روايات

رواية ولكنه أبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة زهرة عبده

رواية ولكنه أبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة زهرة عبده

رواية ولكنه أبي الجزء الثالث

رواية ولكنه أبي البارت الثالث

رواية ولكنه أبي الحلقة الثالثة

-حا*مل يعني اي حا*مل
ادهم بلا مبلاه: زي مسمعتي الدكتور هي حا*مل
مغفره بصت لي فاتن بغـ. ضب: انتي السبب فى كل ده كنت هتـ هجم عليها ولكن ايد ادهم كانت اسرع منها وسحبـ.ها من شعر. ها وهو بيهزها بعـ.نف: انتي اطر.شتي ولا اي مش سمعه بقولك حا.مل ولا البعيده مش بتسمع
مغفره بد.موع: بابا شعري
نفضـ.ها بضيق وهو بيشور بسبابته: اسمعي اظاهر اني دلعتك كتير لدرجه انك عايزه تتر.بي من اول وجديد
مغفره بصت لي بذهول وفجاه انفجر.ت في العيط: انا عايزه ماما
ادهم بغضب: امك دي هتنسيها وخروج من هنا مفيش
مغفره بصراخ: انا مش هقعد هنا عاوزه ماما
فجاه باب الشقه خبط وسمعو صوت حور وهي بتز.عق من بره وبتسال عن مغفره
جريت نحيت الباب عشان تفتحلها ولكن ادهم شد دراعها وبصوت خفيض يشبه الفحـ.يح: جربي تطلعي من الاوضه دي ولا صوتك يطلع صدقيني اختك مش حـ.مل حالتها النفسـ.يه صدمه تانيه لما اروح واقولها اني عايش وكمان بكر.هكم
مغفره بصدمه: بابا
ادهم بقسـ.وه: طلوعك من الاوضه في مو.ت اختك وخرج وسابها فتح الباب وهو بيبص ل حور ببرود: خير يا نعم
حور بنفعـ.ال: بنتي فين
ادهم بسخريه: اديكي قولتي بنتك انتي متروحي تشوف ضيعتـ.يها فين
حور زقته بعصـ.بيه وكانت دخله ولكنه شد.ها من ايدها وز.هقها برا: انتي فكره رايحه فين
حور بعصـ.بيه اكبر: دخلني يا ادهم انا عارفه انها جوه مغفرره يا مغفررره
ادهم ضحك بستفزاز: نادي انشاء الله تنادي ل الصبح اسعدك مغفررره يا مغفررره حط ايدو علي ود.نه كانو بيسمع حاجه تؤ تؤ تصدقي مش هنا
حور حست بضـ.ياع وبدات دمو.عها تنزل
ادهم بحز.ن مصتنع: إلا حوريتي انتي بتعـ.يطي
حور ببكـ.اء: بنتي فين
ادهم ملامح اتبدله لتانيه اقسـ. ي: هتعيشي كده مش مرتاحه لا عارفه بنتك فين ولا شا.يفها هتعيش في عذا. ب زي الي عايزه تعيشي ليا وهنا متجيش تخبطي تانى فاااهمه ورزع الباب في وشها
حور قعد.ت تخبط وهي في حاله هيستر.يه: لااا يا ادهم افتح انا عاوزه بنتي ابو.س ايدك هات بنتي مغفرره يا مغفره بدات تفقـ.د اخر ذرات ثباتها ونها.رت جنب الباب يا اللـــه
مغفره قاعدت تعيـ.ط وهي بتشـ.تم نفسها علي الفكره دي فجاه الباب اتفتح رفعت رأسها لقتها فاتن
فاتن ببتسامه: انا
مغفره قامت بعصـ،بيه: انتي تطلعي برا مش عايزة اشوفك انا بكر.هك
فاتن بضحك: برا؟! وانا ياشاطره كل ده هيبقا بتاعي
مغفره بصلها بحتـ.قار
فاتن بعصبـ.يه: عينك بس ومتعمليش غلبانه طول عمرك شايفه نفسك ومحسساني اني اقل منك وانك يامه هنا يامه هناك كنت دايما تتفشخري عليا بي ابوكي الي دلوقتي بقا زيو زي ده قالتها وهي بتشاور علي الخاتم الي في صباعها
مغفره قامت من الارض وهي بتمسح دموعها: انا عمري متفشخرت عليكي وعمري محسستك انك اقل مني انتي شايفه نفسك قلـ.يله دي حاجه ترجعلك انا الاول كنت حقد.ه عليكي دلوقتي انا شفقـ.انه عليكي انتي مر.يضه
فاتن بعصـ.بيه: هنشوف بكره مين هيشفق علي مين وخرجت ورزعت الباب
حور رجعت البيت علي امل تلاقي مغفره جت لكن ملقتهش
ادهم: قومي عشان تكلي
مغفره بصت لي ورجعت بصت قدامها
ادهم بغيظ: لو مش هتقومي مفيش اكل تانى
لا رد
ادهم بضيق: انتي الي اختارتي
تاني يوم الصبح
فاتن ببتسامه: كلو ماشي زى ما اتفقنا فجاه اتلاشت ابتسامتها انت بتعمل اي
كان وقف عند باب اوضتهت بيبـ.ص عليها وهي نايمه
فاتن شد.تو بغير.ه: خالد انا بكلمك
بصلها بتا.فف: خير صد.عتيني عرفنا انو فكرك حا.مل منو خلاص يستي نفدتي عاوزه مني اي
فاتن بستنكـ.ار: شايفه اهدافك اتغيرت
خالد ضحك بسخريه: اهدافي هي هي اد.مر ادهم من كل الي فيه واظن انو انتي كمان عايزه كده
فاتن بتاكيد وهي بتحط ايد.يها علي خد.و بحب: ايوه ونكمل احنا انا وانت وابننا
– ابننا!! الصوت الي خرج مكنش من خالد كان من مغفره الي بصو ليها بصد.مه وبلـ.عت ريقه بتوتر انتي صحيتي امته
مغفره بصت لي خالد بقر.ف: انت كنت بتحب المقر.فه دي
خالد نفي بسرعه وهو بيروح نحيتها: انتي فاهمه غلـ.ط انا انا بضحك عليها عشان ارجع عمي ل مامتك
فاتن بصتلو بصدمه: خالد
مغفره نفضـ. ت ايدو عنها بقر.ف وبتهد.يد: انا هقول كل حاجه سمعتها ل بابا كل حاجه
خالد رجع شدها لي تاني وهو بيحاول يستعطفها: مغفره اسمعي انا ماذ.تش حد انا كنت عايز ارجع حقي الي ابوكي كـ.لو
مغفره شد،تت ايديها بنفعا.ل: انك تد.مر عيله كامله لمجرد بس شويه خلافا.ت مع بابا الي هو عمك ده الاذ.ي بعينيه وانا مش هسيبكم تلعبو بحياتنا اكتر مـ… فجاه لقت ضر.به علي راسها والدنيا بتلف حوليها وقبل متقـ.ع مسكها
خالد رفع عينيه بعصـ.بيه: انتي هببـ.تي اي
فاتن بغضـ.ب: انت مسمعتش هي بتقول اي
خالد وهو بيحط ايدو علي راسها في محاوله يأسه انه يوقف الد.م وبصرا.خ: ديي بتـ.موت اتصرفي
فاتن بتوتر: طب بسرعه شيلها معايه دخلها جوه
عند حور كانت من امبارح في القسـ.م وتهمـ.ت ادهم بخطـ.ف مغفره وخدت الاذن بتفتيـ.ش الشقه اول ما وصلت تحت البيت لقت ادهم طالع بيجـ.ري لي فوق وهي بتنادي عليه مردتش حست بالخو.ف وجريت وراه دخلت من باب الشقه و اتصد.مت من الي شايفه كانت حرفيا بتسبح في د.مها و ادهم جنبها قاعد علي ركبته
حور بصـ.راخ: مغفرره
واحد من الضباط مسـ.ك ايديها: دي ماتـ.ت!!
جريت حور علي الاوض تفتحها وتبص فيها ولكن فشلت تلقيها بصت تاني ل ادهم الي قاعد جنب جـ.ثت فاتن وبصوت مهز.وز: بنتي فين يا ادهم
ادهم حطط را.س فاتن علي رجليه وعينيه متجمع فيها الد.موع: ابني الي لسه مشفتهوش وفجاه بص ل حور بغـ.ل كلو منها هي اللي عملت فيها كده
حور بتهز راسها بي لا وهي بتعيـ.ط: بنتي فين
الساعه بقت 12 بليل بقت قضـ.يه بعد اتهام ادهم ل مغفره وبعد ما لقو اثا.ر دم حد تاني اكيد رجعه ل مغفره وان مكنش في غير.هم في البيت
كانت بتجر.ي وهي حطه ايديها علي ر.اسها الي الا.لم فيهـ.ا بيز.يد وكل شويه تبـ.ص ورا.ها مخدتش بالها من العر.بيه الي كانت جيه وخبطـ.تها وقعـ.ت علي راسها اغـ.مـ عليها
طلع من العربيه وهو مصد.وم: انتي؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ولكنه أبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى