رواية وقعت في غرامها الفصل الثامن 8 بقلم نونا
رواية وقعت في غرامها الجزء الثامن
رواية وقعت في غرامها البارت الثامن
رواية وقعت في غرامها الحلقة الثامنة
ليلا عند بيت ديچا و جاسر
ديچا قاعده ع طربيزه ف الجنينه وفاتحه الاب توب بتكلم مامتها فديو كول
الام/ي بنتي طاوعيني بقي ..هفضل اتحايل عليكي كتير؟
ديچا/انا قلت لك قبل كدا ٥٠٠ مره مش هسيب بيتي وشغلي وصحابي عاشان اجي اعيش ف دبي معاكي انتي وال راجل ال حطتيته ف مكانه ابويا الله يرحمه
جاسر نزل من شقته وهو معاه فنجانين حاجه دافيه ورايح ل ديچا
الام/طب بصي..اتكلمي بس مع خالد ٥.دقايق صدقيني هيقنعك
ديچا/ماما …سلام
وقفلت الاب توب واتنهدت
جاسر قعد جنبها وحط الفنجانين ع الطربيزه
جاسر/انتي كويسه؟
ديچا/ماما مّصره اجي اعيش معاها ف دبي
جاسر /احم..وانتي اكيد مش هتوافقي يعني
ديچا/لا طبعا..مش كفايه قبلت انها تتجوز واحد غير بابي الله يرحمه …أنا بالنسبه لي ببايا ميتعوضش
جاسر علشان يطلعها من المود ال هي في
جاسر/بصي بقي .عملت لك احلي نسكافيه ب ايدي ..صحيح انا فاشل ف شغل المضبخ لان زوزو ال كانت بتعمل كل حاجه. بس دا نسكافيه يعني مش محتاج افتكاسه
ديچا /بتهزر ..انت مبتعرفش تضبخ؟
جاسر/لاء
ديچا/امال طول الفتره ال فاتت دي لما نقلت ف البيت دا وبقيت لوحدك ..بتاكل ازاي
جاسر/ دلفري كتير بقي
ديچا/امم اوك..لحظه هرن ع آش اطمن عليها
جاسر/اوك
ديچا رنت ع عائشه ومبتردش
ورنت اكتر من مره مبتردش
ديچا بقلق/آش مبتردش .تفتكر نامت؟
جاسر/اعتقد اه متقلقيش يعني
ديچا/لا انا قلقت عليها .احنا سايبينها ف البيت لوحدها.افرض حصلها حاجه
انا هرن ع حمزه اشوفه يمكن راح البيت ويطمني عليها
عند حمزه ف نص الليل
نايم ع الكنبه بس صاحي ومش عارف ينام
وتليفونه رن وكانت ديچا
استغرب و رد
حمزه/الو
ديچا/حمزه انت ف البيت صح؟اصل عائشه برن عليها ومبتردش ونا قلقت . لأنها ف البيت لوحدها
حمزه/ الوقت اتاخر ممكن تكون نامت .
ديچا/خلاص تمام..تصبح ع خير
حمزه /وانتي من اهله
وقفل
حمزه قلق ع عائشه
ورن عليها مردتش
وقرر يروح يطمن عليها
وقام من ع الكنبه
ولبس جاكيته وخد مفاتيح العربيه ونزل من البيت
بعد شويه حمزه وصل الفيلا وطلع غرفه عائشه لقاها نايمه
حمزه اتنهد ب راحه
وقرب منها وبصلها بحب وغطاها كويسه
وعائشه آنت بوجع وهي نايمه
حمزه/عائشه
وحط ايده ع وشها ولقاها سخنه جدا
حمزه بقلق/عائشه فوقي كدا معايا ..هتبقي كويسه متقلقيش. هتصلك ب الدكتوره حالا
وفتح تليفونه بسرعه ورن ع دكتوره يعرفها
الدكتوره /الو
حمزه بتوتر/الو ي دكتوره .مراتي حرارتها عاليه اوي ونايمة ومبتصحاش .ياريت تيجي ف اسرع وقت .
الدكتوره /تمام متقلقش انا ف المستشفى ولسه مخلصه شغل .نص ساعه مسافه الطريق
حمزه /تمام .انا بعتذر انا عارف ان الوقت متأخر بس هبعتلك عربيه ب سواق تيجي تاخدك .
الدكتوره/مفيش مشكله.
وقفل الخط
ورن ع الامن ال قدام الفيلا وفهمه يعمل اي وقفل الخط
حمزه بيحاول يفوق عائشه
حمزه بقلق/عائشه ..عائشه فوقي الدكتوره ع وصول متقلقنيش عليكي
عائشه بدوخه وتعب /ح حمزه
حمزه خدها ف حضنه/عيون حمزه وقلب حمزه من جوه ..يلا علشان اساعدك تاخدي دوش يمكن الحراره تقل
عائشه برعشه/لا لا انا بردانه
حمزه/طب استني هرجعلك تاني
حمزه نزل تحت بسرعه وعمل كمدات
وطلع تاني وقعد جنب عائشه
وساعدها تقعد وخلع لها ال بلوفر ال هي لبساه و كانت لابسه توب تحته وعائشه كانت بترتعش من البرد
حمزه/معلش اتحملي الدكتوره زمانها ع وصول و هتبقي كويسه
وبدأ يعمل لها كمادات ع رقبتها و ع دراعها ولبسها البلوفر تاني وغطاها كويس
و دور لها بسرعه ف الإدراج ع دوا خافض حراره ولقاه
وساعدها تقعد واعطاها حبايه وشربها مايه
عائشه بتعب خدت الدوا ونامت تاني وحمزه غطاها كويس
و باس ايدها
و بعد شويه الجرز رن وحمزه نزل يفتح وكانت الدكتوره
حمزه وباين عليه القلق/اتفضلي ي دكتوره..عائشه نايمه فوق..انا اسف تعبتك معايا
الدكتوره ابتسمت/ولا يهم حضرتك ي استاذ حمزه اهم حاجه المدام تبقي بخير. متقلقش ان شاءالله تبقي زي الفل. ممكن توريني الاوضه
حمزه/اتفضلي
وطلعو الغرفه والدكتوره بدأت تكشف عليها
حمزه/عملت لها كمادات و خدت خافض حراره .معرفش هيجيب نتيجه ولا لا
الدكتوره قاست درجه الحراره
الدكتوره/درجه حراره عاليه فعلا بس بتقل ..كويس اوي انك عملت لها الكمادات دي واعطتها دوا . لو مكنتش عملت كدة الحاله كانت هتسوء
حمزه بقلق/طب طمنيني هي عامله اي .
الدكتوره/هكتب لها ع شويه ادويه وخافض حراره ..وهسيب جهاز الحراره دا هنا تقيس حرارتها بشكل مستمر ولو ذادت تاني تتصل بيا فورا ..أما لو بتتخفض يبقي هي تمام و تيجولي المستشفي ف اقرب وقت اعيد عليها كشف بشكل تفصيلي..اهم حاجه بس تتابع درجه الحراره طول الليل ويبقي كويس اوي لو عملت لها كمدات
حمزه اتنهد/تمام شكرا ي دكتوره
الدكتوره كتبت الروشته
حمزه/ تعبتك معانا . اتفضلي وهخلي السواق يوصلك
الدكتوره/ميرسي
والدكتوره مشيت وحمزه بعت حد من رجالته يجيب الدوا ال ف الروشته . وبالفعل جابه وحمزه خده منه
وديچا رنت
وحمزه رد
حمزه/انا اسف معلش نسيت اطمنك ع عائشه
ديچا/ولا يهمك بس طمني هي كانت نايمه ونا قلقت ع الفاضي صح
حمزه/هي آه نايمه بس حرارتها كانت عاليه وجبت له دكتوره وهتبقى احسن ان شاءالله
ديچا بقلق/اي؟ بتتكلم جد.هي كويسه طيب
حمزه/اه الحمد لله هي كويسه و ان شاءالله تبقي احسن وانا موجود جنبها
ديچا اتنهدت/تمام ..تصبحو ع خير
حمزه/وانتي من اهله
وقفل الخط
وطلع ل عائشه بالدوا
و قعد جنبها وحاول يقومها وخدت حبايه وشربها مايه ونامت وفضل جنبها طول الليل يقيس حرارتها و يعمل لها كمادات
و نام جنبها وخدها ف حضنه وباس راسها
حمزه/انتي حياتي كلها ي عائشه .انا مليش غيرك ف الدنيا دي كلها ..ولا ليا اب ولا ام ولا اخوات. انتي عيلتي الوحيده …مش هقدر اتحمل لو بعدتي عني
في اليوم التالي صباحا
في فيلا حمزه ف الغرفه
عائشه صحيت وافتكرت امبارح لما حمزه كان خايف عليها ومهتم بيها طول الليل وابتسمت
وبعدين بصت حواليها لقت نفسها لوحدها
عائشه/هو انا كنت بحلم ولا اي.. وحمزه مكنش موجود معايا
واتنهدت
حمزه دخل الاوضه بعد ما عمل لها شربه خضار
عائشه ابتسمت /حمزه
وبعدين عملت نفسها مضايقه من وجوده
عائشه/انت بتعمل اي هنا
حمزه /بقيتي احسن دلوقتي؟
عائشه/تقريبا
حمزه راح لها وحط ايده ع راسها يشوف سخنه ولا لا
عائشه ابتسمت
حمزه/الحمد لله ال سخونيه راحت .
عائشه/وانت بقي عرفت منين اني تعبانه لاء وكمان جبت لي دكتوره .
حمزة/لا ابدا
.جيت البيت بالصدفه ولقيتك باين عليكي التعب جبت لك دكتوره .مش عاجبك كمان؟
عائشه بغضب /بالصدفه ها ..لا كتر خيرك .عملت الواجب تقدر تمشي بقي
حمزه/يلا قومي عملت لك شربه خضار
عائشه/انا مش عايزه منك حاجه
قعد جنبها ع السرير وحط صينيه الاكل ع رجله
حمزه/يلا ي عائشه مش عايز دلع
عائشه /ونا مش هشرب حاجه طول ما انت بتتعامل معايا
بالطريقه دي
حمزه قرب منها /و اي بقي الطريقه ال عيزاني اعاملك بيها
عائشه بتوتر من قربه/م معرفش
وقرب اكتر ورجع خصله من شعرها ورا ودنها وقرب اكتر
و عائشه غمضت عينها وكان هيبوسها
حمزه افتكر الصور وانها خانت ثقته وكذبت عليه وراحت قابلت كريم
حمزه بعد عن عائشه بغضب
وعائشه اتاكدت ان حمزه لسه زعلان منها ..بس حتي وهو زعلان لسه حنين عليها و قلق عليها حتي لما تعبت وفضل سهران جنبها طول الليل مع انهم اتخانقو خناقه كبيره
حمزه /هتشربي شربه الخضار من غير كلام كتير
عائشه هزت راسها بموافقة وحاولت تقوم تقعد بس مش قادره هي فعلا تعبانه
حمزه قرب منها وساعدها تقعد
وبدأ يشربها ف شربه الخضار
حمزه/في معاد عند الدكتوره بكره تطمن عليكي اكتر ان شاءالله
عائشه /مفيش داعي انا بقيت كويسه
حمزه/انا مش عايز نقاش كتير اسمعي الكلمه من اول مره
عائشه بغيظ/انت هتفضل كدا كتير يعني بتتكلم ب الأسلوب دا
حمزه/اه لو مش عاجبك كدا كدا هنتطلق بكره او بعده وبعدها هتخلصي من طريقتي ال مش عجباكي
عائشه بحزن حاولت اخفاءه/تمام ..انا شبعت
حمزه /استني هجبلك الدوا
وجاب لها الدوا وكوبايه مايه
وعائشه خدت الدوا
والجرز رن
حمزه/هروح افتح الباب
عائشه هزت راسها بموافقه
حمزه راح يفتح الباب وكان المعلم سالم وهدي و ديچا
هدي بقلق/بنتي مالها ي حمزه
سالم/ديچا قالت لنا انها سخنه وتعبانه هي كويسه؟
حمزه/متقلقوش هي بقت زي الفل .جيت لها دكتوره وكتبت لها ع دوا وبتتحسن
ديچا/الحمد لله
حمزه/تعالو اتفضلو اطمنو عليها
وطلعو غرفه عائشه
هدي/عائشه ..انتي كويسه ي حبيبتي
عائشه /كويسه ي مامي
متقلقيش
هدي/مش باين عليكي بخير يعني
عائشه بصت ل حمزه/لا كويسه
سالم/عامله اي ي حبيبه ابوكي
عائشه/الحمد لله بخير ي بابي متقلقوش ..بقيت كويسه
هدي مسكت ايدها/الحمد لله
ديچا/الف سلامه عليكي ي حبيبتي
عائشه ابتسمت/الله يسلمك ..امال سما فين
ديچا/هبقي أحكيلك بعدين ..ربنا يستر
عند سما راحت الاستديو عند اياد
و نزلت من العربيه ودخلت
وكان بيسجل اغنيه ل مغنيه
سما للسكرتيره/إياد موجود
السكرتيره/اه موجود ي سما هانم بس بيسجل اغنيه جوه ل نيللي حسام
سما/مين نيللي حسام دي كمان ان شاءالله
السكرتيره مي/يعني ..مغنيه لسه مبتدئه ومتشهرتش اوي.
سما /اه قولتي لي ..قوليلي بقي ي مي ي حبيبتي. معظم ال بيسجل الأغاني هنا ولاد ولا بنات
مي/بصراحه بنات..ومعظمهم مايصين كمان .مش كلهم محترمين
سما بغيظ/ي سلام ..منا طلع كلامي صح اهو ..أمال زعل مني لي وقفل السكه ف وشي ..ماشي ي إياد
مي/بس بصراحه إياد بيه شخص محترم. ملوش ف الصياعه والبنات المايعه دي
إياد طلع من الغرفه وهو و البنت ال سجل لها الاغنيه
البنت/الاغنيه هتخلص ف قد اي بالضبط
اياد/يعني كلها يومين بالضبط وتخلص .مي هتبقي تبلغك ع طول
البنت سلمت عليه بابتسامه/تمام .انا واثقه ف زوقك وان الاغنيه هتكسر آلدنيا
إياد /بإذن الله
والبنت مشيت
سما راحت له/ اهلا حضرتك ..انت ازاي تقفل السكه ف وشي امبارح .
اياد/خير ي سما ع الصبح في اي
سما/عايزه اتكلم معاك ف موضوع مهم
اياد/لاء مش فاضي ..هشتغل ع الاغنيه ال لسه مسجلها وعندي شغل كتير
سما/بقي كدا ي إياد؟ الاغنيه وشغلك اهم مني..اقصد يعني من البيست فريند بتاعتك؟ مش احنا صحاب؟
اياد/لاء ما انا مبحبش اصاحب حد مش واثق فيا
سما/انا والله مكنتش اقصد اقول كدا انا واثقه فيك صدقني ..بس انا اتغاظت لما لقيتك بتتكلم بالطريقه دي عن البنات. قلت اضايقك زي ما انت ضايقتني
اياد/ايوا منا مش فاهم اضايقتي لي ..مش احنا صحاب زي ما بتقولي ..ما اعرف بنت ولا اعرف ١٠ دا يضايقك ف اي
سما/إياد انا ماشيه ..انا غلطانه ان جيت لحد عندك
وكانت هتمشي اياد مسك ايدها بسرعه
اياد/خلاص استني.
سما/عايز اي
اياد ابتسم/ تعالي هنتكلم..كنتي عيزاني ف اي
سما /انا مش مبسوطه طول ما آش مش مبسوطه علشان كدا لازم نلاقي حل ونخلي كريم الكلب يعترف ب ان هو ال طلب من آش تقابله .وهو ال مسك ايدها وهو ال اتفق مع واحد يصورهم ..وبكدا علاقتهم تتصلح
اياد/وهنعمل كدا ازاي بقي ي فقيقه هانم ..تحت تهديد السلاح
سما/تعالي بس نروح له ونا هتصرف ..عيزاك تبقي معايا..أما بقي لو كنت مشغول .عاشان نيللي يعني .. ف مش هعطلك ممكن اروح لوحدي
اياد /يلا ي آخره صبري نمشي .يلا
سما ابتسمت/اوك
وخد مفاتيح العربيه وموبايله ومشيو
في فيلا حمزه عند عائشه بعد ما اهلها مشيو
نايمه ع السرير
وحمزه جه من المضبخ ومعاه فنجان حاجه دافيه وراح بيه ل عائشه
حمزه /اشربي دا هيدفيكي
عائشه من غير ما تبصله/انا مش عايزه حاجه
حمزه/دا لي بقي ان شاءالله
عائشه /زي ما سمعت .مش عايزه منك حاجه ..وبعدين مهتم ب واحده مش واثق فيها ومش مصدقها لي ..سبني و امشي
حمزه /عندك حق ..المفروض بعد ال عرفته امبارح دا ..مشفش وشك تاني..انتي متعرفيش حسيت ب اي لما شفته ماسك ايدك .متعرفيش كسرتيني قد اي لما اكتشفت انك كدبتي عليا و رحتي قابلتيه من ورايا ..ورجعتي من البيت بتكلمي كدب .. و لما رحت للبيه التاني بيقولي ما انت عارف اننا بنحب بعض انت مجرد عزول بينا
وحط فنجان الحاجه السخنه ع الطربيزه بغضب
حمزه/انا مش عايز افتح ف مواضيع وانتي لسه تعبانه ..انا هفضل هنا لحد ما تبقي كويسه وبعدين نبقي نجهز لموضوع الطلاق
وخرج من الاوضه
وعائشه دمعت وكرهت اليوم ال راحت فيه تقابل كريم
هي بتحب حمزه ومش هتقدر تسيبه بس كرامتها منعاها تروح تتحايل ع حمزه يسمعها وطالما اتخلي عنها ومستعجل ع الطلاق يبقي هي معندهاش مشكله تعمل زيه
عند سما و إياد
راحو المستشفى ال فيها كريم نتيجه الضرب ال حمزه ضربهوله
اياد/عرفتي منين ان كريم هنا
سما/اتصلت عليه سألته انت فين قالي هو فين
اياد/اي دا بالسهوله دي؟
سما/ايوا ي ابني محنا كنا صحاب ايام ما كان خاطب عائشه .بس بعد ال حصل مبقتش اطيق ابص ف وشه
اياد بغيظ/هو يعني انتي متعوده يكون عندك صحاب شباب يعني وكدة
سما/ايوا منا مصحباك اهو
اياد قرب منها /انتي هتقارنيني بيهم يبت ولا اي
سما/احترم نفسك..وبعدين نبقي نتكلم ف الحوار دا بعدين نخل مشكله آش وحمزه الاول
اياد /ماشي .
وسألو ع غرفه كريم وخبطو ودخلو
وكان كريم نايم ع السرير والممرضه بتضمد له جرحه
سما بتمثيل/كريم ..ي نهار ابيض .اي ال عمل فيك كدة
كريم قعد ع السرير/اكيد انتي عارفه مين عمل كدة كويس
الممرضه خلصت شغلها ومشيت
سما/لا بجد مكنتش اعرف ..انا كنت محتاجه اتكلم معاك ..ودة صاحبي اياد جه معايا يطمن عليك
اياد/ الف سلامه عليك
كريم/الله يسلمك..اتفضلو اقعدو
سما و إياد قعدوا
كريم/كنتي عيزاني ف اي
سما/انا بجد مش طايقه ل اسمه حمزه دا ..شخص مستفز وبارد ..ياريت عائشه مكنتش اتجوزته
اياد بصلها باستغراب
كريم/غريبه .دا مكنش رايك ف الاول ..كنتي متعصبه وبتقولي حمزه احسن منك وكلام كتير كدا
سما/كنت متعصبه ي كريم ..في اي .عايزني اعمل اي لما الاقيك سبت صحبه عمري يوم فرحها .اكيد كنت هنفعل. بس بعد كدا هديت .ولما فكرت لقيت انك الأنسب ل آش
كريم/بعد اي بقي .اديكي شايفه آش مش طيقاني .ولا طايقه تبص ف وشي
سما/لا متفقدش الامل.نعمل خطط نوقع بينهم عادي جدا .ونا معاك
كريم/اي؟
سما/ايوا بقولك انا مش طيقاه ..آش يمكن بتحبه بس انت الأنسب ل آش صدقني
كريم بص ل إياد
سما/متقلقش قلت لك دا البيست فريند بتاعي ..بثق فيه
كريم/انا عامة عملت خطه بسيطه كدا مش عارف جابت نتيجه ولا لا
سما /احم ..اي هي
كريم/طلبت منها تيجي مطعم نتكلم ع اساس اخر مره هتشوف وشي وهسيبها ف حالها ..هي مكنتش موافقه ف الاول بس اقنعتها .و جت المطعم مسكت ايدها غصب عنها وكنت متفق مع واحد يصورنا وفعلا عمل كدا وبعت الصور ل حمزه
اياد بصوت واطي/وسخ
سما بغضب قفلت التسجيل ال سجلته
سما/متشكرين اوي ي كريم ع الاعتراف الحلو دة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)