رواية وقعت في غرامها الفصل الخامس عشر 15 بقلم نونا
رواية وقعت في غرامها الجزء الخامس عشر
رواية وقعت في غرامها البارت الخامس عشر
رواية وقعت في غرامها الحلقة الخامسة عشر
مساءا
في فيلا حمزه عائشه بتحط الاكل ال عملته بنفسها ع السفرا
وحمزه دخل البيت بعد رجع من الشركه وخلع جاكيته
عائشه بابتسامه/حمد لله على السلامة
حمزه ابتسم /الله يسلمك ي عيوشه
وراح لها وباسها من خدها
عائشه حاوطت رقبته ب دراعها/وحشتني اوي
حمزه باصص ف عنيها /امال انا اقول اي ..طول منا ف الشغل ببقي عايز اخلص يومي ف اسرع وقت علشان ارجع البيت ول حضنك
عائشه ابتسمت وباسته
عائشه/بص انا عملت لك اكل النهارده بنفسي
وبعدت عنه
حمزه بص للاكل وبص لها باستغراب/دة انتي ال عملتيه؟
عائشه بابتسامه/اها
حمزه /ولوحدك؟
عائشه ابتسمت/ايوا ..دوق وقولي رأيك.
حمزه باس ايدها / والله لو سم هاكله من ايدك …بس اشمعنا قررتي تطبخي النهارده
عائشه ابتسمت/قررت اتعلم علشانك .. لانك بترجع من الشغل تعبان بس مع ذلك بتعمل لنا اكل .او تطلب من بره . ف انا قررت . هفضل اجرب كل يوم لحد ما الاكل يطلع مني حلو اوي .
حمزه ابتسم/بتعملي كدا علشاني ؟
عائشه ابتسمت/ايوا طبعا
حمزه قرب منها وحاوط وسطها ب ايده/والله بعد الكلمتين الحلوين دول بلاها اكل ونشوف مواضيع تانيه اهم
عائشه ابتسمت/زي اي مثلا
حمزه وهو باصص ف عنيها/زي اني لما ببص ف عينك بتوهه ف عالم تاني
عائشه ابتسمت
حمزه قرب اكتر وباس رقبتها/وممكن نكمل بقيت المواضيع فوق
عائشه ابتسمت وبعدت عنه/انا تعبت ف الاكل وعايزه رايك+ ان انا جعانه اوي
حمزه اتنهد/ماشي ..هروح اغير هدومي
عائشه ابتسمت/اوك
وحمزه طلع وعائشه اتنهدت بابتسامه وقررت تتكلم معاه ف موضوع الشغل
بعد شويه حمزه نزل من فوق بعد ما غير وقعدو ع السفره
حمزه بص ع الاكل/انا مش مصدق اني هاكل من ايدك بعد كل العذاب دا
عائشه/يعني بلاش افوره لو حابب
حمزه ضحك/يلا يلا ندوق
عائشه رفعت ايدها وبتدعي/يارب انا خايفه الاكل ميبقاش حلو ..انا تعبت فيه اوي .يارب يطلع حلو..ان شاءالله هيطلع حلو
حمزه ضحك وبدأ يدوق
عائشه/ها ؟ حلو ؟..حمزه …قول انه حلو عاشان خاطري.. حلو صح؟ وحش؟
حمزه قرب منها/اديني فرصه ارد
عائشه /منا خايفه يطلع وحش اعمل اي
حمزه ابتسم/لا والله الأكل حلو اوي
عائشه بفرحه/بجد
حمزه باس ايدها /تسلم ايد روحي قلبي ال تعبت وعملت الاكل الحلو دا
عائشه ابتسمت /فرحت اوي انه عجبك
حمزه كمل اكل/تحفه تسلم ايدك
عائشه ابتسمت/الف هنا
وحمزه بدأ يقطع لها اللحمه بالسكينه واكلها بالشوكه
عند ديچا وجاسر
جاسر قاعد ف الجنينه وسرحان
وديچا كانت بتقفل الستاير وفجأه شافته وهو قاعد
ديجا ابتسمت
ودخلت المضبخ عملت فنجانين حاجه دافيه وطلعت له
وجاسر حس بيها وطلع الموبايل بسرعه وعمل نفسه بيكلم نانسي
جاسر ضحك/بجد ؟ لالا متهزريش
ديچا واقفه وراه بغيظ وماسكه الفنجانين
جاسر/ايوا طبعا نتقابل بكره ..تعالي لي البيت
ديچا بغضب قربت منه وحطت الفنجانين ع الطربيزه بغضب
جاسر ابتسم
جاسر/تمام يلا نتكلم بعدين
وقفل
ديچا/جبت لك حاجه دافيه تشربها ..عاشان قاعد ف البرد وكدة
جاسر ابتسم/متشكر
ديچا قعدت/احم ..كنت بتكلم مين
جاسر ابتسم/وانتي مالك
ديچا/ونا مالي؟
جاسر /ايوا يعني بتسالي لي
ديچا رجعت شعرها لورا بتوتر/احم ..عادي يعني فضول
جاسر/ونا متأكد انه فضول ..ع العموم دي كانت نانسي
ديچا بغيره /اممم نانسي
جاسر ابتسم/في حاجة؟
ديچا وهي باصه للفنجان ال ف ايدها /لا ابدا
ديچا بصتله/بس شكلها معجبه بيك نانسي
جاسر/والله مش هقول لاء ..يعني واحده حلوه وشاطره وبتشغل عندي ..هقول لاء لي
ديچا من غير ما تبصله /ايوا عندك حق هتقول لاء لي..المهم عن اذنك انا هدخل انام
جاسر هز راسه/تصبحي ع خير
ديچا قامت ودخلت البيت
وجاسر اتنهد
عند حمزه و عائشه
حمزه قاعد ف الصالون بيتفرج ع التلفزيون وعائشه راحت قعدت جمبه
عائشه /حمزه ..عايزه اتكلم معاك ف موضوع
حمزه وهو باصص ف التلفزيون/موضوع اي
عائشه/موضوع مهم
حمزه ركز معاها وطفي التلفزيون
حمزه/اي في اي
عائشه /مش احنا اتفقنا منخبيش حاجه عن بعض؟ ونا وعدتك ب كدا؟
حمزه/مظبوط
عائشه/انت هتمانع لو اشتغلت ؟
حمزه ابتسم/انتي عايزه تشتغلي؟
عائشه/ايوا بصراحه…لان اولا انت بتبقي طول اليوم ف الشغل ونا ببقي لوحدي ف بزهق ..ثانيا انا خدت كورسات كتير اوي ايام الجامعه وجبت تقديرات كويسه ف مش حابه كل دا يروح ف الارض
حمزه/انا اكيد مش همانع انك تشتغلي لو انتي حابه دا ..صحيح انا مش عايز اي حد يجي عينه عليكي غيري او يبصل ل عيونك الحلوه دي غيري بس لو الشغل حاجه هتبسطتك انا معنديش مشكله تشتغلي
عائشه ابتسمت /بجد؟
حمزه/بس دة طبعا بعد ما اعمل تحريات عن الشركه ال عايزه تشتغلي فيها اشوف محترمه ولا لا . سمعتها حلوه ولا لا .هبقي مطمن عليكي وانتي هناك ولا لا
عائشه/مهو انا قابلت واحده صحبتي مشفتهاش من فتره ..وقالت لي أن الشركه ال شغاله فيها محتاجه مدير علاقات عامه .وان انا لو قدمت هيقبلوني فورا بسبب ال cv بتاعي
حمزه ابتسم /طب حلو اوي .اسمها اي الشركه دي
عائشه /احم ..اسمها *** و دي كريم ليه اسهم فيها
حمزه/اي؟
عائشه مسكت ايده/بس ي حمزه اسمعني هي قالت لي انه ملوش علاقه بالشركه مبيروحهاش خالص هو مجرد ليه اسهم بس
حمزه سحب ايده من ايدها/مستحيل تشتغلي هناك ..انسي
عائشه /ليي ي حمزه .
حمزه بغضب/هو اي ال لي؟ بتقولي لي كريم بيه ليه اسهم ف الشركه يعني مدير فيها يعني هيبقي معاكي ف نفس المكان ونفس الشركه وعيزاني أوافق؟
عائشه /بس انا بقولك صحبتي يارا بتشتغل هناك وأكدت لي انه مبيروحش الشركه
حمزه/عائشه انسي الشغل هناك قلت لك ..وبعدين ما تشتغلي ف شركه من شركاتي او شركه بباكي ..لي اصلا تشتغلي ف شركه غريبه
عائشه /لاء طبعا مجال شغلكم بعيد اوي عن ال انا درست فيه وبفهم فيه ..وبعدين الكل هيقول مشغلني واسطه ونا عايزه اشتغل بمجهودي
حمزه/خلاص شوفي اي شركه تانيه بس انسي الشركه دي بالذات
عائشه قامت بغضب/انت مينفعش ترفض كدة وخلاص لمجرد ان كريم كان خطيبي ..وحتي لو هقابله هناك
.اي المشكله انت مش واثق فيا؟
حمزه قام /بطلي كلام ملوش معني انا اكيد واثق فيكي ..بس مش واثق من الحيوان دا ال حاول يخرب علاقتنا اكتر من مره
عائشه بعصبيه/حمزه انا مليش دعوه بكل الكلام دا انا عايزه اشتغل .وف الشركه دي بالذات ..وبعدين انا اخترت اني اقولك ومكذبش عليك ..يعني كان ممكن مقولكش ان كريم ف الصوره بس انا أخترت اني اقول
حمزه بعصبيه/ لاء انتي اصلا لو كنتي فكرتي تكدبي وقتها مكنش هيحصل خير ابدا ..و وطي صوتك وانتي بتتكلمي معايا ومفيش شغل ف ام الشركه دي مش هكرر كلامي تاني ..متفتحيش معايا الموضوع دا تاني
عائشه بصت له ودمعت وطلعت غرفتها وحمزه اتنفس وحاول يهدي ومسح وشه ب ايده
عند سما واياد
إياد بيوصل سما ل بيتها
ووصلو ونزلوا من العربيه
سما ابتسمت/ thanks
إياد بص ع بيتهم/بقولك اي ما تيجي ندخل ل بباكي ونقوله اننا بنحب بعض واتعرف عليه بقي وكدا
سما /اي دا بطل جنان ي إياد
اياد/هو اي ال بطل جنان هو انا بقولك نتجوز عرفي
سما ضحكت
اياد قرب منها/مش عايز علاقتنا تبقي من غير اسم كدا ..عايز اقوله اني بحبك وبموت فيكي ونتجوز ع طول
سما ابتسمت/ماشي ي حبيبي انا معنديش اي مشكله بس مينفعش نقول ل بابي الموضوع بسرعه كدا لازم امهد له الموضوع واحده واحده
اياد اتنهد/ماشي ..نصبر شويه وماله
سما ابتسمت/انا بحبك اوي
إياد ابتسم وباس ايدها/ونا بموت فيكي
سما ابتسمت/يلا انا هدخل البيت ..باي
اياد/مع السلامه
ومشيت
واياد استناها لما دخلت البيت وركب عربيته ومشي
في فيلا حمزه
حمزه دخل غرفته هو وعائشه ودخل لقي عائشه نايمه ومتغطيه ومدياه ضهرها بس كانت لسه صاحيه
حمزه قرب منها ونام جنبها وحضنها من ضهرها
حمزه/عائشه
عائشه/
حمزه باس كتفها/انا اسف حقك عليا
عائشه /حمزه انا عايزه انام ومش عايزه اتكلم دلوقتي
حمزه/لاء مش هينفع تنامي وانتي زعلانه مني..
عائشه/
حمزه/ بصيلي طيب
عائشه /لاء
حمزه /عائشه بقولك بصيلي
عائشه بصتله /بتزعق لي كمان .يعني مزعلني وكمان بتزعق ما تضربني بالمره
حمزه باس راسها/مقدرش ..حقك عليا والله .. انا مكنش قصدي اتعصب عليكي وازعلك مني
عائشه /بس زعلتني
حمزه باسها/ونا ميهونش عليا والله العظيم .
عائشه/طب وموضوع الشغل؟
حمزه/مفيش شغل مع الحيوان دة
عائشه بغضب/ ا
حمزه بمقاطعه/ هنكمل كلامنا ف الموضوع دا بكره.. بس دلوقتي انا محتاج انام ف حضنك
عائشه بغضب/لاء ..و متتكلمش معايا علشان انا زعلانه منك
حمزه/طب خلاص انا روح اشوف لي اي واحده تانيه انام ف حضنها..البنات كتير انتي عارفه
عائشه بغضب/جرب كدا اعملها ونا اقتلك انت وهي
حمزه نام ف حضنها /ونا مستحيل افكر اعمل حاجه زي دي اصلا
عائشه ابتسمت /بجد؟
حمزه /مش بجد اوي يعني ممكن افكر
عائشه بغيظ/حمزه
حمزه ضحك وحضنها اكتر ونام
وعائشه حضنته وابتسمت ونامت هي كمان
في اليوم التالي
عند جاسر وديچا
طلعو من البيت ف نفس اللحظه وديچا ابتسمت لما شافته نازل من فوق
جاسر بيحاول يتماسك قدام ضحكتها وعنيها و جمالها ..و بيحاول يعمل الخطه ال اتفق عليها هو وسما و إياد
جاسر وقف قصادها
ديچا ابتسمت/صباح الخير
جاسر/صباح النور
ديچا/رايح الشركه؟
جاسر/لاء ..انتي رايحه البنك ؟
ديچا/احم اه ..انت بقي مش رايح الشركه لي
جاسر/هعدي ع نانسي الاول ونروح الشركه سوا .
ديچا بغيظ/لي هي اتكسحت ولا اي مبتعرفش تروح شغلها لوحدها
جاسر ابتسم/لاء بس كلمتني وقالت لي انها مش ف المود مش قادره تسوق ف انا هروح اخدها
ديچا/مش ف المود اه ..لا طبعا
طالما مش ف المود يبقي لازم تاخدها من بيتها
جاسر ابتسم
ديچا حطت ايدها ع راسها/ااه تصدق انا عندي صداع رهيب .مش قادره اسوق يعني ممكن لو سوقت اعمل حادثه ل قدر الله ..ممكن توصلني البنك الأول ف طريقك؟
جاسر ابتسم لانه عارف انها بتعمل كدا عاشان ميروحش ياخد نانسي من بيتها
ديچا/ها هتوصلني ؟
جاسر/ اه وماله اوصلك بس لان بيت نانسي ف طريق شغلك ف هنتضطر نقف ناخدها وبعدين اوصلك وبعدين احنا نروح الشركه
ديچا بصوت واطي /الله يخربيت نانسي وسنينها..ماشي ي جاسر
جاسر/قلتي حاجه؟
ديچا/ احم لا ابدا..بقول موافقه ناخد نانسي هانم ف طريقنا
جاسر ابتسم/اوك يلا
وركبو العربيه و لان جاسر كان مخترع قصه انه رايح ياخد نانسي من بيتها ومعملش حسابه ان ديچا تبقي معاه ..بعت ل رساله ل نانسي ف الخباثه انه يروح ياخدها وهي طبعا فرحت اوي
عند حمزه وعائشه
حمزه ف الصالون بيجهز الاب توب والملف علشان يروح الشركه
عند عائشه بعد ما صحيت من النوم وغيرت هدومها ..تليفونها رن وكانت يارا
عائشه /الو ي يارا ازيك
يارا ابتسمت/آش عامله اي
عائشه ابتسمت/الحمد لله ..انتي عامله اي
يارا/انا تمام .ها هتيجي الشركه النهارده وتجيبي ال cv بتاعك وتشتغل ع طول؟ قبل ما المنصب يروح ل حد تاني
عائشه/ مش عارفه.. لسه مأقنعتش حمزه . معتقدش اصلا انه يوافق بصراحه
يارا/لالا لازم تقنعيه ب اي شكل ي آش .هتضيعي فرصه زي دي من ايدك،
عائشه اتنهدت/تمام هشوف الموضوع دا واكلمك
يارا ابتسمت /اوك باي
وقفلت
عند يارا كريم قاعد ع الكرسي بابتسامه
كريم/وافقت ؟
يارا/بتقول لسه هتقنع جوزها ..اعتقد هتقدر تقنعه
كريم ابتسم بخبث
عند عائشه نزلت من غرفتها وراحت ل حمزه
حمزه ابتسم/صباح الفل ..اي مصحيكي بدري
عائشه اتنهدت/مش عارفه يمكن علشان نمت بدري ..انت رايح الشركه؟
حمزه بص ف الساعه/اه حتي اني اتاخرت اوي
عائشه/طب فطرت ولا اعملك فطار
حمزه مسك جاكيته وموبايله/لا ي حبيبتي متأخر اوي هبقي اكل اي حاجه هناك
عائشه/استني ..احنا لسه متكلمناش ف موضوع الشغل
حمزه اتنهد/مش احنا قفلنا الموضوع دا امبارح ي عائشه؟
عائشه/لا مقفلنهوش ..انت قلت لك هنكمل كلامنا بكره
حمزه حط الجاكيت وموبايله ع الكنبه /ماشي ونا هقولك كلامي الاخير ..شغل مع الزفت دا لاء .عايزه تشتغلي ف اي شركه تانيه ماشي عايزه تشتغلي ف شركتي او شركه بباكي برضو ماشي ..أما دي بالذات لاء
عائشه بغضب/ بس انت مينفعش ترفض كدا وخلاص ي حمزه .
حمزه بيحاول يهدي/لا انا مبرفضش وخلاص .وقلت لك قبل كدا ميت مره متعليش صوتك قدامي .
عائشه بعصبيه/لا بترفض وخلاص ..لما اكون انا نفسي اشتغل ونفسي أحقق ذاتي بدل منا قاعده ف البيت طول النهارده كدا وخلاص وانت ترفض علشان بس انت غيران من كريم يبقي دي انانيه كبيره منك
حمزه/
عائشه تداركت هي قالت اي وقت عصبيتها
حمزه خد جاكيته وموبايله وكان هيمشي
عائشه مسكت ايده/ح حمزه انا . مكنش قصدي اقول كدا ..انا
حمزه سحب ايده من ايدها وطلع بره البيت بغضب ورزع الباب وراه
عائشه/ي حمزه
عائشه اضايقت اوي من نفسها علشان زعلته و خبطت راسها ب ايدها/عائشه الغبيه ..عائشه الغبيه
ويارا رنت عليها
يارا/ها عملتي ا
عائشه بمقاطعه/يارا انا مش عايزه اشتغل وياريت متفتحيش موضوع الشغل دا معايا تاني بعد اذنك
وقفلت
عند يارا وكريم ف المكتب ف الشركه
كريم/يعني اي يعني رفضت؟
يارا/معرفش قالت متفتحيش الموضوع معايا تاني انا مش عايزه اشتغل
كريم بغضب/طب اطلعي انتي
يارا طلعت من المكتب وكريم خبط ع الطربيزه بغضب
كريم/ماشي ي عائشه ..هبعدكم عن بعض بكل الطرق وهتبقى بتاعتي
والمدير ال له النصيب الأكبر ف الشركه دخل المكتب
المدير/كريم بيه اي الاخبار
كريم قام /احم الحمد لله ي حازم بيه انا زي الفل
حازم قعد/كنت عايز اتكلم معاك ف موضوع
كريم قعد قصاده
كريم/خير موضوع اي
حازم/الشركه ال ف الامارات. المدير بتاعها عنده شغل هنا ف مصر وهينزل .وانت ال هتمسك الشركه هناك
كريم /اي ؟ هتنقلني الامارات؟
حازم/اه عندك مشكله؟
كريم/مش فاهم اي سر القرار المفاجئ دا..في حاجة معينه حصلت؟
عند حازم فلاش باك امبارح
موبايله رن
حازم بابتسامه/اهلا اهلا حمزه بيه .اي الاخبار
حمزه ابتسم/اهلا بحضرتك ..كنت طالب خدمه بس اتمني مكنش اتصلت ف وقت متاخر
حازم/لا ابدا اتفضل. دا انت جمايلك علينا كتير .ياريت نعرف نرد اي حاجه
حمزه بدأ يتكلم معاه ع ان وجود شريكه كريم ف مصر مسببله مشاكل وياريت لو يفضل برا مصر أطول فتره ممكنه
باااك
حازم/لا ابدا مفيش سبب معين.زي ما قلت الظروف حكمت لما مدير فرع الامارات قرر ينزل مصر
كريم اتنهد بغضب
عند ديچا وجاسر
جاسر سايق وديچا قاعده جمبه وبتجاههم ل بيت نانسي
ديچا طول الطريق كانت مربعه ايدها بغضب ومبتتكلمش
جاسر /هتفضلي قالبه وشك قدامي كدا كتير ؟ ما تضربيني بالنار احسن
ديچا/لا انا هقلب وشي لي ..انا بس زي ما قلت لك مصدعه شويه
جاسر ابتسم/لا الف سلامه عليكي
ديچا/وانت كمان مشاء الله عارف بيت نانسي هانم كمان .شكلك بتروح لها كتير
جاسر ابتسم/وانتي بتسالي لي ..ليكون فضول ؟
ديچا/ايوا فضول
جاسر هز راسه بمعني مفيش فايده ووقف قدام بيت نانسي
ونانسي طلعت من البيت وراحت لهم بابتسامه
جاسر/ لو ينفع يعني تقعدي ورا علشان نانسي تقعد جمبي قدام
ديچا فتحت بوقها بصدمه/الكلام دا ليا؟
جاسر /اه
ديچا بغضب/لاء بقي مش هتحرك من مكاني ..هي عايزه تقعد ورا اهلا وسهلا مش عايزه تقعد ان شاءالله ما قعدت في ٣٠٠ تاكسي ف الشارع اهم يوصلوها
جاسر/خلاص اهدي ..اصلا اخاف اقعدها قدام تقتليها ولا حاجه
ونزل من العربيه
ديچا بغضب/اللهم طولك ي روح
وفتح الباب ال ورا ل نانسي ونانسي ركبت
وجاسر ركب
نانسي/اه ديچا انتي هنا..عامله اي
ديچا بابتسامه صفرا/بخير ي حبيبتي وانتي
نانسي /انا تمام .
نانسي بابتسامه حطت ايدها ع كتف جاسر/ميرسي اوي ي جاسر انك هتوصلني هتعبك معايا
جاسر ابتسم وبصلها ف المرايا/لا تعب ولا حاجه كدا كدا احنا بنشتغل ف نفس المكان
ديچا بتحاول الهدوء وقالت بغيظ/احم مش هنطلع ولا اي .انا ورايا شغل ومتاخره
جاسر ابتسم وشغل العربيه ومشيو
عند سما
بترن ع إياد كتير اوي مبتردش
سما /مش فاهمه يعني في اي مهم بيعملو لدرجه ارن كل دا وميردش ..بيقلقني ليه
ورنت عليه تاني مبيردش
ورنت ع رنا سكرتيرته مردتش برضو
وبعد رنات كتير اوي إياد رد
اياد/في اي ي سما المكالمات دي كلها خضتيني ..انتي كويسه؟
سما /ممكن افهم انت مبتردش عليا كل دا لي ؟
اياد/علشان ف الشغل وفي زفت مشكله
سما/والله؟ وانت لما بتكون ف الشغل بترد عليا برضو ع فكره
اياد بعصبيه/في اي ي سما ..ونا هكذب عليكي لي انا فعلا ف الشغل. اي كل ال شك دة
سما/انت بتتعصب عليا ي اياد؟يعني انا غلطانه اني بطمن عليك ؟رنيت عليك كتير اوي ولما مردتش قلقت ل يكون حصلك حاجه وخفت عليك
إياد اتنهد/انا اسف ي روح قلبي انا بس بسبب المشكله ال ف الشغل طلعت كل العصبيه فيكي.
سما قفلت المكالمه واياد اتنهد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)