روايات

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل الثامن 8 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل الثامن 8 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي الجزء الثامن

رواية وقعت في حب خادمتي البارت الثامن

رواية وقعت في حب خادمتي الحلقة الثامنة

يزن بضعف: مش قادر والله مش قادر اصدق انه راح يسما وفي لحظه ضعف وكأنه نسي كل حاجه يزن وبيحضنها وهو بيعيط
سما بتتفاجأ في الاول بس بعدين بتبادله نفس الحضن
وبيفضلو حضنين بعد لدقايق
أليس بندهاش: يزن؟
يزن بيستوعب انه حاضن سما فا بيبعد عنها وبيمسح دموعه وبيقوم وبيلتفت ورا بيلاقي أليس
يزن: انتي رجعتي تاني ليه ياأليس؟
أليس: انا اصلا مروحتش وصلت معاهم داده عزيزه ورجعت عشان محبتش تقعد لوحدك بس معرفش انك مشغول
يزن: مشغول ازاي يعني قصدك اي
أليس بعصبيه: يعني لقيتك حاضن سما ال هي خدامه عندكو
يزن بخنقه: انتي في اي ولا في اي انا مش فايقلك ولا فايق لكلامك الي ملوش اي لازمه وبيمشي وبيسبهم
سما كانت هتمشي ورا بس أليس بتمسكها
أليس بغضب: استني هنا
سما: نعم
أليس: انتي بتستغلي يزن وان هو دلوقتي مش في وعيه وضعيف مش كدا؟؟
طبعا عشان تقربي منه وكله لمصلحتك
سما: لمصلحتي؟؟
أليس: ايوا لمصلحتك واقولك كمان انتي كنتي بتفكري في اي؟
سما بتنهيده وبتربع ايدها: ياريت
أليس؛ انك لمه تقربي منه وهو في الحاله دي يزن يبدا يحبك ويتجوزك وتبقي من خدامه لهانم وانا للاسف هكسر طموحاتك واحلامك واقولك انه مستحيل يفكر فيكي حتي لان يزن مش من النوع ده عارفه كنت ممكن اقولك ياسين الله يرحمه بس يزن مهما تعملي يبصلك حتي مستحيل
سما وتمثل انها زعلانه: يعني مستحيل يتجوزني؟
أليس: انا بقولك مستحيل بيصلك تقولي يتجوزك ده هتبقا تمن عجائب الدنيا دي لو.. ها لو حصلت اصلا
سما بتتسم وبتسبها وتمشي وهي كانت مبتسمه
أليس بستغراب: دي بتتسم عليه اي؟ اكيد طبعا اتصدمت بس خليها عارفه عشان متعليش احلامها اكتر
******************************وبيعدي اسبوع
:_
الباب بيخبط
حامد: ادخل
بتدخل سما وهي ماسكه اكل في ايدها
سما بإبتسامة: يلا عشان معاد الغدا جي
حامد: مليش نفس
سما: تؤ تؤ تؤ مفيش منه الكلام ده هتاكل يعني هتاكل وعارف عامله اكل اي؟
حامد: مش عايز اعرف وخدي الاكل
سما وهي بتضع الاكل جنبه: مهو انا قولتلك مش بمزاجك وبعدين مش مشكله انا هقولك عامله اي…بص يسدي عاملالك ورق عنب وبتاخد بالشوكه واحده وبقربها منه
حامد بيلف راسه الناحيه التانيه بعيد عن الاكل
سما: يعني مش هتاكل؟
حامد: ايوا
سما: خلاص انا هفضل قاعده قدامك كدا ومش همشي ولا هتحرك غير لمه تاكل
حامد: خليكي قاعده
سما: طيب براحتك ده انا قولت ان اول متعرف اني عامله ورق عنب هتاكل الطبق كله بس انت مش عايز بقا نعمل اي بس متسألش عليه بعدين عشان احنا ممكن نخلصه كله وبتمثل انها بتشيل الاكل وخارجه
حامد بيبلع ريقه وبيضعف: خلاص سيبي هاكل
سما: ايوا بقا هو ده الكلام الي يفتح النفس وبتضع الاكل مكانه وبتديلو
حامد بينظرلها وهو ندمان علي كل الكلام الي قالو ليها و أهان كرامتها بي
حامد: بس خلاص شبعت
سما: طب شويه كمان
حامد: لأ مش قادر
سما: طيب مش هغصب عليك بس خد علاجك وارتاح وبعد ساعتين هجبلك كوبايه اللبن وتشربها كلها ماشي
حامد: ماشي
سما بتقوم وبتفتح الباب وهتخرج
حامد: سما
سما بتلتفه: نعم
حامد بإبتسامة: شكرا علي كل حاجه يبنتي يعتبر انتي الوحيده الي بتهتمي بيا من ساعت مو*ت ياسين الله يرحمه
سما بإبتسامة حب : ده واجبي ومفيش داعي انك تشكرني ع حاجه بس حبيبت كلمه بنتي منك.. المهم يلا همشي اسيبك ترتاح شويه
حامد: ماشي تصبحي على خير
سما: وانت من اهل الخير وبتقفل النور عليه وبتطلع من الاوضه
:-
وهي بتقفل باب الاوضه وبتلفت بتلاقي أنس قدامها
سما بخضه: اعععع
أنس بيتخض من صويتها: في اييي
سما وبتاخد نفسها من الخضه وبتضع ايدها علي قلبها: مش تعمل حس يا أنس بيه كنت هم*وت فيها
أنس: بعد الشر عليكي وأسف والله مكنش قصدي اخضك
سما: مش مشكله حصل خير
انس: طيب هو عمي صاحي
سما: لا نايم دلوقتي
أنس: طب هو عامل اي دلوقتي
سما: لسه زي ماهو مش راضي يطلع من الاوضه بتاعته وزي كل يوم بتحايل عليه يجي ساعه عشان ياكل وبرضو بياكل حاجات بسيطه جدا وانا لسه طالعه من عندكو دلوقتي وهروح اعمله كوبايه لبن زي ما الدكتور قال
أنس: انا مش عارفه اشكرك ازاي علي الي بتعملي مع عمي ويزن كمان انتي بجد انسانه نادره جدا والله لو مرات ابنه مش هتعملي الي بتعمليه ده
سما بإبتسامة حزينه: شكرا بجد عن اذنك لازم اروح دلوقتي عشان ورايا شغل
أنس: اكيد طبعا اتفضلي
سما بتتسم ابتسامه بسيطه وبتمشي
أنس بيسرح لدقايق
أنس بيخبط ايدو ع راسه؛ انت بتفكر في يا انس شيل الافكار دي من راسك خالص وبيمشي وهو بيكلم نفسه
****************************
يزن بيدخل الاوضه بتاعته وبيقلع الچاكيت بتاعه وبيرمي علي السرير
وبيدخل الحمام ياخد شاور وبيطلع وهو لفف الفوطه عليه وبينشف شعرو بفوطه تانيه وبينظر وبيتفاجأ
يزن: أليس؟؟ انتي بتعملي اي هنا
أليس: جيت عشان اشوفك انت وعمي واطمن عليكو
يزن: طيب بتعملي اي في الاوضه
أليس: منا قولتلك عشان اشوفك ولمه دخلت ملقتكش سمعت صوت مايه في الحمام عرفت انك بتاخد شاور فا اقعد استناك لحد متطلع
يزن: امم طيب
أليس بتقرب منه وبتلعب في شعرو: بس معرفش ان شكلك و شعرك وهو مبلول حلو اوي كدا
يزن بيشيل ايدها من علي شعرو: شكرا بس ينفع تطلعي اعبقال ما البس هدومي وبعدين مكنش ينفع تبقي موجود في الاوضه لحد ماطلع من الحمام وكمان عارفه ان باخد شاور يا أليس بس اكيد مش قصدك فا اطلعي يلا
أليس بإحراج: احمم اكيد مكنش قصدي انا اسفه
وهي بتفتح الباب عشان تخرج بتلاقي سما قدامها
سما: أليس هانم بتعملي اي هنا؟
أليس مبتردش عليها وبتمشي
سما بتتجاهلها وبتدخل الاوضه وبتقفل الباب
سما: فنجان القهوه
يزن: مش عايز خدي وغوري من وشي
سما: مش انت ال طلبته قبل ماتطلع ع الاوضه؟؟
يزن: طلبته من عزيزه مش منك
سما: انا ولا داده عزيزه هتفرق؟
يزن: ايوا هتفرق وخديها بقا عشان مش هشربها
سما: طيب براحتك وبتمشي كام خطوا لعند الباب بس بترجع تاني
سما : هي أليس كانت بتعمل عندك اي؟
يزن: اولا أليس هانم وثانيا انتي مالك
سما بغيره: هو اي الي انتي مالك اومال مين مالو وبعدين انت ازاي واقف قدامها وانت كدا
يزن: انا مصدع ومش طايق نفسي ولا طايقك وبعدين انتي فاكره نفسك مين
سما: انا مراتك حتي لو مش معترف بكدا بس انا مراتك اه قدام الكل مش مراتك وخدامه بس الحقيقه اني مراتك وانا ليا الحق فيك والمفروض تحترم ده زي منا محترمه كدا وكانت قريبه منه وماسكه فنجان القهوه
يزن ويشيل الفوطه من علي كتفه بعصبيه وخنقه وبير*ميها بتجي علي سما بتدلق القهوه اديها بتحر*قها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب خادمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى