رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم آية سلمان
رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الجزء السادس
رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني البارت السادس
رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني الحلقة السادسة
تاني يوم الصبح كان فهد لسة بيتدرب ف الاوضه بتاعتة اما حور صحيت من النوم و قامت تتوضي و هي بتبص ف المرايا لقت عنيها حمرة مكان العياط غسلت وشها و اتوضت و صلت فرضها و نزلت تحت و عدت جمب اوضه التمرين بتاعة فهد سمعت صوت جامد
حور ب استغراب : اي دا مين ال بيلعب بدري اوي كده
فتحت الباب و دخلت لقت فهد هو ال بيتدرب جامد و مش لابس تيشيرت و جسمة مليان عرق. و عروقه باينه
حور قربت منه ب خوف و قلق عليه : ف فهد انت بتعمل اي
فهد سمع صوتها بدأ يضرب ف كيس الملاكمه اكتر
حور ب قلق : فهد بكلمك رد عليا سيب البتاعه دي
فهد ب صوت خشن : اطلعي بره
حور ب اصرار : مش هخرج
فهد ب صوت قوي : بقولك اخرجي برة ي حووور مش عايز اشوف وشك
حور راحت وقفت جمبة بالظبط : مش همشي ي فهد و ال عندك اعمله
فهد ضرب كيس الملاكمه جامد راح بعيد و رجع خبط ف ضهر حور ف وقعت ع فهد
حور ب وجع : ااااه
فهد ب خوف : حور حور انتي كويسة
حور ب وجع و عياط : ضهري ي فهد اااااه
فهد حاول يشيلها من فوقه
حور ب وجع : اااه ااه ضهري استني بالراحه
فهد عدلها و قام شالها و طلع بيها ع اوضتها و حطها ع السرير بالراحه
فهد ب قلق : انتي كويسة
حور ب دموع : لا ضهري بيوجعني
فهد ب غضب : قوووولتلك امشيييي من قدااااامي اي ال وقفكككك
حور ب عياط : انت بتزعقلي لييييييه انا كنت خاااايفه عليك اهئ اهئ
فهد و هو بيمسح ع وشه و قرب منها : طيب خلاص متعيطيش وريني ضهرك
حور ب كسوف وسط دموعها : ااه ي قليل الادب ابعد ابعد
فهد ب رفعة حاجب : هشوف ضهرك مالة ممكن يكون اتأذي
حور ب عند : ملكش دعوة يتأذي ولا يتنيل امشي ي فهد
فهد ب عدم صبر : حووووور اتعدلييييي
حور ب عياط : انت كل شوية تزعقلي انا بكرهك ي فهد بككككررررهكك
فهد مسك أيدها جامد و شدها ليه و ضغط ع سنانة : ايااااكي اسمع الكلمة دي تاني
حور ب عند : لا هتسمعها انت بكرهك ي فهد
فهد قرب منها و قال ب همس : انتي بتكرهيني انا ي حوري
حور ب توهان ف عنية : مقدرش
فهد بعد عنها ب انتصار : مانا عارف
حور ب غيظ : مستفز اوي يعني
فهد ضحك ع تصرفاتها و قطع ضحكه دا رن فون حور و كان مصطفي
فهد بص ع الشاشة و حور بصت ع الشاشة و ع فهد و مسكت الفون عشان ترد فهد شد منها الفون
حور ب غيظ : فهد هات الموبايل
فهد ب برود : بيتصل ليه دا
حور حبت تغيظة
حور ب دلع : الله مش خطيبتة
فهد مسك ايدها جامد : حوووور اتعدلي
حور ب وجع : ااه ي فهد وجعتني
الفون رن تاني
فهد هط ايده ع شفايفه بمعني اسكتي و رد ع الفون
مصطفي ب لهفه : حوريتي صباح الخير قلقتيني عليكي مش بتردي ليه رنيت عليكي كتير
فهد ب صوت قوي : لا سلامتك من القلق حور كويسة و اسمها حووور مش حوريتك ثانيا بتتصل كتير ليه ف حاجه
مصطفي ب غيظ من فهد : حضرتك بترد ع فونها ليه لو سمحت اديني حور
فهد ب استفزاز : لا مش فاضيين دلوقت معلش بقا منين ما تفضي هبقي اقولها انك اتصلت لو افتركت يعني
مصطفي ب غضب : لو سمحت بقولك عااايز حور
فهد ببرود : وطي صوتك و قولتلك لما نفضي هقولها
حور حاولت تاخد الفون من فهد و لاكن بصلها بصه ارعبتها
و قفل مع مصطفي
حور ب غيظ : ينفع ال انت عملتة دا عيب كده
فهد و هو بيضغط ع شفايفة : بيرن عليكي ليه
حور و هي بتحط ايدها ف جنبها : انا هعرف منين ما انت قفلن ف وشه
فهد ب تفكير : ااه صح طيب عموما لو اتصل مترديش فاهمه
حور ب تبريقه : نععععم
فهد ب برود : اخد الفون عشان تتلمي
حور ب ترجي : لالالا خلاص مش هرد مش هرد
فهد ب ابتسامه : براڤوا انا هتأخر ع الشغل كده انا نازل و انتي بلاش تتحركي عشان ضهرك و حطي مرهم
حور ب ابتسامه ع حنيتة : حاضر
فهد و هو رايح اوضته لقا اياد خارج بيجري من اوضته و لقا حاجه محدوفه عليه
فهد ب استغراب : اي دا ف اي
اياد ب خوف و فرحه انه شاف فهد : فههههد ابوووووو نسببب الحقني اختك هتموتني
فهد ب ضحك : ههههههه اي ال ف وشك دا هي ضربتك
اياد ب خوف : بتضحك هي ضربتني بس انا بتهااان ف البيت دا ي فهد اختك الحمل هبلها
فهد : اي ال حصل طيب
اياد و هو عمال يبص ع باب الاوضه : قال اي عشان قولتلها ان الممثلة ال هي بتسمعلها المسلسل بتاعها حلوة قامت بقا خناقه و هدت الدنيا و
لسه هيتكلم لقا فيروز بتحاول تفتح الباب
فيروز ب صوت عاالي : افتحححححح الباااااااااااب ي ايااااااااد اناااااااااا بكرششششش اناااااااااااااا و الللللللله لموتككككك
اياد و هو ماسك اوكرة الباب : الحقني ي فااااهد بتضحكككك ع اييييي
فهد بضحك : انت انت قولتلها انها بكرش البس بقا
اياد و هو ماسك الباب جامد : شااالله ينقطع لسامي مااااا حصلللللل اناااااا كل ال قووووولته انهااااااا الحمل تخنهااااااا شويتيييييين
فهد انفجر ف الضحك : ههههههه مش قادر ههههههه حد يقول ل مرااته كده هههههههه
فجأه الباب اتفتح اياد جري وقف ورا فهد
اياد ب خوف : اعمل حاجه ي عم البج رامي ب عضلاتك دي
فهد ب رفعة حاجب : بتتريق و الله اسيبها عليك
اياد ب خوف : لالالا خلاص هسكت الحقني ي فهد ابوس سمانتك
فهد ب هدوء : فيروز ي حبيبتي عيب كده دا جوزك
فيروز ب غضب : يرضييييييك يقووووولي اناااااا الممثلة دي احلي مني اناااااا ي فهههد
فهد ب ضحك : وريني كده
فيروز فتحت فونها و ورتة صورة بطلة مسلسل * بنات شمس *
فهد ب همس : طب ماهو عنده حق
فيروز : قولت حاجه ي فهد
فهد ب ضحك : لا انا بقول انه انه حلوووو’ف هو في زيك ي روز
فيروز ب غيظ : قولة قووووول للاستاذ ال وراك
اياد و هو مطلع وشه شوية : و و الله ي روزي مكان قصدي انا كنت بهزر
فيروز ب دموع : لا زعلانه منك ي اياد
اياد و فهد بصوا ل بعض ب اندهاش ع تحولها
اياد و هو بيقرب ع فيروز : حقك عليا مش قصدي طب ي ستي اصالحك ازاي اامري
فيروز ب تفكير : فسحني
اياد ب ضحك : بس كده حاضر جهزي نفسك و اول ماجي من الشغل هنخرج
فيروز ب فرح : خللااص موافقه
اياد و هو بيمسك خدود فيروز : يغتي يغتي بحبك و الله
فيروز ب دلع : و انا كمان ي يويو
فهد ب دهشه : ربنا يشفيكوا ي رب انا واحد متخلف اني وقفت
اياد بص ل فهد من تحت ل فوق : مشي ي عم اي الناس الحشرية دي
فيروز ب ضحك : مش عارفه و الله يلا ي اياد ندخل اوضتنا
اياد و هو ماشي ورا فيروز و بيسقف : ورااااك ي جميييييل
فهد و هو بيخبط ايد ع ايد : لا اله الا الله فعلا المتخلفون للمتخلفات
راح فهد ع اوضته و غير هدومه و كان نازل الشغل لقاهم ملمومين ع الفطار
فهد : صباح الخير
الكل صباح النور
سيف ب ابتسامه : اقعد ي فهد عايزك ف موضوع
فهد و هو بيقعد : اتفضل ي بابا
فهد : بما انك اكبر واحد هنا ف انا عايز اعتمد عليك ف حاجه مهمه
فهد ب استغراب : خير ي بابا ف اي قلقتني
سيف ب ضحك : لالا مفيش حاجه بس احنا مسافرين عمرة انا و والدتك و عمامك و مراتاتهم و عايزك تخلي بالك من البيت و البنات
اياد ب ضحك : قصدك اي ي عمي هو احنا صغيرين دانا هبقي اب
سيف ب ضحك : ههههه عارف يخويا بس كفاية عليك فيروز
فيروز ب غيظ : بااابي
سيف ب ضحك : خلاص خلاص المهم احنا هنقعد هناك شهر عايزين نرجع نلاقي كل حاجه زي ماسبناها
فهد و هو بيبوس ايده : متقلقش ف عيني
مازن ب توتر : طب بقولك اي ي عمي بما ان السفرية دي هتقعد شهر
سيف : خير ي مازن
مازن و هو بيبص ل ملك : بصراحه كده ي عمي انا عايز اتجوز ملك
ملك فضلت تكح كتير اوي
نور ب ضحك : هههههههه يخيبك ي واد ي مازن فكرتني ب عمك محمد يوم ما طلب ايدي خلاني شرقت كده بردو ههههه
مازن ب ضحك : هههههه المهم قولت اي ي عمي سيف
سيف ب برود : لا
وقعت عليهم الكلمه صدمتهم
مليكة ب همس : لا اي ي سيف الولد كويس و تربيتنا و بيحبها و انت عارف
ملك بصت ل مازن ب دموع
سيف ب ضحك : ههههههه وقعت قلبك صح
مازن ب ارتعاش و هو بيشرب : اه اه ي عمي وقعت قلبي الله يسامحك
سيف ب ضحك : استني بقا نسأل العروسة و بص ع ملك
ملك نزلت وشها ب خجل
سيف بخبث : شكلها م موافقه
ملك بسرعه : لالا
و نزلت وشها ف الارض : احم ا اقصد ان م مازن حد محترم
فهد ب سخرية : اه يختي ع ايديييي
ملك ب خجل : احم ا انا هروح بقا عشان ورايا كلية هطلع اشوف حور
فهد : لا حور مش هتروح النهارده
ملك ب استغراب : ليه
نور : و انا نازله عديت عليها بتقول مش هتقدر تروح
ملك : اااه طيب همشي انا بقا
مازن بسرعه : استني انا كمان ماشي اوصلك
و بص ع سيف
سيف ب ضحك : روح يبني روح
خرج مازن و ملك و فهد استأذن و راح شغله
و اياد استأذن و راح شغله و فيروز طلعت اوضتها
عند حور مصطفي اتصل عليها ف ردت
حور : الو
مصطفي ب غيظ و غضب : ايوااا ي حووور مبتردييش علياااااااا ليه و فهد دا هووو ال بيرددد عليااا ليه
حور ب هدوء : ف اي ي مصطفي وطي صوتك
مصطفي ب غضب : و الله دا كل ال هامك الاستاذ بيقولي احنا مش فاضيين و لما نفضي هكلمك مش فاضييين بتعملووووا اي ي حوووور الساعه
حور ب صوت عالي : مصطفيييي وطيييي صوتك و بعديييين ملكش حق تعلي صوتك عليا و لا تسألني
مصطفي ب غضب : لاااا ليااااا حق ي هااانم انااا خطيييك
حور ب هدوء : مصطفي انا مبحبش كده لو هنبدأ المشوار سوا كده يبقي نفضها احسن
مصطفي ب صدمه : انتي بتقولي اي ي حور انتي ف وعيك
حور : انت ال خلتني اقول كده
مصطفي ب زعل : انا مش هحاسبك ع كلامك دا دلوقت ي حور و شكرا اوي ع كلامك
حور حست ع نفسها و ندمت : مصطفي انا
مصطفي : انا هقفل سلام
و قفل ف وشها
حور ب ندم : غبيةةةة هو بيغييير عليا عشاااان بيحبني مكنش ينفع اعمل كده اوووف بقا
عند فهد دخل القسم و كله بيديله التحية و دخل قعد ف مكتبة دخل عليه العسكري
فهد : خير
العسكري : فهد بيه ف واحده برة عايزة تقابل حضرتك ضروري
فهد ب استغراب : مين دي
العسكري : معرفش
فهد : طيب دخلها
خرج العسكري و دخلت بنت لابسه فستان قصير بعض الشئ و جزمة كعب عالي
فهد ب دهشه : انتيييي
يتبع…
لقراءة افصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثاني)