روايات

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الجزء الرابع

رواية وقعت في عشق ممرضه البارت الرابع

رواية وقعت في عشق ممرضه الحلقة الرابعة

وقفنا البارت الي فات اما ميرنا فضولها قتلها وجبت تخش الاوضه الي مراد مانع حد يقربلها وفعلن دخلتها وشافت وقتها الي خلاهااا تتصدم ميرنا شافت ست نايمه علي السرير ومحاوطهاا اجهزه واكسجين وكانها ف غيبوبه قربت منها ولقتها جميله اوووووي بتبص جنبها لقت نوت بوك لسه هتفتحها لقت الي فتح الباب وكان مراد وكان مصدوم انو شافها هنا
مراد بغضب… انتي بتعملي اي هنا ودخلتي ازاي اصلن
ميرنا بتوتر…. مراد افهمني انا بس فضولي غلبني وكنت عايزه اعرف ف اي مخبيه ومين الست دي
مراد مكنش سامع حاجه
مراد بغضب شديد راح شدها من شعرها وجرهاا علي السلم
مراد… انا هوريكي ي ميرنااا ازاي تتدخلي ف الي ملكيش فيه وخدها دخلها ف اوضه تحت الفيلاا مطلمه وفيها حشرااات وكانت ميرنا ميته من الخوووو*ف قفل عليها
ميرنا بعياط وتوسل
لا ي مراد ارجوك انا عارفه اني غلط بس لا اوعااا تسبني هنااا ارجوك
سابها من غير ميحس بيهاااا وسابها ومشي وهي فضلت منهاره وتنادي عليه ومن خوفها أغمي عليها
جيه الصبح مراد جيه وفتحلها وشالها وطلعهااا الاوضه بتاعتهاااا وبعدين سابها وخرج بره الفيلااا خالص
عند ام ميرنا
ام ميرنا كانت تعبت ودخلت المستشفي وكانت هي كمان ف غيبوبه
عند زياد كان قاعد وبيتفق علي حاجه
عند حنان اخت زياد
حنان وهي بتبعد عن الشخص الي قاعد جنبهااا
حنان بزعل…. انا خايفه علي ميرنا
الشخص … خايفه عليها أي إذا كان انتي الي خلتيها تاخد نباطشيه بليل دي وكمان خليتي فونها يفصل وانتي الي زقيتي اول تاكسي هي تشاورلو يقف وكان تبعنااا
حنان بزعيق… مهو كلو بسببك اعمل اي انت الي قولتلي اعمل كده وعشان نعرف نجوز مش بمزاجي لولاا الراجل الي جبتهولي يقنعني اني اعمل كده قصاد المبلغ المغري الي هنجوز بيه مكنتش اعمل كده ف صاحبه عمري
الشخص حضانها… خلاص انسي احنا خلاص هنجوز وهاجي اتقدملككك
عند ميرنا كانت فاقت لقت نفسها علي السرير قامت خدت دوش بعافية وكانت عماله تعيط علي اخرهااااا
عند مراد كان عند الريس او البوص
مراد … حضرتك طلبتني
البوص… اه ي مراد انت عارف انك أكفأ واحد عندي هنا وبثق فيك جداا اذات اكتر اما طلبت تخلص علي البنت واتبعتلي الفديو وانت بتقتلها ده اكدلي انك يهمك كلمتي ورضايااا
مراد…. اكيد ي بوص
البوص… وعشان كده انا قررت اننا هنستلم الصفقه الي جايه
مراد بستغراب… بس انت عارف دي مع مين ي بوص دي كده مخاطره
البوص… لا عارف بس برضو عارف اني الي معايا مش اي حد ده مراد
مراد…. الي تشوفو ي بوص
وخد بعضو ومشي وراح الفيلاا وطلع ودخل الأوضه الي فيها الست الي نايمه وفضل قاعد جنبها
مراد بحزن.. أمتي هتصحي بق انا تعبت ومستني اشاره واحده بس منك تعرفني انك مستنياني وهتفوقي
وفضل يحكلها حجات كتير وسابها وخرج ودخل اوضه ميرنا ولقاهاا نايمه وفي دموع علي خدهااا قرب منها ومسحلها دموعها هي قامت مفزوعه شافتو خافت وفضلت تقول ونابي بلاش طلمه انا بخاف وجسمها كلو يترعش مراد استغرب حالتها شدها ف حضنو وهي مسكت حضنو اكتر وقتها مراد كان محتاج الحضن ده اكتر من ميرنا وعدااا وقت وهي نامت ف حضنو سندها وخدهااا وفضل جنبهاا
وهو حاضن ميرنا فجاء حس بحد واقف ورااه الباب لسه هيقوم لقي الشخص ده مشي قام وفتح الباب ملقهاش حد راح يطمن علي اختو كانت نايمه راح اوضتو ونام وطلع الصبح ب احداث جديده
صحيت ميرنا ولقت الي بيخبط عليها الباب لقت مراد داخل ومعاه صنيه الفطار ميرنا خافت بس سكتت
مراد بهدوء… عايزك بق تكلي الاكل ده كلو مفهوم
ميرنا بهدوء… انا عايزه امشي
مراد بصلها وسكت
ميرنا اكلمت كنت قولتلك انا هختار الوقت الي همشي فيه وهو اما اختك تمشي بس انا مش هستحمل
مراد قرب وقالها بس قبل متمشي عايز اقولك انا ليه بقيت كده
وقعد يحكلها فلااش باك
انا كنت ف بيت وام واب وعيله كويسه لحد م امي اكتشفت انو ابويا اتجههه لشغل تجاره المخدرات وده بسبب واحد صاحبو هو الي مشاه ف شغل ده امي حولت كتير تقنع فيه انو يبعد وهو مرضاش لحد مطلبت الطلاق وهو مرضاش وخوفها انو هياخدني منها ومش هتشوفني تاني هي خافت ورضيت وعاشت لحد م اكتشفت انها حامل وكنت أنا فرحان اوووي وخلفت مللك وانا كنت دايمن بربي ملك ومعاهاا وفي يوم بابا سافر عشان شغل ومشي وانا قاعد وماما كانت ف مطبخ بتعملنا الاكل الي بنحبو وملك كانت ف جنينه من وراه بتلعب لقينا صاحب ابويا جيه وقعد ورجالتو حوالينا ماما طلعت وكان باين عليها الكره لشخص ده
الام… خير
رفعت… اي انتي كده بتستقبلي ضيوفك
الام… الي انت عاوزه مش هنا مسافر
رفعت بضحك… او يمكن يكون مات
وقتها كنت مستخبي وراه العمود بس سامع كل حاجه كان عندي عشر سنين
الأم بصدمه…. انت بتقول اي يحيوان انت
رفعت بغضب … طول عمري بتمناكي من وقت مكنا ف كليه وانتي بتحيبي سليم علي اي معرفش وحربتي اهلك وكل عشانو وبقيتو سوااا ورفضيني انا كبرت وكبرت شغلي وقولت لاازم اخدك ي منال مهما حصل وخليت جوزك يتاجر في المخدرات وخليتو يسافر وعمل حادثه وانا الي مدبرهالو واهو راح حبيب القلب ودلوقت دورك ي صفاء هندمك علي كل كلمه جرحتيني بيها ولا كل وقت رفضيني فيه وقرب منها وشدها علي الاوضه واغتصبها وهي نزفت جامد وقطعت النفس وكانت بين الحياه والموت وقتها خدها عشان يدفنها كنت هروح واتهجم عليه لقيت ملكك عيطط جريت عليها انا شفت الرجاله بتوعو جاين علي المكان جريت بيها وطلعت بره وقتها لقيت شخص شدني ودخلني عربيتو ورش علي وشي حاجه ومشي اما صحيت لقيت شخص شكلو يطمن وكان بيبتسملي قرب مني وقالي انو صاحب ابويا من سنين وانو ابويا شخص كويس بس صاحبو ده كان مغيره وبعدين عرف نوياه وحاول يخلي بابا ينتبه لكنو مسمعش منو وبعدين عرفني اني لاازم انتقم منو وشغلني معاه ف مافياااا لكنو رباني كويس وعرفني اني امي عائشه بس ف غيبوبه ويعالم هتفوق امتا خدها ف ابيت علي الاجهزه ولحد مكبرت وهي لسه مفقتش بس عندي يقين تفوق وملك كانت ماشيه وعملت حادثه وبقت قعيده وانا اجتهد وكبرت شغلي وانتقمت من الي عمل ف اهلي كده ولما فكرت اني اتوب معرفش الي يتوب ويرجع عنهم وعن شغلهم اخره الموت واما حميتك عشان مكنش ليكي اي ذنب وقتها بس قررت احميكي
ودي ي ستي هي حكايتي
ودلوقت تقدري تقرري اذا هتقعدي ولا لسه هيكمل هي اكلمت ميرنا… انا قررت اني اكمل بس عشان اختك
مراد ببتسامه… وانا موافق
وسابها وخرج
وهي فضلت تفكر لحد بليل جيت عشان تشوف اختو وفتحت الباب فجاء لقت مللك واقفه علي رجليها عادي وكان مفيش اي حاجه فيها ومش قاعدة علي الكرسي
ميرنا فضلت واققه مصدومه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في عشق ممرضه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى