روايات

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة رضا

رواية وقعت في عشق ممرضه الجزء الأول

رواية وقعت في عشق ممرضه البارت الأول

رواية وقعت في عشق ممرضه الحلقة الأولى

ميرناا… سلام ي حنان انا همشي عايزه حاجه
حنان.. لا يحببتي خلي بالك من نفسك
ميرنا.. حاضر يقلبي
توقف هنا ونعرف بطلتنا😁
ميرنا خريجه كليه تمريض وعندها 23سنه قمحاويه وقصيره وعينها بني وشعرها طويل وكيرلي وبتحب الضحك والهزار ولسانها طويل😂 وملهاش غير امها وبتشتغل عشان تصرف علي علاج امهاا وعلي البيت
نرجع لقصتناا
ميرنا بعد مركبت تاكسي بعد مخلصت النباطشيه بتاعتهاا ومروحه بليل
ميرنا… انت ممشينا فين ي اسطي
السواق .. ده طريق مختصر ي انسه
ميرنا شكت ف راجل وكمان المكان كلو ضلمه ومفهوش حد
ميرنا.. خلاص نزلني هنا
السواق… انزلك فين ي حلوه هو دخول الحمام زي خروجو وبداء راجل يقربلها
لكن قبل ميقفل الباب هي فتحت الباب وزقيتو وطلعت تجري وفضلت تجري لحد مكنتش قادره تكمل اكتر من كده
ميرنا وقفت تاخد نفسهااا طلعت فونها ترن علي حد
ميرنا…. اوف هي نقصاك انت كمان تفصل دلوقت اي اليوم الهباب ده
فضلت ماشيه ممكن تلاقي حاجه تركبها وهي ماشيه شافت عربيات وناس كانو بيسلمو حاجه لبعض وهي مش واخده بالها لكن شكلهم يخوف
استخبت وراه صخره لكن حد من البودي جارد الي واقف شافهاااا وجري عشان يجبها طلعت تجري لكنو مسكهاا
ميرناا… سبني ياض منك ليه هو عشان نفخين عضلاتكو تستقو عليا ده انا اطلعلكو جاكي شان الي مخبياه
خطروهاا وحطوها ف العربيه
فاقت ميرنا لقت نفسهاا مربوطه ومرميه علي الأرض
ميرنا.. هم راميني كده ليه كأني شوال بطاطس انا الممرضه ميرنا يحصل معاياا كده ي كلاب فجاء لقت الي فتح الباب ودخل شب كتله من الجمال
ونقف هنا ونعرف علي بطلنا 😁
مراد المنشاوي زعيم مافيا ولكنو عنده شركات خاصه ليه وهنعرف ليه بق زعيم مافيا طويل وشعره بني وناعم وعينو رمادي وعنده عضلات وقمحاوي وبيكره صنف الستات وهنعرف ليه برضو ومش عشان حببتو خانتو ولا كلام الي اتقراء كتير لاا متستعجلوش ي بنات 😂😁
نرجع لقصتنااا
ميرنا بنبهار من جمال مراد.. اوباااا اي الحلاوه دي ده اكيد تصنيع بره مصر
مراد فضل بصصلها ومستغربها
عند ام ميرنا فضلت قلقانه علي بنتها انها مرجعتش وحنان صاحبت ميرنا معاها وبتهديهااا
امها بعياط… زمان حصلها حاجه ي حنان انا هموت من الخوف عليها
حنان وهي خايفه بس بداري قدام ام ميرنا.. لا يخالتي زمانهاا كويسه متقلقيش هتلاقيها جايه دلوقت
عند ميرنااا
مراد وهو قاعد وحاطط رجل علي رجل قدامها
قوليلي بق مين الي وراكي
ميرنا بصت وراهاا وملقتش حد
ميرنا بغباء… مفيش حد وراياا
مراد بعصبيه… انتي مجنونه هتهزري يروح امك متنطقي ي بت تبع مين
ميرناا.. ف اي ي شبح متهدا علينا كده انت سألتني سؤال وانا جوبتك وقولتلك مفيش حد ورايا وانت بتسألني بصفتك اي هااا انا الي مفروض اسألك انا هنا بعمل اي
ولا عشان عينك الرصاصي دي وعضلاتك الي نفيخهاا علينا وشعرك السايح الي احسن من شعري ده يبق تربطني وترميني كده ف لو خطفني احب اقولك انك اختارت صح واني متشكرا جداا ليك علي انك بتحققلي حلمي اني اتخطف وتعذبني وتبهدلني وبعدين تحبني ومش هتقدر تقاوم جمالي وتعطيني قبله الحياه زي الروايات ي قره عيني وفضلت ضضحك مراد مسك دماغو من كتر الصداع والغلاء
مراد… بسسسسسسس اسكتي صدعتيني لكن من ناحيه العذاب مش هتخرجي من هنا غير متتعذبي وتتنطقي فعلن وسابها وخرج وكان مستغرب انو يكون ف حد كده
مراد بصوت عالي
حسين
حسين… امرك ي باشااا
مراد… عايزك تعرفلي كل حاجه عن البت دي ف اسرع وقت فاهم
حسين… فاهم ي باشااا
عند مراد راح الديسكو الي بيصهر فيه علي طوول وقعد وفضل يشرب وخد بنت معاه وطلع علي شقتو الي ف معادي صحي الصبح لقي البت نايمه جنبو صحاهاا
مراد… قومي يلاا ومشوفش وشك تاني هناااا
البنت بمياصه … ليه ي بيبي هو انا قصرت معاك ف حاجه بتغمزلو
مراد فجاء مسكهاا من شعرها
مراد بعصبيه… سمعتي انا قولت اي
البنت بخوف منو ده مراد المنشياوي يعني عادي يقتلها ولا يتهز حتي
البنت بخوف… حاضر وقامت لبست وخدت بعضها ومشيت بسرعه
فون مراد رن
مراد… الو
_____________
مراد… حاضر هلبس وجاي
لبس مراد ومشي
عند ميرنا كانت زهقت وفضلت تنادي علي اي حد من بره
الي واقف عند الباب زهق من صداعها
اي مش بتبطلي كلام جالي صداع
ميرنا… بقولك اي يسطا هو اخينا تصدير بره ده مش هيجي تاني ولا اي
الراجل كان متنح ومش فاهمهااا باين مجنونه وسابهاا وخرج
ميرنا فضلت تننفخ من زهق
عند مراد راح قابل الي رن عليه
مراد.. البوص جوه
ايوه جوه اتفضل
مراد دخل للبوص
ده بق الزعيم ببتاع دايره المافيا وهو الي خد مراد وعلمو الشغلانه دي
البوص وهو قاعد علي الكرسي
سمعت انو فيه بنت شافتك وانت بتسلم البضاعه
مراد.. ايوه حصل
البوص…وهي فين دلوقت
مراد.. حبيسها اعرف تبع مين
البوص.. احنا ميلزمناش تبع مين عشان بيها من غيرها هنعرف يبق الحل الوحيد انك تخلص منها فهمتني ي مراد
مراد.. فهمتك اعتبره حصل
خرج مراد من عند البوص وراح الفيلاا ودخل لميرنااا وطلع سلاحو وجههه ف وشهاا
ميرناا بخوف.. اوعاا تعمل الي ف بالي
فجاء لقت الرصاصه فيها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في عشق ممرضه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى