رواية وقعت في غرامها الفصل السادس عشر 16 بقلم نونا
رواية وقعت في غرامها الجزء السادس عشر
رواية وقعت في غرامها البارت السادس عشر
رواية وقعت في غرامها الحلقة السادسة عشر
مساءا عند عائشه
ف المضبخ رنت ع حمزه كتير اوي من اول اليوم بس هو مكنش بيرد
عائشه اتنهدت
وشالت اطباق الاكل وحطتها ع السفرا
وقاعده ع الكنبه مستنيه حمزه
حمزه فتح الباب بالمفتاح وعائشه ابتسمت وقامت
عائشه /حمد لله ع السلامة…اتاخرت لي كل دا انت بترجع من الشغل بدري عن كدا
حمزه خلع الجاكيت وحط المفاتيح ع الطربيزه من غير ولا كلمه وكان هيطلع الاوضه
عائشه مسكت ايده/حمزه استني ..لو سمحت اسمعني انا ا
حمزه بمقاطعه سحب ايده من ايدها/انا مش عايز اتكلم ف اي مواضيع
عائشه/طب . مش هتاكل؟ انا عملت الأكل وقاعده مستنياك ناكل سوا
حمزه/لا مش هاكل .كلي انتي
عائشه/بس ي حمزه ا
حمزه بصلها بغضب وعائشه سكتت
وحمزه طلع الغرفه
وعائشه زعلانه اوي من نفسها علشان زعلته ..مبتحبش تشوفه زعلان منها ..واتنهدت وخدت الأكل دخلته المضبخ تاني
وبعد شويه حمزه قاعد ف الصالون بيبعت ايميل مهم ع اللابتوب
وعائشه طلعت من المضبخ بابتسامه وهي ماسكه طبق حلويات وقعدت جمب حمزه
عائشه/بص عملت لك اي ..الحلويات المفضله عندك..شفت وصفتها ع النت وقلت لازم اعملهالك ..عاشان لاحظت ان كل ما بناكل بره بتطلب الحلويات دي ..خد دوق وقولي رأيك
حمزه وهو مركز مع الاب توب/مش عايز
عائشه حطت الطبق ع الطربيزه وقربت منه
عائشه/حمزه متعملش كدا عاشان خاطري ..انا اسفه والله العظيم ..مكنش قصدي اقول الكلام ال قلته دا ..انا بس كان نفسي اشتغل ووقت عصبيه قلت كلام ملوش معني ..وخلاص انا مش عايزه اشتغل غيرت رأيي..كلمت يارا وقلت لها مش عايزه اشتغل ..متزعلش مني لو سمحت
حمزه/
عائشه/وبعدين زي ما انت بتقولي (ميهنش عليا زعلك ي عائشه)
انا كمان مبيهونش عليا زعلك
حمزه بصلها/بس هان
عائشه /والله العظيم ي حمزه انا اسفه. مكنش قصدي اضايقك وازعلك مني والله .
حمزه/ونا قلت لك مش عايز اتكلم ف الموضوع دا
عائشه/طب انا عايزه اخرج اتمشي
حمزه/مفيش خروج من البيت
عائشه قامت /لاء فيه .وانت هتيجي معايا ..يلا انا لابسه اهو
حمزه بص للبس البيت ال هي لبساه
حمزه بغضب/ا
عائشه بمقاطعه/من قبل ما تتعصب ..انا هلبس البالطو وهو طويل و الشال و مش هعرف اتنفس اصلا لان بره برد
حمزه قفل الاب توب/اطلعي غيري ي عائشه
عائشه ابتسمت/طيب اوك مش هتاخر
وطلعت الاوضه بسرعه
حمزه ابتسم واتنهد
عند بيت زوزو ام جاسر
ف المضبخ ديچا واقفه مع زوزو ال بتعمل قهوه
زوزو /قولي لي بقي لي قبل ما تيجي قولي لو جاسر موجود انا مش هاجي
ديچا بغضب/متجبليش سيرته علشان انا مش طيقاه
زوزو ابتسمت/لي عملك اي الواد دا
ديچا بغيظ/في واحده اسمها نانسي مورهوش غير سيرتها ..نانسي عايزه نانسي راحه نانسي جايه ..مش فاهمه ع اي كل دا
زوزو ابتسمت/اممم وانتي بقي غيرانه
ديچا بتوتر/احم ..ا اي ي زوزو ونا هغير لي .
زوزو/ايوا ايوا طبعا هتغيري لي
ديچا/تخيلي كان عايزه يركبني ورا ف العربيه علشان هي تركب جمبه قدام !!
زوزو ضحكت
ف الصالون محمد قاعد وفجأه الجرز رن والخادمه فتحت ل جاسر
جاسر دخل/اي ي محمد بيه مساء ال فل
محمد /اي قلبك ال جابك هنا ولا اي
جاسر/ تقصد اي ..انا قلت اعدي عليكم بعد الشغل
محمد ابتسم/اصل ديچا واقفه مع مامتك جو ف المضبخ
جاسر ابتسم/فعلا؟
محمد/ايوا ي واقع
جاسر دخل لهم المضبخ وديچا اول ما شافته همست ل زوزو
ديچا/مش انتي قلتي لي انه مش هيجي
زوزو/انا معرفش انه جاي والله ي بنتي
ديچا/احم
جاسر/عاملين اي
زوزو ابتسمت/الحمد لله ي حبيبي اخبارك اي
جاسر بص ل ديچا/انا كويس
زوزو ابتسمت/هروح اطلع القهوه ل بباك
وطلعت من المضبخ
جاسر/مقلتليش يعني أنك جايه ل ماما
ديچا/جت صدفه بعد ما خلصت شغل حسيت اني محتاجه اتكلم معاها ..وبعدين مرضتش اقولك ل تكون مع نانسي ولا حاجه
جاسر ابتسم/حاسك محبتيش نانسي ..لي دي حتي طيبه اوي
ديچا بغيره/فعلا ؟اه مش مهم انا احبها كفايه انك حبيبها
وكانت هتمشي جاسر مسك ايدها وقرب منها
جاسر/متضايقه اوي كدا وغيرانه ومتعصبه لي ..مش انا قلت لك اني بحبك ومبقدرش اعيش من غيرك ومبقدرش اتخيل حياتي من غيرك وانتي رفضتي
ديچا/تقوم من تاني يوم تشوفلك اي واحده تاني ..بالسهوله دي
جاسر/هعمل اي ..لازم حد يداوي الجرح ال انتي سببتهولي
ديچا/خلاص خلي نانسي تعمل كدا بقي ..شكلها شاطره ف الحجات دي
وفلتت ايدها من ايده
وطلعت بره ال مضبخ
محمد/تعالي اشربي قهوتك ي حبيبتي
ديچا ابتسمت/لا ي اونكل اتاخرت ومضطره امشي
جاسر طلع من المضبخ
زوزو/لي ي حبيبتي ما تفضلي شويه كمان
ديچا/هجيلك تاني اكيد ي زوزو
جاسر/تعالي انا هوصلك
ديچا/لا شكرا هاخد تاكسي
جاسر/يلا ي ديچا قلت هوصلك ..عن اذنكم
زوزو ومحمد ابتسمو/مع السلامه
وديچا وجاسر طلعو من البيت وركبو العربيه
وبعد شويه وصلو البيت وديچا متكلمتش ولا كلمه طول الطريق
ديچا نزلت من العربيه وجاسر نزل ونانسي رنت عليه لأنه كان طالب منها تتاكد معاد صفقه مهمه
ديچا/احم..مين بيتصل
جاسر/دي نانسي
ديچا بغيظ بصوت واطي/اه وبترن بيه كمان ف وقت زي دا
جاسر قرر يستغل الفرصه
جاسر فلاش باك
سما/حاول كمان تبص ل اي بنت نفس النظره ال انت بتبصها ل ديچا
جاسر/مقدرش ابص ل اي واحده زي ما ببص ل ديچا
سما/حاول بس ..حاول
باك
جاسر/الو ي نانسي
وهو بيكلمها حاول يبتسم ويببص لها نفس نظره الحب ال بيبصها ل ديچا
ديچا لاحظت دا وخلاص مبقتش قادره تستحمل وكانت هتدخل البيت بغضب وجاسر قفل الخط ومسك ايد ديچا بسرعه
ديچا/ممكن تسيب ايدي؟
جاسر/لي؟
ديچا بعصبيه و دموع/ع اساس بتحبني ؟ع اساس مبتقدرش تعيش من غيري ؟ها؟ ال شيفاه غير كدا..بعد ما قلت لي بحبك كنت هموت واقولك ونا كمان بحبك لاني بحبك بجد ..بس مخاوفي من ان حبنا يفشل او انك تسبني زي ما بابا وماما عملو .هي ال اتغلبت عليا..وانت من تاني يوم رحت قابلت ورحت ضحكت وانبسطت واعجبت ب نانسي..وناقص تحب حد غيري ..ولا اكنك لقيت بديل غيري ..لاء وكمان بتبص لها نفس النظره ال كنت بتبصهالي ديما وال انا كنت بحبها
جاسر ابتسم/يعني انتي بتحبيني زي ما انا بحبك
ديچا ضربته بغيظ/ايوا بحبك
جاسر بابتسامه/ونا كمان بموت فيكي
ديچا سابت ايده وبعدت عنه/ايوا واضح ..ب اماره نانسي
جاسر/..نانسي وكل الكلام دا كان خطه علشان اخليكي تعترفي اتك بتحبيني
ديچا بعدم فهم/ازاي يعني
جاسر حكي لها كل حاجه من البدايه
ديچا بعدم تصديق /ينهاركم ابيض ..انتو عملتو كل دا ونا ولا هنا
جاسر/حتي نانسي انا قايل لها اني بحب واحده علشان متتعلقش بيا .
ديچا/والله العظيم سما دي حسابها معايا انا
جاسر ابتسم ومسك ايدها وقرب منها/لي دي هي السبب ف اننا نكون ل بعض..من بعد ما رفضتيني ونا الدنيا اسودت ف وشي وكنت هلم هدومي وارجع بيتي تاني .
ديچا/انا اسفه ..مكنش قصدي اضايقك او اجرحك انا بس كنت خايفه ..غصب عني خفت
جاسر ابتسم/عارف وحاسس ب كل قلقك وخوفك..واوعدك اننا هنتغلب ع خوفك دا سوا وهوريكي قد اي انا بحبك وان عمري ما هسيبك مهما حصل
ديچا ابتسمت/ونا موافقه
جاسر باس ايدها
عند إياد وصل عند بيت سما
ونزل من العربيه
اياد/طبعا مش هينفع ادخل من الباب زي البني ادمين علشان بباها هيحبسني .محدش بيقتحم بيت حد نص الليل …ف هضطر ادخل زي الحراميه
وقرب من البيت واوضه سما كانت من عند الجنينه من ورا
ولأن في حراس عند البوابه
إياد لف ونط من ع السور و راح عند اوضه سما
وخبطت ع الباب الازاز
سما كانت قاعده ع السرير بتقرا كتاب وفجأه لما سمعت خبط اتخضت
سما/في اي
وبصت ع الازاز لقت إياد
سما بصدمه/إياد
إياد شاور لها تفتح
سما راحت تفتح الباب
سما/انت بتعمل اي هنا
إياد /منا برن عليكي من اول اليوم مبترديش عليا
سما بصت يمين وشمال
سما/الامن لو شافوك هتبقي مصيبه ..ادخل
ودخلته وقفلت الباب
سما/انت عايز اي
إياد مسك ايدها /عايزك تسامحيني ..مش هينفع تنامي وانتي زعلانه مني
سما سحبت ايدها من ايده/لاء
اياد قرب منها/انا اسف حقك عليا والله ي برنسيسه. كان في مشكله ف الشغل زي ما قلت وخناقه مع شغل مغني و الموضوع كبر ..ف لما اتصلتي كل عصبيتي طلعت فيكي ..حقك عليا
سما/
اياد رجع خصله من شعرها ورا ودنها/برنسيسه..والله ما هعرف انام وانت زعلان مني كدا
سما ابتسمت/خلاص مسمحاك ..جيت لحد هنا علشان خاطري ف سامحتك خلاص
إياد ابتسم وباس ايدها
سما/يلا بقي امشي بسرعه بدل ما بابي يلاحظ وجودك
اياد/لي ما خلينا قاعدين شويه ..وانتي حلوه و زي القمر ب البجامه
سما ضحكت/بطل جنان ي إياد يلا امشي
اياد/طب هاتي بوسه
سما/اه دا ف احلامك ان شاءالله
اياد/ماشي ..كدا كدا ببوسك ف أحلامي كل يوم
سما ضحكت وضربته/طيب بطل قله ادب وامشي
إياد قرب منها وباس راسها وسما ابتسمت
اياد/تصبحي ع خير
سما ابتسمت/وانت من اهله
واياد مشي
وسما قفلت باب البلكونه ورا واتنهدت بابتسامه
عند حمزه و عائشه بعد منتصف الليل
بيتمشو ومفيش اي حد ف الشوارع لان الوقت اتاخر
عائشه/تعالي نقعد
وقعدو
عائشه فركت ايدها من البرد
حمزه/بردتي طبعا ..مهو جنان ان ننزل نتمشي الساعه ٢ بليل ف البرد دا
عائشه ابتسمت/اه بردت شويه. بس انا بحب اتمشي ف الوقت دا. برتاح وبعدين الجو مبقاش يبرد زي الاول الشتا بيخلص اهو
حمزه مسك ايدها يدفيها وعائشه ابتسمت ونامت ف حضنه وحطت وشها ف رقبته
وحمزه ابتسم وخدها ف حضنه
عائشه/لسه زعلان مني؟
حمزه/انا زعلت منك اوي ي عائشه ..ترجمتي حبي ليكي وخوفكي عليكي ..انانيه وغيره من خطيبك القديم… ال حاول يخرب علاقتنا اكتر من مره .
عائشه طلعت من حضنه ودمعت
عائشه/انا اسفه
حمزه مسح لها دموعها وباس راسها/خلاص متعيطيش..انا مش زعلان
عائشه بدموع/والله ي حمزه مكنتش اقصد.متزعلش مني ..مبقدرش اتحمل لو زعلت مني
حمزه باس ايدها/خلاص ي روح قلبي انا مش زعلان.
عائشه /بجد مش زعلان؟ احلف
حمزه ابتسم وخدها ف حضنه/اه والله مش زعلان ..حصل خير
عائشه ابتسمت وحضنته بقوه وحمزه باس راسها
عائشه/ربنا يخليك ليا يارب
حمزه ابتسم وباس راسها
حمزه/تعالي امشيكي شويه واجبلك ايس كريم وبعدين نروح البيت ادوق الحلويات الحلوه ال انتي عملاها دي..كان عيني منها الصراحه
عائشه ضحكت وطلعت من حضنه وباست خده/يلا بينا
حمزه ابتسم وقامو ومشيو
في اليوم التالي
في فيلا حمزه
في الغرفه عائشه نايمه وحمزه نايم ف حضنها
عائشه بتلعب ف شعره بابتسامه وباست راسه
وموبايلها رن
وكان مكالمه جماعيه بين ديچا وسما
عائشه ردت بصوت واطي علشان حمزه ميصحاش
عائشه /الو
سما بنعاس/متصلين بيا لي بدري كدا حرام عليكم
ديچا بابتسامه وفرحه/انا بصراحه مش قادره اتحمل و اخبي عليكم اكتر من كدا
عائشه /خير يارب
ديچا بابتسامه/انا وجاسر بقينا سوا ..اعترفت له اني بحبه امبارح بليل وبقينا سوااااا
عائشه ابتسمت/واخيرا
سما نطت من ع السرير بفرحه/اخيرررا
ديچا ابتسمت/ايوا انا كنت طايره من الفرحه ..ودا طبعا بفضلك بعد ربنا ي سما .جاسر حكالي ع كل حاجه.
عائشه/سما مش سهله برضو.. ع رأي إياد برنسيسه
سما ابتسمت/ي جماعه متحرجونيش بقي الله
عائشه بابتسامه/ع العموم فرحتينا اوي ي ديچا بس هنجيلك بقي النهارده تحكيلنا كل حاجه بالتفصيل
ديچا ابتسمت/ماشي هستناكو
وقفلو
عند عائشه
كانت هتسيب حمزه وتقوم بس حمزه حاضنها جامد
حمزه وهو مغمض/تؤ مش هتروحي ف مكان
عائشه ابتسمت وباست خده/هعملك فطار علشان تروح الشغل
حمزه دفن وشه ف رقبتها/خليني نايم شويه
حمزه موبايله رن وعائشه بصت جمبها ع الموبايل لقت الاسم سهيله(موظفه عند حمزه)
عائشه بغيظ/سهيله هانم ..بتتصل بيك ف وقت زي دا لي؟
حمزه وهو نايم/هتلاقي حاجه بخصوص الشغل.كنسلي
عائشه كنسلت
وسهيله رنت تاني
عائشه ردت
سهيله بدلع/ألوو
عائشه بغضب/مالك ؟
سهيله/اي دا ..امال فين حمزه بيه..وانتي مين
عائشه بغيظ/انا مراته ي روح قلبي..متصله علشان حاجه؟
سهيله/الله؟! هو متجوز؟
عائشه/وانتي عاميه مش واخده بالك من الدبله ال ف ايده
سهيله بدلع/لا لا مخدتش بالي خالص .بصراحه انصدمت
عائشه بغضب/الله ما طولك ي روح .
سهيله/خلاص كدا كدا هشوفه ف الشركه النهارده ..لأنها حجات خاصه الصراحه مينفعش اقولها ل اي حد .يلا باي
وقفلت
عائشه بصدمه/دا بجد؟
حمزه ف سره/شكلي هيتنكد عليا
وعمل نفسه نايم
عائشه بغضب/حمزه رد عليا ..لا متعملش نفسك نايم..قوم كلمني
حمزه صحي وطلع من حضنها و بصلها/في اي ي حبيبي
عائشه بغضب/هو اي ال في ي حمزه؟أنت مش سامع بتدلع ازاي.انا اصلا كنت شاكه فيها من الاول انها عينها عليك ..والله لو وقعت تحت ايدي ل هوريها
حمزه/مفيش حاجه من ال ف دماغك دي .هي طريقه كلامها كدا مع اي حد
عائشه/و اي الحاجه الخاصه ال هتقولهالك دي؟
حمزه/كنت طالب منها تجيب ملف قديم من الأرشيف يمكن قصدها ع دا
وقام وباس عائشه من خدها
حمزه/هقوم البس علشان متأخر ع الشغل+هدور ع شغاله تساعدك ف البيت ..هبعتهالك النهارده
ودخل الحمام
عائشه/ ونا مش مرتاحه للزفته دي
عند ديچا طلعت من البيت راحه الشغل لقت جاسر ف الجنينه بيتكلم ف الموبايل
ديچا ابتسمت وراحت له
جاسر لما لقاها جايه عليه ابتسم
جاسر/طب تمام انا كدا كدا جاي الشركه وهنتكلم ف الموضوع دا
وقفل المكالمه
جاسر بابتسامه/صباح الفل
ديچا ابتسمت/صباح الخير. انا قلت زمانك ف الشركه
جاسر مسك ايدها/مهو بصراحه مكنتش هقدر اروح الشغل من غير ما اشوف الابتسامة والعيون الحلوه دي
ديچا ابتسمت/ي سلام
جاسر/اه والله .مش مصدقاني؟
انا بتوهه فيهم اصلا ونا واقف جمبك
ديچا ابتسمت/لا مصدقاك
جاسر باس ايدها
جاسر/تحبي اوصلك قبل ما اروح الشركه
ديچا بغيظ/اه الشركه ال فيها نانسي.انا البنت دي مش مرتاحه لها اصلا ..وواضح جدا انها معجبه بيك
جاسر/الله ..ما انتي عرفتي ان كل دا كان فيلم عاملينه
ديچا بغيره/بس مشاعرها اتجاهك كانت حقيقيه مش فيلم
جاسر قرب منها/ والله انا ميهمنيش الا مشاعرك انتي ..مش عايز منك اي حاجه غير انك تحبيني وتفضلي جمبي..ومتمشيش
ديچا ابتسمت/معنديش اي نيه اني امشي اساسا
جاسر ابتسم
عند سما
قاعده ف جنينه الفيلا بتاعتها بتشرب قهوه
واياد رن ع سما
سما ردت ب ابتسامه/الو
اياد ابتسم/البرنسيسه بتاعتي لسه زعلانه مني؟
سما بابتسامه/لاء مش زعلانه
إياد/طب اطلعي انا بره البيت مستنيكي
سما قامت/ازاي يعني..انت بره بجد ؟
اياد/اه اطلعي
سما /انت مجنون بجد افرض بابي شافك ..هو لسه طالع حالا رايح الشغل
اياد/اه منا خدت بالي شفته من بعيد
سما/والله؟ انت بتستهبل اكيد بابا لو كشفنا هتبقي مشكله
إياد/منا قلت لك اتكلم معاه قلتي لاء مش دلوقتي ..وبعدين اطلعي بقي الشمسه ضربت نفوخي
سما طلعت وراحت له
إياد قدام الفيلا ساند ع عربيته
إياد بابتسامه/صباح الفل
سما ابتسمت/ي اهلا ..جاي لي بقي
إياد مسك ايدها/طب قول صباح الخير الأول..مفيش بوسه الصبح؟
سما/لاء في ضربه الصبح..تحب تجربها؟
اياد/اي حاجه منك حلوه
سما ضحكت /يارب صبرني
اياد/يلا اركبي هنفطر سوا وبعدين هعلمك السواقه
سما/اي ؟
إياد مسك ايدها الاتنين/مش انتي بتثقي فيا؟
سما /ايوا بس ا
اياد بمقاطعه/مفيش بس ..انا بس عايزك تثقي فيا وتتاكدي اني جنبك والباقي عليا
سما/
اياد/موافقه؟
سما اتنفست وابتسمت/موافقه
إياد ابتسم/ يلا
في منتصف اليوم
عند عائشه
لبست وبتجهز شنطتها وبتكلم ديچا وسما وفاتحه السبيكر
ديچا/انا ف الشركه هخلص شغل واعدي عليكي
سما ابتسمت/ونا مع إياد هيعلمني السواقه
عائشه ابتسمت/اي دا بجد
ديچا/بتتكلمي جد؟ هتتعلمي
سما اتنفست وابتسمت /الموضوع صعب شويه بس طول ما إياد جمبي انا مطمنه
ديچا وعائشه ابتسمو
ديچا/وانتي عندك دوشه كدا ي آش بتعملي اي
عائشه/لبست ورايحه ل حمزه الشركه
سما/اي دا لي؟
عائشه بغضب/لان عنده سكرتيره قليله الذوق والادب وبت مايصه كدا .مشفتش ربع ساعه تربيه ..ونا مش مرتحالها وعينها ع حمزه ١٠٠ ف الميه
سما بغضب/ كلامك دا لو مظبوط انا وأنتي نجيبها من شعرها نوريها مقامها
عائشه/دا ال شكلي هعمله
ديچا/بطلو جنان ي بت انتي وهي ..دي سكرتيره اكيد محور علاقتهم شغل وبس ..بلاش تعملي مشكله ي آش
عائشه بغضب/ونا محتاجه اتاكد بنفسي..يلا ي بنات سلام
وقفلت والجرز رن وعائشه راحت تفتحت لقت سيده ف حدود ال ٣٠ سنه
الست/السلام عليكم
عائشه/وعليكم السلام مين حضرتك
الست/انا ناديه ي مدام بعتني حمزه بيه اساعد حضرتك ف البيت وكدا ..هاجي كل يوم الصبح بدري وهمشي بليل أن شاءالله بعد ما اخلص كل ال ورايا
عائشه ابتسمت/اه حمزه كان قايلي ..اهلا وسهلا اتفضلي
ناديه دخلت/يزيد فضلك
عائشه بابتسامه/انا عائشه والرسيبشن اهو ممكن ترتاحي من المشوار وبعدين تبدأي تروقي المضبخ مكان الفطار ..ونا كام ساعه وجايه
ناديه /من عيوني ..اتفضلي انتي ي هانم متشليش هم حاجه
عائشه /اوك
وطلعت من البيت وبتجاهه ل شركه حمزه
عند حمزه ف الشركه
قاعد ف مكتبه بيشتغل و سهيله خبطت ودخلت
سهيله بابتسامه/حمزه بيه في ورق عيزاك تمضيه
حمزه وهو عينه ع الملف ال قدامه /تعالي
سهيله راحت له ووقفت جمبه بمياعه
وحمزه بيمضي ع الورق سهيله بتبص له ب اعجاب
سهيله ف سرها/يربي حتي وهو بيتشغل زي القمر..اي دا
وغمضت عينها وبتشم ريحه البيرفيوم بتاعته
حمزه/فين ملف ٢٠١٨ ال طلبته منك؟
سهيله ب سرحان/اي؟
حمزه بصلها بغضب
سهيله/ااه الملف هجبهولك حالا ..أنا بس قلت استني حضرتك تمضي الورق وهجيب الملف ع طول
حمزه حط الورق قدامها/ مهو لو تركزي ف شغلك زي ما انتي بتبحلقي فيا كدا كنتي بقيتي ف حته تانيه خالص
سهيله قربت منه تاخد الورق بابتسامه/مهو بصراحه حضرتك بتبقي حلو اوي يعني بيبقي غصب عني
عائشه فتحت الباب ودخلت
حمزه/عائشه؟ انتي بتعملي اي هنا
وقام
عائشه كانت هتجنن لما شافتها واقفه بمياصه كدة وقريبه منه وبتضحك بدلع
عائشه بغضب/مين الحلوه ؟ استني خليني اخمن ..سهيله
عائشه/عائشه اهدي
سهيله ابتسمت بدلع/هو حضرتك يعني معلموكيش تخبطي الباب قبل ما تدخلي
عائشه بعصبيه/لا ي حلوه علموني …الدور وال باقي عليكي ال معلموكيش ف بيتك الادب وال تربيه
حمزه بص لها وقال بغضب/عائشه اهدي ومتكبريش الموضوع ..احنا كنا بنشتغل
عائشه بغضب/لا والله هو الموضوع كبير ل وحده ..دا غير أن انا مش شايفه اي شغل خالص ..انا شايفه مياصه وقله ادب
سهيله/لا حضرتك انا مسمحلكيش تتكلمي معايا ب الاسلوب دا
عائشه قربت منها بغضب وحمزه منعها
حمزه/اطلعي بره ي سهيله
سهيله/حاضر ي حمزه بيه
عائشه/لا متطلعش تطلع لي..انا ال هطلع
حمزه بعصبيه/عائشه
سهيله طلعت وقفلت الباب وراها
عائشه/ بتطلعها لي خليكوا انتو enjoy مع بعض انا ال همشي
وكانت هتمشي حمزه مسكها من ايدها
حمزه بعصبيه/بطلي جنان ..حصل اي لكل دا
عائشه فلتت ايدها من ايده وقالت بعصبيه/انت بتسألني انا حصل اي ؟انا ال المفروض افهم اي الوضع ال انا شفته دا ..واقفه قريبه منك بمياصه وقله ادب و بتضحك وبتهزر والعشم واخدها ..وبترن عليك ف اوقات غير مناسبه وبتقولي شغل
حمزه بغضب/اه شغل ..ووطي ام صوتك ..انا بتزفت اشتغل ..دخلتي عليا المكتب كنت بوقع ورق زي ما شفتي ..هي بقي بتتكلم بمايصه ب قله ادب دي حاجه متخصنيش انا كل ال يهمني الشغل ال بتعملهولي وبس
عائشه دمعت/تمام ..انا اصلا غلطانه اني جيت..اشتغل زي ما انت عايز واعمل كل ال انت عايزه ..لاء وكمان بتتعصب عليا قدامها..انا همشي
وكانت هتمشي حمزه قربها منه ومسح دموعها
حمزه / تعالي…انا اسف
وخدها ف حضنه وباس راسها
عائشه /اوعي ي حمزه انا عايزه امشي
حمزه بيملس ع شعرها / حصل اي لكل دا ي حبيبتي ..ها؟ انتي شفتيني بعمل اي حاجه غير اني بشتغل؟
عائشه /لاء ..بس هي ا
حمزه بمقاطعه مسح لها دموعها /انا مليش دعوه بيها ..مش انتي عارفه اني بحبك و بموت فيكي و مبشوفش غيرك؟ حتي لو جمبي ٢٠ بنت انا مبفكرش الا فيكي انتي وبس
عائشه ابتسمت/بجد؟
حمزه ابتسم وطلعها من حضنه وباسها وباس ايدها
حمزه/اه والله العظيم .
حمزه رجع شعرها ورا ودنها وباس راسها
عائشه ابتسمت
عائشه/طيب انا عيزاك تمشيها من الشغل
حمزه/برضو؟
عائشه/ايوا علشان حتي لو انا واثقه فيك ف انا مش واثقه فيها هي ..انقلها اي مكان تاني وشوف اي سكرتيره تانيه
حمزه اتنهد/حاضر ..لو دا هيريحك هعمل كدا
عائشه ابتسمت وحضنته
حمزه ابتسم/يلا تعالي نروح نتغدا بره النهارده
عائشه بابتسامه طلعت من حضنه/يلا بينا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)