رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم منار مجدي
رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الجزء الرابع
رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني البارت الرابع
رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الحلقة الرابعة
فى اوضه أسيل كانت بتخرج من شنطه شموع معطره لما دخل هارون بغضب
هارون:أسيل انتى كنتى فين
أسيل:ايه السؤال ده مانا كنت عندك
هارون:وبعدين روحتى فين
أسيل:روحت عند…. لحظه هو انت بتكلمنى كده ليه
هارون:بكلمك كده ليه بصى
فتح تليفونه كانت أسيل نايمه على شازلونج وبتضحك وبتشاور لمالك وهو بيضحك.
أسيل:مين صور الصوره ديه
هارون:ده مش إجابه عن سؤالى
أسيل:ده مالك ابن خالتى والدكتور بتاعى يا هارون.
هارون:نعم ،وبرضو ده يخليكى تضحكى معاه كده
أسيل:اه يدينى عشان انا وهو راضعين على بعض يعنى اخوات.
لمت الحاجات إلى كانت هتعملها وكانت هتخرج
هارون:ومجاش فرحنا ليه انا عمرى ما شوفته
أسيل:كان فى مؤتمر ها خلصت تحقيق يا حضره الظابط وله لسه فى شويه شكوك تانيه اه جايز مش مصدق أنه اخويا مش كده.
شديت ايديها وخرجت من الاوضه كلها ونزلت كانت دموعها بتنزل صعبان عليها نفسها وصعبان عليها أنه بيشك فيها المفروض يبقا بيثق فيها اكتر من كده.
دخلت المكان السرى الى هارون قالها عليه بس مطلعتش قعدت على الأرض وسندت ضهرها على الشجره وهى بتبص قدامها غمضت عينيها وسمحت لدموعها تنزل لحد ما اتحولت لشهقات وعياط شديد حسيت بيه بيشدها لحضنه
أسيل حاولت تزقه وتبعده عنها عشان مضايقه منه بس بعدين بطلت وبقيت تعيط جامد فى حضنه
هارون:هششششش انا اسف بجد اسف مكنش قصدى اشك فيكى انا بس كنت غيران عليكى وده من حبى صدقينى.
أسيل:بس(شهقه) إلى بيحب حد(شهقه)بيثق فيه.
هارون:انا اسف حطى نفسك مكانى لو شوفتنى كده مع بنت هتعملى ايه.
أسيل بعدت عنه وبصيتله بدموع وغضب:هقتلك واقتلها واقتل نفسى وراك.
هارون ابتسم:شوفتى
أسيل:انت مش بتتعالج زى مانا بتعالج .
هارون:انا كنت فاكر انك خفيتى
أسيل بعدت وشها:لسه شويه عندى قله ثقه فى النفس
هارون قرب لوشها:وده ليه يا من امتلكت قلبى.
أسيل ابتسمت بسخرية:حقيقى والله.
هارون:خلاص بقا ميبقاش قلبك اسود.
أسيل😒ربعت ايديها قدامها وهى بتبص كده
هارون ضحك ومسك ايديها فكها وباس ايديها الاتنين
أسيل:هارون خلاص
هارون:سامحتينى
أسيل:لا مش مسمحاك وكمان انا زعلانه جامد جدا.
هارون:جامد وجدا كمان لا كده لازم نصالحك بقا
أسيل:متحاولش مش هسامحك
هارون شالها: خلينا نشوف .
اخدها وطلع بيها الفيلا ومليكه إلى كانت مستنيه خناقه كبير كان فى نار جواها وهى شايفاه بيضحك معاها وبينكفها.
دخل بيها الاوضه وحطها على السرير
هارون:نحاول تانى ها ايه رأيك.
أسيل 🙄:قولتلك متتكلمش معايا انا مش بكلمك.
هارون ضحك:خلاص هحاول لوحدى وهصالحك بقا
المحاوله رقم ١٥
نعد سوا بقا 😂😂 1 2 3
ايه ده لحظه أسيل مزقتهوش لا ديه اندمجت معاه
هارون ابتسم لما لقاها متفاعله معاه ولسه هيرفع ايديه على البلوزه
الباب خبط جامد
أسيل زقيته وبصيت للباب
أسيل:ايوه
يوسف بصوت معيط:أسيل ممكن تيجى ثوانى
أسيل بخضه زقيت هارون وجت تخرج مسكها هارون
أسيل:هارون ده بيعيط اوعى.
هارون:انا الى هعيط حالا
أسيل ابتسمت بسخرية:اصلا انا مش بكلمك اوعى كده
هارون مسكها جامد وحضنها من وسطها:كملى إلى بدأتيه
أسيل😒:مش انا إلى بدأت انت وكمان انا مش بكلمك
هارون:مانا كنت بصالحك
أسيل:ديه مش طريقه تصالحنى بيها ديه طريقه تصالح نفسك بيها اوعى بقا.
هارون:امال اصالحك ازاى.
يوسف بيخبط:أسيل
أسيل زقيت هارون:فكر بقا.
فتحت الباب وشالت يوسف ومسحت دموعه
أسيل:ايه يا روحى بتعيط ليه بس
يوسف حضنها:حلمت أنك سيبتينى ومشيتى ومحدش هيلعب معايا تانى.
أسيل باسته من خده:يا قلبى انا هفضل ألعب معاك لحد ما تزهق منى متخافش مش هسيبك أبدآ
هارون:لكن تسيبينى انا عادى
يوسف:ممكن بابا هارون يلعب معانا
أسيل:لا بابا هارون وحش معايا وانا مخصماه.
يوسف:يبقا هتنامى جمبى انهارده.
هارون😨:ايه
أسيل😃:اكيد طبعا
هارون مسك أيديها:لا لا مش هيحصل
أسيل😒:مش بكلمك يالا يا يوسف
يوسف حضن راسها:يالا يا أسيل
شديت ايديها ومشيت على اوضه يوسف وهى حاسه بانتصار انها هتعاقبه
هارون بضيق مسح وشه:يعنى كنت ناقصك يا يوسف ده انا لما صدقت كانت بدأت معايا يا ربى دلوقتى اصالحها ازاى اه صح ازاى نسيت
عند أسيل
نامت جمب يوسف وقعدت تمشى ايديها على شعره وهو راح فى النوم .
أسيل بتفكير:بيشك فيا يبقا مش بيثق فيا مكنش المفروض أقوله الحقيقه على طول كان المفروض العب بأعصابه اكتر على الأقل كنت حسيت انى اخدت حقى لكن العقاب ده انى انام هنا ومش جمبه كأنى بعاقب نفسى مش هو
الباب اتفتح براحه ودخل هارون براحه وحط أيده على كتفها
أسيل اتخضيت وبصيت ليه لقيته هارون اتنفست براحه
هارون:تعالى عايزك فى حاجه ضرورى
أسيل بصيت ليه بإستغراب وقامت براحه واول ما بعدت عن يوسف شالها هارون ودخلها أوضتهم
أسيل:اظن انى قولتلك انى مش بكلمك
هارون:مانا بصالحك.
نزلها ولف جاب بوكس هدايا كبير واداهولها
أسيل ابتسمت بإستغراب:ايه ده ليا
هارون هز رأسه بضحك
أسيل اخدته وقعدت على السرير وفتحته لقيت فيه شوكولاتات كتير ودبدوب صغير على شكل سبونج بوب
أسيل ابتسمت:دول ليا
هارون قعد جمبها:كلهم ليكى وكمان في حاجه تانيه
أسيل بصيت ليه
هارون مسك أيديها وحطها على صدره مكان قلبه:قلبى ليكى
أسيل ابتسمت بكسوف
هارون:أسيل
أسيل بصيت ليه:نعم
هارون ابتسم:تسمحيلى بالرقصه ديه
أسيل:اكيد
قامو يرقصو
هارون:أسيل
أسيل:نعم
هارون:سامحتينى صح
أسيل:لا
هارون بصدمه:ايه
أسيل ضحكت: بهزر سامحتك بس والله يا هارون لو شكيت فيا تانى همشى ومش هتشوف وشى تانى.
هارون:واعيش ازاى بس من غير القمر بتاعى
أسيل ابتسمت:يبقا تحافظ عليا ومتزعلنيش.
هارون:خلاص بقا بقولك ايه
أسيل:نعم
هارون:تيجى محاوله تانيه
أسيل:لا كفايه محاولات انهارده انا عايزه انام خالص
هارون شالها وهو بيضحك:امال طبعا
محاوله رقم ١٦
نعد سوا 1 2 3
أسيل زقيته:هارون
هارون نام على ضهره:خلاص نامى
حضنته أسيل ونامو
تانى يوم صحيت أسيل الاول ونزلت المطبخ تحضر لهارون الفطار
سلوى:انتى بتعملى ايه عندك
أسيل:فطار
سلوى:كويس اوى عشان انا اديت عواطف أجازه
أسيل:بس ده لهارون
سلوى:واحنا هتعملى النهارده الاكل لينا كلنا الفطار والغداء والعشا
أسيل:ها
سلوى:ايه مش بتعرفى تطبخى وله ايه امال متجوزه على اى اساس
أسيل:بعرف بعرف هعمل الاكل النهارده
سلوى:طيب كويس اوى اسيبك بقا عشان تعرفى تشتغلى كويس ومتقلقيش مش هدخل اى حد يعطلك
مشيت وسابتها
أسيل:هل ده معناه انها بدأت تتقبلنى بجد بس انا مش بعرف اطبخ كويس بس هحاول وانا واثقه هبقا قداها وبعدين جوجل معايا صح يا تليفونى صحيح فين تليفونى اه صح سيبته فوق عند هارون هطلعله الفطار بتاعه إلى حضرته ده وبعدين انزل احضر لبقيت العيله كله عشان هارون وهعمل كده وانا مبسوطه كمان.
اخدت الصنيه وطلعت تصحى هارون
أسيل:هارون يالا اصحى الفطار جاهز
هارون:صباح الخير
أسيل:صباح النور يا حبيبى يالا بسرعه قبل ما الاكل يبرد
هارون:انتى رايحه فين
أسيل:نازله عشان..
سكتت وهى بتفكر:لو قولت لهارون هيزعق وممكن يعمل مشاكل مع مامته بسببى
هارون:أسيل روحتى فين
أسيل:هشوف اسراء فين
هارون مسك أيديها وقعدها جمبه:مش هتروحى حته هناكل سوا
أسيل:بس انا مش جعانه
هارون:مش عايزه تاكلى معايا خلاص انا كمان مش جعان
أسيل بابتسامه أكلته:خلاص خلاص يباى
هارون ضحك واكلها
بعد الفطار قام هارون ودخل الحمام ياخد دش عشان يمشى
أسيل لقيته داخل من غير هدوم ابتسمت بسخرية وراحت طلعتله هدوم
أسيل: دلوقتى ينادى عليا ويقول أسيل هاتى هدوم من عندك عشان نسيت
هارون:أسيل هاتى هدوم من عندك عشان نسيت
أسيل ضحكت وهى بتحرك راسها لمين وشمال وراحت خبطت
أسيل:الهدوم اهى
وفجأة فتح هارون الباب وشدها جوه هى قفلت عينيها على طول
هارون نفخ فى وشها يبعد خصلات شعرها:أسيل
أسيل فتحت عينيها:نعم
هارون:ماتيجى نحاول هنا
أسيل 😳:بتهزر اوعى
هارون ضحك:صدقينى مش هتندمى
أسيل:هارون اعقل
هارون:كل بسببك انتى إلى جننتينى
أسيل 😏:قليل الادب
هارون بعد عنها:خلاص انتى اصلا مش بتعرفى فى الرومانسيه
أسيل:الكلام ليا انا
هارون:ايوا
أسيل:ماشى انا هوريك.
سابته وخرجت وهى بتضحك بكسوف بصيت فى الساعه
أسيل:ينهار الفطار
اخدت تليفونها ونزلت بسرعه
دخلت المطبخ وبدأت تحضير الفطار
بعد فتره خرج هارون
هارون:أسيل انا هتأخ…هى راحت فين (ضحك وحط أيده على شعره) شكلها اتكسفت وهربت .
اخد مفاتيحه ونزل وهو بيدور عليها
أسيل شافته خرجت من الباب إلى فى المطبخ إلى بيخرج الجنينه ودخلت من الباب الرئيسى
أسيل:هارون خلاص ماشى
هارون ابتسم وقرب منها:ايوه كنت عايز اقولك انى احتمال كبير أتأخر انهارده فى الشغل عشان متستنيش كتير
أسيل ابتسمت:انا هستناك حتى لو جيت الصبح
هارون باس راسها:طيب يالا ودعينى
أسيل 😳:احم هنا
هارون شدها من وسطها:فى اى حته
أسيل:هارون لو حد شافنا هيبقى ايه موقفنا
هارون:عادى عرسان جداد يالا بقا بسرعه هتأخر
أسيل:لا مش هينفع هنا
هارون بضيق بص حواليها وشدها المطبخ وحطها على الرخامه وودعها بطريقته
بعد فتره كبيره بعد عنها وحرك شعرها لورا:هحاول متأخرش
أسيل هزيت راسها وهى مبتسمه بكسوف
مشى هارون وأسيل حطيت إيديها على وشها بكسوف
هارون على باب المطبخ:أسيل
أسيل شالت ايديها وبصيتله:نعم
هارون: بحبك
أسيل ابتسمت ☺️:وانا كمان بحبك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني)