روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل السادس 6 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها الفصل السادس 6 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها البارت السادس

رواية وقعت في غرامها الجزء السادس

رواية وقعت في غرامها
رواية وقعت في غرامها

رواية وقعت في غرامها الحلقة السادسة

كان مالك بيكلم مامته ومتعصب جدآ
ماما بقولك مشغول مشغول عندي شغل لفوق راسي اعمل اي بقا
هو انا ههرب فين
هجبها واجيلك مش هنطير يعني
ماشي سلام
مالك انتبه ل مرام
تعالي
مرام سرحانه ف كلامه
وبتفكر ان لما باسها كان بيطيب خاطرها وبس
مالك :بتفكري ف اي
مرام :ولا حاجه
هتعمل ايه مع مامتك
مالك :واللهي انا عندي فكره بس مش عارف هتوافقي عليها ولا لا
مرام :اي هيا
مالك :تتجوزيني ي مرام
مرام بصدمه وساكته
مالك :انا عارف انها هتبقي صعبه عليكي بس عشان خاطري
وافقي وانا هاجي لابوكي النهارده
بس اخلص من زن امي
مرام بهتت ملامحهاوبتفكر مع نفسها يعني عايزك عشان امه وفتره وهيرميكي
كانت هترفض بس افتكرت كل الحلو اللي عمله معاها
مرام :موافقه بس بشرط
مالك :اي
مرام :هنعمل عقد زواج لمدة سنتين
يعني برضو انا مش هودي نفسي ف داهيه ٣ مرات
الأولى وسابني والتاني وسبته والثالثه ترميني عطول
لازم نقنع بابا انه جواز رسمي ويستمر لسنتين وبعد كدا ننفصل ونقول محصلش نصيب
انما تتجوزني شهر وترميني مش موافقه
مالك :وانا موافق
باباكي ف البيت
مرام :ايوه
مالك :طيب نازل مشوار وجاي عليكوا
مرام :اي دا
صدق علطول وهييجي
بعد شويه الباب خبط
محمد :تعالي ي هدير شوفي مين ع الباب
هدير فتحت الباب وبرقت عيونها شافت مالك معاه بوكيه ورد وطبق شوكولاته
هدير بهمس :الله يخرب بيتك انت بتعمل اي هنا روح بسرعه قبل بابا مايشوفك
مالك :انا جاي لبابا ممكن تاخديلي اذن اعدي
هدير بتكزز ع اسنانها :ياخي روح هتعملنا مشاكل
محمد :مين ي هدير ع الباب
هدير :دا واحد عايزك ي بابا
محمد باستغراب
مالك :السلام عليكم
محمد :وعليكم السلام
خير ي بني
مالك :عايز اتكلم معاك شويه لو سمحت
محمد :هدير خشي انتي وامك جوه واعملوا حاجه نشربها
هدير :حاضر
بص ياعمي انا مابحبش اللف والدوران بصراحه انا جاي اطلب ايد بنتك الكبيره
محمد باستغراب :تعرفها من فين
مالك :بصراحه شفتها مره تحت وسالت عنها واحده وقالتلي محترمه وكانت مخطوبه وفسخت
وانا مايهمنيش كل دا
ع العموم انا دكتور أسنان وعايش ف الشقة اللي جنبك
وانت عارف عزابي بقا وعايز واحده بنت حلال تعيش معايا باقي عمري
محمد تنهد :واللهي ي ابني مقدرش اقولك حاجه
غير اخد رأي بنتي
ع العموم سيبلي رقمك وانا هبقي اكلمك
مالك :خد وقتك
بعد شويه
محمد :مرام ي مرام
مرام :نعم
تعالي عايزك ف كلمتين وقبل ما تتكلمي سبيني اخلص كلامي
مرام :اللي تشوفه ي بابا
محمد :جارنا مالك عزابي وسأل عليكي وجاي يطلب ايدك انا كنت عايز اعرف رايك اي وبرضو اللي عايزاه هيمشي
مرام :اللي تشوفه ي بابا
محمد :لا المره دي عايز رايك
مرام :والله ي بابا لو كويس وعاجبك وهيصوني ويحترمني ف انا موافقه
بس ميكنش وراه مصلحه
محمد :لا لا انا برضو عملت كام تلفون وسالت عنه الكل بيشكر فيه
ها خدي وقتك مش مستعجل ع الرد
مرام بكسوف :خلاص ي بابا موافقه اللي تشوفه صح اعمله
محمد حضن بنته :ربنا يكرمك يارب ويكون قد المسؤولية
مرام بدموع وتوهان :يارب
يلا عن اذنك
دخلت اوضتها مش عارفه تفرح ولا تزعل
طلعت البلكونه وكان مالك مستنيها
مالك :اي ي عروسه موافقه
مرام بلوي بوز :اللي يشوفك يصدق اني عروسه
مالك :وهما العرايس احسن منك ف اي
استنى في رقم بيرن
وعليكم السلام
اهلا وسهلا ياعمي
بجد طب ع بركة الله
انا عايز اتجوز الشهر الجاي ياعمي
مرام برقت
مايهمكش انا شقتي جاهزه من مجاميعة
عايزها بشنطة هدومها
ماشي بكره هكون عند حضرتك مع السلامه
مرام بغضب :انت اي اللي عملته ازاي تقرر كدا من نفسك
مالك :اهدي بس احنا هنتجوز علطول علشان ماما قالت احتمال تعملي زياره هنا وتيجي ف اي وقت
افهميني بالله عليكي
مرام بعدم رضا :ايوه بس دا مايديكش الحق تقرر عني
مالك :ماخلاص بقا ي لمبي فكها
مرام ابتسمت
مالك بضحك :ايوه كدا
المهم بقولك اي هديلك فلوس وتنزلي تجهزي نفسك فيهم ماتخديش من الحج الغلبان حاجه
مرام بترفع حواجبها :شكرآ لما نقولك ممعناش ابقي اتكرم علينا
سلااام
مالك بضحك :استنى ي عبيطه
مالك ف نفسه :يااااه واخيرا
تاني يوم عند محمد
مالك :اللي حضرتك تطلبه انا موافق عليه وهيكون دلوقتي قدامك
محمد :انا مش طالب غير تصونها وتحافظ عليها
مالك :ف عنيا ياعمي
اتفقوا ع كل حاجه وان الفرح كمان اسبوعين
ومرام رفضت تعمل فرح اكتفت بكتب كتاب عائلي
والكل وافق ع طلبها
ثاني يوم نزلت هي ومامتها واختها يشتروا جهازها
وبعد تعب اليوم رجعوا البيت مهدودين
مرام كانت تعبانه جدا ونامت
ومن نص النوم قامت بتجري ع الحمام بترجع وو…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى