رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الفصل الأول 1 بقلم دونا
رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الجزء الأول
رواية يا من سكنتي قلبي عمدا البارت الأول
رواية يا من سكنتي قلبي عمدا الحلقة الأولى
ههههه منوره ج*يمك يا عروسه اتفضلي ادخلي برجلك اليمن عريني يا روحيييي ههههه ..
انت انسان حي*وان وب*رد بدون قلب ياخي حرام عليك ده الح* عنده احساس مش زايك .. انت شخص حق*ر اوي وانا بكر*ك علي فكرك
بزعق .. اخرسي وإلا حسابك هيزيد معايا اوي يا مراتي المصونه وانتي اللي جبته لنفسك يا فريده وكل اللي اقول عليه يتنفذ فاهمه يا فررريدة ولا للللا
فريده بخوف .. فاهمه فاهمه
كده تعجبني يا مراتي يا حبيبتي .. ندخل في المهم اولا مفيش كلام مع أي راجل غيري تمام ولا حته اي حد فاهمه .. ثانيا لبسك يكون وسع وميكنش ضيق و البلوزات تكون طويله و واسعه ثالثا .. هتقومي الصبح الساعه 8 تجهزي الفطار والحمام تمام ولم تخلصي المحاضرات ترني عليا علشان اخدك ونروح و مممنوع انك تخالفي تعليماتي يا فريدة وبقا التعليمات هبقا اقولك عليها بعدين الاهم من ده
كله الاوضه اللي في الجناح الغربي عرفت أنك دخلتها يا فريدة متلوميش غير نفسك بزعق فاهمه يا فررريدةولا لع
فريدة بصدمه وخوف في نفس الوقت :فاهمه فاهمه يا دكتور
دكتور دكتور دكتور اي
احنا في البيت يعني قولي باسمي مقار جوزك ياهانم
حاضر حاضر يا دك.. قصدي يا مقاار
وهو بيقرب وتايه في اسمه اللي اول مره يسمعو منها وطالع بطريقه خلته نسي كل التعليمات و الزعق في لحظه :اومال قصدك اي يا فيري
اها
ابدا ابداا ف ف فين اوضتي
ههههه ناويه تخلينا اعقابك يا فيري صح
اها ل ليه بس انا عملت اي
بينه وبين نفسه (ياريتك كنتي عملتي يا فري)
ببرود اوضتنا فوق في الجناح الشرقي يا داده صفاء يا داددده
داده صفاء: ايوه يابني خير
جهزتي كل الطلبته منك يا داده
داده صفاء : ايوه ياحبيبي كل حاجه جاهزه في اوضتكم يا ضنايا
فريدة بصدمه وخوف زاد .. اوضتنا اااازاي
ببرود واستفزاز .. اه اوضتنننا يا فيريييي وزاي دي اظن كده انك نسيتي يا روحي انك بتكوني مررررراتي
فريدة بضيق : اهه تتمام
داده صفاء بحزن : بتتعمل معها كده ليه يابني ليه كده مش هي دي اللي قولتلي سكنت قلبك و بتعشقها لدرجة أنك متقدرش تعيش من غيرها اها
مقار بحزن وكسره : عندك حق يا داده بس هي اللي خلتني كده بعد إذنك انا داخل المكتب عاوزه قهوه بتعت علي مكتب يا داده ..
داده صفاء بحزن عليه :حاضر يابني وربنا يهديكم
داخل هو اللي مكتبه لكي يشغل نفسه في أعماله لكنه كان يبحث عن ملف خاص بالعمل وافتكر أنها في غرفته علشان كده طالع ياجيبهم وياتره اي اللي هيحصل
في الجهه التانيه عند فريده..
سبته وطلعت الاوضه كانت جميله جداااا ودافئ اوي وملينه بريحته اللي بدمنها .. متستغربوش انا حبت مقار من وانا في سنه اول جامعه شوفت صدفه كان واقف بيساعد ست غلبانه تعدي الطريق اقدم باب الجامعه من بره اعجبت بيه جدااا لدرجه اني كنت بتمنه اشوفه تاني .. كنت داخله الجامعه وقبلت صحبتي الانتيم ساره قولتلها أن المحاضره قربت تبدا لازم ندخل قبل ما الدكتور يحيى يدخله قالتلي .. دكتور واخد أجاز علشان تعبان وهيدنا المحاضره دكتور غيرو .. واحنا دخلنا المحاضره بنضحك وبنهزر عيني لمحته انصدمت جدااا وساره كل شويه تقولي مالك يابنتي يلا ندخل وانا لسته هنا في هذا العالم خالص تهوت في عيون الجميل وملامحه الرجوليه وصوت الجميل .. يانهار فوشي علي اللي بقول ده قال اعجبت بيه بس ده انا كدبه كدب ده انا بحبه و بعشقه بجنون يانهار ابيض وصافي عليا (عشقته من نظرته التي أوقعت قلبي في شبكت عشقه.. و نظراته التي استحوذت علي كل نبضه من نبضات قلبي المسكين )من الوقت ده وانا حته متعملتش معاه اصلا و بصدفه كمان عرفت أنه هيتجوزني كنت في حالت صدمه بس استسلامت وقبلت اني اكمل عمري مع من جعل قلبي
يعشقه لدرجه الجنون .. اتخطبت شهر وكان بيعملني وحش ومعرفش السبب رغم أنه بيخاف عليا اوي وبيغير عليا حته من الهوا .. وكنت بتعب اوي من معملته ليا واقوله سيبني انا مش عاوزه أكمل معاك يقولي مش بمزاجك ده .. وكل ما أقوله ليه يقولي بصوت المخيف انتي بتعتي انا وبس انتي ملكي مستحيل تكوني لغير وانا مش هسمح أنه ده يحصل حته الموت ميقدرش يفرقنا عن بعض لأن روحي مرتبطه بروحك .. في الوقت ده فوقت من سرحاني وانا واقفه في الاوضه وهو داخل عليا وبيقرب جامد مقار بخبث :لسه مغيرتش الفستان اي مستنيني ياروحي اساعدك
وشي حمرا اوي مقدارتش اتحرك من كتر الكسفه والاحراج اللي انا فيه متوقعتش أنه يطلع اصلا ولقيته بيمد ايد بجرأة علي سوسته الفستان فبدون واعي مني ضربته بلقلم علي وشه لقيته ملامحه اتغيرت ووو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يا من سكنتي قلبي عمدا)