رواية وليا معاه حكاية الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم أميرة صلاح
رواية وليا معاه حكاية الجزء التاسع والثلاثون
رواية وليا معاه حكاية البارت التاسع والثلاثون
رواية وليا معاه حكاية الحلقة التاسعة والثلاثون
قامت الصبح وفتحت عنيها لقت تذاكر علي مخدة حسام
مسكتهم عشان تشوفهم وفجأة قالت بصوت عالي :حسااااااااااااااام اي دا
اي دا
اي دا…
جه حسام من برة وهو ماسك وردايه حمرا ورا ضهرة : في اي يبت مالك..
مالي ايه
اي دا ؟..
انتي شايفه ايه دي تذاكر سفر..
منا عارفه بس فين ولي وامته..
براحه بس كدا
دي تذاكر سفر لتركيا وان شاء االله هنسافر بكرة الصبح لي دي بقه مش عارفها الصراحه..
انا بحلم صح
حسام انت سخن يا حبيبي ؟..
رد حسام وهو حاطط ايده علي قلبه : لا انا اللي كدا ممكن يحصلي حاجه
يا أيه يا نور حبييك.. ?
ضحكت حبيبه وقالت بكسوف :االله بقه متكثفنيش يا حوسام..
طب اسمعها مرة مرة وحده وحياتي..
احممم حبيبيييييييي..
يا روح وعيون وقلب حبيبك
هو انا ازاااي كنت غبي اوي الفترة اللي فاتت دي
وسيبك كدا راحه جايا ادامي من غير مكلك ازااااي..
هههههه لا انا كمان كنت حمارة اني مدتش لنفسي فرصه اني اشوف ضحكتك الحلوة دي ولا اسمع الكلام اللي يفرح القلب دا..
لو هيفرحك دايما كدا
انا عندي استعداد اقولهولك كل دقيقه..
وانا موافقه ..
وخرج الوردايه من ورا ضهرة وحطهلها ف شعرها..
حسام: بصي بقه يا ستي انا عايزك بعد كدا متزعليش مني في اي حاجه
وانا ان شاء االله مش هعمل اي حاجه تزعلك ولو حسيتي اني زعلتك في حاجه تعالي وقوليلي واشتكيلي وانا هضرب نفسي قلم هنا
وقلم هنا..
دا انا اللي اضربك سعتها ..نفسك دي تبعي ملكش دعوة بيها
انا اللي اضرا وانا اللي افرحها وانا اللي احضنها كدهووو كدهووو ..
وقامت حبيبه وحضنته جامد ومسكت في رقبته ..
حسام: انا كدا مش هوديكي تركيا انا كدا هلففك العالم..
ضحكت وبعدين حططت راسها علي رجليه وبصتله : ها بقه قولي اي موضوع تركيا دا..
دا بقه شهر العسل بتعنا بس الحقيقي مش انتي كنتي هتموتي وتشوفي مهند انا هوديكي ليه..
هههههه لااا دا كان زمان دلوقتي انا معايا اللي يضرب مهند بالجزمه..
ايوااا بقه..
طب
طب ازاااي..
قصدك يعني عشان الطيارة..
ايوة..
لا متخفيش انا طول منا معاكي كدا ولا يهمني اي حاجه
حاسس وانا معاكي اني عايز اعمل اي حاجه حتي لو كنت بخاف منها ..
ياعم علي الكلام الكبير بس في مشكلة كمان
الكلية..
خدتلك اجازة مرضي
واسماء هتكتبلك كل المحاضرات وتبقي تجبهالك ان شاء االله..
انت ازاي حلو كدا يا خراااشي هات بوثه يا واد..
لا يختي بتكثف..
هههههه طب يلا نقوم نفطر ..
تقومي وانا موجود برضو
عيب عليكي..
وقام جاب الفطار ودخل عليها
حبيبه: حسااام انا مقدرش علي كل دا..
وانتي لسه شوفتي حاجه
يبنتي انا هعوضك الفترة اللي فاتت دي بسنين كدا دلع وفرح..
ربنا ما يحرمني منك..
ولا منك يا حبيبتي..
فضلت بصاله شويا
حسام باستغراب: ايه بتبصيلي كدا لي..
اصل اول مرة اسمعك بتقول حبييتي كدا..
مش انتي حبيبتي ولا ايه..
اة طبعا..
طب يلا كولي عشان نترل نعمل شوبنج ونجيب هدوم نسافر بيها..
طب ما انا الحمد الله عندي..
وفيها ايه زيدت الخير خيرين ..
وخلصو فطار وكل واحد كان وراة حاجه عملها وجهزو ونزلو يلفو في المولات..
حبيبه : حسام اي رايك في دا ..
لا مش حلو ضيق من فوق..
عاااا حرام عليك يا حسام دا عاشر واحد البسه وتقولي لا ..
طب ودا ماله ماهو طويل وواسع اهه..
لا ضيق يلا
ولا انتي عايزة الأتراك يشفوكي كدا يخدوكي مني وارجع مصر لوحدي..
لا والنبي
كل بعقلي حلاوة
طب اقولك علي حاجه منجيب هدوم من هناك وخلاص..
محنا هنجيب من هناك ومن هنا..
بس كدا كتير هلبس دا كله فين..
يستي ولا كتير ولا حاجه عشان يبقو يقضو خروجتنا..
لي هو احنا هنترل كل يوم..
وكل ساعه وكل دقيقه..
ولفو بعدها علي محلات تانيه
حسام: حبيبه ايه رايك في دا..
االله يا حسام حلو اوي..
مش قلتلك زوقي حلو عشان تصدقي بس
ابقي سبيني انقي معاكي بقه..
هههههه اتلم..
االله بقولك انقي معاكي هدوم السفر شايفه اهو
انتي اللي دماغك وحشه ادخلي قسيه بقه وانا هدورلك علي حاجه
ماشي..
واشترو كام طقم لحبيبه وكانو كلهم من زوق حسام
حبيبه: طب وانت بقه مش هنجبلك حاجه..
لا مش لازم
المهم انك جبتي اللي عجبك وخلاص..
لا تعال وانا بقه اللي هنقيلك..
دخلو محل واختارت حبيبه كذا طقم لحسام ووقفت برة البروفه تستناه..
حسام: حبيبه..
ايوا يا روحي..
تعالي كدا اصل مش عارف القميص دا ماله..
ماله.. ?
وقربت من البروفه شدها من اديها ودخلها معاه وشد الستارة..
حبيبه: هههه يخربيتك انت بتعمل ايه..
وحشتيني..
االله منا لزقه في دراعك من الصبح..
برضو وحشتيني..
يبني الناس برة تقول ايه..
عادي واحد ومراته وهما مالهم..
وليا معاه حكاية 424
والواحد ومراته دا ملهمش بيت ولا ايه..
عادي ليهم.. بس برضو
بيحبو بعض برة البيت..
احنا كدا هيتقبض علينا..
متخفيش انتي ناسيه اني ظابط ولا اي كل بتوع الاداب صحابي هههههه..
عايز ايه يعني..
اي رايك في الطقم..
يعني مش ممكن تسألني السؤال دا برة البروفه..
لا مينفعش قولي بقه حلو ولا لا..
اكيد طبعا حلو مش زوقي ..
ياسيدي علي الثقه..
ايوا يبني انا باكينا وانا ماسكة في نفسي ..
ماشي مدام عجبك انا هجيبه استني بقه اقيس التاني..
تقيس التاني فين.. !
هنا عشان اوريهولك..
يحرقك انا طالعه..
وعدت من تحت ايدة وفتحت الستارة وهي بتضحك..
ندهلها حسام بضحك :استني يا حبيبه بيبه ..
بعد ما خلص طلعلها برة..
حسام: كدا تجري وتسبيني..
اة كدا يلا ادامي
ولا استني..
شافت كذا زرار في القميص مفتوح وقفته ادمها وقفلتهم
وقالتله : متبقاش تسيب زرايرك كدا ولا عايز تبرد يعني..
يالهوي ياناس علي كدا بحبك وربنا بحبك..
هههههه وانا بمووووت فيك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وليا معاه حكاية)