رواية وقعت في غرامها الفصل الثالث 3 بقلم نونا
رواية وقعت في غرامها الجزء الثالث
رواية وقعت في غرامها البارت الثالث
رواية وقعت في غرامها الحلقة الثالثة
في فيلا حمزة صباحا
في المضبخ
حمزة بغضب/انتي غلطاتك بتكتر معايا متخلنيش اتصرف معاكي تصرف تاني.. وبعد كدا وطي صوتك وانتي بتكلميني
عائشه بغضب /متقدرش تعمل حاجة انت اخرك كلام وبس. وهعلي صوتي زي ما انا عايزه
حمزه بعصبيه /عائشه
عائشه /اي عائشه اي.. كدا خفت يعني
والجرز رن
حمزه/طب اطلعي الزفت الاوضه لحد ما اشوف مين
عائشه /ونا اسمع كلامك لي أن شاء الله.بصفتك اي. مش مضطره ع فكره
حمزه قرب منها بغضب /بلاش اخليكي تضطري.. اطلعي احسن لك بالزوق
عائشه طلعت الاوضه بغيظ
وحمزة راح يفتح الباب
وكانو سالم وهدى وسما و ديچا
سما /هاااي
هدي /ازيك ي ابني
حمزه ابتسم /اهلا وسهلا اتفضلو
سالم /يزيد فضلك
ودخلو
حمزه /حضرتك عامل اي معلم سالم
سالم /بخير ي ابني والله.. انتو عاملين اي
هدي/ فين آش؟
حمزه/في اوضتها فوق.. اتفضلو اطلعو لها
ديچا /اوك هنوديلها هدومها
وهدى وديچا وسما طلعو لها
حمزه /اتفضل اقعد ي معلم سالم
سالم قعد وحمزه قعد جنبه
حمزه /حضرتك عامل اي
سالم /بخير ي ابني والله.. قولي انت بس. عائشه عامله معاك اي
حمزه اتنهد /كويسه الحمد الله متقلقش
سالم /واضح انها معزباك.. مش عايز اشيلك فوق طاقتك ي ابني. لو عايز تطلقها علي طول براحتك. بس انا قلت يعني نستنى شويه
علشان كلام الناس
حمزه /عيب متقولش كده ي معلم سالم . انا هعمل كل ال تطلبه مني من غير ما ا ِمل ولا ازهق.. وعائشه ف عنيا و هخلي بالي منها طول فتره جاوزنا متقلقش عليها. هي آه تعباني من اول يوم بس هنعمل ايه
حمزه ضحك /معلش.. إن شاء الله عائشه هتهدي وكل دا هيعدي
حمزه /ان شاء الله
في غرفه حمزه
عائشة راحه جايه بعصبيه /مستفز.. وبيعصبني. وبيتحكم فيا.. ومش قادره اتحمل القعده معاه ف بيت واحد
ديچا /حصل أي لكل دا ي آش بس
عائشه /انا عايزه اتطلق
هدي /عايزه الناس يقولو علينا اي لما تطلقي ف الصباحيه… اعقلي كدا ي حبيبتي الناس جايه تبارك لك كمان كام ساعه ع الجواز ..
وبعدين كلها كام اسبوع وتطلقو
ديچا /انا رأيي من رأى طنط
عائشه بصدمه /كام اسبوع اي انتو بتهزوا ؟ انا مش طيقاه يومين ع بعض
سما ابتسمت /لي ي آش ما انتو لايقين ع بعض و قمرات وانتي لابسة قميصه والدنيا حلوه اهي
عائشه /والنبي انتي رايقه.
هدي ضحكت
هدي بصت حواليها /و زوقه نفس زوقك اهو مشاء الله. زي ما يكون انتي ال مجهزة الفيلا دي
ديچا /انا برضو لاحظت كدا.
عائشه /افضلو امدحو فيه قدامي وعصبوني زياده
هدي/لاء بصراحه ي آش الواد زي الفل ..يعني حلاوه و شياكه وأدب. و بباكي بيقول انه عنده شركاته الخاصه بيه ال عملها لوحده و بمجهوده..وبباكي ال مربيه و بيعتبره ابنه..ف خلينا نقول الحق برضو الواد مش وحش
سما/شفتي؟ اهو راي هدهد زي رأيي اهو
عائشه بغضب/ انا داخله اغير هدومي احسن
ودخلت الدريسنج
وبعد شويه نزلو الصالون ال فيه سالم و حمزه بعد ما عائشه غيرت هدومها
عائشه /ازيك ي بابي
وسلمت عليه
سالم /الحمد الله ي حبيبه ابوكي.. انتي عامله اي
عائشه /كويسه
ديچا/عن اذنكم انا همشي علشان ورايا شغل مهم.. عايزه حاجة ي آش؟
عائشه /ليه خليكي شويه
ديچا/معلش. كلموني من الشغل ضروري
سما /خديني معاكي ..يلا باي ي آش
عائشه /باي
حمزه /ابقى تعالو ديما بقى.. علشان عائشه لما تتهبل تبقو تهدوها
سما ضحكت /اوك.. عن اذنكم
سالم /مع السلامه ي حبايبي
ومشيو
وسالم وهدى و حمزه و عائشه قعدوا
عائشه /انا عايزه اعرف هنفضل مستمرين ف الوضع دا لحد امتى.. انا عايزه اتطلق
حمزة /هي بقت لبانه ف بوقك عايزه اطلق عايزه اطلق.. ما قلنا مفيش طلاق دلوقتي
عائشه بعصبيه /انت اصلا مين قالك تدخل.. شايف ي بابي بيكلمني ازاي ؟
سالم /عيب ي عائشه اتكلمي مع جوزك بصوت واطي
عائشه /برضو هيقولو لي جوزك. انتو عايزين تجننوني
هدي علشان تهدي الوضع /ع فكره قرايبنا كلهم جايين يباركو لكم العصر.. عماتك اخوات بباكي. وطبعا محتاجين يتغدو.. ف أنا رأيي تجهزوا من دلوقتي
عائشه بصدمه /اي؟ مين هيضبخ ؟
هدي /انتي
حمزه ضحك
حمزة /ما بلاش ي جماعه هتسمموا الضيوف كدا
عائشه بصت له بغضب
وبعدين بصت ل هدي
عائشه /اطبخي انتي مكاني ي مامي انا مش هعرف
هدي /مش هينفع. هما أكلو من ايدي كذا مرة. َلو عرفو ان مش انتي ال طابخه هيقعدو يتكلمو. وانتي عارفه عماتك طبعا
عائشه /اوووف
حمزه /انا من رأيي بلاش تطبخي ي عائشه صدقيني هنروح المستشفى كلنا
هدي ضحكت
عائشه /انت لي ُمصر تعصبني
حمزه /انتي ال مش طايقه نفسك انا مالي
هدي /انتو هتفضلوا ناقر ونقير كدا لحد امتي
سالم /ربنا يهديهم
وقام
سالم /يلا ي هدي نمشي
هدي قامت /اه يلا
حمزة قام /مستعجلين لي ما تفضلو شويه
هدي /هنجيلكم تاني مع قرايبنا متقلقش هتزهق مننا
حمزة ابتسم /ماشى
سالم ل عائشه /عايزه حاجة ي حبيبتي ؟
حمزه /ما بلاش السؤال دا بدل ما تقولك عايزه اتطلق َ.. مش ناقصين
سالم ضحك ومشي هو وهدى
وعائشه قاعده بتفكر هتعمل اي ف موضوع الطبخ وهي عمرها ما دخلت مطبخ قبل كدا
حمزه قعد /يعيني… زمانك محتاره دلوقتي. َعماتك هياكلو وشك
عائشه مسكت مخده ورمتها عليه بغضب
حمزه ضحك
عائشه /انت فرحان فيا؟
حمزه /لا ابدا
عائشه /طب انا عايزه اللاب توب بتاعك هجيب من عليه فديوهات تعلمني اطبخ
حمزه جاب اللاب توب من جنبه واداهولها
حمزه /اتفضلي.. حتى لو سمعتي ١٠٠ فديو هنتسمم برضو.. معروفه
عائشه خدت اللاب توب /استغفر الله العظيم يارب
ودخلت المضبخ
وحمزة ضحك وراح الصالون يشتغل
عند بيت ديچا
طلعت من البيت بعد ما غيرت هدومها علشان تروح الشغل
وقابلت ف وشها الراجل ال متأجره منه البيت
ديچا ابتسمت /عم محمد.. عامل اي
عم محمد /بخير ي بنتي.. انتي عامله اي
ديچا /انا كويسه.
عم محمد /كنت جاي هنا أفرج الشقه ال فوقيكي ل شاب كدا َ. عايز يأجرها
ديچا بصت ورا عم محمد لقت جاسر داخل من البوابه و رايح لهم
ديچا/اي دا جاسر؟
جاسر ابتسم /اي دا ديچا. دا صدفه غريبه جدا
ديچا /انت بتعمل اي هنا
عم محمد /انتو تعرفو بعض؟ دا الشاب ال قلت لك عليه عايز يأجر الشقه ال فوقيكي
جاسر /انتي ساكنه هنا؟ يا سبحان الله.. اي الصدفه الغريبه دي
جاسر فلاش باك
جاسر بيكلم حمزه ف التليفون
جاسر /وحياة امك ي شيخ
حمزه /امي ماتت
جاسر /وحياة ابوك اعملي ال انا عايزه
حمزه اتاوب/ابويا ميت
جاسر /ما تخلص بقى ي حمزه دا طلب سهل جدا ع فكره.. متحسسنيش اني متقل عليك يعني
حمزه /لا خالص.. متصل بيا يوم فرحي.. ال هو اصلا يوم مش باين من أوله
وال هانم طرداني من اوضتي.. وانت كمان جاي تقولي.. اعرفلي عنوان بيت ديچا صاحبه عائشه.. عايز عنوانها لي ي تافهه
جاسر /قولي عنوانها بس وملكش دعوه
حمزه /اه دا إياد عنده حق بقى.. وانت واقع… لحقت ي ابني دا انت لسه متعرف عليها النهارده
جاسر /طب لعلمك مش هسيبك تنام الا لما تتصرف وتجبلي العنوان
حمزه بعصبيه /يعم هو انا ساحر؟ اقفل بقى عايز انام.. انا مش خطيبتك
جاسر /متحاولش.. والله ما هسيبك تنام الا لما تتصرف وتجيب العنوان
حمزه /طيب ي زفت.. هحاول اجيبه.. انا مصاحب عيال ب راس كلبه
باااااك
جاسر /استغربت فعلا انك عايشه هنا.. غريبه اوي ي جماعه والله. فعلا. رب صدفه خير من ألف ميعاد
ديچا بستغراب/فعلا
جاسر /مش هنوقع العقد بقى ولا اى ي عم محمد
عم محمد /مش هتشوف الشقه الاول.؟مش يمكن مش تعجبك
جاسر /والله حتى لو خرابه.. هاخد الشقه
وبص ل ديچا وابتسم
عم محمد /ماشى. هطلع الشقه واجهز العقد فيها
عم محمد طلع الشقه
جاسر /بس غريبه يعني
ديچا /اي دي؟
جاسر /واضح انك من عيله غنيه.. لي عايشه ف شقه عاديه مش فيلا او كومباوند
ديچا /انا تعمدت اعيش ف المكان ال هادي والصغير دا علشان ع قدي واقدر احس فيه بالأمان. وكمان علشان هادي وانا بحب الهدوء.
جاسر /متخافيش مش هعملك اي ازعاج ان شاء الله
ديچا ابتسمت/لا مش قلقانه
جاسر ابتسم
ديچا /ع العموم فرصه سعيده.. وطالما هنبقى جيران هنشوف بعض ع طول.. عن اذنك هروح شغلي
جاسر /اه اكيد اتفضلي٠
وديچا مشيت
جاسر بفرحة /الحمد الله تمت المهمه بنجاح وبقينا جيران
وطلع فوق ل عم محمد
في ڨيلا حمزه
في المضبخ
عائشه بتسمع فديوهات عن الطبخ وبرضو منجحتش وبهدلت المضبخ
عائشه /اوووه ياربي اعمل اي انا مش عارفه اعمل حاجة
وقفلت اللاب توب و وطلعت ل حمزه
عائشه /حمزه
حمزه ساب الملف من ايده وبص لها
حمزه /خير يارب
عائشه /تعالي ساعدني مش عارفه اضبخ لوحدي.. وعماتي كلها كام ساعه وجايين
حمزه /لاء
عائشه /لي أن شاء الله
حمزه /اطلبي باحترام شويه.. قولي لو سمحت ي حمزه تعالي ساعدني
عائشه /ايه؟ لا طبعا
حمزه مسك الملف تاني /اوك براحتك
عائشه اتنهدت /لو سمحت ي حمزه تعالي ساعدني
حمزه قام /اوك
عائشه /لو ليك حاجة عند الكلب قوله ي سيدي
حمزه /انتي يبت طوله لسانك دي اعمل فيها أي
عائشه /متقدرش تعمل حاجة
حمزه /للأسف مظبوط.. يلا ندخل المضبخ
ودخلو
حمزه /ي نهار ابيض… انتي عملتي اي ف المضبخ
عائشه /كنت بحاول اضبخ عادي يعني
حمزه /يلا انا مالى.. انتي ال هتنضفي.. مش دا بيتك ولا اى ي عروسه.
عائشه /لا طبعا مش هنضف حاجة. هات خدامه
حمزه /اجيب لي ما انتي موجوده
عائشه مسكت كوبايه ازاز وقربت منه /قصدك ان انا خدامه
حمزه مسك ايدها بسرعه وحطها ورا ضهرها. وقربها منه
حمزه /اهدي ي مجنونه هتعملي أي
عائشه بعصبيه /هخبطك بيها. علشان انت بجد معصبني.. سبني بقى
حمزه سرح ف عنيها وقرب منها
حمزه /خلاص اهدي
عائشه بصت ف عينه
و حمزة رجع خصله من شعرها ورا ودنها
وقرب منها اكتر وعائشه باصه ف عنيه و ضربات قلبها ذادت
وبعدين حمزه رجع ل وعيه وبعد عنها بسرعه قبل ما يضعف
حمزه /احم.. هتخلصي واساعدك تطبخي ولا اروح اكمل شغل
عائشه حطت الكوبايه مكانها بسرعه/احم.. َاوك يلا
حمزه /عايزه تطبخي لهم أي
عائشه /مش عارفه محتاره… عماتي اصلا مبيعجبهمش العجب
حمزة /ف حاله ان الشيف حمزه موجود هيعجبهم العجب والصيام ف رجب كمان لو حابه
ولبس مريله المضبخ
وبدأ يطلع الخضار وال حجات ال عايزها من التلاجه وبدأ يطبخ
وعائشه واقفه بتتفرج عليه
حمزه وهو بيقطع الخيار /هتفضلي واقفه كدا. هو انا الخدامه ال معلم سالم جبهالك.. ما تساعديني
عائشه /تصدق فعلا لايق عليك الدور دا
حمزه قرب منها بغضب وعائشه بعدت بسرعه وهي بتضحك
عائشه /خلاص والله انا اسفه.. هساعدك
حمزه /اخلصي تعالي يلا
عائشه لمت شعرها كعكه عشوائيه وغسلت ايدها
عائشه /طب قولي اعمل اي ونا اعمله
حمزه /قطعي الطماطم.. لو هتفلحي هبقي سعيد جدا
عائشه مسكت السكينه بغضب
حمزه /اي هتقتليني ولا اى..اعقلي
عائشه /ياريت ينفع
وبدأت تقطع الطماطم
وحمزة بيكمل بقيت الاكل
عائشه بصت له /حمزه
حمزه /خير
عائشه /شكرا. علشان ب تساعدني . لو مكنتش عملت كدا مش عارفه كنت هتصرف ازاي
حمزه /الاه! ما انتي بتعرفي تتكلمي زي البني آدمين اهو
عائشه /تصدق انا غلطانه؟
حمزه ضحك /لا خلاص بهزر..
حمزه /العفو مفيش داعي تشكريني.. اصلا مبسوط من ال بيحصل دا. َيعني اهلك ال هيجو هنا ديما ف فتره جوازنا وعماتك وقرايبك.. دا
كله بيحسسني بشعور ال عيله ولمتها ال نسيته من زمان
عائشه /انت اهلك ماتو؟
حمزه ابتسم/اه من زمان… بس خلاص اتعودت .. اتعودت بس مقدرتش انسي
عائشه بحزن /ربنا يرحمهم
حمزه اتنهد /ال مهم…قرايبك ال جايين دول في معاهم شباب؟
عائشه /اه ولاد عمتي بتسأل لي؟
حمزه /طب اطلعي زي الشاطرة غيري ال لبس القصير دا قبل ما يجو.
عائشه /ماله لبسي.. انا متعوده ع كدا من ونا صغيره… وبعدين انت مالك
حمزه /متعوده تلبسي البس ال قصير دا قدامهم؟ انتى شكلك عايزه تتربى من اول وجديد ونا فعلا هعمل كدا
عائشه /احترم نفسك انا متربيه كويس… والشخص ال رباني المعلم بتاعك ف متغلطش
حمزه /انا مبغلطش ف تربيه المعلم سالم بس انتي مينفعش معاكي الا كدا.. يلا اسمعي الكلام واطلعي غيري
عائشه قربت منه بغضب /بطل تتحكم فيا .. دا لبسي ومتعوده البس كدا اذا كان عاجبك
حمزه /لا ي حلوه دا كان زمان وخلص.. دلوقتي نظام تاني.. مقبلش مراتي تلبس قصير كدا قدام حد غريب
عائشه /انت بتتشرط ع اي احنا كلها كام يوم ونتطلق ومش هشوف وشك تاني
حمزه /من هنا لحد ما نتطلق انتي مراتي وهتسمعي كلامي غصب عنك.. (وابتسم)وبعدين شكلك متدايقه اننا مش هنشوف بعض تاني..
للدرجة دي انا اتحب بسرعه
عائشه /لا وانت الصادق.. ال يعاشرك يوم واحد يموت من العصبيه والاستفزاز.. وبرضو هقابل عماتي ووالدها بالبس دا.. وشوف بقى هتعمل اي
وسابته وطلعت غرفتها
حمزه /يخربيت العيند ال راكبها.. ماشى ي عائشه ي انا ي انتي
عند سما
في عربيتها السواق سايق وهي راكبه ورا
تليفونها رن برقم غريب
سما ردت /الو مين معايا
إياد /احم.. انا إياد فكراني؟ اخدنا أرقام بعض في فرح حمزه
سما ابتسمت /اه طبعا فكراك. انت عامل ايه
إياد /كويس… كنت وعدتك اني هوريكي الاستوديو بتاعي. انا دلوقتي موجود فيه.. لو حابه تيجي ممكن ابعتلك العنوان
سما بحماس /اه طبعا نفسي اجي.. قول العنوان بسرعه
إياد ابتسم /اشطا
بعد شويه وقت
في ڨيلا حمزة
جهزو كل حاجة ومنتظرين الضيوف
الباب خبط وحمزه راح يفتح
حمزه ابتسم /اهلا وسهلا.. اتفضلو
ودخلو
ال دخل (ال عمه الكبيره ل عائشه وولادها الاتنين شباب في العشرينات.. و عمتها التانيه و سالم وهدى)
العمه الأولى /يزيد فضلك
سالم /اعرفك ي حمزة
اختي الكبيره هياتم
حمزه سلم عليها /اهلا بحضرتك
هياتم /اهلا ي ابني
سالم /واختي التانيه سنيه
حمزه سلم عليها /اهلا وسهلا
سنيه ابتسمت /اهلا بيك
سالم /و دول ولاد هياتم.. َمحمود ومحمد
حمزه /امممم…. اهلا وسهلا
محمد /هو اي ال اممم
حمزه /اه دا انت لمض بقى
هدي/احم.. ودا حمزه جوز بنتي
هياتم /بس انا شفتك قبل كدا من كام شهر َ… مكنتش انت.. شكلك اتغير اوي لي كدا
حمزه /احم.. ازاي.. اكيد انا بس حضرتك مش واخده بالك
سنية /اه يمكن احلو ي هياتم علشان الفرح بقى وكدا
هدي /اه اه اكيد.. امال يعني هنجيب حد تاني ونجوزو ل بنتنا.. هههههههه
حمزه ضحك /لا طبعا اكيد مش معقوله
سالم /واقفين لي ي جامعه اتفضلو
وكلهم قعدو
محمود /امال عائشه فين
حمزه /وانت بتسأل ع عائشه لي ي روح ام… اقصد ي حبيبي
محمد /عادي آش بنت خالنا وبنسأل عليها.عندك مانع
حمزه قال بصوت واطي/بتدلعها قدامي كمان.. ان ما كسرت دماغكم.. مبقاش حمزه
سنيه /اه والنبي ي ابني نادي ل عائشه أصلها وحشتني.. ملحقناش نيجي الفرح للأسف ف قلنا نسلم عليها ف الصباحية ونرجع البلد تاني
حمزه /حاضر هناديها ثانيه واحده
وطلع الغرفه وخبط ع الباب
عائشه فتحت
وحمزة ابتسم لما لقاها سمعت كلامه وغيرت هدومها ولبست طويل
عائشه /متفرحش اوي كدا انا غيرت علشان الهدوم التانيه اتوسخت بس مش اكتر
حمزه /عليا انا برضو الكلام دا… المهم عماتك وصلو وبيسألو عليكي
عائشه /اوك
حمزه /خدي هنا بس راحه فين
وكانت هتمشي بس حمزه مسك ايدها وقرب منها وهي لزقت ف الحيطه
عائشه بتوتر وضربات قلبها
زادت /خ خير في حاجة ؟
حمزه /ولاد عمتك الحلوين ال تحت دول الكلآم معاهم يبقى ف حدود.. ملقيش عيل تافهه منهم بيدلعك ب اسمك قدامي
عائشه ابتسمت /وانت بقى لحقت تغيير عليا
حمزة /لا متحلميش اوي كدا … انا لازم مراتي تحترمني ف وجودي وغيابي.. إن كنتي متعوده ع كدا بقى وولاد عمتك يهزرو معاكي
والكلام دا… أنسى
عائشه /وانت برضو ال مفروض تحترمني ف وجودي قبل غيابي طالما مضطرين نكمل فتره ف جوازنا ال عامله زي السجن دي..
يعني الصور دي ال ع اللاب توب بتاعك… ال مع بنات مايصه. مستحيل اقبل يحصل ونا ف حياتك
حمزه ابتسم
عائشه بغضب /انت بتضحك ع اي متستفزنيش
حمزه /دورتي ف صور اللاب توب لي؟ عايزه تعرفي انا مرتبط ولا لا…. لاني من حقي احب ونا متجوزك تقضيه واجب
عائشه بتوتر /لا اكيد طبعا مدورتش علشان كدا
وبعدت عنه
حمزه /ع العموم الصور دي قديمه ودول زمايلي ف الجامعه.. ولما الجامعه خلصت كل واحد راح ل حاله.. ارتاحتي؟
عائشه /يلا ننزل علشان الناس مستنينا تحت
حمزه ابتسم /يلا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)