روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الرابع عشر 14 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الرابع عشر 14 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء الرابع عشر

رواية وقعت في غرامها البارت الرابع عشر

رواية وقعت في غرامها الحلقة الرابعة عشر

في الجنينه عند ديچا وجاسر
جاسر/انا بحبك وخلاص مبقتش قادر اخبي اكتر من كدا
ديچا/ا اي؟
جاسر/ايوا ي ديچا بحبك..انا كنت بخلق صدف علشان ابقي قريب منك طول الوقت .. عرفت عنوان بيتك و أجرت شقه فوقيكي علشان ابقي جمبك . عرفت عنوان شغلك علشان اجيلك عليه بحجه اني جيت صدفه ..كسرت الكريديت كارد علشان اجيلك الشغل تعملي لي واحده جديده ونشرب قهوه سوا.. بتعمد اروح ل حمزه وعائشه البيت وبدعي الاقيكي مع عائشه هناك.. بنزل كل يوم ف نفس معاد شغلك عاشان اقابلك ع السلم واقولك صباح الخير .مع اني انا مدير ف الشركه اقدر اروح ف المعاد ال يناسبني .. كنت بخلق ١٠٠ صدفه علشان اقرب منك وانتي كل مره بتبعدي ونا مبستسلمش و بحاول علشان انتي تستاهلي اني احاول علشانك ..انا بحبك ومش هقدر استحمل لو بعدتي عني
ديچا مكنتش مصدقه ان في حد عمل كل الحجات دي علشانها ..علشان يبقي قريب منها علشان بيحبها ..بس كانت مشاعرها متلغبطه مش عارفه هي مبسوطه ولا خايفه
قلبها مبوسط من اعتراف جاسر وعقلها رافض ياخد خطوه زي دي ولو قلبها اتكسر بسبب الحب مش هتقدر تقف ع رجلها تاني ..وللأسف عقلها ال قرر ف النهايه
ديچا /انا..انا اسفه ي جاسر..بس انا مش موافقه ..هبقي مبسوطه اكتر لو فضلنا صحاب
ومشيت من قدامه ودمعت وطلعت المفتاح من شنطتها ودخلت شقتها
وجاسر غمض عينه بغضب وخبط برجله ع الارض بعصبيه وركب عربيه ومشي
بعد شويه وقت عند ديچا
قاعده ع الكنبه بتعيط وسما و إياد وصلو البيت بعد ما ديچا طلبت منها تيجي
وسما راحت شقه ديچا واياد طلع ل جاسر
سما دخلت البيت بعد ما ديچا فتحت لها
سما حضنت ديچا وديچا عيطت
سما/متعيطيش ي روح قلبي عاشان خاطري ..متعيطيش
ديچا طلعت من حضنها/انا مكنتش عايزه اكسر قلب جاسر بالشكل دة .بس انا مكنتش هقدر ..انا مش مستعده و محتاجه حد يفهمني
سما/فهماكي والله ي حبيبتي. انا فهماكي ..تعالي بس نقعد واحكيلي ال حصل
وقعدو ع الكنبه
وديچا مسحت دموعها وحكت لها
سما/وانتي ؟ مبتحبهوش بجد؟
ديچا/بحبه ..المصيبه ان انا بحبه بس مش قادره اخد خطوه زي دي دلوقتي لاني خايفه وقلقانه علاقتنا متنجحش..ازاي بس محبوش دا من اول ما ظهر ف حياتي هو ديما واقف جمبي وكل ما احتاجه ف حاجه بلاقيه. وديما بيدعمني .هو فاكر اني مبخدش بالي وهو بيبصلي بحب بس انا ببقي واخده بالي من كل حركه بيعملها.وهو بيبصلي ..وهو مركز ف تفاصيلي .وهو بيدور ع اي حجه علشان يبقي جمبي ويفرحني ..جاسر دة عوض من ربنا ليا ع الوحش ال شفته
سما ابتسمت/طب ما قلتيش الكلام دة ل جاسر ليه .اكيد كان هيتفهم
ديچا بتمسح دموعها/علشان ميفضلش مستنيني وقت طويل ويفضل متعلق بيا..صدقيني كدة احسن
سما مسكت ايدها/تمام ..خشي غيري هدومك وخدي شاور وهدي أعصابك..ونا موجود جمبك..مش همشي .هبات معاكي النهارده.
ديچا مسحت دموعها/اوك
ودخلت وسما طلعت من الشقه وطلعت ل جاسر فوق وخبطت واياد فتح لها
سما/جاسر فين
إياد اتنهد/بيلم هدومه وماشي
سما / oh my God لاء مينفعش يمشي
ودخلت البيت وجاسر طلع من الاوضه و ف ايده شنطته
سما/ انت رايح فين ي جاسر
جاسر/راجع بيتي ي سما ..خلاص الحاجه ال كنت قاعد علشانها مبقتش موجوده. هقعد اعمل اي؟ أعذب قلبي؟
سما/جاسر اسمعني please ..دلوقتي انت مفكر أن ديچا مبتحبكش بس العكس تماما والله وانت فاهم غلط
جاسر/العكس تماما ازاي ؟ بعد ما اعترفت لها بحبي وبكل حاجه جوايا بحسها نحيتها قالت خلينا صحاب افضل ..يبقي فاهم غلط ازاي
سما/هي متوتره وقلقانه بس انا متأكده انها بتحبك … ما انت من اول ما عرفتها وانت عارف انها رافضه الارتباط تماما ..عاشان هي خايفه الحب يضعفا وقلبها يتكسر ..هي أساسا طلعت من صدمه موت بباها ل صدمه جواز مامتها ال سابتها لوحدها ومشيت ووقفت ع رجلها بصعوبه ..خايفه تحب تقع تاني
جاسر/بس انا مستحيل أأذيها
سما /وهي اكيد عارفه دة بس غصب عنها خايفه حاول تفهمها .. بص انا هعملك خطه هخليها ف ظرف كام يوم تيجي تقولك بحبك
اياد/ازاي بقي ي عم الجامد انت
سما/تعالو نقعد بس الاول ونا اقول لكم
وقعدو ع الكنب
سما/انت اهم حاجه بس تفضل هنا ومتمشيش
جاسر/لو في امل ديچا تبقي ليا انا مستحيل امشي
سما ابتسمت/حلو اوي..بص الخطه ك الاتي ..انت هتبين لها انك متأثرتش برفضها تماما ..ولا اكنك زعلت ..وقتها هتستغرب ..معقوله بيتعامل عادي ولا أكن حاجه حصلت ؟..بعدين هتبدأ تهيأ لها ان في بنت ف حياتك ..وقتها هتموت من الغيره … وياه بقي لو ظبطنا مع اي بنت مثلا موظفه عندك تطلع لك الشقه تعطيك ملف او حاجه..وقتها اضمن لك ان ديچا هتبقي ليك
إياد صفق ببطء
سما رجعت شعرها لورا بثقه/ميرسي
اياد بصلها وابتسم/مسمتكيش برنسيسه من فراغ انا
سما ابتسمت/شكرا ي حبيبي
وبصت ل جاسر/ها ي جاسر اتفقنا ؟
جاسر اتنهد/اتفقنا
في فيلا حمزه
حمزه وعائشه دخلو البيت بعد ما رجعو من الخروجه و عائشه بتكلم سما ف الموبايل
عائشه/يارتني اعرف اروح لها دلوقتي زمانها زعلانه اوي
سما/متخافيش انا بايته معاها وهي بقت احسن ..صحيح من بعد ال حصل وهي قاعده ساكته وسرحانه بس انا هظبط الدنيا متقلقيش
عائشه اتنهدت/ماشي ..ونا هجيلك لكم بكره
سما/ماشي ي قلبي تصبحي ع خير
وقفلو
حمزه بيخلع جاكيته/في حاجة ولا اي
عائشه ابتسمت/تقريبا كدا الاتنين السنجل الوحيدين ال ف الشله هيرتبطو
حمزه ابتسم/ااه جاسر وديچا..باين عليه انه بيحبها المفضوح دة
عائشه بابتسامه/ايوا فعلا
حمزه/يلا بقي عاشان نطلع ننام لاني هصحي بكره بدري اروح الشركه
عائشه/هو مش بكره الجمعه واجازه
حمزه/اولا صاحب الشغل مينفعش ياخد اجازه لان لازم يبقي عيني عليهم ديما ..ثانيا بقي في ورق كتير لازم يتوقع وصفقات ابص عليها اتعملت ونا مش موجود عاشان كنت واخد اجازه وقاعد مع حضرتك
عائشه بحزن/ايوا روح انت شغلك كل يوم وسبني قاعده لوحدي ف البيت
حمزه مسك وشها ب ايده وابتسم/والله لو روح قلبي هتزعل انا مستعد اقعد جمبك واسيب شغلي بقي يولع ..بس وقتها لما ابننا لما يجي ونخلف ان شاءالله. مش هعرف اعيشه ف مستوي حلو و ألبي طلباته وطلباتك
عائشه ابتسمت /اممم اذا كان كدا ماشي
حمزه باسها من خدها وطلعو فوق
في اليوم التالي
عند ديچا وجاسر
ديچا قاعده ف الصاله ع الكنبه وسرحانه
وفجأه سمعت صوت باب شقه جاسر بيتقفل وجاسر نازل ع السلم
ديچا راحت فتحت الباب
جاسر كان عامل نفسه مش شايفها
ديچا/جاسر
جاسر وقف/اه ديچا
ديچا/احم عامل اي
جاسر /انا زي الفل ..انتي عامله اي
ديچا/اتمني ال حصل امبارح ميخربش علاقتنا ونفضل صحاب زي ما كنا …وياريت متزعلش مني
جاسر ابتسم/اه اه طبعا من غير ما تقولي ال حصل امبارح نسيته تماما ..ومش زعلان منك ابدا
ديچا/بجد؟
جاسر موبايله رن وكان موظفه عنده حب يستغل الموقف ويعمل زي ما سما قالت
جاسر بص ع الموبايل وابتسم
جاسر رد/ألوو ..عامله اي..انا كويس الحمد لله …وانتي
ديچا بغييره ف سرها /بيكلم مين وهو مبسوط كدا
جاسر خلص كلام مع البنت وقفل
ديچا/احم ..مين ال كان بيكلمك
جاسر/لاء متاخديش ف بالك ..المهم كنتي بتقولي اي
ديچا/ك كنت بقولك رايح فين وانت متشيك كدا ..النهارده الجمعه يعني مفيش شغل
جاسر جاتله ماسدج ف بص ع الموبايل وابتسم
ديچا بغيره وغضب/يعني لو مشغول اوي كدة اتفضل شكلي معطلاك عن حاجة ..عن اذنك
ودخلت البيت ورزعت الباب بغضب
وجاسر ابتسم
ومشي ركب عربيته ورايح الشركه لان حمزه طلب منه يتقابلو
ديچا من الداخل
ديچا راحه جايه بغضب/اه تقريبا بقي ما صدق ..قلت له خلينا صحاب ..هيبدأ بقي عينه تزوغ ع بنات تانيه ..ماشي ي جاسر
سما طلعت من المضبخ بعد ما عملت قهوه
سما/في اي بتتخانقي مع دبان وشك ليه
ديچا بغيظ/البيه ال كان لسه امبارح بيقول انه بيحبني..دلوقتي لابس ومتشيك ورايح يقابل واحده اكيد.
سما ابتسمت بخبث/وانتي اي ال عرفك
ديچا/عماله .تبعت له ف مسدجات وهي يبتسم ويضحك ومبسوط وبيرد عليها وهو واقف جمبي ولا اكني موجوده
سما قعدت ع الكنبه/مهو بصراحه بقي ي ديچا الراجل ليه حق يحب بعد ما رفضتي حبكم..يعمل اي يعني يفضل سنجل
ديچا/والله؟
سما ابتسمت/ايوا يعني قالك بحبك وانتي موافقتيش ..حياته تقف يعني ؟شاب حلو زي جاسر ..وشغال شغلانه حلوه .وعربيه ومنصب وبتاع ..اكيد في بنات كتير عينها عليه
ديچا قعدت ع الكنبه وهي بتفكر ف كلام سما وهتموت من الغيظ والغيره
سما ابتسمت بخبث وشربت شويه من القهوه
عند عائشه طلعت من باب الفيلا وبتكلم حمزه ف الموبايل
وراحه بتجاه عربيتها
عائشه/انا رايحه الهايبر ال جمبنا اجيب شويه حجات ناقصه للتلاجه..وبعدين هعدي ع ديچا
حمزه/كنتي اطلبي من البودي جارد ال بره بدل ما تتعبي نفسك
عائشه ركبت العربيه/منا قلت اروح انا وبالمرة اشم شويه هوا
حمزه/ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك
عائشه ابتسمت/اوك باي
وقفلت المكالمه وساقت بتجاه الهايبر وبعد شويه وصلت ونزلت من العربيه ودخلت الهايبر
وخدت عربيه للحجات ال هتشتريها وهي ماشيه بنت راحت لها
البنت/مش معقول، آش؟
عائشه ابتسمت/يارا انتي عامله اي
يارا بابتسامه/بجد وحشتيني اوي بقالي كتير مشفتكيش
عائشه سلمت عليها/الحمد لله يحبيتي انتي عامله اي
يارا /انا بخير انتي عامله اي .. اتخطبتي اتجوزتي حياتك ماشيه ازاي
عائشه ابتسمت/اه اتجوزت حمزه من كام شهر
يارا ابتسمت/بجد فرحت لك ..انا بقي ي ستي لسه متجوزتش بس بشتغل..انتي بتشغلي فين
عائشه/لاء انا بصراحه مشتغلتش
يارا/ازاي بس ي آش دا انتي متخرجه بتقدير امتياز وكنتي شاطره ف دراستك جدا.. وواخده كورسات .اكيد اكيد لو بعتي ال cv بتاعك ل احسن الشركات هيقبلوكي فورا
عائشه/انا بصراحه مفكرتش ف موضوع الشغل دة خالص
يارا بخبث/لا غلطانه بصراحه ..دة انا شغاله ف شركه محترمه جدا وكبيره وليها سمعتها ..وباخد مرتب كويس جدا ..و ع فكره محتاجين موظفه ل position مديره علاقات عامه ..متخيله المنصب؟ اي رايك تقدمي واكيد هتتقبلي
عائشه /انتي فاجأتيني بصراحه الموضوع مكنش ع باي
يارا/لاء فكري ي آش بجد ..منصب زي دا هيتعملك الف حساب ف الشركه وهي ليكي كيانك كمان وانتي شخصيتك قويه ومثقفه ومعاكي لغات
عائشه/شركه اي دي
يارا ابتسمت بخبث/شركه ***
عائشه/اي دة؟ دا كريم لي اسهم ف الشركه دي
يارا /طب و اي المشكله..اااه كريم دا ال ex بتاعك .ال كان خطيبك
عائشه/ايوا
يارا/لا من ناحيه الموضوع دا اطمني خالص .كريم بيه مبيجيش الشركه ولا لي اي علاقه بيها الشركه ليها مدراء تانين .هو بس مجرد لي اسهم ف الشركه
عائشه/
يارا ابتسمت/ فكري ف الموضوع ي عائشه ..وافقي بس وهتنبسطي بالشغلانه ..وبعدين اكيد انتي قاعده ف البيت زهقانه وجوزك ف الشغل طول اليوم ف اكيد يعيني يومك بيضيع ف ولا حاجه..يلا هسيبك تكملي shopping وهمشي انا
عائشه وهي سرحانه وبتفكر/اوك باي
يارا ابتسمت/ باي
يارا طلعت من الهايبر وكلمت كريم ف الموبايل
كريم/ها
يارا/زرعت ف دماغها فكره الشغل عندك ف الشركه و متأكده انها هتقبل
كريم ابتسم/حلو اوي ..ولو دا حصل ..هتترقي ف الشركه ومرتبك هيذيد زي ما طلبتي
يارا ابتسمت
في منتصف اليوم عند بيت ديچا و جاسر
سما واياد قاعدين ف الجنينه
اياد/تفتكري خطتنا هتنجح؟
سما ابتسمت بثقه/طبعا هتنجح دا ديچا جوه مبطلتش تفكير
اياد/لاء و جاسر مش قليل ..لبس واتشيك وحط برفان قد كدا ولا اكنه رايح يقابل ..و ف الاخر رايح الشركه عادي
سما ضحكت
إياد ابتسم/انا رأيي نفضل بايتين هنا كمان كام يوم
سما /ولي بقي
اياد ابتسمت ومسك ايدها/علشان ساكنه جمبي يعني يعتبر ف نفس البيت بصحي اشوفك وقبل ما انام اشوفك..يعني هعوز اي من الدنيا اكتر من كدة
سما ابتسمت /انتو رومانسي اوي بجد
وبعدين سحبت ايدها من ايده
سما بغضب/بس قولي بقي قلت الكلام دا ل كام واحده قبلي
اياد بيكلم نفسه/اهو الجنان بدأ
سما /سمعتك ع فكره
اياد/انا عملت اي طيب دلوقتي قولي ي حبيبتي
سما بغيظ/دخلت ع اكونت الانسجرام بتاعك لقيت ٣٠٠ بنت عاملين لك فولو ..ممكن افهم لي
اياد/اديكي قلتي ..هما عاملين لي فولو..انا عامل فولو باك ؟ الاجابه لاء ..عاشان انا من وقت ما حبيتك ونا مسكتهم واحده واحده كدا وحزفتهم من عندي
سما ابتسمت/بجد
اياد/ايوا بجد
سما /طب انا بحبك اوي
اياد/بتحبيني بجد ولا هرومانتك هتطفح عليا تاني؟
سما ضربته/لا بقولك بحبك بجد انت مفيش دم
اياد ابتسم ومسك ايدها وباسها/ونا بموت فيكي
جاسر دخل البيت وهو معاه بنت جامده جدا
سما قامت/oh my God
اياد قام/ oh my God فعلا
سما ضربته
اياد /احم ..اقصد مين دي ي جاسر
جاسر ابتسم/اعرفكم ب نانسي ..نانسي دول صحابي سما واياد
نانسي بابتسامه/عاملين اي
اياد/زي الفل والله وانتي
سما بصت ل اياد بغضب
اياد/ احم ..بتسلم علينا مسلمش يعني
سما شدت جاسر ف جنب
سما/مين دي ي جاسر
جاسر/مش انتي قلتي اجيب بنت علشان ديچا تغيير .دي موظفه عندي ف الشركه ومبنشتغل ع مشروع ولما قلت لها نشتغل من البيت عندي وافقت فورا لانها زي ما انتو شايفين معجبه بيا..وبعدين مالك مش انتي ال قايله لي كدا
سما بصت ل نانسي/للاسف انا ال قلت
جاسر/احم..يلا ي نانسي نطلع نشتغل
نانسي ابتسمت/يلا
وطلعو فوق
وديچا بصت من الشباك وشافت جاسر وهو طالع بيها البيت وديچا فتحت فمها بصدمه
وطلعت ل إياد وسما بسرعه
ديچا/هو ..احم ..هو جاسر معاه مين دي .قريبته؟
سما ابتسمت بخبث/لاء ..موظفه ف الشركه بس تقريبا كدة عينها منه ..لانها عرضت عليه يشتغلو من البيت بدل الشركه وماصدقت
اياد/بس بنت جااامده
سما ضربته /لم نفسك
إياد ضحك بوجع/اااه ي بنتي ارحميني
سما بغضب/ما انت ال عمال تدلع فيها قدامي متخلنيش اطلع اجيبها من شعرها
إياد بصوت واطي/يسطا دا لذوم الخطه ..أما أنا عيني متقدرش تشوف بنت غيرك
سما ابتسمت ورجعت شعرها لورا/احم ..آه اذا كان كدا ماشي
ديچا/انا طالعه لهم
سما /لي ها؟ ما تسيبي الراجل يحب ويتحب ..مش انتي رفضتيه
اياد/وبعدين مش انتو صحاب وبس ؟ مضايقه لي أن معاه واحده فوق
ديچا بتوتر/ا .ما انا فعلا مش فارق معايا ..يعرف بنت يعرف ١٠ براحته يعني..بس برضو هطلع لهم
وطلعت
سما واياد ضربو كف ل بعض
ديچا خبطت بغضب
وجاسر راح يفتح
جاسر/في اي بتخبطي جامد زي ما يكون سالف منك فلوس
ديچا حطت ايدها ف وسطها
ديچا/وانت مش عايزني اخبط لي؟ معاك حد
وبصت جوه البيت
جاسر ابتسم/اه ..في حاجه؟
ديچا/لاء مفيش حاجه .بس يعني جالي فضول اعرف هي مين .وبعدين احنا بيت محترم مينفعش تروح تجيب اي واحده كدة وتقعدو لوحدكم
جاسر ابتسم/فعلا؟..طب اتفضلي ادخلي
ديچا دخلت وجاسر ابتسم وقفل الباب
ونانسي كانت قاعده ف الصالون
نانسي لما شافت ديچا قامت
ديچا ف سرها/دي جامده اوي فعلا .ماشي ي جاسر حسابك معايا
ديچا /احم ..مش هتعرفني ي جاسر
جاسر/اه ..دي نانسي موظفتي وبنشتغل حاليا ..و دي ي نانسي ديچا..جارتي
ديچا/جارتك؟
جاسر /اه في حاجه ولا اي
ديچا بغيظ/لا ابدا
وسلمت ع نانسي/اهلا وسهلا
نانسي ابتسمت/اهلا بيكي
جاسر ابتسم ل نانسي/اعملك حاجه تشربيها ي نانسي؟
نانسي ابتسمت له بدلع/مش عايزه اتعبك ي جاسر والله
ديچا بصدمه/جاسر؟ مش هي موظفه عندك ولا انا فاهمه غلط ..بتندهك ب اسمك عادي؟
جاسر ابتسم/اه ..ما انا طلبت منها ميكنش في رسميات بينا
نانسي ابتسم/ايوا
ديچا بغضب وغيره/فعلا؟
جاسر/ايوا
نانسي/بس مكنتش اعرف انك قريب من جيرانك يعني ي جاسر للدرجه دي
ديچا بغيظ/لا ي حبيبتي احنا مش بس جيران احنا صحاب ..واهدي كدة وخفي مياعه ها؟
نانسي بصت ل جاسر و ابتسمت بدلع
ديچا بغضب/صبرني يااارب .
ومشيت بغضب ورزعت الباب وراها بقوه
وجاسر ابتسم
عند ديچا نازله من بيت جاسر بغضب
وسما واياد راحو لها
ديچا بغضب/ قمه قله الذوق ..دي بنت مشفتش ربع ساعه تربيه
سما ابتسمت بخبث/حصل حاجه؟
ديچا/لا ابدا ناقص بس اجيب لهم اتنين لمون
عائشه نزلت من عربيتها ودخلت الجنينه وراحت لهم
عائشه/هاي ي جماعه عاملين اي
إياد/ازيك ي عائشه
سما/هاي آش
ديچا كانت واقفه وباين عليها الغضب
عائشه/في اي
سما همست ل عائشه/الخطه ال قلت لك عليها مفعولها بدأ
عائشه ابتسمت
ديچا /انا داخله جوه
ودخلت
عائشه/مالك ي ديچا بس في اي
وراحت وراها
إياد/ادخلي انتي ونا هطلع ل جاسر احاول اخلعه من نانسي دي
سما رفعت صباعها بتحذير/ لو عرفت انك قربت من نانسي دي شبر واحد ..هيبقي ليا تصرف تاني
إياد باس صباعها/مقدرش
سما ابتسمت ودخلت البيت
واياد طلع ل جاسر
ف منزل ديچا
قاعده ع الكنبه وجمبها عائشه وسما
ديچا بغيظ/انا مشفتش بجاحه كدة ف حياتي ..مطلعها بيته وقاعدين فوق ع اساس بيتشغلو وهما الله اعلم بيهببو اي
عائشه ابتسمت/وانتي جاسر فارق معاكي ؟
ديچا /احم ..يفرق معايا لي..انا قلت له خلينا صحاب وهو عادي يعني مش فارق معايا
عائشه/بس ضيعتي جاسر من ايدك يعني كان مستعد يجبلك نجمه من السما
سما بخبث/دلوقتي بقي هيجيب ل نانسي نجمه من السما
ديچا بعصبيه/متحرضونيش هطلع اجيبها من شعرها والله العظيم
سما وعائشه ضحكو
عائشه/الوحيده ال كانت هاديه فينا اتحولت خلاص
سما/الحب بيعمل اكتر من كدة ي آش وحياتك
ديچا بصت لهم بغضب
سما وعائشه/احم ..سكتنا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى