روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل السادس 6 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل السادس 6 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء السادس

رواية وقعت في غرامها البارت السادس

رواية وقعت في غرامها الحلقة السادسة

مساءا
بعد ما سهرو في فيلا حمزه و عائشه
جاسر أصر يوصل ديچا بعربيته
واياد بيوصل سما لان سواقها مش موجود علشان يرجعها البيت عند جاسر وديچا ف العربيه
ديچا /مريسي علشان وصلتني. عربيتي مكنتش معايا
جاسر ابتسم /العفو ع اي.
ديچا ابتسمت
جاسر /هو انتي طول الوقت بتبقي ساكته كدا؟
ديچا /اه بصراحة دا طبعي… بحاول اغيره بس مش عارفه
جاسر بصوت واطي /مش محتاجه تغيريه. انا حابك زي ما انتي
ديچا /قلت حاجة؟
جاسر /احم آه.. قلت انتي بتشتغلي أي؟ تصدقي اعرفك من فتره بس مسألتكيش السؤال دا قبل كدا
ديچا /مديره العلاقات العامة ف بنك ***
جاسر بصلها وابتسم /اممم شخصيه مهمه يعني
ديچا ضحكت /لا مش اوي كدا يعني
جاسر سرح في ضحكتها
ديچا /يعني لو مش هتقل عليك ممكن تبص قدامك علشان هنعمل حادثه
جاسر انتبه وبص قدامه بسرعه
جاسر /اه كويس فكرتيني ان انا سايق
ديچا ضحكت /مجنون دا ولا ايه
وبعد شويه وصلو
جاسر وقف العربيه قدام البيت
جاسر /للأسف وصلنا
ديچا /للأسف لي بقى؟ حابب نعمل حادثه؟
جاسر /لا يعني.. احم.. بصراحة كنت حابب اقضي وقت اكتر معاكي
ديچا ابتسمت /اممم اوك.. تمام.. تصبح ع خير
جاسر /وانتي من اهله
ديچا وجاسر نزلو من العربيه
وديچا دخلت بيتها وجاسر فضل مراقبها لحد ما دخلت البيت
جاسر ابتسم /ان شاء الله هخليكي تحبيني فيوم من الايام.. حتى لو اضطريت انط لك ف كل مكان لحد ما تزهقي مني وتحبيني
وطلع شقته
عند اياد وسما ف العربيه
إياد وهو سايق /الا قولي لي صحيح ي برنسيسه.. اي حكايه انك مبتعرفيش تسوقي دي.
سما /للأسف انا مبعرفش.. ديما معايا عربيتي ال ب سواق.. ولو السواق مش موجود باخد تاكسي او آش و ديجا يوصلوني
اياد /طب أي المشكله.. اتعلمي السواقة دي سهله
سما اتنهدت /بخاف… عندي فوبيا من السواقة.. مامي الله يرحمها ماتت ف حادثه وهي سايقه عربيتها.. وقتها كان عندي ١٦ سنه..
مقدرتش اتأقلم مع عدم وجودها.. بابا بيحاول يعوضني عن غيابها بس اكيد مفيش اي حاجة تعوض غياب الام… حاولت اتعلم اسوق اكتر
من مره بس مكنتش بقدر اتحمل وبفشل
ودمعت وبعدين مسحت دموعها
إياد وقف العربيه
إياد /ممكن متعيطيش؟ علشان خاطري… انا غبي اصلا اني فكرتك ب حجات بتحاولي تنسيها. انا اسف
سما ابتسمت /انت مغلطتش ف حاجة طبعا.. انا بس ال اتاثرت شويه…سيبك انت من النكد دا
إياد /بتثقي فيا كام ف الميه
سما /١٠
إياد بصدمه /اي؟
سما ضحكت /بهزر بهزر… بثق فيك شويه.. بالنسبه لواحد لسه متعرفه عليه قريب المفروض اصلا مثقش فيه.. بس مش عارفه اي
الحاجة ال جوايا مخاليني واثقه فيك اوي كدا
إياد /لما تثقي فيا ١٠٠ ف الميه تعالي عرفيني
سما /لي بقى
إياد /هعلمك السواقة وهنتغلب سوا ع مخاوفك.. بس علشان نقدر نعمل كدا.. لازم تثقي فيا
سما ابتسمت /ونا موافقه
في فيلا حمزه عائشه
عائشه قاعده ف غرفتها ع السرير ماسكه التليفون
حمزه دخل الغرفه
حمزه /لسه صاحيه؟
عائشه /اه مش جايلي نوم .. وانت بقى منمتش لي
حمزه قعد ع السرير
حمزه /لاء عايز انام
عائشه /ما تنام ف اوضتك
حمزه /بالضبط.. جيتي ف النقطه ال عايز اتكلم فيها من بدري .. دي اوضتي ال احنا بنتكلم فيها حاليا دي.. بس حضرتك مستوليه عليها
وسيباني نايم ف الاوضه التانيه لوحدي.. (وابتسم) ونا بخاف. َف احتويني ونيميني جنبك اكسبي فيا ثواب
عائشه ابتسمت وضربته /دا بعينك ان شاء الله.. وبعدين احترم نفسك
حمزه /ع فكرة انا جوزك لو مش واخده بالك يعني
عائشه /لا واخده بالي. وبعدين حد قالك اعمل فيها شهم وتقول ل بابي انا هتجوز بنتك.. مكنتش مضطر تعمل كدا
حمزه ابتسم / ومش ندمان اني قلت كدا
عائشه ابتسمت
حمزه / ها؟ هتكسبي فيا ثواب وتنيميني جنبك؟ والله انا غلبان
عائشه ابتسمت /ممكن افكر ف الموضوع
حمزه بفرحة /أحلفي
عائشه /علشان الثواب يعني مش علشان حاجة
حمزه /ي سلام. هو دا السبب يعني
عائشه /اه ع فكره هو دا السبب
حمزه ابتسم
وحد بعت له رساله وكانت من بنت بتقول هاي
عائشه بصت ف التليفون وقالت بغيظ
عائشه /مين دي؟ ال باعته لك رساله بليل
حمزه /دي.. احم.. واحده اسمها ساره
عائشه /والله؟ وتطلع مين ساره هانم ال باعته لواحد متجوز هاي ف نص الليل؟ مش انت قلت عمرك ما هتكلم اي بنت حتى لو جاوزنا مش حقيقي
حمزه /والله العظيم دي واحده زميلتي من ايام الجامعه ومتجوزه اصلا.. بعتالي علشان عايزا تشتغل ف الشركه عندي
عائشه /بطل كذب ي حمزه.. اقولك ع حاجه.. اعمل ال انت عايزه. كدا كدا هنتطلق. اطلع بره بقى علشان عايزه انام
حمزه /اي الوصل الموضوع للطلاق الله يخربيتك ي ساره.. ما احنا كنا كويسين
عائشه /يلا اخلص اطلع بره
حمزه /مش انتي لسه موافقه اني هنام جنبك
عائشه /اه دا قبل ما ساره هانم تقولك هاي.. روح بقى كلمها براحتك ف الاوضه التانيه
حمزه /حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي سارة
وطلع بره الغرفه
.
عائشه بغيظ /ابو شكلك .. قال ساره قال.. اخلص من سهيله تطلع لي ساره.. مبيضيعش وقت…. مش عارفه بدأت احبه ع اي دا
وابتسمت
وتليفونها رن وكان كريم
عائشه ردت بنفاذ صبر /انت بتتصل بيا لي؟ مش كفاك الضرب ال خدته من حمزه؟ عايز اي تاني .
كريم /قابليني بكره ف مطعم ***عايز اتكلم معاكي
عائشه /دا ف أحلامك ان شاء الله.. انا اصلا مش طايقه ابص ف وشك.. وحمزه هيقتلك لو شافك معايا. ف كفايه مشاكل وابعد عني
كريم /لو جيتي قابلتيني ف المطعم صدقيني هبعد عن حياتك خالص.. ومش هتشوفي وشي تاني.. هبعتلك العنوان. ونا رأيي تيجي علشان
لو مجتيش هفضل انط لك ف كل حته وهعمل مشاكل مع حمزة بتاعك دا. ف شوفي ال نفسك فيه
عائشه قفلت الخط بغضب
عند كريم
ابتسم بخبث
كريم /هتيجي انا عارف… ان شاء الله طلاقكم ع ايدي.. وهتبقى بتاعتى ف الاخر… وحمزة دا. َحسابه معايا عسير
عند عائشه
محتاره تروح تقابله.. مش هينفع تقول ل حمزه تقابل كريم لانه مستحيل هيوافق.. ولو كذبت عليه وراحت تقابله من وراه هيحصل مشكله
في اليوم التالي صباحا
حمزه ماسك التليفون وقاعد ع السفره علشان هيروح الشغل.. ومستني عائشه تيجي تفطر معاه
عائشه نزلت من فوق وهي متجاهلاه
حمزه ساب تليفونه وابتسم /صباح الفل
عائشه /
حمزه /تعالي افطري معايا
عائشه /مش عايزه افطر
حمزه /تعالي انا مستنيكي من زمان علشان نفطر سوا
عائشه بغضب /لي؟ ما تجيب ساره تفطر معاك تونسك.ولا نجيب سهيله؟ انا احترت بصراحة
حمزه ابتسم /طب تعالي بس اقعدي جنبي
عائشه راحت قعدت جنبه ع السفرا
حمزه مسك ايدها /انتي لسه زعلانه مني علشان موضوع امبارح؟
عائشه /ع اساس فارق معاك
حمزة /أيوا طبعا. زعلك فارق معايا.. انا اسف.. مع اني معملتش حاجة والله.. زي ما قلت لك امبارح دي واحدة متجوزة اصلا وعايزه تشتغل معايا ف الشركه. حتى بصي
وفتح الشات ال كان بينهم. وكان كله كلام عن الشغل
عائشه ابتسمت/يعني مفيش حاجة بينكم؟
حمزه شدها من شعرها بهزار/هو انا مش قلت لك قبل كدا. اني مستحيل اعمل حاجة زي دي؟
عائشه بوجع ضربته/اه شعري
حمزة بتريقه /اه شعري
عائشه /ما اعمل اي.. اي حد مكاني كان هيفكر انك شاقطها.. وانت بجد لو عملت كدا حتى لو جوازنا مش حقيقي َ..هكرهك وهتطلق منك ف نفس اللحظه
حمزه ابتسم /هتكرهيني؟ يعني دلوقتي بتحبيني؟ والا الكرهه هيجي منين طالما مفيش حب؟
عائشه بتوتر سحبت ايدها من ايده
عائشه /احم لا طبعا.. مفيش حاجه من ال بتقولها دي
حمزه ابتسم /متحاوليش تنكري كدا كدا انتي مفضوحه
عائشه /دي اوهام عندك مش
اكتر
حمزه /ماشى هسيبك تنكري براحتك بس كل حاجة هتظهر قريب.. وبعدين يعني نص بنات مصر بتحبني يعني جي جت عليكي
عائشه بغيظ /فعلا؟ نص بنات مصر بتحب فيك اي اصلا.. ها قولي
حمزة عدل هدومه بثقه /مش شايفه قد اي انا شاب كلي مميزات؟ طبعا هتشوفي ازاي منا قلت لك قبل كدا اكشفي نظر
عائشه مسكت سكينه من ع السفرا
عائشه /حمزه متستفزنيش احسن لك
حمزه ضحك/خلاص استهدي بالله الجنان هيطلع ولا اي
عائشه ضحكت/يارب الصبر
وبعدين افتكرت لقاء كريم
قالت بتوتر /احم. بقولك صحيح
حمزه وهو بيفطر ع السريع قبل ما يروح الشغل/قولي
عائشه /هخرج النهارده .. هقابل ديچا وسما.
حمزه /اوك مفيش مشكله.. انا هروح الشغل. عايزه حاجة؟
عائشه /لا شكرا
حمزه قرب كرسي عائشه عليه وبقت قريبه منه
حمزه/متأكده
عائشه بتوتر/احم..اها متأكده
حمزه باسها من خدها/تمام
وعائشه اتصدمت من ال عمله وحطت ايدها ع خدها مكان البوسة
حمزه ضحك /طب انا همشي بسرعه قبل ما تضربيني بحاجة
وخد جاكيته والتلفون ومشي
وعائشه ابتسمت
بس فنفس الوقت زعلت علشان كذبت عليه وهتروح تقابل كريم .. حمزه ف الفتره الصغيره ال عرفته فيها عمره ما كدب عليها ولا خبي عليها حاجة.. وعمره ما زعلها
ولو زعلت منه بيروح يصالحها ع طول. وعلى طول حنين عليها .. كل دا خلاها تبدأ تحبه ف فتره صغيره
عند حمزه
وصل مصنع المعلم سالم وهو مبسوط من وجود عائشه ف حياته. خلاص هو ميقدرش يستغنى عنها. قبل ما يعرفها كان عايش وحيد دلوقتي هي ملت عليه حياته
وراح مكتب المعلم سالم
حمزه دخل /ازيك ي معلم
سالم ابتسم /اهلا ي حمزه تعالي اقعد
حمزة قعد قصاده ع المكتب
حمزه بابتسامه /عامل اي
سالم /بخير ي حبيبي.. انت اخبارك اي وعائشه عامله معاك اي؟
حمزه ابتسم /الحمد الله كويسين
سالم ابتسم /باين عليك مبسوط. ربنا يجعلك مبسوط ديما.. بس انا بعفيك من عائشه لو حابب تسيبها وتطلقها مبقاش عندي مشكله. الناس
نسيت انشغلت عننا ولو اتطلقت مش هيبقى في مشكله.. مش عايز اتقل عليك
حمزه /احم…سيبك من الكلام دا دلوقتي ي معلم سالم . انا جاي ادردش معاك شويه قبل ما اروح الشركه.. ما تطلب لنا شاي
سالم ابتسم /من عنيا
وفجأه باب المكتب انفتح و كريم دخل والمساعد بتاع المعلم بيحاول يمنعه يخش
المساعد /ي فندم مينفعش كدا لازم اعرف المعلم سالم الاول
كريم /عيب.. والله عيب.. دا انا جاي ل عمي يعني مش حد غريب
سالم قام بغضب
سالم /انت بتعمل اي هنا ي جدع انت
المساعد /والله ي معلم سالم حاولت امنعه بس دخل فجأه
سالم /اطلع انت
المساعد خرج
كريم ابتسم /ازيك ي عمي
سالم بعصبيه /متقوليش ي عمي.. انا مش عمك. واطلع بره
كريم /بس انت كدا بتكسر بخاطري والله ي عمي..
وبص ع ال قاعد ع المكتب
كريم /اي دا أي دا؟ حمزة بيه؟ بتعمل اي هنا
حمزه وهو مازال قاعد وبيبص له ببرود /وانت مال اهلك
كريم ضحك /اجابه مقنعه…انا كنت عايز اتكلم مع المعلم سالم ع انفراد بس انت خالص يعتبر من عيله المعلم سالم ف مش مشكله بقى
خليك قاعد
سالم /مش عايز اتكلم معاك ف اي حاجه.
كريم /طب والشغل ال كان بين مصنعك وشركتي؟
سالم فتح الدرج و طلع عقد وقطعه نصين
سالم /كدا يبقى مفيش شغل بيني وبينك. انت سبت بنتي يوم الفرح وكسرت قلبها … بس اقولك ع حاجة.. الحمد الله انك عملت كدا لاني
خلاص لقيت الشخص ال مناسب ليها وال هيصونها ويشيلها ف عينه
كريم /واو! والشخص دا بقى مين؟ حمزه (وضحك)
حمزه قام ووقف قصاده
حمزه /بص ي كيمو ي حبيبي.. كل ما بشوفك بتعصب ومزاجي بيبقى زي الزفت .. ولما مزاجي بيبقى زي الزفت بيحب اضرب الناس
اوي.. اظن انت جربت الحكايه دي قبل كدا
وشاور له ع كدمه ف وشه
حمزة /ولا اى رايك؟
كريم بصله بغضب
حمزه /ف أنا من رأيي تطلع بره.
كريم /الا قولي ي حمزه… عائشه عامله اي
حمزه بغضب لف ايد كريم ورا ضهره
كريم اتوجع
حمزه /متجبش سيره مراتي مره تانيه ع لسانك.. بلاش اندمك
كريم /لا مهو انا نسيت اقولك. بقالي فتره مندمتش.. هموت واندم
سالم بغضب /انتو اتجننتو وال اى هتتخانقو قدامي؟
حمزة ساب كريم بغضب
سالم ل كريم /ويلا ي جدع انت اطلع بره المصنع مش عايز اشوف وشك تاني.. و عائشه انساها
كريم عدل هدومه /منا والله عايز امشي بس حمزه ال كان ماسك فيا تقريبا حبني ولا اى
وكريم بص ف الساعه /كدا كدا كنت ماشى.. اصل ورايا معاد مهم جدا جدا ف مطعم.. هبقي احكيلك ي حمزه.. محنا ان شاء الله هنبقى صحاب
ومشي
وحمزه اتنفس بغضب
سالم /اهدي ي حمزه ي ابني. انا ماسك نفسي بالعافيه عنه علشان مش قادر اعدي ال عمله ف عائشه.. انت كمان خلي بالك ومتعملش
اي حاجة تبوظ حياتك.. الحمد الله ان المره دا معملش بلاغ ضدك علشان ضربته. كان زمانك محبوس. ف اوعدني انك مش هتأذيه مره تانيه
حمزه /لا اسف ي معلم سالم مقدرش اوعدك.. طول ما هو بيحوم حوالين عائشه مش هسيبه.. عن اذنك همشي
سالم /ما تخليك قاعد هنشرب شاي
حمزه /مره تانيه علشان سايب الشركة تضرب تقلب
سالم /ماشى ي ابني مع الف سلامه
حمزه مشي وسالم اتنهد
في البنك ال ديچا بتشتغل فيه
جاسر كان عايز يشوفها وقرر يروح لها مكان شغلها ويتحجج ب اي حجه
ودخل البنت وسأل ع مكتب ديچا قبل ما يخش طلع الكريدت كارد بتاعته وكسرها نصين
وخبط ع الباب ودخل
ديچا وهي مشغوله /ادخل
جاسر ابتسم /اهلا
ديچا بصت ب استغراب /اي دا جاسر؟
وقامت
ديچا ابتسمت /انت بتعمل اي هنا
جاسر /اي دا ديچا؟ مكنتش اعرف انك بتشتغلي هنا. سبحان الله
ديچا /انا لسه قايله لك امبارح ع اسم البنك ال بشتغل فيه ع فكره
جاسر /والله؟ لا مخدتش بالي خالص.. هي الصدف ال بتجمعنا ديما هعمل اي. غصب عني
ديچا ابتسمت /طب اتفضل اقعد
وقعدو
ديچا /كنت جاي لي بقى
جاسر طلع الكريدت كارد المكسورة
جاسر/اتكسرت مني.. عايز أعمل كريدت كارد جديده. اي الاجراءات ال المفروض اعملها
ديچا/اه دي حاجة بسيطه جدا.. ممكن تاخد كريدت كارد دلوقتي
جاسر /براحتك انا مش مستعجل
ديچا /ثواني
وجابت ورقه من المكتب وبدأت تكتب فيها
وجاسر باصص لها وهي مندمجه ف الشغل ومبتسم
وديچا رنت ع موظف من بره من هاتف المكتب
الموظف خبط ودخل /حضرتك طلبتيني
ديچا ادتله الورقه /اه. عايزين نعمل كريدت كارد تانيه والمعلومات الشخصيه موجودة ف الورقه دي َياريت تعملها ف اسرع وقت
موظف /تمام. عن اذنك
وطلع
جاسر /عقبال ما ال كريدت تخلص.. اي رايك نشرب قهوه سوا ف الكافيه ال جنب البنك
ديچا /بس انا للأسف ورايا شغل كتير
جاسر اتنهد /خلاص تمام مش هعطلك عن شغلك اكتر من كدا ..ممكن اروح استني الكريدت كارد بره
وقام
ديچا ابتسمت /بس انا ممكن أأجل ال شغل شويه عادي.. وكمان انا حابه اشرب قهوه علشان مشربتش النهارده
جاسر ابتسم بفرحة/اشطا يلا بينا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى