روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني 2 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني 2 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها البارت الثاني

رواية وقعت في غرامها الجزء الثاني

رواية وقعت في غرامها
رواية وقعت في غرامها

رواية وقعت في غرامها الحلقة الثانية

مالك :اي اتخضيتي
مرام :لا هو في حاجه ولا ايه
مالك :مافيش بس حبيت اتطمن عليكي
مرام :كويسه الحمد لله
مالك بضحك :اي مش ناويه تعزميني ع كوبايه شاي
مرام باحراج :معلش بس عندنا ضيوف ومش هينفع اطلع مره ثانيه ان شاء الله
مالك :اممم ولا يهمك بس مش ناسيها هااا
مرام بضحك :اوكي
مالك :العزومه بقا المرادي عليا
مرام :لا لا ماتتعبش نفسك والله مش قادرة وماليش نفس
مالك :مش هتعب نفسي النسكافيه اهو ف الترمس وجمبي
واتفضلي احلا مج نسكافيه
مرام بابتسامه :بجد شكرا
**البلكونه جنب البلكونه الثانيه علطول **
مالك :ولسا عند كلامي لو حابه تحكيلي حاجه عشان حاسك مخنوقه
مرام : مفيش بس بودع بيت اهلي عشان هتجوز
مالك :انتي مخطوبه
مرام بحسرة :اللي يشوفني يقول ميته واتجوز بس انا من جوايا مش مرتاحه للشخص ده ومش شايفه حياتي معاه
مالك :قولي لأهلك مش عايزاه
مرام :هه اهل مين. الاهل اللي توصل بيهم انهم يغصبوا بنتهم ع حاجه مش عايزاها ولما تقول انها مش عايزاها تتضرب وتتهان ويتاخد تلفونها وتتحبس ف الأوضه من غير اكل ولا شرب
مالك بزعل :يعني دلوقتي جعانه اعملك حاجه تاكليها
مرام :لا لا كتر خيرك اختي دخلتلي اكل ومااكلتهوش
مالك :لازم تاكلي مينفعش كدا
مرام :صدقني ماليا نفس لحاجة انا طموحي واحلامي كلها تهدت
بس عارف انا بحب حد يزعلني واتعزل لوحدي في عالمي الخاص
عالم الخيال والروايات
بفضل اكتب كتير عن اللي جوايا وف الآخر بطلع منه بخاطره او روايه
مالك :طب دي حاجة جميله جدا استمري وهتبقي اشطر كاتبه في الدنيا
مرام :مين هيقرا هبلي محدش بيشجع حد الكل بيغل ويقهر
مالك بابتسامه :انا هقرأهم وهديلك رايي بجد وهساعدك لو ناقصك فكره او خطأ املائي
مرام :شكرا بس مفيش داعي
مالك : متقوليش كدا انتي من دلوقتي صديقة عزيزه عليا
اي رايك نتفق انتفاق
مرام :اي هو
مالك :اممم ان كل حد فينا متضايق او مخنوق يرمي للثاني طوبه ف البلكونه ويطلعلوا
وكل واحد يحكي اللي مضايقة
واللي مفرحه
والطرف الثاني يبقى السند ف الموقف دا
مرام :هههههه ماشي بس متتعودش عليا عشان انا هطير
مالك : لو عايزاني اساعدك وابعدك عنه قوليلي وانا معاكي ولو عاوزه تكملي انا معاكي شوفي اللي يريحك
مرام :اللي يريحني اني عايزاه يبعد عني قلتلوا كذا مره بس هو مش بيفهم
مالك :صحيح هو بيشتغل اي
مرام:ياريته بيشتغل دا عايش على حس ابوه
مالك :ابوه شغال اي
مرام :اراضي زراعيه بيستثمر فيهم
حاجه زي كدا
مالك :الواد خطيبك اسمه اي
مرام :بتسأل ليه
مالك :ابدا بس ممكن اكون بعرفه
مرام :حسن ابوالمرزوق
مالك :امم طيب
دلوقتي عامله ايه
مرام :كويسه شكرآ ع النسكافيه يلا عن اذنك
مالك :لسا بدري
مرام :لا تعبانه شويه
مالك :تمام ابقي طمنيني عليكي
مالك سرح ف خياله :مين دا ياترى بس هعرفك
في صباح اليوم الثاني
مالك لبس ونزل شغله
الو ايوه ي تامر بقولك عاوز منك خدمه
عايزك تعرفلي الاسم دا مين والاقيه فين
صحيت مرام من النوم وطلعت البلكونه شافت بلكونة مالك مقفولة استغربت
بس بصت كدا ع جنب البلكونه في طبق مغلف في فطار وورقة مكتوبه
**صباح الخير على احلا البنات يلا افطري وخلصي كتاباتك لما ارجع من الشغل هشوفهم
وصحيح هجبلك اكل معايا وانا جاي يلا خلصي اللي ف ايدك سلام **
مرام ابتسمت ودخلت تاكلهم
بعد خمس ساعات
ايوه ي تامر طمني
_الواد دا مش تمام
سالتك عليه كل يوم مع واحده وجبتلك المكان اللي هيروحله النهارده وهو…..
مالك :بجد مش عارف اشكرك ازاي
تامر :ماتقولش كدا انت صاحبي واخويا وانا تحت امرك
مالك :يلا بالسلامه
مالك راح للمكان اللي هيكون فيه
وشافه بيودع بنت وبنت تانيه داخله عنده وف اللحظه دي كان مالك بيصور فيديو وجاب وشه واضح
ومشي جاب اكل وروح ع البيت
مرام بصدمه :امال بيجي عندي هنا يعملي فيها شيخ لييه
مالك :افرحي دا شي لصالحك انك تسبيه
مرام :ابويا لايمكن يخليني اسيبه لو كانت ليه مصلحه عندهم
مالك :طب وري ابوكي الفديو
مرام :انت مجنون مش هينفع طبعآ
مالك :ليه دانا هحطلك الفديو ع فلاشه
مرام :ي مالك افهمني انا مش عايزاه اه بس بابا مش هيقتنع بحاجه صدقني وهيقول الراجل مايعبوش حاجه
وبكدا يستعجل ف جوازتي
وانا مش ناقصة هم
مالك :انسي الموضوع خلاص
عملتي ايه في الكتابه
مرامم:مستمره
مالك :شاطرة ممكن اشوف بقا
مرام :تشوف اي
مالك اشوف كتاباتك
مرام بصراحه :خطي وحش ومش هتعرف تقرأ
مالك عرف انها بتتهرب منه :معلش هاتيه اشوف
هاتي كل حاجه عندك وانا هطلع منهم الحاجات الحلوه وهقولك عليهم بس انا واثق ان كلهم حلوين
مرام :وانا هكتب ف اي
مالك :ثواني
جاب اسكتش وقلم
خلي دول معاكي وحاولي تحسني وتفرقي بين الكتابه القديمه والجديده يعني ابدأي بأسلوب جديد شويه
وخدي الاكل ويلا ادخلي كلي وكملي كتاباتك عاوز اخلص اللي معايا واشوف غيرهم
مرام بابتسامة :حاضر
مالك دخل جوه ولبس نظارة النظر
وفضل يقرأ ف الكتابات ساعتين
وعدلها كل حاجه وطلع منهم روايتين وطبعهم عنده ع الكمبيوتر وعملهم غلاف
وعملهم ملف بي دي اف
وقام ينام
صحي الصبح على صوت خبط ف البلكونه
وقام شاف مرام
مرام :صباح الخير
مالك بابتسامه :صباح الفل صاحيه بدري ليه
مرام :كنت بصحيك للشغل
مالك :اها لا النهارده اجازه وكنت ناوي انزل كدا مشوار بس قلت اناملي شويه
مرام :معلش والله خلاص روح كمل نومك
مالك :تعالي ي بت هنا
مرام :اي
مالك متتحركيش من مكانك خالص هعمل شاي وفطار وجاي
مرام :لا ماتتعبش نفسك انا فطرت
مالك :ماشي انا رايح انام شويه وبعد كدا نازل
مرام :ماشي
مالك :عاوزه حاجه اجبهالك معايا
مرام :لا بجد شكرآ
مالك :ماشي ي اختي خليكي كدا مكسوفه مني العمر كله
دخلت مرام بكسوف
خبط باب الأوضه
مرام :اتفضل
دخل ابوها وقعد جنبها
ابوها :**انا عارف انك زعلانه مني، بس ي بنتي انا عايز مصلحتك مكنتش حابب امد أيدي عليكي وعارف انها اول مره تحصل وانها حازه ف نفسك اني ضربتك
بس كله عشانك ي بنتي انا عايز افرح بيكي واطمن عليكي انتي واختك قبل ما اموت **
مرام :بعد الشر عليك ي بابا متقولش كدا
بس انا مش عايزاه ي بابا افهمني
ابوها :طب قوليلي مالو ي بنتي
دا بتاع بنات ولا شاريني ولا اي حاجه
وسبني اثبتلك كدا
ابوها :طب ماشي هاتيلي اسبابك اللي معاكي وانا لو مش مرتحاله او شفت حاجه غلط عليه علطول هفركش
مرام :انا ازاي هثبتلك ي بابا وانا محبوسه هنا وتلفوني مش معايا ولا بطلع من البيت
ابوها بضحك :قومي ي بت اعمليلي الشاي يلا ونضفي البيت
مرام بضحك :حاضر
والتلفون
ابوها :اعملي شاي وخذيه من امك
مرام بضحك :اوكي ف ثواني
مالك :تسلم ايدك ي برنس
_ولا يهمك بس فضل خطوه
عايزين الاسم
مالك :ماشي بالليل هكلمك واقولك وبعد خمس دقايق الاقيك منزلهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى