رواية وليا معاه حكاية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة صلاح
رواية وليا معاه حكاية الجزء الثاني والعشرون
رواية وليا معاه حكاية البارت الثاني والعشرون
رواية وليا معاه حكاية الحلقة الثانية والعشرون
حسااام..
فتح عنيه وحاول يمسح دمعته من غير ما تلاحظ ..
وقالت: انا هترل..
هتترلي فين..
هترل اتفسح
اصل انا مش جايا هنا عشان اقعد..
وانتي تعرفي حاجه هنا عشان تترلي..
منت هتبقي التور جايد بتاعي
امال انت لزمتك اي..
وانا مش عايز انزل..
دا اي الكأبه دي
بص انا مليش فيه انا هترل يعني هترل وهروح البحر كمان..
انتي حرة في اللي هتعمليه بس انا مش نازل..
كدا ؟ طيب انا همشي لوحدي..
فتحت الباب وبصت يمكن يكون جاي وراها بس برضو فضل قاعد ومتحركش..
نزلت ولفت في الفندق وقعدت علي البسين فضلت نايمه علي الكرسي شويا وطلبت عصير..
جايا لوحدك؟..
فتحت عنيها عشان تشوف اللي بيتكلم كان شاب ف الاربعينيات باين عليه انه غني ووراة اتنين رجاله ببدل سودا بادي جاردات يعني
نعم.. ?
بقولك جايا لوحدك..
ودا يخص حضرتك ف اي..
اصل لقيتك قعده لوحدك بقالك ساعتين فقلت اكيد جايا شرم لوحدك..
وحضرتك تبص عليا بمناسبة اي
لو سمحت اتفضل ..
يعني مش عايزة تقوليلي برضو لوحدك ولا معاكي حد..
حد قال لحضرتك قبل كدا انك قليل الادب لو سمحت انا قلت لحضرتك اتفضل بلاش ازعق وانده لأمن الفندق..
هههههه يبقي اكيد جايا مع حد..
دا انت بارد صحيح
واة جايا مع جوزي ولو محترمتش نفسك هجيبه يبهدلك..
يا خسارة وكمان متجوزة
بس اكيد اللي زيك ميتسبوش بصراحه انا بحسده عليكي حد قالك قبل كدا انك صاروخ اكيد جوزك عارف كدا..
انت سافل..
ورفعت اديها وضربته ع وشه جه الراجلين اللي وراة بس هو وقفهم باشارة من ايده ايوة زي اللي بتيجي في التليفزيون كدا وحط
ايده علي وشه وهو بيضحك..
وضربتك كمان حلوة..
مشيت حبيبه من ادامه بس حاول يمسك اديها بصت عليه..
لا ازاي تمشي كدا
احنا لازم نتعرف وبعدين القلم دا ليه تمن بس هو فين جوزك بس وانا اتفاهم معاه..
فجأه وحده ظهر حسام ادامه وشد ايد حبيبه من اديه ووقفها وراة..
شوبيك لبيك جوزها يا روح امك بين اديك..
وضربه بوكس وقعه ع الارض وف ثانيه كان مطلع مسدسه في وش البادي جاردات..
انا بس عايزكو تتحركو حركه وحده..
واتجمع الناس وأمن الفندق حواليهم وفضل الراجل الغريب دا مبتسم حتي والدم بيترل من بوقه ومن مناخيرة وطلب حسام من امن
الفندق يتصل بالشرطه..
اتصل يبني بالرائد محي الدين قله يجي حالا ..
فرد عليه واحد من اللي بيشتغلو في الفندق..
يا فندم حضرتك اهدي بس ونزل السلاح استاذ مدحت من الناس المحترمه وعميل خاص ..
كرر حسام كلامه للامن : اتصل بيه يبني وقوله الملازم اول حسام مجدي..
حاضر يا باشا..
بص حسام للموظف وقاله : لما تعرفو تنقو الترلا بتعتكو
ابقي انزل سلاحي.
يلا ياض منك ليه ادامي..
وفضل حاطط المسدس فوق راس الراجل المستفز دا لحد ما جت الشرطه وفضلت حبيبه مستخبيه وراة.
وراحو كلهم ع قسم الشرطه..
بص بقه يا محي بيه انا عايز يتعمل محضر تحرش وحالا
وبتهيقلي الأستاذ مدحت عارف عقوبه التحرش الايام دي
ولا نحب نعرفهاله..
لما المحامي بتاعي يجي ابقي وجهلي كلام..
متتنرفزش كدا هيجيلك
بس وحيات امي ماهخليك تطلع من هنا مش لو جبتلي ضلف باب وراك!
لو جبتلي هولاكو زات نفسه..
كانت حبيبه قعده ومتوترة وافتكرت اول مرة دخلت فيها القسم مسكت حسام من قميصه..
انا عايزة امشي..
تمشي فين اصبري لما نخلص المحضر..
بس انا عايزة امشي..
مش انتي اللي عملتي كدا بترولك
يبقي تستحملي بقه..
مش انت اللي مردتش تترل معايا..
انا ؟
ولا انتي اللي غبيه وراكبه دماغك اخرصي بقه احنا مش هنتشاكل هنا لما نروح الفندق بس..
وخلصو المحضر وأكد حسام للظابط زميله انه مش هيتنازل
ومضت حبيبه علي المحضر بعد ما حكيت اللي حصل
وجه محامي الراجل وخرج بكفاله علي زمة القضية ووصل حسام وحبيبه الاوضه..
اتفضلي يا هانم..
كان حسام ماسك حبيبه من درعها ورماها ع السرير..
االله براحه ايدي..
عجبك اللي حصل دا..
وانا مالي هو اللي جه كلمني..
وانتي اي نزلك اصلا..
امال انا جايا اتحبس..
اة جايا تتحبسي وان عجبك..
لا مش عجبني وكمان انت عايز واحد قليل الادب زي دا يعكسني ويضيقني واسكتله..
لا اضربيه بالقلم هي دي عادتك ولا هتشتريها
واالله الراجل صعبان عليا انه وقع ف ايد وحده زيك..
ماهو اكيد لازم يصعب عليك لاني هطلع عينه زي منا هطلع عينك
كلكو صنف زباله..
اسم االله ع صنفك انتي اللي نضيف..
احسن منكم ميت مرة..
دا انتو صنف ميتعشرش دا الواحد كان بيكرهكو قراط
لما عرفك كرهكو اربعه وعشرين..
واالله انتو اللي مافيكو راجل
دا انتو اسم علي الفاضي..
سبنالك الرجوله منتي خدتي مكان رجاله كتير دا انتي نقصلك شنب ونقدملك في معهد امناء الشرطه
ولا لي شنب كدا كويس..
شنب في عينك دا انا زي القمر..
هههههههه ضحكتيني واالله
هي مين دي يا مصديه..
انا مصديه يا بارد
دا انا ابيض منك ومن اي حد عرفته ف حياتك..
ماهو الصرصار دمه ابيض..
يععع جاتك القرف ف امثالك انت
انت انت بص اسكت بقه..
انتي هبله يابت..
اة ملكش فيه واخرص بقه خالص..
مش هسكت ويلا حضري شنطتك..
لي..
عشان هنسافر..
هو انا لسه قعدت!..
قولي لنفسك
يوم وعملتي كدا
امال يومين هتعملي فيا اي هتكهربينا وتعلقينا ع باب الفندف..
ياريت..
نعم يختي..
مفيش
ومش هسافر ومش هحضر شنطتي وفكر كدا لو مشينا هنروح لبباك نقوله اي
مرحناش تركيا ولغينا الحجز وجينا شرم وكمااان ملحقناش نقعد فيها
يا تري عمو هيبقي موقفه اي..
عادي جدا هقوله انك انتي الي موفقتيش..
وانا هحكيله ع اللي حصل..
قالها بعصبيه: هو اي اللي حصل..
انك انت اللي قلتلنا نيجي هنا..
يا كدابه هو انا اصلا جه ف دماغي اني أجي هنا..
هو دا اللي هيحصل
وعلي فكرة عمو هيصدقني..
لي يعني..
هو كدا
عمو اصلا بيحبني وبيعزني وبيعتبرني بنته..
سكت شويا وفكر ف كلمتها وافتكر هند واتعصب اكتر..
لي يحبك يعني؟
كنتي مين
وانتي ازاي تكوني واثقه من انه بيحبك قالك اي ولا عملك اي..
طبعا حسام اضايق لانه حس ان بباه بيحب حبيبه زي هند او بيعزها زيها
ودا طبعا شئ هو رفضه لان مفيش حد في معزة هند
حبيبه فهمت من طريقه حسام انه اضايق عشان بيغير ع هند من اي حد حتي لو كانت ميته..
انا قصدي ان عمو بيعزني زيك..
سكت شويا وكملت هي : بص بقه انا هتبسط واتفسح
حتي لو حصل اي
اعتبرها جايزة ليا اني اتجوزتك واستحملتك ولو انت مرضيتش
انا هقعد هنا ولو لوحدي ومش همشي
ولو عايز تمشيني يبقي وديني تركيا ..
ازاي يعني..
معرفش بس انا لو مشيت من هنا هروح لعمو واقوله وديني تركيا وانت حرة بقه..
طيييييب خليكي قعده بس وريني هتخرجي ازاي..
يعني اي..
يعني هتفضلي قعده في الاوضه الايام الجايا كلها
ولما هتروحي هتبقي قضيتي الفترة اللي كلهم كانو متوقعنها
ومش هيصدقو انك مخرجتيش
او متبسطيش لان لو كدا كان زمانك روحتي هما عارفين دماغك..
هتحبسني يعني..
اة وشوفي هتخرجي برة الاوضه ازاي..
دا ظلم..
اة انا شرير..
اتقمصت حبيبه وقامت صوتت ف وشه وراحت قعدت ف التراس فضلو قعدين كدا لبليل..
حبيبه: انا كدا هطق من الملل..
كان حسام قاعد ع السرير بيتفرج علي التليفزيون وبياكل مكسرات كلمها وهو بيتفرج..
عايزة تكسري الملل دا حضري شنطتك..
يا رخم يا مستفز يا
يا
يا انت ابرد واحد شفته ف حياتي..
هههههه ميرسي..
يا ماماااااا ..
لو وحشاكي حضري شنطتك وهتروحلها ..
اسكت خالص..
انا هدخل اخد شاور
ياه تعبت اوي النهارده
لف طول النهار دا بيتعب الواحد برضو..
يارب متخرج..
انا مقدر غيظك معلش
واكيد هاخد اللوكر معايا عارفك خلبوصه وممكن تترلي من غيري..
خد معاه البرنص ودخل
اول ما دخل فضلت تفكر ف اللي هتعمله وجريت جابت هدومه من الدولاب وحطتها ف شنطتها ورمت قميص واحد من التراس..
خرج حسام بالبرنص فضل يدور ع هدومه ف الدولاب وحبيبه قعده علي السرير بتتفرج علي التليفزيون بصلها وكان باين عليه انه
هيولع فيها..
الهدوم فين ..
نعم..
هدومي فين..
وانت بتسالني عليها لي
مش هدومك انت انا مالي..
بت متستعبطيش انا عارف انك انتي اللي مخبياهم ..
مخبتش حاجه بس شوف اكيد
هدومك هي كمان مش طيقاك وطااارت من البلكونه هههههه..
طارت.. ?
وجري حسام ع التراس وبص علي الارض لقي قميصه
طلع جري علي حبيبه وقومها من ع السرير..
انتي بتستهبلي..
وانت عملت اي لما قفلت الاوضه يعني منت كمان بتستعبط ..
انا قفلت الاوضه مش رميت هدومك..
قعد ع السرير ومسك التليفون وطلب من الهوم سيرفس يجبوله الهدوم
اللي وقعت
وخبط الباب..
اتفضل يا فندم..
اي دا ؟
امال فين بقيت الهدوم..
مكنش في غير دا حضرتك..
طيب ماشي شكرا..
قفل الباب وبص لحبيبه: الهدوم فين..
اي ملقوهاش تحت
طب متخليهم يدورو كويس
يمكن حد م العيال الصغيرة خدها يلعب بيها..
انتي شيفانا قاعدين ف بلطيم عيال صغيرة اي..
معرفش بقه انزل وشوف..
فضل يدور ف الاوضه وتحت السرير..
وقالها: تعالي افتحي شنطتك دي..
لي..
اصلي عايز البس منك طقم
تعالي واخلصي يا زفته عشان انا ممكن افتحها بس انا ارجل منك
هسيبك تشيلي حجاتك منها ..
وانت بأي حق تفتحها اصلا..
لو مفتحتيهاش هرمي كل هدومك اللي ف الدولاب..
مش فتحاها..
يبقي هفتحها انا وانتي حرة بقه..
لاا استني دي فيها حجاتي ..
االله منا بديلك فرصه اهه..
طب هقولك هدومك فين ومتفتحهاش..
ها..
انا رميتها بعيد عن القميص
عشان محدش ياخد باله ام كلهم في مكان واحد..
ولو اتصلت وملقتهمش؟..
خلاص بقه يبقو ضاعو..
لا مش خلاص
ساعتها هفتح الشنطة وهرمي
كل هدومك من هنا ومتقطعه كمان..
اتصل حسام تاني بالهوم سيرفس وطلعله برضو نفس الراجل وقاله مفيش حاجه لف حسام ورزع الباب وراة وقفت حبيبه ادام شنطتها
..
بص انا مليش ذنب ام ضاعو انزل دور بنفسك يمكن تلاقيهم..
حاسبي..
لا مش محاسبه..
زقها وفتح الشنطه لقي هدومه
جرت وخدت شويا منهم وحسام بيجري وراها..
هاتي الهدوم..
لا..
بقولك هاتيهم..
خرجني الاول..
لا..
يبقي مفيش هدوم..
فضلت حطا الهدوم ورا ضهرها
وهي بتجري وطلعت ع السرير..
لو كنت خرجتني بالزوق مكنتش سبتك كدا
خرجني بقه..
مفيش خروج وهدومي هتجبيها غصبا عنك..
ونط حسام علي حبيبه
كان المنظر كالآتي
حبيبه وقعه ع السرير وحسام ماسك الهدوم فوقيها
فضلو بصين لبعض
حسام شعرة كان لسه مبلول شويا وبيلمع حبيبه فضلت تبصله وتبص لشعرة وهو كمان فضل يبصلها
قعدو ع الحال دا حوالي عشر دقايق
لحد ما حبيبه زقت حسام وقعدت مكاا وحسام خد الهدوم وقعد برضو..
احم بص انا مكنتش هخبيهم بس انت اللي مش عايز تخرجني..
ولسه برضو مش هخرجك..
عشان خطري واالله هموت من الملل..
موتي ..
طب ان شاالله ساعه وحده..
ولا خمس دقايق..
ساعتها سمعو صوت تليفون حبييه ردت..
ايوة يا ماما..
ازيك يا حبيبتي اخبارك اي..
الحمد الله..
عاملين اي عندكو..
مبسوطين الحمد الله..
اتفسحتو..
يعني..
مالك مش مبسوطه ولا اي..
لا مبسوطه واالله
وكل حاجه حلوة الحمد الله متقلقوش نفسكو وعايزاكي تطمني بابا وتقليلو اني مبسوطه اووي
وطمنو عمو مجدي وطنط نجلاء..
بجد يا حبيبتي انتي كويسه..
جدا ومبسوطه جدا يا ماما عاوزاكو تطمنو خالص..
ماشي يا حبيبتي خدي بالك ع نفسك وع جوزك..
حاضر يا ماما..
وقفلت معاها كان حسام متابع المكالمه فقالها..
غريبه يعني..
هو اي..
انك قولتي لممتك انك مبسوطه..
مبحبش اقلقهم
ولو كنت عايزة اقلقهم او اقف ادمهم مكنتش وفقت ع جوازي منك
بس انا مليش غيرهم ومبحبش ازعلهم ومش بعد ما خلاص بقيت ف الآمر الواقع اتعبهم معايا..
ماشي..
مالك..
مفيش انا مخنوق شويا
هترل امشي ع البحر..
طب خدني معاك..
انا كنت قايلك مفيش خروج..
واالله همشي من غير ما اعمل مشاكل..
طب اجهزي بسرعه ع بال ما البس قبل ما اخد برد..
بجد واالله..
ههزر معاكي يعني..
انا مش عارفه اعملك اي ولا اقولك اي دي اول مرة تعملي حاجه انا عايزاها اقوم اتشقلب يا ناس
ولا اعمل اي..
هتتكلمي كتير همشي واسيبك..
خلاص خلاص هوا..
وقامو جهزو نفسهم ونزلو يمشو علي البحر كانت حبيبه ماسكه شوزا في اديها ورفعه البنطلون
والدنيا ليل وحسام ماشي جنبها..
انتي هتفضلي بصه في السما كدا زي الهطل بصي ادامك لتقعي ف حفرة تتكسر رقبتك ولا حاجه..
انا مش ناويه ارد عليك ولا اتشاكل خالص
سبني استمتع بالخروجه
شايف النجوم حلوة ازاي..
اة..
اة اي انت بصيت اصلا..
ياستي وانتي مالك
مش انتي شيفاها حلوة
خليهالك بقه..
انا عايزة اجري..
ابقي اعمليها بس..
االله
مش قلتلك عايزة استمتع بالخروجه؟..
هي الخروجه بالجري..
اة انا كدا..
طب اخرصي بقه
واالله هحدفك ف البحر
انا صدعت..
وفجأه وحده جريت وفضلت تلعب في الميه برجليها وهي بتضحك
طنشها حسام لانه كان زهق فضلت تلعب وتجري زي ما تكون الميه شخص بيهزر معاها فضلت تجري ورا الميه والميه تجري وراها
وبعدين لقت طفل صغير اجنبي
جريت عليه واشتالته
كل دا وحسام بيبصلها وملامحها كلها سعاده وفرح حته الطفل بيضحك معاها بعد ما كان بيعيط
زي اللي ماشي يوزع سعاده وفرح للناس فضلت تلعب وياه بالرمله وترش عليه مايه وبعدين ودته لممته..
خلاص خلصتي هبل..
اي هنطلع..
لسه عايزة تقعدي..
اة باالله شويا كمان..
لا انا خلاص فصلت يلا..
لازم تبقي رخم
لو مرخمتش متبقاش انت ..
حد قالك اني ملاك
منا عارف اني رخم
اتعودي بقه..
يلا ياعم ..
وعدي كذا يوم وكانت الحرب ما بينهم دي شويا وتعلي شويا
يوم يخرجو ويوم لا
لحد ما جه يوم ونزل حسام عشان يعمل اتشك عشان يمشو..
انا نازل..
طب متخدني معاك..
انتي رشقه كدا ف اي حاجه
وبعدين انا نازل اعمل اتشك عشان هنمشي..
هن أي ؟؟
هنمشي ليييي..
كدا خلاص عايزة ارجع البيت..
بس انا لسه متبسطش هنا كتير..
متتبسطيش..
يعني انا سبت تركيا وجيت هنا
وف الاخر برضو متبسطش..
عايزة تعملي اي اكتر من كدا بحر وروحتي خروج وخرجتي فسح واتفسحتي اركبك يخت يعني..
يااه
اة والنبي
والنبي عايزة اركب يخت ..
يارتني ما قلت..
واالله حلم حياتي اركبه..
وحلم حياتك افتكرتيه دلوقتي لما انا قولته.. ?
االله انت بصصلي كدا ف كل كلامي..
انا نازل..
جاتك نيله اتنيل انزل..
اتلمي ..
برضو مش همشي هه..
اتكلمي مع نفسك بقه..
جهز حسام ونزل وقعدت حبيبه ادام التليفزيون كالعاده..
وبعدها بعشر دقايق سمعت اللوكر بيتفتح..
اي دا
انت جيت بسرعه كدا لي..
وبصت حبيبه لقته الراجل المستفز اللي ضربته قبل كدا مدحت
ايوة ف اوضتهم..
انت بتعمل اي هنا..
اي دا انتي مخضوضه لي كدا..
هو اي اللي مخضوضه
انت داخل عليا اوضتي وتقولي مخضوضه لي..
بصي انا متعود الحاجه اللي اعوزها واحط عيني عليها اخدها
وعمر ما حاجه وقفت ادامي..
واالله لو حسام جه لهو مموتك..
قصدك جوزك ?
لا متخفيش انا ظبطه..
ظبطه ازاي يعني..
قلتله اني عايزك ووافق..
انت سافل وكداب..
لي واثقه ف حبه اوي كدا.. ?
ملكش دعوة
وواالله لو مخرجت لكون مصوته..
وخرجت البلكونه وفضلت تصوت..
الحقوووووني حساااااااام..
جري عليها وكتم بوقها متخفيش احنا بالنهار وكل واحد ملهي في حاجه محدش هيعبرك
بصي انا عايزك دي وتخدي الامور بالراحه وبسهوله انا عايزك بسيطه..
عضته في ايده وجريت ع الباب تفتحه لقت الرجلين اللي معاه وقفين علي الباب اول ما فتحت زقوها جوا وقفلو الباب..
بصي اوعي تفكري اني زعلت من الالم اللي ضربتهولي بالعكس دا اكتر حاجه بسطتني وحتي لما الشرطه جت
انا مزعلش م اللي بحبهم غير ف حاله واحده لو فضلو منشفين دمغهم..
انت مش عارف انك لسه ع زمة القضيه يعني هحبسك..
هههههه مش مدحت الطحان اللي يتحبس انا عندي محامين يطلعوني من جريمة قتل مش معاكسه خيبه..
متفكرش نفسك حاجه
واالله العظيم ماهخلي حسام يطلعك من الحبس ابدا..
انتي فرحانه بيه كدا لي
هو حتة الظابط بتاعك دا يعرف يهش دبانه انا باشارة مني اشيله بكرة
من الخدمه واقعده جمبك
بس لا مش هعمل كدا عشان مش عايز حد يقعد جمبك غيري..
انت متخلف وغبي وقديم اوي
هو لسه ف حد بيعمل الجو القديم بتاعك دا
فوق يا استاذ الايام اتغيرت..
الايام اتغيرت بس الناس لسه
بدليل اللوكر اللي دخلت بيه دلوقتي
انا وبلا فخر معايا مفاتيح الدنيا كلها وعارف هدخلك ازاي ..
الوقت دا كان حسام واقف بيخلص الاجراءات وطلبو منه ينتظر عشان يخلصوله حجاته..
لو سمحت انا بقالي ربع ساعه واقف معرفش لي هو اي اللي ماخر الموضوع كدا..
معلش احنا عندنا ضغط
اتفضل وهنادي ع حضرتك حالا..
ساعتها حبيبه كانت وقفه جمب سريرها والراجل واقف جمب التليفزيون حولت تجيب تليفوا بس الراجل شافها وخده منها..
وريني كدا كنتي عايزة تتصلي بمين مممم
ماما بابا عمو مجدي .
الزفت?
جميل اللقب دا يا تري مين ? حد بيرخم عليكي معجب زي ؟
ولا اي
لا انا مبحبش المنافسين بس غريبه مش مسجله جوزك ولا حتي حبيبي ..
لو مخرجتش انا عندي استعداد انط من البلكونه دي..
لا كدا ازعل منك انا محبكيش تتعوري..
وجريت حبيبه علي درج حسام وطلعت مسدسه اللي لحسن حظها كان سايبه لانه كان عارف انه مش هيتاخر..
هههههه طب براحه لتتعوري بس..
قسما باالله لو مخرجت لكون ضرباك بيه..
احلي حاجه فيكي طريقتك بحبها..
وشدت حبيبه الزناد بتاع المسدس فبدأت ملامح الراجل تتغير..
انا بحذرك لاخر مرة لو مخرجتش هطير دماغك ..
ماشي يا بيبه انا هخرج
بس هقابلك تاني بعد ما دي لاني عارف ان الحجات دي مش بتيجي غير بالروقان ..
ومشي لحد الباب ولف تاني : حبيبه
اة عشان مسبكيش محتارة انا عارف اسمك وعارف كل حاجه عنك
وعن حسام كمان هههههه يلا سلام..
اول ماخرج قعدت حبيبه ع الارض وحطت المسدس جمبها واارت من العياط ..
بعدها بعشر دقايق طلع حسام
لقاها بتحضر شنطتها..
اي دا غريبه يعني
مش مكنتيش راضيه نروح..
منا فكرت بقه ف كلامك وكمان بابا وماما وحشوني..
طب اصبري لبليل كدا عشان نبقي نترل نشتريلهم اي حاجه نخدهالهم واحنا ريحين..
لا نبقي نشترلهم هناك بقه..
هناك ازاي يعني..
معرفش بس انا عايزة امشي وخلاص..
هو ف حد كلمك منهم ولا حاجه..
لا بس انا تعبانه وعايزة امشي..
طيب هحضر شنطتي..
كان حسام مستغرب ازاي كانت عايزة تقعد وازاي دلوقتي عايزة تمشي وخلصو حاجتهم وراحو علي محطة الاتوبيس وركبو
فضلت حبيبه ساكته طول الطريق ومبتتكلمش حسام مكنش عارف في اي لاول مرة تسكت ومتعلقش علي كل حاجه لاول مرة
ميجلوش صداع
من كلامها ووقف الاتوبيس عشان يترلو استراحه..
مش هتترلي..
لا مش عايزة..
طب نترل ناكل حاجه الطريق لسه طويل ..
قولتلك مش عايزة..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وليا معاه حكاية)