتك
بعد شوية **
والدة زين : زين يا حبيبي انت فاكرنا ؟
زين وهو بيبصلهم : ماما وعمي ويقين
يقين بفرحة : الحمدلله طلع فاكر اهو
والد يقين : طب يا جماعة اختبروه فى حاجه تانية عشان نتأكد
يقين : زين تاريخ جوازنا كان امتى
زين : جواز مين
يقين : انا وانت
زين : هو أنا متجوز اصلا وبعدين ازاى
يقين : ازاى ايه
زين : ازاى اتجوز اختي
يقين بصدمة : يالهوي انا بقيت اختك ؟؟
الدكتور : يا جماعة قايلكم مش هيفتكر بعض من الذكريات فبالراحة عليه
والد يقين : طب هو يقدر يخرج امتى يا دكتور
الدكتور : ممكن من دلوقتي لو عايزين
زين خرج وراح بيته هو ويقين ، ويقين كانت كل يوم بتقعد معاه بتحاول تفكره باللي ناسيه
بعدها بأيام ***
يقين بتتكلم فى التليفون : يا بابا بقولك خرج ومرضاش اني أخرج معاه استني كده شكله اجه
يقين بتفتحله الباب بتتخض اول ما بتشوف بنت معاه
يقين بخضه : مين دي
زين بابتسامه : دي نرمين مراتي
يقين بصدمة : مراتك ازاى اتجوزتها امتى
نرمين : متجوزني يا حبيبتي من ٣ شهور
يقين بصدمة : نعم انتي بتقولي ايه وبعدين انا موجهتلكيش كلام ما تتكلم يا زين
زين : يا يقين احترمي مرات اخوك شوية
يقين بعصبية : انت عايز تجنني قولتلك مليون مرة أنا مراتك مش اختك يعني انت فاكر كل حاجه واشمعنا دي اللي نسيتها
زين بابتسامه : وانا مش فاكر
يقين : تمام يبقي دي تمشي دلوقتي

 

 

نرمين بزعيق : لاء بقولك ايه يا حبيبتي انا سكتالك من الصبح ده جوزي وانا مراته لو مش عاجبك امشي انتي من هنا مش هنمسك فيكي ومتنسيش اني بقيت مرات اخوك يعني يبقي ليا احترام
يقين : وكمان متجوز واحدة شرشوحه
زين بزعيق : بس بقي انتم الاتنين دماغي وجعتني وانتي يا يقين انا بجد مش فاكر حاجه غير انك أختي وبس فلو عايزة تقعدي معانا اقعدي ولو مش عايزة انتي حرهه ومش عايز حد يتكلم تاني
نرمين بدلع : تعالى يا حبيبي نرتاح فى أوضتنا
يقين بعصبية : شيلي ايدك من عليه ياست انتي وبعدين لمي نفسك
نرمين : وانتي غيرانه مننا ليه
يقين بتبصلها بقرف : وانا هغير منك انتي
زين : خلاص بقي قولت معدش حد يتكلم انا طالع انام
نرمين بدلع : وانا جاية معاك يا حبيبي
يقين راحت ل ام زين
يقين : والله يا طنط ابنك ده شكل موته على أيدي
والدة زين : حصل ايه بس يابنتي
يقين : ابنك اتجوز عليا أنا
والد يقين بخضه : اتجوز عليك ازاى
يقين : والله ما اعرف جابلي واحدة كده شرحوشة وبتقول أنهم متجوزين بقالهم ٣ شهور
والد يقين : طب وهتعملي ايه
يقين بعصبية : هو انتم ازاى مسالمين كده ده بدل ما تجيبولي حقي
والد يقين : ما هو لو فاكر انتي مين كنا هنحاسبه إنما المشكلة هو مش فاكر غير انك أخته
يقين : بس انا مش أخته وهوريه والله
والدة زين : هتعملي ايه فهميني
يقين : خليها مفاجأة
بعد شوية ***
نرمين : مين اللي بيخبط بالطريقة دي وبعدين فين الأستاذة يقين
زين : معرفش يا نرمين افتحي كده ونشوف
نرمين فتحت الباب لقت البوليس
الضابط : ده منزل زين ***
نرمين بخضه : اه
الضابط : هو فين
زين : انا اهو حضرتك فى ايه

 

 

الضابط : مطلوب القبض عليك
زين بخضه : مين اللي مبلغ وبتهمه ايه
الضابط : تعالى معانا وانت هتعرف وانتي يا مدام ممكن تشرفينا معاه
هناك فى القسم **
زين : ممكن افهم احنا هنا ليه ومين اللي بلغ ؟
الضابط : اللي مبلغ واحدة من زوجاتك بتهمه انك متجوز أربعة وروحت اتجوزت الخامسة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يقين الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى