رواية ولو بعد حين الفصل الحادي عشر 11 بقلم خلود أحمد
رواية ولو بعد حين الجزء الحادي عشر
رواية ولو بعد حين البارت الحادي عشر
رواية ولو بعد حين الحلقة الحادية عشر
مضت على الورق وكانت بتبتسم ابتسامه مزيفه
المأذون.. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
كلهم باركولهم وفايزه كانت بتزغرط وبعدين ركبوا عربايتهم وراحوا القاعه
كلهم كانو مبسوطين
اميره طلعت سلمت عليها.. افردى وشك عشان محدش يلاحظ باين عليكي اوى
ليال.. مش قادره انا لحظه وهعيط
يوسف.. مالك في حاجه
ليال.. اتخنقت مش قادره
يوسف نادى لعمر.. يلا ياعمر
عمر.. مستعجل علي ايه
يوسف.. يا رخم ده وقت هزار ليال تعبانه يلا
عمر.. تمام تمام
بعد ربع ساعه كانوا بيسلموا علي اهل ليال ومشيوا علي بيت يوسف
كل واحد راح اوضته ويوسف وليال دخلو الاوضه
اول ما دخلت لقت صوره كبيره على الحيطه كانت صورة يوسف الاوضه كانت منظمه وفيها بلكونه كبيره بتطل على حديقه البيت اللى فيها حمام سباحه
ليال دخلت الحمام وقفلت الباب راحت وقفت قدام المرايا وبصت لنفسها كانت بتتنفس ببطئ وبتدمع كل ما تفتكر الماضي شالت الطرحه من على راسها ورمتها على الارض كانت بتحاول تفتح سوستة الفستان مش عارفه قامت قاعده في الارض وفضلت تعيط فضلت وقت كبير جوا
يوسف كان برا غير هدومه ببنطلون اسود وتيشرت مسك الفون وقعد استغرب لما اتأخرت كتير جوا
يوسف.. مالها دي اتأخرت ليه قام يخبط عليها مش بترد
يوسف.. ليال انتى كويسه؟ ليااال ردى فضل يخبط ويحرك في الاوكره
يوسف بعد عن الباب وحط ايده على دقنه.. راحت فين دي سمع صوت عياطها على راح عند الباب بسرعه.. ليال انتي كويسه افتحي طيب متخافيش
فتحت الباب
يوسف دخل عندها.. انتي بتعيطي ليه في حاجه
ليال.. مش عارفه افتح السوسته
يوسف مسح على وشه.. يارب صبرنى انتى هبله يعنى دى مستاهله عياط لفي هعملها
ليال.. لا مش عايزاك تيجي ناحيتى او تشوف جسمي
يوسف.. مش هبص عليكي هغمض عيني واخرج
ليال بصتله وخلاص
يوسف.. صدقينى
لفت ضهرها وهو غمض عينيه وعملهاله بعد محاولات كتيره وخرج
هى غيرت وخرجت اخدت مخده والغطا وراحت نامت على الكنبه هو مرضاش يكلمها ونام على السرير من السكات
في نص الليل صحى كان الغطا واقع على الارض راح غطاها وقعد على الكرسي اللى جمبها بيتأمل ملامحها
يوسف.. فيكي شبه كبير من ملك ولا انا بقيت اشوف كل الناس شكلها شعرها كان جاى على وشها فضل يلعب في خصلات شعرها ويبتسم هى حست بإيده فتحت عينها وقامت بسرعه
ليال.. في ايه
يوسف.. مفيش حاجه مالك اهدى
ليال.. اووف انا خوفت
يوسف.. هو انا بخوف 😏
ليال.. الساعه كام دلوقتي
يوسف.. 4 الفجر وراكى حاجه ولا ايه
ليال.. دمك خفيف وحطت ايدها علي رقبتها اااه
يوسف قام اخد الفوطه بتاعته.. السرير فاضي اهو قومي نامى عليه
ليال.. مش عايزة منك حاجه وكملت نوم على الكنبه
هو اخد دش وقعد يلعب رياضه شويه
الساعه جت 10 الصبح
يوسف.. ليال انتى يابنتي اى النوم ده كله
ليال.. اممم
يوسف.. قوومى بقي
ليال قامت اخدت هدوم ودخلت الحمام غيرت وخرجت
ليال.. ها هنعمل ايه
يوسف.. هننزل نفطر يلا
نزلوا فطروا وقعدوا شويه معاهم وطلعوا تاني
ليال قعدت علي التليفون كانت بتكلم اميره رسايل وبتضحك
يوسف.. بتضحكي علي خير وبتكلمى مين
ليال.. وانت مالك
يوسف.. بجد والله
ليال.. اه والله ملكش دعوه بأى حاجه تخصنى
يوسف اتضايق من اسلوبها خرج وقفل الباب جامد
نزل خد العربيه وراح عند الشله بتاعته
مى.. جووو اى ياحبيبي جاى تاني يوم فرحك ليه هى مزعلاك
يوسف.. محدش يقدر يزعلنى بس انتي عرفانى بزهق بسرعه
مى حطت ايدها علي خده.. عارفه ياحبيبي والله ظلموك بالجوازه دى
يوسف.. هنعمل ايه
مى.. مش عارفه نشوف الشباب كده
…………………….
عمر دخل الاوضه لقاها ضلمه وفي شمعه منوره على التسريحة راح عندها لقي ورقه مكتوبه هالو دادى
عمر استغرب.. مروه!
مروه فتحت النور وراحت عنده
عمر.. ده ايه؟
مروه.. تفتكر؟
عمر ضحك.. بجددد
مروه ادتله اختبار الحمل.. آه والله بجد
عمر حضنها ولف بيها.. احلى حاجه حصلت النهارده ياحبيبتي ربنا يحفظكم ليا يارب
مروه.. ويحفظك لينا يا احلى بابا
باس راسها وايدها.. انا مبسوط اوى يلا غيري هدومك بسرعه نروح نطمن عليه ونتغدى برا
مروه.. بس
عمر.. يلاااا مش عاوز اعذار
مروه ضحكت.. امرك يا عموور
عمر.. قلبه 😉
……………….. الليل جه وعمر ومروه لسه برا
ليال زهقت قامت تلون في الكراريس بتاعتها بعد شويه سمعت صوت العربيه بتاعته قامت خبت الكراريس في الدولاب
يوسف دخل خد هدومه عشان يغير من غير ما يكلمها حتى
تليفونه رن وهو في الحمام كان متسجل ميوش وجمبه قلب احمر
ليال.. اممم بقي كده
سابت الفون وقعدت
هو خرج كان بينشف شعره
ليال كانت حاطه رجل على رجل.. في واحده رنت عليك
يوسف مسك الفون يشوف مين وحطه مكانه تاني.. وانتى مالك ومال خصوصياتى
ليال.. خصوصيات ايه هو رن وانا شوفت مين
يوسف.. ملكيش حق انك تشوفي مين
ليال وقفت.. لا والله انت بتتلكك بقي
يوسف قرب منها شويه.. وانت زعلانه كده ليه يعني غيرانه مثلا؟
ليال.. هغير من ايه انت مجنون انت بتردهالى يعني
يوسف.. هو انا من حقي اعرف انتى بتكلمي مين وبتضحكى ومبسوطه كده عشان انا الراجل مش انتى
ليال.. لا مش من حقك برضو ولا انت هتعمل فيها جوزي اوى انا وانت عارفين انا وافقت عليك ليه
يوسف اتخنق.. والله محدش قالك توافقي كنتى قولى لابوكى لأ
ليال بصوت عالي.. وانت كنت تعرف انا مريت بإيه عشان ابقي مجبوره اتجوزك انت معندكش دم يعني ولا ايه مش قولتلك انا مش عايزاك يوم ما خرجنا سوا مرفضتش انت ونهيت الجوازه دى ليه من الاول
يوسف كان شارب ومش مركز في كلامها اوى..
يوسف.. اسكتى بقي
ليال قربت منه وخبطت على صدره بعصبيه.. لا مش هسكت ولا انت لما تبقي غلطان تقولي اسكتى بقي
يوسف قرب منها وبا. سها
هى بعدت عنه بسرعه وضر. بته بالقلم حطت ايدها علي بوقها من الصدمه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ولو بعد حين)