روايات

رواية وليا معاه حكاية الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أميرة صلاح

موقع كتابك في سطور

رواية وليا معاه حكاية الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أميرة صلاح

رواية وليا معاه حكاية الجزء السادس والعشرون

رواية وليا معاه حكاية البارت السادس والعشرون

وليا معاه حكاية
وليا معاه حكاية

رواية وليا معاه حكاية الحلقة السادسة والعشرون

بعد ما وصله دخل الاوضه تاني وقعد جمب حبيبه يعملها كمادات ويبص كل شوية للمحلول ومستنيها يمكن تفوق وراح ف النوم
شويا وصحي ع صوا..
عشان خطري يا بابا مش عايزاة انت مش شايفه عامل ازاي..
فبص حسام لنفسه : مالي منا زي الفل اهه..
وكملت : ان ما وريتك
انت حمار وكلب وزباله وقليل الادب وسافل ووووو..
خلاص يا زفته بقه
هو عشان تعبانه وبتخرفي هسكتلك يعني..
بلاش النور والنبي افتحه..
وبعدين علت صوا : انا اللي غلطانه اني بينتلك م الاول نقطة ضعفي عشان كدا خوفتني..
ومسكت ف السرير وفضلت تعيط وهي بتتكلم : حسام انا اسفه معنتش هعمل فيك حاجه بس بلاش اكتر حاجه بتخوفني ترعبني بيها
..
سعتها حس بالذنب هو اة مش هو اللي طفي النور
بس كان ممكن يكلمها ويقولها انه معاها
وكمان مكنش لازم يضحك عليها
ويقولها ان هو اللي طفاه
فضلت حبيبه تعيط اكتر واكتر
وتتحرك ف السرير
حاول يهديها بس معرفش
بعدها قعد يحسس علي شعرها ويطبطب عليها..
متخفيش انا معاكي اهه..
لحد ما راحت في النوم تاني
فضل سهران جمبها
وشال المحلول وقسلها الحرارة
ابتسم لما لقاها قلت
نام جمبها لحد الصبح
بعد ما صحي حط ايده عليها لقي الحرارة راحت
فرح وقام يتأكد وحط الترمومتر في بوقها صحيت حبيبه وقتها
حولت تبصله واستغربت..
اي دا..
االله انتي قمتي اخيرا..
هو اي اللي اخيرا
هو انا نايمه من زمان.. ?
اة بقالك شويا افتحي بوقك بقه..
لي..
عشان اقسلك الحرارة ..
وانت تقسهالي لي
انت شيفني سخنه..
لا خالص
بس عايز اتاكد..
روح اتاكد ع حد تاني
انا بومب اهه..
حولت تقوم تقعد بس حست بدوخه : االله هو انا مالي كدا..
اخلصي وافتحي بقه بدل ما احشرة في بوقك اوقعلك صف اسنانك..
مش فاتحه وامشي بقه من ادامي..
مسك اديها وحطهولها في بوقها
فضلت تعافر شويا وبعدين استسلمت من التعب
بص حسام ف الترمومتر لقاها قلت خالص..
الحمد الله مش هتضري تحطي محلول تاني..
محلول.. ?
بصت ع اديها بصدمه: عااااا اي دا انت عملت فيا اي وانا نايمه..
وانا مالي دا الدكتور واالله..
اكيد اتوجعت صح
ركبه ازاي دا وانا مش وخده بالي
ياربي انا من ساعت ماعرفتك وانا بتبهدل..
هو انا بقولك ضربك بالنار دا محلول..
اة انت مستقله
مأنت اصلا عايزني اموت
لو سمحت حاسب بقه..
وقامت عشان تروح الحمام اول ما وقفت حست بدوخه
كانت هتقع جري حسام عشان يسعدها بصتله بديقه وبزعل وهي بتبعد ايده..
لو سمحت انا مطلبتش مسعدتك
انا كويسه جدا وطول مافيا نفس وبقدر امشي مش هطلب مسعدتك حتي لو بموت بعد اذنك عديني..
مشيت لحد الدولاب وخدت هدوم ليها ودخلت الحمام..
طب استني مينفعش تدخلي الحمام لوحدك وانتي دايخه كدا..
بصتله وهي فاتحه بوقها : نعم..?
لا مش قصدي حاجه واالله
انا بقول اصبري لما ترتاحي وبعدين قومي..
لا انا تمام..
قفلت الباب وراها فضل واقف مستنيها وكل شويا يخبط ع الباب عشان يطمن عليها..
خلاص ياعم قلتلك انا كويسه بقه..
فقال يقعد لحد ما تخلص فضل مستنيها تخرج مخرجتش قلق قام يخبط تاني..
حبيبه حبيبه..
مرضتش فقرر يفتح الباب..
حبيبه انا هدخل حبيبه ..
دخل لقاها وقعه علي الارض
وهي ماسكه الفوطه ولبسه بجامه وشعرها مبلول ومغطي وشها..
االله يحرقك منا قلتلك متدخليش..
شالها من علي الارض وحطها علي السرير ولقي شعرها مبلول جاب فوطه وقعد ينشفهولها
فضل يخبط ع وشها عشان تفوق فقامت وبصتله..
اي لسه شايفه نفسك كويسه.. ?
مش عارفه بقه انا دايخه اوي..
ففتكر الادويه فقام عشان يدهلها
خدي..
اي دا..
دا برشام احمد قالي ادهولك..
احمد مين..
الدكتور اللي جالك..
لا مش مستهله..
هو اي الي مش مستهله انتي مش شايفه انتي عامله ازاي
خدي بقه واخلصي واجهزي عشان هو كمان شويا هيجي..
لي..
عشان يطمن عليكي ويشوفك بقيتي عامله اي دلوقتي
انا مرضتش اتصل بحد من ببايا او بباكي عشان مقلقهمش..
كويس..
وفضلت تبص حواليها
بتدوري علي اي..
ع الازدال..
اة اهه انا حطيته هنا بعد ما العتهولك..
ايه ؟؟؟..
لا لا دا امبارح
انتي كنتي لابسه يعني قصير وبعدين احمد كان جي فقلت البسهولك عشان مينفعش يكشف عليكي وانتي كدا وبعدين وهو ماشي قالي
اشيل اي حاجة ممكن تخنقك فاضطريت اشيله من عليكي يعني مش اكتر..
حطت حبيبه اديها ع شعرها وعلي جسمها وافتكرت اا مكنتش بتقعد ادامه غير بالازدال
ووشها احمر وحسام لاحظ كدا..
احم انا هروح اتصل بيه بقه اشوفه فين ..
بعد شويا سمعو صوت الباب فراح حسام فتح..
ازيك يا احمد عامل اي..
الحمد الله طمني اي الاخبار..
الحمد الله
احسن ع ما اظن اتفضل..
ودخل احمد وحبيبه قعده ع السرير..
ازيك يا مدام..
الحمد الله..
فضلت حبيبه تبص لحسام وهو واقف ومحروجه ووشها كل شويا يحمر
مش عارفه تعمل اي ادمها رجلين وهي لوحدها وبالنسبلها الاتنين زي بعض غريبين عنها
وجه احمد عشان يشوف النبض..
حبيبه: ايه..?
ايه..
حضرتك هتعمل اي.. ?
هشوف ضربات القلب..
لا هي كويسه..
هههههه طب خلاص بدل منتي شايفه كدا بس امبارح مكنتش كويسه خالص..
ازاي.. ?
كان عندك ارتفاع فيها..
واالله.. ?
اة فعشان كدا قلقنين شويا ممكن بقه اشوف..
طب طب..
وبصت لحسام ..
مفيش حد غريب يعني حسام وجوزك وانا دكتور يعني دي شغلتي..
نولته اديها وقالتله : اتفضل..
ههههههه ماشي
برضو لسه عاليه بس احسن من امبارح انتي اصلا بتعاني من اي تعب..
انا ؟؟
لا خالص الحمد الله..
طب الحمد الله
كدا الحرارة نزلت فمبقيناش عايزين المحلول ف حاجه..
ومسك اديها عشان يشيل الكلونه فشدت حبيبه اديها منه..
انت هتشلها.. ?
اة..
بصت لحسام بخوف :
طب مانا مستريحه بيها كدا..
مهي لازم تتشال..
لا لا انت بس سبها ومتقلقش..
مهي لو فضلت هتورم وممكن تعورك وتوجعك اكتر..
لا مش هشلها..
حولت تقوم جه حسام وقعد جمبها : حبيبه انتي رايحه فين اقعدي..
اقعدي ازاي بيقولك هيشلها
دا انا مش متخيله هي دخلت ايدي ازاي اصلا وانا نايمه هشلها وانا صاحيه ?
ابداا..
أحمد : طيب امسكي بايدك التانيه ايد حسام ولو وجعتك اضغطي عليها
بس واالله اوعدك انك مش هتحسي بيها اصلا..
لا برضو..
بصلها حسام جامد : حبيبه بطلي شغل العيال دا مهو قلك مش هتحسي بيها..
وانا اي يضمنلي..
احمد: واالله ما هخليكي تحسي اا ف ايدك اصلا..
قربت تقتنع فمسك احمد اديها تاني ومسكت هي بأديها التانيه ايد حسام وضغطت عليها قبل حتي ما احمد يمسكها اول ما بدا يشلها
مسكت ايد حسام وحطتها ع بوقها واديها فوقيها وهي مغمضه عنيها جااامد كل دا وحسام بيبصلها
ومن جواة بيضحك ع الطفلة اللي ادامه..
مدام حبيبه يا مدام ..
فتحت عنيها وكانت بدات تعيط : ها..
ها اي خلصنا..
بجد.. ?
اة واالله وشلتها اهه..
لا مش عايزة اشوفها خلاص..
هههههه خلاص والف سلامه عليكي
وربنا ما يعدها ان شاء االله..
شكرا..
ووصله حسام رجع لقي حبيبه بتعيط..
انتي بتعيطي لي..
اصل ايدي وجعاني..
لي يبنتي..
انت مكنتش شايف عامله ازاي..
دا حيله دبوس داخل ف ايدك..
اهه انت اللي بتقول
دبوس تخيل لما تدخل دبوس ف عروقك..
متخيل وعادي يعني..
اة ماهو لازم يبقي عادي
ماللي يعمل في الناس اللي انت عملته لازم يبقي عادي..
ع فكرة مش انا اللي طفيت النور..
لو سمحت انا مش عايزة اتكلم ف الموضوع دا
انت او لا مش عايزة اعرف..
انا كنت ف الشقه اصلا قبل ما النور يقطع ولما قطع خفت اكلمك تخافي..
انا قلتلك مش عايزة اتكلم ف الموضوع دا االله..
وشدت اللي بتتغطي بيه ونامت
بعد ما صحيو الصبح بصت حبيبه جمبها لقت اكل وحسام داخل عليها..
يلا قومي كلي..
اي دا مين عمل دا..
انا..
انت ازاي..
عادي يعني قمت وفننت وطبخت..
لا بجد.. ?
اة واالله دوقي بقه الشوربه دي..
االله مش انت بتقول مبتعرفش تعمل حاجه..
يبنتي انا كنت ف الكليه بعمل كل حاجه بس بحب اعمل بمزاجي..
لا شكرا مش عايزة
وكمان اصلا انت السبب ف كل اللي انا فيه دا
وعلي فكرة بقه انا مبخفش من الضلمه ولا حاجه
لتكون مفكر ان كل ما تعوذ تخوفني تعمل كدا
لااا دا انا جامده اوي..
ماشي يختي كلي بقه..
اخاف..
لي..
تكون حططلي حاجه كدا ولا كدا..
ازاي يعني..
شطه مثلا في الشوربه
ملح في العصير ويمكن الاقي ضفدع بينط ف وشي..
لا متخفيش
وعشان اثبتلك هاتي المعلقه كدا..
واكل من كل نوع معلقه
شوفتي اهه مفهوش حاجه..
فضلت حبيبه بصاله شويا..
اي متكلي..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وليا معاه حكاية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى