روايات

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الجزء الثاني

رواية وقعت في عشق ممرضه البارت الثاني

رواية وقعت في عشق ممرضه الحلقة الثانية

وقفنا البارت الاول لما مراد وجهه سلاحو ف ميرنا وضرب بنار
ميرنا وقتهاا كانت هتموت من الرعب وخلاص فكرت أن رصاصه جت فيها فجاء فتحت نص عين لقت مراد واقف يبصلها وهي لسه عايشه
ميرنا…. علي فكره ي اخ دي حته نداله بق ااشطاا عشان انا ضيفه عندكو انك ترعب ضيوفك كده دي اسمهااا نداله بق
مراد بصلهااا وسبهاا وخرج لكن كان ف دماغو حاجه من الحركه الي عملها
عداااا الوقت وجيه واحد من بره حطلها الاكل
الشخص .. يلاا كلي
ميرناا… اكل ازاي ي ناصح وانا مربوطه كده
الشخص … عارفه اما افككك لو عملتي اي حركه كده ولا كده والله نهايتك هتكون علي ايدي انا سمعتي
ميرناا… ده انا غلبانه
الراجل فكها ولسه هيخرج ميرنا خبطتو علي راسو
ميرنا….. قولتلكو بلاش تطلعو جاكي شان الي جوايااا
وطلعت تجري بره علي القصر الحرس شافهاا طلع يجري وراهاا قامت دخلت القصر ودخلت اي اوضه قبلتهااا وعدااا الوقت لحد بليل لحد م مراد جيه
الحارس بتوتر…. مراد بيه ف حاجه حصلت ولاازم تعرفهاا
مراد بستغراب… اي هي
الحارس مكنش عارف ينطق وخايف من مراد
مراد بزعيق…. انطق ف اي
الحارس…. الصراحه البنت الي كانت ف المخزن هربت ومش عارف مكانها وحكالو كل الي حصل من ساعت حكايه الاكل لحد مهربت
مراد مسكه من هدومه بغضب وقالو…. غبي انا مشغل بهايم وسابهم وطلع فوق
كانت ميرنا سمعت صوتو وهو بيزعق وهي مستخبيه ف دولاب
ميرنا ….. ينهار اسود تصدير بره وصل واكيد عرف اني هربت اعمل اي
فجاء لقت الي فتح الباب وبعدين وقف شويه وبعدين رجع تاني وقفل الباب
ميرنا بارتياح … اوف كده اكيد مشي انا اتخنقت انا هعفن هنا كده وفتحت الدولاب وخرجت هي خرجت من هنا ووقفه ف نص الاوضه لقت الي فتح الباب مره واحده
ميرنا بصت لقيتو مراد وعلي اخره منهااا
ميرناا بتوتر…. بص ديكور الاوضه مش حلو انا اعرف مهندس ديكور هيعجبكك اووي هروح اجيبو ليك واجي ولسه هتتحرك لقت الي مسكهاا من دراعهااا جامد
مراد بغضب … انا تهربي مني انا هوريكي ي ميرنا الكلب انتي
ميرناا…. انت عرفت اسمي منين
فجاء شدهاا ونزلهاا تحت ووقف ف جنينه وجاب الحرس والشخص الي كان جبلها الاكل ووقفو قدامها ومراد وجهه السلا*ح عليهم وقام ضربهم بنار من غير اي شفقه هي شافت كده أغمي عليها ف سعيتها مراد ابتسم بسخرية وشالها وطلع علي الاوضه حطها علي السرير وفضل بصصلها وقال
ي تري اي حكايتك معاياا والي جابك ف طريقي وساااابهااا وخرج
ف نفس الوقت كانت امهاا هتمو*ت من الخوف عليهاااا قامو هي وحنان صحبتها راحو القسم وقابلو ظابط اخو حنان هناك وحاكو ليه كل حاجه من ساعت اختفاء ميرنا
زياد الظابط وده بيحب ميرنا من زمان لكنها مش شيفاه اصلن
زياد… خلاص ي خالتي متقلقيش انا هرجعهالك اطمني
وعداااا الوقت وبعدين ميرنااا فاقت لقت نفسها نايمه علي السرير قامت ونزلت تحت كانت ف ظابط واقف قدام الفيلاا لسه هاجري عشان يلحقها لقت الي وقف قدامها وشدهاا دخلهاا الاوضه
مرادد… حولي تنزلي وتقولي انك هناااا وكتاب الله محد هيعرف يخرجك من هنا غير وانتي ميته انتي فاااهمه ولو مش خايفه علي نفسك علي الاقل خافي علي امك
ميرنا سمعت تهديده ليها علي امها خافت وهي اصلن خايفه منو من ساعت مقتل الحرس قدامهااا ميرنا بخوف هزت دماغهاااا وقالت…. حاضر
مراد شاطره متخرجيش من الأوضه دي انتي فاهمه
وسابها وخرج ونزل تحت وقال انو مشفش البنت الي بيدور عليهااا
فلاش بااك
واحد من الحرس صعبت عليه قال يبلغ عن مكان ميرنا وهو مش هيتعرف وفعلن عمل كده ولما عمل كده كانت نهايتو الموت زي الي قبلو
ده مراااد يجمااعههه يعني مش بتفوتو حاجه ابداااااا
بعدين الظابط مشي وهو طلع لميرنا وقعد علي الكرسي قدامهاا
مراد… بصي بق انا عايزك ف شغل
ميرنا بستغراب…. شغل اي
مراد… اختي تعبانه ووعجزت برجليها وهي حاليا مقعدهاا ف مستشفي فيها كل حاجه لكن انا هجيبها ف البيت مش هنا بيت تاني وبعيد محدش يعرفو وعايزك تبقي ملزومه براعيتها وهيبق معاكو دكتوره عارفه كل حالتهااا وده امر مش باخد رايك وسبها وخرج
ميرنا فضلت حيرانه طول اليوم من طريقتو وكل حاجه في الشخص الغريب ده لحد محبه تاني يوم وبعتلها تنزل وخدهااا وراحو علي المكان الي فيه اختو وعرفها هي هتعمل اي بظبط معاهاااا وعدتتت الايأم وميرنا حبت اخت مرااد اوووي وصعبت عليها انها تسبها لوحدها ف الحاله دي
وفي يوم كانت ميرنااا ومراد واختو ف الفيلاا الي هي ف المزرعه الي فيها اخت مراد
ومكان هناك اشجار وهادي جدااا وميرنااا حبت المكان ده اووي لقت مراد داخل عليهم
مراد سلم علي اختو وقعد معاااهاا وبعدين ميرنا قامت وراحت قعدت ف جنينه بره
ملك…. وده اسم اخت مراد … روح اقعد مع ميرناا صراحه مش بتسبني خالص
مراد…. واقعد معاهاا بتاع اي انا مالي بيها
مللك …. مراد بلاش معملتك دي مع البنت هي معملتش ليك حاجه
مرادد بخوف… هي حكتلك حاجه
مللك.. هتحكي تقول اي هي مش بتكلم جد ابدااا دايمن تهزر حقيقي خرجتني من جو الكئيب هنااا
مراد ابتسم وافتكر لسانهااا الطويل وضحك
ملك بصتلو بخبث… يلاا روح شوفهاا متبقاش رخم
طلع لقاهاا قاعده وباصه قدامها وسرحانه ف دموع ف عينها
مراد…… احمم
ميرنا انتبهت ليه وقالتلو انت هنا من امتاا
مراد .. لسه جاي
ميرنااا بستغراب… في حاجه مللك عايزه حاجه
مراد… لا بس بصراحه يعني جاي اقولك شكراا انك مسبتيش اختي لوحدها
ميرنا… متشكرنيش اي واحده مكاني هتعمل كده بس عايزه اسألك علي حاجه
مراد… إسالي
ميرنا… انا عملتلك اي عشان تعذبني كده انا نفسي اشوف امي زمانها تعبانه
مراد… بصي هقولك الأول كنت مفكرك ف حد وراكي وكده لكن اما إتأكد انك ملكيش ذنب كنت همشيكي لكن كانو هيموتوكي انتي وامك والصراحه انا مبحبش الظلم طلما ملكيش ذنب خلاص يبق تعيشي حياتك هي فتره بس وبعدين هرجعك لأهلك تاني
ميرنا… بجد
مراد… اه بجد
ميرناا…. هو انت بتشتغل اي ومين الي عايز يموتني وكده
مراد قلب ف لحظه …. متدخليش ف الي ملكيش فيه انا قولتلك كلمه وهنفذها وسابها ومشي وعدددتت الأيام ومراد كان ف المزرعه مع اختو وميرنا وفجاء لقي الي قدام الفيلاا عنده الي ف المزرعه بيفتح لقي اكتر انسان بيكره مراد وعايز يمسكو وهو الظابط زياد الدين اكيد فكرينو اخو حنان وكان معااه قوه وقتها
مراد… نعم خير
زياد …. لاازم نفتش الفيلااا
مراد بشك… ليه معاك إذن نيابه
زياد بغضب … انت ازاي تكلمني كده انا ده شغلي اوعاا ولسه هيخش
مراد قال خطوه زياده هتطلع جثه شكلي سبتك تلعب كتير يلااا ي بابااا خد شويه العرايس الي معاك وامشي يلااااا من هنااا لسه هيقفل باب كانت ميرنا ف جنينه وجايه عليهم
ميرناا…. ف اي ي مراد
فجاء زياد بص لقاهااا هي ميرنا
زيادبلهفه…. ميرنااا حببتي انتي كويسه عمل فيكي اي الحيوان ده
فجاء مراد بق غضب الدنياا كلها جواه راح مسك السلا*ح ووجههه ف وش زيااد وقتها ميرنا خافت علي زياد من مراد عشان عارفه انو يقدر يقتلو*ه
ميرنا وقفت ف نص مبين مراد وزياد وقالت بكل قوه ف وش ذياد
ميرنا بكدب… انا مراتو ي ذياد وياريت تاخد بعضك وتمشي
زياد كان مصدوم اي الي بيسمعو ده وازاي عرفت مراد اصلن كل ده كان ف دماغو بس محبش يسألها
ذياد بكره … بكرا تندم ي مراد
وسابو وخد القوه الي معاه ومشي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في عشق ممرضه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى