رواية وقعت في حب مجنونة الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد محمود
رواية وقعت في حب مجنونة الجزء التاسع عشر
رواية وقعت في حب مجنونة البارت التاسع عشر
رواية وقعت في حب مجنونة الحلقة التاسعة عشر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في تمام الساعه ال 5»
“في منزل روفان”
استيقظت روفان علي رنين منبه هاتفها… اطفئته ومن ثم دلفت للحمام لتبديل ملابسها… لتذهب للمطبخ لامها..
اما امها فكانت تقف داخل المطبخ لتعد الغداء
روفان من علي باب المطبخ: احم احم
ام روفان: تعالي يختي.. اشجيني عملتي مصيبت ايه النهارده
روفان بحزن مصطنع: كده يا نبع الحنان وبعدين هو انا بتاعت مصايب بردو
ام روفان بسخريه : لاء يا حبيبتي لاسمح الله… انتي ده انتي نسمه مشيه علي الارض كده… المهم قولي بقا كنتي عوزا ايه يا اخرت صبري
روفان: هو يعني.. احم هو كان
ام روفان: ما تخلصي يا بت عوزا اخلص الغدا علشان ابوكي الي هيجي من الشغل جعان ده
روفان بسرعه: اصل استاذ عاصم عذمني علي الغدا النهارده
ام روفان بشهقه: نعم يا ختي أستاذ مين..وده من امتي انشاء الله..و شافك ازي اساساً و تقفي تكلمه معا بتاع ايه انشاء الله
روفان بخوف: احيه يابو سوسو احيه
ام روفان: نعم يا روح امك وده من امتي انشاء الله
روفان بغباء: هو ايه ده
ام روفان وهي تقلد روفان: علي احيه يا بو سوسو احيه
روفان: اااااه لاء دي البت ملاك علمتني شويت الش انما ايه بقي ينفعو في الموقف السوده الي زي الموقف الي انا فبها دلوقتى ده
ام روفان: المهم يا زفته خلينا في موضوعنا ومتتهربيش مني.. مين استاذ عاصم ده
روفان: ده يبقا اخو ملاك الكبير و كمان حد من الي حور بتشتغل معاهم في الشركه…هااا هروح ولا لاء
ام روفان: لاء طبعا مش هتروحي.. وبعدين احنا معندناش بنات تخرج مع شباب غريبه
روفان: ليييه يا ماما
لتنظر لها الام نظرات عصبيه.. لتكمل روفان برتبتك: احم قصدي يعني ان ميصحش بردو الراجل يعزمني وانا ما اقدروش واروح… يعني هتبقي عيبه في حقي
ام روفان بتحزير : اول واخر مرا تحصل يا روفان الكلب انتي… والا وربي لو حصلت تاني لهعلقق في السقف مكان النجفه
روفان وهي تضم ولدتها بحب: قلبي يا نبع الحنان وللهي.. اهتي بقا تلفونك علشان ممعيش رصيد وعوزا اتصل بل بت حور
الام بستغراب: ليه
روفان: علشان اخد منها رقم عاصم علشان يقولي هقبله فين
الام بعصبيه: نعم يا روح امك
روفان: في ايه يا ماما مالك مانتي كنت كويسه معايا من خمس ثواني
الام بهدوء ما قبل العاصفه: روفان امشي من وشي دلوقتي
روفان بغباء: ليه يعني
الام و هي تمسك احدي المعالق الكبيره الخاصه بل طبخ : بقولك امشيي من وشيييييي
لتبتعد روفان عنها و تبداء في الركض… والام من خلفها
الام وهي تركض خلفها: بقي بتقوليها كده عني عينك كده… وللهي لهربيكي من اول وجديد اصبري عليه بس
روفان وهي تركض هي الأُخرا: امال اقولها وانا لفه وشي يعني يا ماما
ام روفان: يا بجهتك يا شيخه يا بجحتك… طب وللهي انا معرفت افضي اربيكي ربع ساعه حتي
روفان: يا ماما في ايه بيقولولك التعامل بل عن*ف ده بيسبب عقد نفســــــــ… ااااه
صرخت روفان عندما امسكتها امها من شعرها.. ومن ثم بدأت في الض*رب
روفان: اااه يا ماما في ايه بس علشان تعملي كده.. وبعدين هو ده حنان الام الي بيتكلمو عنو
الام: انا هوريكي حنان الام بيبقي عامل ازي
وبعد مده من انتهاء المع”ركه التي دارت بين الام وابنتها
كانت تجلس روفان وشعرها مبعثر علي وجهه.. وهي تحول استوعاب انها واخيرا اقنعت امها بأخذ الرقم من حور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في منزل ملك»
“في غرفت الجلوس”
كانت تجلس هي و ولدتها يشاهدواً احدا المسلسلات ليصدح صوت تلفون ملك
ام ملك: قومي يا بت شوفي مين الي بيرن
ملك: يماما ما الي يرن يرن وبعدين سبيني ونبي علشان اعرف اركذ في المسلسل
ليصدر صوت التلفون مرا اخرا
ام ملك: قوم يا بت ليكون في حاجه
ملك وهي تدبدب في الارض: يوووو انا مش عرف هو في حد بيكلم حد في وقت زي ده
ام ملك: الساعه لسه 5 المغرب يا بنت الهبله
ملك وهي تنظر الي المتصل وتقول: ده رقم غريب
ام ملك: طيب ردي يا بت وشوفي مين
لتجيب ملك علي اهاتف:الوو مين معايه
إسراء:اه يا وطيه بقي مش مسجله رقمي
ملك بفرح:بت يا إسراء هو ده رقمك
إسراء بمرح: ايوا ياختي رقمي الي مش معاكي
ملك بستغراب:بس ازي يعني مش متسجل عندي انا اكيد يعني مش همسح رقمك وبعدين انا كلمتك عليه قبل خطوبتي
إسراء:لاء ماهو ده رقم جديد
ملك بعصبيه مصطنعه: اه يـــ
إسراء بضحك: كلو الي الشتيمه بل ام… المهم يا ستي انا خلاص انا اهو تحت البيت افتحيلي الباب بقي
ملك بغباء: تحت بيت مين
إسراء: استغفرالله العظيم.. يا بنتي انا تحت بيتكو وبعدين انزلي ساعدين في شيل الشنط علشان ثقيله اوي
ملك بعدم تصديق: يعني انتي بتكلميني دلوقتي و انتي تحت البيت عندنا ومش في امريكا
إسراء بمرح: أينعم
ملك بصراخ: طيب انا هنزل حالاً
ام ملك: في ايه يا بت فهميني.. هي إسراء الي كانت بتكلمك
ملك بحماس: اه يا ماما هي تحت البيت عملتلنا مفجأه وجت من امريكا من غير ما تقول لحد
ام ملك بفرحه:طب يلا انزلي بسرعه وساعديها في شيل الشنط بتعاتها يلا يا بت انتي لسه هتقفي تتنحيلي
ملك وهي متجها نحو الباب :حاضر هنزل اهو… وبعدين ما خلاص حبيبت قلبك جتلك فا اكيد انا هتركن علي الرف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في منزل حور»
كانت حور تتحدث مع روفان علي الهاتف
روفان:يا ستي وانتي مالك ماتجيبي الرقم وانتي سكتهه
حور:لاء اما تقولي عوزا ليه
روفان بيأس: اوووف خلاص هقولك وامري الي الله
حور وهي تنظر لساعة يدها الوهميه: بسرعه بس علشان معنديش وقت
روفان: ماشي يا ست المشغوله… بصي يا ستي النهارده لقيت عاصم جاي يا خد ملك زي كل مرا وقعد يتكلم كتير وكده بس فجاه لقيته بيعزمني علي الغدا… بس فا انا كنت عوزا الرقم علشان اعرف منو هنتقابل فين وكده يعني
حور بتفكير: اممم بص يا اخت روفان انا هبعتلك الرقم
روفان بمرح: انا قولت بردو انتي اختي الي مجبتهاش امي
حور: بس بشرط
روفان: انا كنت بقول انك بردو انتي وطيه ومش بتعملي حاجه ببلاش
حور المهم يا زفته: انا هبعتلك الرقم بس كل حاجه يقولهلك تيجي النهارده زي الشاطره وتقوليهالي من غير ما تنقصي حرف او تزودي حرف
روفان: ماشي يا ستي بس ابعتي الرقم يلا علشان اتأخرت اوي
حور: طيب يلا سلام
روفان: سلام ياختي بس ابعتي الرقم بسرعه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باااااس البارت انتها +تفاعل يا جمااااااعه علي البارت
انا عرفه انو البارت قصير اوي بس معلش…وعرفه اني بتأخر اوي في التنزيل بس ده بيبقي غصب عني علشان انا مسحوله اوي في المذاكره… وانشاء الله انا هحاول انزل البارت العشرين بسرعه
ـــ خمنو كده في الكمنتات إسراء ده هتبقي مين وتقرب ايه لملك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب مجنونة)