روايات

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الجزء الثالث

رواية وقعت في عشق ممرضه البارت الثالث

رواية وقعت في عشق ممرضه الحلقة الثالثة

وقفنا البارت الي فات اما ميرنا وقفت قدام مراد وزياد وقالت لزياد انها مرات مراد والاتنين كانو مصدومين من ردها
نرجع لقصتنا يقمراتي ونبداء بصلاة علي النبي يسكاكر ❤️
دخلت ميرنا بكل هدوء الفيلا وطلعت علي اوضتها من غير متوجه اي كلام لمراد وفي نفس الوقت كان مرااد مستغرب اي الي هي قالتو ده خد بعضو وطلع ليها بعد مخبط علي الباب ودخل
مراد … عايز اعرف اي سبب ردك ده
ميرنا بصتلو وقالتلو
ميرنا..انا مش هقدر اسيب ملك وهي لسه مخفتش انا وعدك اني مش هسيبها طول مهيأ لسه ف حاله دي وانت وعدني انك هترجعني وانا متاكده انك مش هتخيب ظني فيك صح يمراد وهي بصالو ف عينو
مراد بصلها اووي وقالها
مراد… صح ي ميرنا وسابها وخرج وهو مخنوق وخد عربيتو ومشي وهي شيفاه من بلكونه وعدااا اليوم وبعدين دخلت عشان تشوف مللك وتطمن عليها وفضلو قاعدين يكلمو ويهزرو ويضحكو وفي وسط الكلام مللك اكلمت مللك.. عارفه ي ميرنا انا صعبان عليا نفسي اوووي
ميرنا ببتسامه… انتي هتخفي ي مللك اوعدك اني مش هسيبك غير وانتي ماشيه علي رجلك وبططنطي كماان
ملك ابتسمت لميرنا وسألتها
مللك …قوليلي ي ميرنا اي بق حكايتك وعرفتي مراد ازاي اصلن
ميرنا وقتها مكنتش عارفه تقول اي ففكرت ف اي حاجه
ميرنا بكدب… بصي يستي اخوكي كان بيساهم بتبراعات عندنا ف مستشفي الي كنت بشتغل فيها وطلب من المدير يرشحلو ممرضه شاطره عنده وكده واكيد مدير رشحني انا ليه وعرفني شغلي وخدني عندك هنا بس دي كل الحكايه
مللك… اه بس محكتيش ليا ليه عن حياتك عايزه اعرفها
ميرنا سرحت وافتكرت حياتها قبل متقابل مراد وتشوفو وفاقت علي صوت مللك وهي بتنادي عليهاا
ملك… اي ي بنتي روحتي فين
ميرنا…. لا ابداء يقلبي سرحت شويه
مللك….طيب يلاا احكي
ميرناا…. بكرا هحكيلك يلااا وقت انك تخدي العلاج يقمر يلاا يماماا وبلاش رغي ليجي تركولاا اخوكي ويمص دمي وده مبيرحمش ملك فضلت ضضحك علي ميرنا وكلامها 😂😂
وخلص اليوم ومراد مكنش جيه وهي فضلت واقف ف البلكونه وباصه ليجي ولا حاجه لكنها عرفت انو مش هيجي طلما أتأخر ودخلت تنام
في جهه تانيه عند مراد كان بيسلم بضاعه اسلحه مهمه وجيه البوليس وهم بيسلمو البضاعه وهرب بسرعه قبل محد يمسكو لكن اتصاب برصاص ف دراعو وخد بعضو وساق بعافيه وراح علي الفيلاا الي ف المزرعه وهو طالع علي السلم مكنش قادر يستحمل اكتر من كده وعينو بتقفل علي نازله ميرنا عشان تشرب لقيتو جريت عليه بخوف وقلق… مالك حصلك اي يمراد بتبص لقت ف دم قلقت عليه شديتو ودخلتو الاوضه وقطعت القميص بتاعو وعرفت اني دي رصاصه وسخنت السكينه بسرعهه وراحت حطهااا علي مكان رصاصه وفضلت تحاول تطلعها لحد مطلعتها وربتطت مكانها ولقت حراره مراد عاليه جابت خافت للحراره وجابت كمادات وفضلت تعملو كمادات طول الليل وهو عمال يخترف بكلام مش مفهوم
مراد وهو نايم… مااااا….مااااا متسبنيش هقتلووو.. مللك
فضلت سرحانه ومش فاهمه قصده علي اي لكنها قالت اي حد بيخترف لما الحراره بتعلي عليه كده وفضلت صهرنه معاه لحد تاني يوم صحي سنده راسها علي سرير جاي يتحرك قام اتوجع هي صحيت بقلق عليه
ميرنا بخوف قربت منو
ميرنا… فيك حاجه حاسسس ب اي
هو كان بيبصلها وساكت ومستغرب خوفها عليه ده
هو …. لا متقلقيش انا كويس
ميرنا… طيب هروح اعملك الفطار بسرعه
مراد جاي يقوم وقالها
لا انا لاازم امشي حالاا ف شغل لاازم اخلصو
ميرنا… تمشي اي انت مجنون انت محسسني كان عندك دور برد دي رصاصه مخرجهاا من كتفك ي استاذ امبارح يعني مش حاجه عاديه
مراد اتعصب وقالها
مراد… وانا مطلبتش منك مساعده وبلاش تدخلي ف حياتي ي ميرنا انتي فاهمه وغوري من وشي وزقهااا وجاي يطلع ميرنا عملت انها بطنهااا وجعاهاا
ميرنا بكدب…. اااااه بطني هموت مش قادره
مراد قلق عليها راح ليها
مراد بقلق….. مالك فيكي حاسه ب اي طيب انتي كنتي زي القرده دلوقت
ميرنا بصتلو بصدمه… قرده انا قرده ي مراد بصلها برفعه حاجب انا ملقاش فيها حاجه وهي فهمت رجعت مسكت بطنهاا وبتتوجع
مراد قالها ببرود… ربنا يشفيكي
وسابها ومشي
هي فضلت مصدومه من كلمتو دي ومتغاظه وعماله تكلم نفسهاا
واحد بارد معندوش دم ده حتي مقلش كلمه شكرااا وعديم الاحساس
انا اروح احسن اكل ونزلت عشان تاكل ف مطبخ سمعت الشغالين بيكلمو عن الاوضه المقفوله وسرهاا اي
ميرنا سألتهم اي موضوع الاوضه ده الي بتكلمو عنووو
واحده من شغالين… بصي مراد بيه في اوضه مقفوله من سنين محدش يعرف فيها اي وليه مانع اي حد يقرب منها وهو بس الي بيخشها ميرنا طبعن فضولها قتلها وهتموت وتعرف اي سر الاوضه دي راحت لملك وقعدت معاها
ميرنا بتسأل… قوليلي ي ملك اي سر الاوضه المقفوله دي الي هنا
مللك….والله ي ميرنا انا زي زيك معرفش ليه مراد مانع حد يقربلها وفيهاا اي
ميرنا فضلت تفكر تخش الاوضه ازاي وكانت واقفه ف بلكونه بتبص لقت انو البلكونات كلها لازقه ف بعض
ميرنا بفرحه… ايوه لقيتها وبعدين فكرت لو مراد عرف
وهو هيعرف منين انا هشوف الاوضه وهطلع علي طول وفعلن فضلت ماشيه لحد موصلت لبلكونه بتاعت الاوضه ودخلت لقت نفسها زي ف صاله كبيره وزي انو دي تالت اوض مفتوحين علي بعض فتحت الباب الي قدامها عشان تشوف اي جوه وفجاء كانت الصدمه الي خليتها مش قادره تنطق
ويخلص البارت لحد هنااا يقمرات
قولو اي ي تري الي شافتو ميرنا
واي هو مصيرها
واي حكايه مراد اصلن
واي الي زياد ناوي عليه لمراد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في عشق ممرضه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى