روايات

رواية وقعت في حب خادمة الفصل الاول 1 بقلم مجهولة

رواية وقعت في حب خادمة الفصل الاول 1 بقلم مجهولة

رواية وقعت في حب خادمة البارت الاول

رواية وقعت في حب خادمة الجزء الاول

رواية وقعت في حب خادمة
رواية وقعت في حب خادمة

رواية وقعت في حب خادمة الحلقة الاولى

انتي الخدامه الجديده
مي.. خدامه في عينك
عمر.. بتقولي حاجه يابت
(عمر شاب عسليه وفرفوش بس عصبي وقت الجد بس قمور جدا جدا وحنين عنده ٢٦ سنه شغال في شركات باباه الله يرحمه قاعد مع مامته وخالته وبنت خالته)
(مي بنت طيبه جداا واموره اوي شبه الملايكه كده وبريئه خالص ومحجبه وكانت في اخر سنه من كليه الطب بس مرات ابوها قعدتها وهي مكنش عندها حل تاني)
مي.. ها لا مش بقول بقولك ايوه انا الخدامه الجديده
عمر… مممم
مي.. في بالها ياااا بقه كل ده يحصل في يوم وليله كده ههه كان حلمي ابقا دكتوره بقيت خدامه ياااا قد ايه الدنيا دي غريبه منك لله يامرات ابويا انتي السبب في كل الي حصلي ده
فلاش باااك
يلا اغسلي المواعين
معلش يامرات ابويا انا بذاكر دلوقتي
مذاكره ايه وخرا ايه طب ايه رايك بقه انا فكرت انك هتسيبي التعليم وخدي عندك هتشتغلي خدامه عند عمر بيه الي انا شغاله عنده اه يا حبيبتي انا تعبت اشتغلي انتي بقه لا وكمان ابوكي مات يعني ماليش دعوه اصرف عليكي
مي بدموع: حرام عليكي تضيعي مستقبلي ليه كده انا بقه مش هشتغل والي عندك اعمليه والشقه بتاعت ابويا ومش همشي وهكمل تعليمي
سعاد بغيظ وضرب … اوووه القطه كبرت وصوتها علي
ابوكي ياروح امك الله يرحمه كاتب الشقه باسمي ههههه
مي بوجع: ااااه حرام عليكي خلاص كل يوم ضرب واهانه منك لله يا شيخه
سعاد بضرب وغيظ اكتر: اه يابنت ال 🐕‍🦺
مي باستسلام: خلاص خلاص هشتغل بس سبيني اهو ارتاح من الذل الي انا فيه ده وارتاح منك ياشيخه
سعاد: بارتياح وانها هتخلص منها… كده تعجبيني بقه
بااااااااااااااك
عمر: ايه روحتي فين مالك
مي: وهي بتمسح دمعه نزلت من عنيها.. ها لا مافيش
عمر: طب روحي شوفي شغلك يلا واعمليلي قهوه ساده ها
مي: حاضر يابيه
عمر: ممكن بلاش حوار بيه ده انا عمر من غير بيه انتي اسمك اي
مي: احم حاضر يابي قصدي ياع عمر انا اسمي مي
عمر: ايوه كده بصي انا مش من النوع الي هو بتاع حوار بيه وتبقي الخدامه بتاعتي والكلام بتاع الروايات ده
مي بابتسامه: حاضر عن اذنك
مي عملت القهوه وطلعت ادتهاله في المكتب ونزلت
مي بسرحان: لا بس عسليه عمر ده والله وباين عليه ابن حلال بس بس بتقولي ايه متنسيش انك خدامه بلنسباله وبعدين انا لسه شايفه من ساعه اي الهبل ده
فاطمه مامت عمر: انتي مين يا حبيبتي
مي: احم انا انا الخدامه الجديده
فاطمه: طب ومالك مضايقه ليه كده وانتي بتقوليها
مي: عادي حضرتك عايزه حاجه اعملهالك
فاطمه: لا يا حبيبتي بس الاكل هنا بيجهز الساعه خمسه علشان عمر بيبقا وراه شغل
مي: حاضر ياهانم
فاطمه: بلاش هانم دي قوليلي ياماما فاطمه لانك الصراحه دخلتي قلبي وانتي شبه الملايكه كده وكان نفسي في بنت تبقا اموره زيك كده
مي بابتسامه ودموع: حاضر ياماما
فاطمه: اده امالك في ايه
مي: لا مافيش حاجه بس افتكرت امي الله يرحمها وبقالي كتير مقولتش كلمه ماما
سلمي بنت خاله عمر بتدخل: ايه ياخالتو ده من امتي واحنا بنقف مع خدامين كده
فاطمه بعصبيه: ايه الي بتقوليه ده ياسلمي عيب كده
سلمي بعصبيه : يوووه انا خارجه باي
مي: احم انا اسفه لو هسبب مشاكل انا هروح المطبخ انا بقه
فاطمه: ماشي( عفاف الخدامه الي شغاله عندهم) هتقولك بنحب ايه ومش بنحب ايه
مي: تمام
في المطبخ
مطبخ ده ولا اوضه انا مش فاهمه حاجه ماشاء الله وانا الي بقول علي المطبخ بتاعنا واسع ده دماغي هي الي واسعه
عفاف: ايه يابنتي واقفه كده ليه
مي: مش عارفه ابدأ منين ومش عارفه هطبخ ايه
عفاف بحب: انا معاكي يابنتي يلا نعمل سوا
بعد شويه
عفاف: فاطمه عايزكي يابنتي
مي: حاضر
مي: كنتي عايزاني
فاطمه: اه ممكن تروقي اوضه عمر ابني
مي: حاضر
في اوضه عمر
مي: دخلت روقت الاوضه وقبل ماتطلع لقت عمر خارج من الحمام
مي بكسوف وتوتر: اده ازاي الساعه سته والهانم قالت انك بتبقا في الشغل واروق قبل ماانت تيجي علشان مش بتحب حد يبقا في اوضتك انا انا والله مكنت اعرف انك هنا متضربنيش انا مكنش قصدي
عمر: في ايه يابنتي وهضربك ليه انا كنت واخد قهوه معايا في العربيه ووقعت عليا طلعت اخد شاور وهرجع تاني انتي مالك وهضربك ليه لكل ده عادي محصلش حاجه
مي: براحه يعني مش هتضربني زي مرات ابويا
عمر: مرات ابوكي كانت بتضربك ؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب خادمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى