روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل السابع عشر 17 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل السابع عشر 17 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء السابع عشر

رواية وقعت في غرامها البارت السابع عشر

رواية وقعت في غرامها الحلقة السابعة عشر

عند سما واياد في منتصف اليوم
في عربيه اياد
سما راكبه مكان السائق واياد قاعد جمبها
سما بحماس/ها ابدا اعمل اي
اياد/اهم حاجه بس تهدي وانتي سايقه ومتتوتريش .تمام؟
سما اتنفست/تمام
سما/وانت متزعلش لو خبطت ف حاجه وبوظت لك العربيه
اياد/تغور العربيه اهم حاجه انتي متتأذيش ..خلي بالك بس وركزي
سما ابتسمت/اوك
إياد بدأ يعلمها الاساسيات واماكن الفرامل وهكذا
اياد/يلا سمي الله وشغلي العربيه
سما شغلت العربيه
وبدأ تمشي براحه وفجأه داست فرامل
اياد/دوستي فرامل لي؟
سما/مش عارفه هو انا المفروض مدوسش؟
اياد/انتي شايفه ان احنا وصلنا ؟
وبص حاوليه
سما/لاء
اياد بنفاذ صبر قرب منها/هتشليني
سما /اي في اي براحه انا لسه بتعلم..لا اله إلا الله
اياد/ماشي ي ستي حقك عليا ..دوسي بنزين وكملي يلا
سما بدأت تسوق تاني براحه
اياد/احودي يمين شويه
سما مركزه ف الطريق/حاضر اهو ..وبتحاول تشب وتشوف الطريق
سما /اي ي إياد الكورسي الواطي دا انا مش شايفه حاجه حضرتك ضهري اتكسر
اياد ضحك بمعني مفيش فايده وعدل لها الكرسي
وفضلت سايقه شويه
سما بفرحه ضحكت وبصتله/اياد انا سايقه بجد؟ انا سايقه مش مصدقه نفسي
اياد ابتسم/طب ركزي بس وبصي قدامك الاول
سما بصت قدامها بفرحه/انا بجد مش مصدقه ..اخير بتعلم السواقه
اياد/ولسه كمان كل يوم نتعلم شويه لحد ما اطمن عليكي واطمن انك تقدري تسوقي لوحدك خلاص
سما ابتسمت ومسكت ايده/انا بحبك اوي
اياد ابتسم وباس ايدها/ونا بموت فيكي
عند ديچا ف الشغل بتلم حاجتها علشان تمشي
وبعدين لاحظت ان جاسر مرنش عليها من اول اليوم ع غير عادته
ديچا قعدت ع كرسي مكتبها تاني وقالت بغيظ /اكيد نانسي موجوده معاه ف الشركه
وقررت ترن عليا
جاسر رد بابتسامه/وحشتيني
ديچا/امم واضح..مكلمتنيش من اول اليوم
جاسر/حقك عليا والله الشغل كتير اوي اليومين دول
ديچا/احم بتشتغل لوحدك؟
جاسر/بمعني؟
ديچا/اقصد يعني..اكيد حد بيساعدك ف الشغل دة..السكرتيره مثلا ..او ا
جاسر فهمها وابتسم/او نانسي؟
ديچا /احم ..مثلا
جاسر بابتسامه/هو مش انا قلت لك كل دا كان تمثيل قدامك بس علشان تعترفي انك بتحبيني ونبقي سوا؟ غيرانه عليا لي بقي منها
ديچا رجعت شعرها ورا ودنها بتوتر/واغير منها لي أن شاءالله ..مفيش الكلام دا بيتهيألك
جاسر/متأكده؟ مبتغيريش عليا خالص
ديچا/ايوا هغير لي … طالما انا واثقه انك بتحبني انا ومبتشوفش غيري..صح ؟
جاسر ابتسم/صح.. ومبقدرش اعيش من غيرك كمان
ديچا ابتسمت
جاسر/هتعملي اي بعد الشغل
ديچا/بلم حاجتي اهو ورايحه ل عائشه
جاسر/هو احنا ممكن نتفق ع حاجه؟
ديچا/حاجه اي
جاسر/انك قبل ما تروحي اي مكان تعرفيني الاول ..مش تحكم او رزاله مني والله ..بس علشان خايف عليكي..عايز اكون مطمن
ديچا ابتسمت/اوك
جاسر ابتسم
مساءا في نهايه اليوم
في فيلا حمزه
وعائشه و ديچا وسما قاعدين ف الصالون
وناديه طلعت من المضبخ وحطت قدامهم عصير ومقبلات
عائشه/ميرسي ي ناديه
ناديه بابتسامه/العفو ي هانم
ودخلت المضبخ تاني
سما /ها وبعدين اي الحصل؟
عائشه بغيظ/قالي ان هو مبيهتمش اذا كانت بتتمايص او بتدلع هو كل ال عايزه منها تعمل شغلها كويس و بس
سما بغضب/ايوا يعني اي تقعد تتمايص وتتدلع بسفاله وقله ادب كدا ويقولك شغل
عائشه بغضب/كان هاين عليا امسكها من شعرها الاصفر دا وامسح بيها بلاط الشركه
سما/حلال فيها والله
ديچا/ بطلو جنان شويه بقي ..مش هو قالك هينقلها ؟ خلاص الموضوع انتهي
عائشه/اه قالي هينقلها اي فرع تاني..بس لو شفتها قريبه منه تاني انا بقي هوريها مقامها
حمزه نزل من فوق بعد ما لبس واتشيك وراح لهم
حمزه بابتسامه /اي بنات عاملين اي
ديچا ابتسمت/الحمد لله
سما ابتسمت/الحمد لله وانت؟
حمزه/انا زي الفل..كنتو بتجيبو ف سيره مين النهارده؟
سما/لاء عيب عليك ي حمزه انت تعرف عننا كدا؟
حمزه/دا انتو ابو كدا
سما ضحكت
عائشه/ايه لابس كدا واريح ع فين
حمزه/هنسهر بره انا و جاسر و إياد.
سما همست ل ديچا/انا كنت مع اياد ومقاليش حاجه زي كدا
ديچا/ونا كلمت جاسر ومحكاليش
سما بغيظ/يبقي اكيد القعده فيها بنات وبيعملو حاجه غلط
عائشه ل حمزه/احم ..هتسهرو فين؟ ولوحدكم ولا معاكم حد
حمزه موبايله رن وكنسل
حمزه/انا اتاخرت ولازم امشي..يلا عايزه حاجه؟
عائشه/لاء بس متتاخرش
حمزه باس راس عائشه وطلع من البيت
عائشه وديچا وسما بصو لبعض بشك
عائشه/رايحين يسهرو ..تفتكروا هيروحو يسهرو فين؟ اكيد كافيه عادي صح؟
سما بغيظ/كافيه اي انتي كمان ..اكيد ف مكان مليان بنات ورقص و مشاريب وسهره رايقه
عائشه بصدمه/اي؟
ديچا بغيظ /كلمته ف التليفون ومجبليش سيره .ع اساس مبنخبيش حاجه ع بعض
عائشه بانكار/لالا ي جماعه اكيد هيسهرو ف مكان عادي ..وبعدين يعني محدش هيقرب من حمزه لان في دبله ف ايده بتدل ع انه متجوز
سما/والله؟ ع اساس متعرفيش ان في بنات بترمي نفسها ع الرجاله المتجوزه بالتحديد …وانت ي إياد ماشي اصبر عليا..انا هرن عليه
ناديه طلعت من المضبخ
ناديه/عائشه هانم انا خلصت المواعين وروقت المضبخ وهمشي..اي أوامر تانيه؟
عائشه سرحانه وبتفكر ف المكان ال حمزه فيه وف كلام سما
ناديه/عائشه هانم
عائشه انتبهت/ها؟ لا ي ناديه شكرا تقدري تمشي
ناديه ابتسمت/ماشي تصبحو ع خير
ومشيت
سما رنت ع إياد واياد مردش
سما بغضب/مردش عليا..آه طبعا ..مهو البنات الحلوين هناك كتير وزمانه هايص
عائشه/رني كدا ي ديچا ع جاسر
ديچا رنت
عند الشباب
في مكان للسهره
الشباب قاعدين وقدامهم شباب وبنات بيرقصو وفي ال واقفين بيتكلمو وفي ال عند ال بار بيشربو والاغاني شغاله بصوت عالي
اياد/بقالي كتير مسهرناش سهره حلوه زي دي ..بقيتو عيال كئيبه ..من وقت ما حمزه بيه اتجوز وهو انعزل عننا ..وجاسر بيه من وقت ما بقي هو وديچا سوا اختفي برضو
حمزه/يعم ولا انعزلت ولا حاجه منا معاكم اهو
جاسر/وبعدين اتكلم عن نفسك ما انت كل ما نكلمك نلاقيك ي اما بتوصل سما ي اما بتفطرو بتتغدو بتتعشو .ي اما ف مول ي اما ف مشوار بتجيب لها او بتعمل لها طلب. من أمتي وانت كدا دا انت كنت عايش ل نفسك وبس
اياد ابتسم/الاه مش حبيبتي؟
جاسر/ماشي يعم الله يسهلو
حمزه ابتسم
اياد/في واحده بتبص لك ي حمزه بقالها ٤٥ دقيقه بالضبط واخد بالك ولا عامل نفسك مش واخد بالك؟
حمزه شرب شويه من المشروب/لا مش عايز اخد بالي
اياد/حرام عليك البت جامده .
حمزه/يعم جامده جامده اعمل لها اي
اياد ل جاسر/بص؟ من وقت ما اتجوز عائشه وعمره ما بص بره بصه صغيره ..مع انه زمان مكنش كدا ..كان اي واحده تعجبه ميعديش دقيقه الا ومعاه رقمها
جاسر/اتعلم منه بقي ..علشان لو رحت قلت ل سما انك خدت بالك ان في واحده بتبص ل حمزه ..سما هتعمل معاك الصح
اياد/انت اكيد مش هتعمل كدا .. جاسر
جاسر سند ضهره ل ورا بثقه
اياد/انت لو عملت كدا سما هتطين عيشتي ..وبعدين انا معملتش حاجه انا قاعد ب احترامي اهو..انتو عايزين اتقتل بدري بدري ولا اي
جاسر ضحك/خلاص صعبت عليها مش هقول حاجه..انت فعلا قاعد محترم ع غير عادتك
حمزه ضحك/مسيطره جامد هي
اياد/لاء يعم هي بس مسيطره ع قلبي
حمزه وجاسر ضحكو
وتليفون جاسر رن وكان ديچا
جاسر راح يرد بعيد عن صوت الأغاني
جاسر ابتسم /الو
ديچا/احم ..الو ..انت فين
جاسر / سهران مع الشباب شويه .في حاجة ولا اي؟
ديچا لاحظت صوت اغاني ودوشه ف الخلفيه
ديچا/مقلتليش يعني.
جاسر ابتسم/هو انا لازم اقولك كل تحركاتي
ديچا/اه طبعا.. مش احنا سوا؟ لازم طبعا تقولي ع كل حاجه..اشمعنا عايزني انا اقولك كل حاجه وانت متقولش
جاسر ابتسم/ماشي ي ستي ..من عنيا..انتي وحشتيني ع فكره..ملحقتش أشوفك بعد شغلك لانك رحتي ل عائشه ع طول
ديچا ابتسمت بخجل
سما خبطتها ف كتفها
سما بصوت واطي/مش وقته
ديچا/احم اه ..انا سامعه صوت اغاني عندك كدا..اي السهره شكلها حلوه
جاسر/اه حلوه
ديچا/معاكم حد ..يعني انتو لوحدكم ولا معاكم حد
جاسر فهمها بس حب يعم مش فاهم/حد زي؟
ديچا رجعت شعرها ورا ودنها بتوتر/معرفش انت قول
جاسر ابتسم/بتسالي لي ..مش انتي مبتغيريش خالص؟..حتي لو في بنات ..انتي قلتي انك واثقه ان انا بحبك انتي وبس
ديچا بغضب/مفيش حاجه اسمها حتي لو في..المفروض تسهرو ف إمكان محترمه يعني
جاسر/ما براحتنا بقي طالما مبتغيريش
ديچا /قول الحقيقه …في ولا لا
جاسر محبش يريحها علشان تعترف انها بتغيير عليه
/ياااه الخط بيقطع انا مش سامع كويس
وقفل المكالمه
جاسر ابتسم وراح للشباب تاني
عند البنات
سما وعائشه /هااا
ديچا بغيظ/معرفتش برضو المكالمه فصلت
سما/اكيد في بنات موت ومش عايزين يقولو
عائشه هتصل ب حمزه
وراحت تكلمه بعيد
عند حمزه موبايله رن وكان هيروح يرد بعيد عن الدوشه
اياد/هما واخدينكم بالدور ولا اي
حمزه شاور ع تليفون اياد ال ع الطربيزه بيرن بس صامت
حمزه/طب خلي بالك من دورك ي ظريف علشان هيتنكد عليك
ومشي
اياد مسك تليفونه بسرعه/ينهار اسود ..رنت ٥ مرات ومخدتش بالي
جاسر ضحك/استلقي وعدك
عند حمزه
عائشه/الو ..حمزه
حمزه ابتسم/نعم ي حبيبتي
عائشه/احم ..انت عامل اي ..السهره حلوه؟
حمزه/اه ادينا قاعدين بنتسلي انا والشباب
عائشه/لوحدكم؟
حمزه/لوحدنا بمعني اي؟
عائشه/يعني معاكو بنات صحاب صحابكم او حاجه ..بسال عادي يعني متفهمش غلط
حمزه فهمها وابتسم /لا انا واياد وجاسر لوحدنا ممعناش حد من صحابنا..بس طبعا في بنات منعرفهاش. دا مكان للسهره. بس اتأكدي ان عمري ما ابص ل اي واحده حتي لو انتي مش معايا. لاني مبشوفش غيرك اصلا
عائشه ابتسم بحب ..بس افتكرت كلام سما ان في بنات غير موثوق بترمي نفسها ع الرجاله ف بتفكر ف طريقه ترجعه البيت بدري
عائشه/طب انت مش هتيجي بقي؟ انا هخاف افضل قاعده لوحدي
حمزه/هما البنات مشيو؟
عائشه بدلع مقصود/هيمشو كمان شويه وناديه مشيت ونا هفضل لوحدي..وحتي لو معايا ١٠٠ شخص انا مبحسش بالأمان غير وانت معايا
حمزه ابتسم/ما بلاش الكلام ال خليني اسيب آلدنيا تولع هنا واجيلك
عائشه ابتسمت/يعني هتيجي؟
حمزه/هقعد شويه صغيرين وهاجي..وانتي لو حسيتي انك عايزه تنامي نامي
عائشه ابتسمت /لاء مش هعرف انام الا ف حضنك ..متتأخرش ماشي؟
حمزه ابتسم /حاضر مش هتأخر ..وهاجي احاسبك ع الكلام ال حلو ال بتقوليه ونا بره البيت دا ..ال بيخليني عايزه اطير واجي انام ف حضنك
عائشه ابتسمت وفصلت المكالمه وراحت للبنات
سما/هااا
ديچا/معاهم حد؟
عائشه /اكيد يعني دا مكان سهره وفي بنات .
سما /ماشي ي إياد..والله ماشي
ديچا خدت شنطتها بغضب/يلا انا همشي
عائشه/مستعجلين لي
ديچا/لا كفايه أوي كدا الوقت اتاخر ..يلا ي سما اوصلك؟
سما /اه يلا بينا ..تصبحي ع خير ي عيوشه
وسلمو عليها
عائشه /وانتو من اهل الخير
ومشيو وعائشه قاعده ع الكنبه مستنيه حمزه
وبعد شويه وقت
حمزه دخل البيت وحط مفاتيحه ع الطربيزه وقرب من الصالون لقي عائشه نايمه ع الكنبه
حمزه ابتسمت وقعد ع ركبته وقرب منها
حمزه بابتسامه رجع شعرها ورا ودنها وباس رقبتها
حمزه/عائشه ..اي ال منيمك ف ال برد هنا ي حبيبتي
عائشه فتحت عينها بنعاس وابتسمت ونامت تاني وحمزه ابتسم وشالها
وطلعو اوضتهم
في اليوم التالي
عند جاسر وديچا
جاسر نزل من بيته وخبط ع شقه ديچا
ديچا فتحت الباب
جاسر بابتسامه/صباح الخير
ديچا/نعم؟
جاسر/نعم؟! دي مقابله تقابلي بيها حبيبك
ديچا بغضب/انت متتكلمش معايا اصلا بعد الحصل امبارح…طبعا رحت سهرت وانبسطت ورجعت ف نص الليل و البنات الحلوه هناك كانت ف كل حتي .
جاسر ابتسم/يعني بتغيري اهو
ديچا بغضب خبطته ف كتفه/ايوا بغير ولو عينك جت ع واحده تانيه او واحده تانيه فكرت تقرب منك هقتلكو انتو الاتنين
جاسر مسك ايدها/و انا عيني مبتشوفش غيرك ..مقدرش ابص ل اي واحده تانيه .. دا انا حتي ابقي حمار ..لما يكون معايا القمر دا هبص بره لي؟ هو انا كنت أطول اصلا؟
ديچا ابتسمت/بجد؟
جاسر ابتسم/ايوا
ديچا/ونا بحبك ..انت عوض كبير اوي ليا من ربنا ..من غيرك مقدرش اعيش اصلا .. كنت برفض علاقتنا لان انا عارفه اني بموت فيك ولا كسرتني وقتها هتدمر بجد ومش هعرف أقف ع رجلي تاني ..بس دلوقتي انا واثقه فيك ومتاكده ان عمرك ما هتجرحني ولا هتسبني لوحدي
جاسر باس ايدها بابتسامه
ديچا ابتسمت
عند حمزه و عائشه ف غرفتهم
حمزه نايم ع السرير و عائشه طلعت من الحمام بعد ما اخدت شاور ولابسه البورنص
عائشه /حمزه اصحي دا كله نوم ..هتتأخر ع الشغل
وحطت ايدها ف وسطها/ما طبعا السهره كانت حلوه امبارح
وجاتلها فكره علشان تصحيه وابتسمت وقربت منه وحطت شعرها المبلول ع وجهه ونقط مايه
حمزه ب انزعاج بدأ يصحي وفتح عينه
حمزه /اي دا في اي
عائشه وهي قريبه منه قالت بابتسامه/صباح الخير ي حبيبي..مفيش لقيتك نايم كل النوم دا قلت اصحيك بطريقتي
وقامت وبعدت عنه
حمزه ابتسم/والله؟ هي بقت كدا
عائشه/اها
حمزه قام من ع السرير وقرب منها وحاوط وسطها ب ايده وقربها منه
حمزه/هو انا مش حزرتك وقلت لك متقوليش ليا كلام حلو ف التليفون علشان ببقي عايز اسيب الدنيا تضرب تقلب واجيلك . اي بقي ال انتي عملتيه امبارح دا
عائشه بابتسامه /منا عملت كدا علشان تيجي ومتسبنيش لوحدي
حمزه قرب منها/ونا قلت لك امبارح لازم تتعاقبي
عائشه ابتسمت/هتعاقبني ازاي بقي
حمزه باس خدها و رقبتها
عائشه بابتسامه /هتتاخر ع الشغل
حمزه وهو باصص ف عنيها/يولع الشغل كله
وباسها من شفايفها وفك رباط البورنص
في منتصف اليوم عند سما
ف المول وعند محل الاكسسوارات بتشتري حاجات
إياد جه من وراها/برنسيسه قلبي
سما بخضه/خضتني ي إياد..انت جيت منين
إياد قرب منها/سلامتك من الخضه ي قلب اياد
سما بعدت عنه/انت عرفت منين ان انا هنا
إياد/كنتي قلتي لي امبارح الصبح انك رايحه النهارده المول
سما ربعت ايدها/بعد كدة انسي اني اقولك رايحه فين وجايه منين ..طالما انت مبتقوليش
اياد/اه هنبدأ الاستعباط اهو
سما بغضب/انت ال بتستعبط مش انا ..كنت معاك امبارح مجبتليش سيره انك نازل تسهر مع حمزه و جاسر ..ورنيت عليك ٢٠ مره مردتش عليا..اي البنات ال هناك للدرجه دي حلوه
اياد/والله ما سمعت الموبايل كان صامت ..بنات اي دي ال تشغلني عنك ..انا ولا بصيت عليهم حتي ولا قربت من اي واحده ..انتي بس ال ف قلبي ..عمر ما بنت تانيه تقدر تاخد مكانك ..ولما لاحظت انك اتصلتي ..رنيت عليكي كتير انتي مردتيش
سما/لا كتر خيرك ..انا ماشيه
وكانت هتمشي اياد مسك ايدها
اياد/خدي بس رايحه فين استني
سما/عايز اي
إياد طلع من جيبه خاتم
إياد/ ونا جايلك لقيت الخاتم دا ف محل عجبني قلت اجبهولك ..خليه معاكي والبسيه لحد ما نتخطب رسمي واجبلك احلي خاتم ف الدنيا
سما ابتسمت بفرحه
إياد ابتسم/عجبك؟
سما بابتسامه/دا سؤال؟ طبعا عجبني
إياد ابتسم ولبسهولها وسما بصت عليه وهو ف ايدها بابتسامه
اياد/لسه زعلانه مني طيب؟ انا بحبك ومقدرش ع زعلك والله
سما ابتسمت /خلاص مش زعلانه ..ونا كمان بحبك اوي
اياد ابتسم وباس ايدها
عند جاسر وديچا داخلين بيت محمد وزوزو لأنهم عازمينهم ع العشا
زوزو سلمت ع ديچا بفرحه وحضنتها/ي اهلا وسهلا نورتي ي حبيبه قلبي
ديچا بابتسامه/عامله اي ي زوزو
زوزو طلعتها من حضنها/انا زي الفل ي حبيبتي
وسلمت ع محمد
ديچا/ازي حضرتك ي اونكل
محمد بابتسامه/الحمد لله ي بنتي انا زي الفل ..متعرفيش احنا فرحنا قد اي لما جاسر قال ان انتو بقيتو مع بعض
ديچا ابتسمت
جاسر سلم ع زوزو و محمد/وحشتوني والله العظيم
زوزو بابتسامه/وانت كمان ي روح قلبي..ان شاءالله نفرح بيكم قريب ونشوفكم عريس وعروسه ف بيت واحد قادر ي كريم
ديچا ابتسمت/حبيبتي ي زوزو
جاسر/احلي دعوه والله سمعتها لحد دلوقتي
محمد/تعالو اقعدو
وقعدو ف الصالون والخادمه قدمت لهم قهوه
محمد شرب شويه قهوه/هتروح تتقدم لها امتي وتطلب ايدها
زوزو/ايوا ي واد متسبش علاقتكم من غير اسم كدا ..والله لو فكرت تزعلها او تيجي عليها انا و ابوك ال هنقف لك
محمد/يبقي يفكر يعملها كدا
جاسر/لا اله الا الله ونا هعمل كدا لي
ديچا ضحكت
جاسر مسك ايدها
جاسر/وبعدين انا بحبها و مستحيل ازعلها .اطلعو انتو منها
ديچا بصتله بخجل وابتسمت علشان يسيب ايدها وجاسر رفض
زوزو ابتسمت/ربنا يخليكم لبعض يارب
محمد/ماشي يعم الله يسهلو ..هتتقدم لها امتي برضو وتتجوزو
ديچا ابتسمت بحزن/انا مامي مش هنا ف مصر زي ما قلت لكم ..وجوزها انا مليش اي علاقه ليه..ف اظن جاسر مش مضطره يطلب ايدي من حد ونتجوز اول ما نلاقي ان الوقت مناسب
زوزو/لاء ميصحش برضو ي بنتي لازم مامتك تعرف
جاسر ضغط ع ايدها
جاسر/لاء احنا لما نكون مستعدين للخطوه دي هحجز تذكرتين ع دبي ونروح ل مامتها واتقدم لها ونقعد مع حماتي اسبوع كمان .وناخد اجازه من الشغل مش حوار يعني
ديچا بصت له بصدمه وبنفس الوقت فرحه وامتنان ع كل حاجه بيحاول يعملها يفرحها
محمد/طيب حلو اوي ..حل مناسب جدا
زوزو/ربنا يتمم لكم ع خير يارب ..يلا هقوم اخلي الخدم يسرعو ف عمايل الاكل
ومشيت ومحمد جاله تليفون وقام
ديچا بصت ل جاسر وابتسمت/انا مش عارفه اقولك اي بجد
جاسر ابتسم/متقوليش حاجه ..خليكي ديما جمبي بس ونا مش عايز اي حاجه من الدنيا
ديچا ابتسمت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى