رواية ولو بعد حين الفصل الرابع 4 بقلم خلود أحمد
رواية ولو بعد حين الجزء الرابع
رواية ولو بعد حين البارت الرابع
رواية ولو بعد حين الحلقة الرابعة
يوسف بص جمبه ملقهاش خرج بسرعه لاقاها بتجرى وفي عربيه جايه من الطريق بسرعه
يوسف.. مللللللك اقفى يا مللللللك بسررعه
ملك بصت وراها ويدوب العربيه وقفت قدامها بالظبط
يوسف.. حصلك حاجه انتى كويسه
السواق.. انت يابني سايبها تجرى كده فى الشارع افرض جت تحت العربيه دلوقتى
يوسف.. اسف ياعمو جريت من غير ما اشوفها
السواق .. حصل خير
يوسف شالها وبعد عن الطريق .. كده يا ملك كنتي هتتعورى
ملك.. كنت عايزة غزل بنات 🥺
يوسف.. ما تقولي وانا اجيبلك يلا تعالى ناخد الحلويات وهروح اجبلك
ملك.. نزلنى
يوسف.. لأ هفضل شايلك لغاية البيت اسكتى بقي
ملك.. ماشي
راح جابلها وروحوا البيت كلت ونامت
………………… تاني يوم
يوسف راح المدرسه وعمر في الدروس
فايزه كانت بتحضر الاكل وملك قاعده علي الرخامه
ملك.. ماما يوثف بقي طيب وانا بقيت بحبه
فايزه.. هو طيب بس بيحب يعاند
ملك.. آه ولما يرجع هقوله ثانكيو
فايزه.. ههه ماشي يا ام ثانكيو
خالد رجع من الشغل .. ملوكه تعالى شوفى جبتلك ايه
ملك طلعت جرى.. جبتلى ايه
خالد.. تعالى يا فايزه شوفي
ملك.. اللله الهدوم دى حلوه اوى يا بابى شكرا وراحت باسته من خده
فايزه.. تتهنى بيهم ياقلبي
ملك.. انا بحبكم اوى فين هدوم يوثف وعمر
خالد.. انا لسه جايب لهم قريب
ملك ماشي واخدت هدومها بفرحه ودخلت الاوضه
فايزه.. تعيش وتجيب يابو عمر
خالد.. وجبتلك دى
فتحت العلبه لقت سلسله
فايزه.. ليه بس كده مانت خيرك مكفي يا حبيبي
خالد باس راسها.. مش هجيب لاعز منك يا فيفي
فايزه.. هههه دا وقت دلع برضو ادخل غير بسرعه يلا عشان الغدا
خالد .. حاضر
عمر ويوسف رجعوا واتغدوا كلهم وقضوا اليوم عادي
عمر نام ويوسف كان في اوضته لقي الباب بيخبط
ملك.. يوثف شوف ولفت بالفستان اللى لابسه
يوسف.. جميل
ملك.. لسه فيه كمان
راحت لبست كل الهدوم وورتهاله
يوسف .. كلهم حلوين يا ملك تتهنى بيهم
ملك راحت عنده ووقفت على صوابعها تعالى كده
يوسف وطى راسه لها راحت باسته من خده
ملك.. ثانكيوو عشان امبارح
يوسف رفع وشه وابتسم .. اهم حاجه اتبسطى
ملك.. جداااا يلا تصبح علي خير
يوسف.. وانتى من اهله
……………………….
الايام بقت بتعدى وملك بقت قريبه منهم جدا وكلهم بيحبوها وقدمت فى المدرسه وامتحانات عمر قربت تخلص ويوسف نجح
…………. فى المكان التاني
خديجه.. خلاص ياعماد بنتى مش هترجع تانى
عماد.. يا حبيبتى احنا عملنا كل اللى قدرنا عليه ولسه بندور
خديجه.. بتدورا على ايه عدى اربع شهور خلاااص بنتى ضاعت يا ناااس زمانها نستنى اصلا
ابراهيم اخو عماد الكبير .. استعوضوا ربنا بقي
خديجه.. دى بنتى الوحيدة يعنى ترضي حد من عيالك يحصله كده انتوا حرام عليكم كلكم انتوا قلبكم اييه حجر
وسابتهم ومشيت
عماد.. متزعلش يا ابراهيم غصب عنها ام وانت عارف
ابراهيم.. عارف والله ربنا يصبر قلبها ويردهالكم بالسلامة
يلا يا حازم هنتأخر علي الشركه
حازم ابن ابراهيم الكبير 21سنه وعنده اخت كمان 16سنه
…………….. يوم نتيجه الثانويه بتاع عمر
يوسف كان برا مع صحابه وخالد في الشغل عمر كان قاعد متوتر وخايف جدا
ملك.. عمر تعالى العب معايا
عمر.. مش وقته يا ملك
ملك.. يوووه قوم بقي هزعل منك
عمر.. يا ملك اسكتى بقي اوووف
ملك.. عشان خاطري عشان خاطري
عمر اتنرفز.. مش قولتلك اسكتى خلاص اتهدى واقعدى في مكان بقي انا مش طايق حد دلوقتي
ملك دخلت اوضتها وقعدت تعيط جامد
يوسف رجع من برا .. امال عمر فين
فايزه.. مش عارفه انا كنت بجيب خضار لسه طالعه
يوسف خد تفاحه من اللى موجوده.. مغسوله
فايزه .. ايوا ياحبيبي
خرج من المطبخ وراح اوضتة ملك .. اي ده مالك في ايه
ملك خبت وشها في المخده
يوسف.. في ايه بتعيطى ليه يا ملوكه
ملك.. مفيش
يوسف .. قومى بس كلمينى كده كل الدموع دى ومفيش حاجه
ملك حضنته .. انا زعلانه من عمر عشان بقاله كام يوم بيزعقلى كل شويه ومش بيعاملنى حلو
يوسف حس بشعور غريب لما حضنته يمكن فرحان .. احمم متزعليش منه هو بس متوتر عشان نتيجته
ملك.. بعدت عن حضنه يعني يوم نتيجه بتاعتك هتعمل معايا كده
يوسف.. هههه يااه حد عاش ليومها لسه سنتين وادخل الثانوى اصلا
ملك.. وانا هدخل امتى عشان ازعق لعمر يوم نتيجتى
يوسف.. لسه بدرى اوى يا ملوكتي
ملك.. انت اول مره تقول ملوكتى يا يوثف
يوسف.. اممم دلع جديد بدل ملوكه مش عجبك ولا ايه
ملك.. حلو اوى
يوسف .. على فكره عندى ليكى مفاجأة
ملك.. بجددد يلا عاوزاها دلوقتي
يوسف.. هديهالك بليل بعد ما نشوف نتيجة عمر
ملك.. ماشي
يوسف.. هروح اشوفه بقي
ملك.. هات التفاحه دي
يوسف قرصها في خدها.. هو انتى كل ماتشوفينى ماسك حاجه تاخديها امسكى يختى وخرج راح لعمر
…..
يوسف.. فى ايه
عمر.. مفيش حاجه انت عايز ايه
يوسف.. مزعل ملك ليه
عمر.. وايه يعني لو زعلتها هى اهم عندك منى
يوسف.. انت بتقول ايه ياعمر انت اتجننت
عمر.. انا مش طايق نفسي ابعد عني الساعه دى
يوسف بصوت عالي.. هو ايه مش طايق نفسك هي البت مالها تتعصب عليها بتاع ايه يعني وسايبها تعيط جوا
عمر.. انت قاعد تدافع عنها ليه الله يرحم لما كنت بتشتمها ومش طايقها
يوسف.. ايه لازمته الكلام ده دلوقتي
فايزه دخلت.. انتوا بتتخانقوا على ايه كده وصوتوكوا عالى
يوسف.. ابنك مزعل ملك ومزعقلها
عمر.. يووووه ملك ملك ملك مفيش غير ست ملك انت في ايه بينك وبينها
صدمههه يوسف اتصدم .. ايييه!!! دى عيله انت للدرجادى مخك تعبان
فايزه.. عمر عيب الكلام دا ملك اختكم
يوسف.. قوليله والنبى شكله اتجنن
فايزه.. وانت كمان اسكت انت عارف انه متوتر من النتيجة
عمر .. انا سايبلكم البيت كله ونازل
فايزه.. عمررر رايح فين عمرر كده يا يوسف!
يوسف.. هيطلع تاني دلوقتي سيبيه يمكن يرتاح
بعد ساعتين
عمر خبط علي الباب جامد فايزه طلعت جرى ويوسف خرج من اوضته وملك كمان اتصدموا لما شافوه بيعيط
عمر…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ولو بعد حين)