روايات

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الجزء السابع عشر

رواية وقعت في حب انتقامه البارت السابع عشر

رواية وقعت في حب انتقامه الحلقة السابعة عشر

حازم: كاميليا انا معجب بيكي وعايز اتقدم ليكي
: بجد يادكتور
كاميليا بخوف: عمر!!!
عمر بسخرية: شكلي جيت في وقت غلط
حازم: في اي ياعمر بيه اب اللهجه اللي بتتكلم بيها دي
عمر بغضب: امال اتكلم ازاي يادكتور تو انا جاي جمعه ولا جاي لمشروع حب
حازم بغضب: لا انا مسمحش لك تتكلم معايا بالاسلوب ده وبعدين دخلك انت اي هو انا بطلب ايدك انت واللي اعرفه ان كاميليا لبها تخ المفروض هو اللي يرد عليا
عمر بغضب: واللي متعرفوش ان كاميليا خطيبتي وهنتجوز قريب
حازم و كاميليا بصدمه: ايييي!!؟
عمر مسك ايد كاميليا ومشي من الجامعه
نور: بابا كلمني الصبح وقال ليا انو راجع النهارده
اسر بصدمه : كلمك.؟؟!!
نور بخضه: ايوه في اي.؟
اسر بتوتر: لا مفيش حاجه طب قولته اي
نور باستغراب: مقولناش حاجه..في اي يانور
اسر بخوف: قولتي له اني جوزك

 

نور: نعم ليه هما مش عارفين
اسر بتوتر: لا لا طبعا عارفين
نور: امال اي
اسر:مفيش حاجه يانور
نور: طب يا اطلع
اسر طول الطريق بيكلم عمر بس مش بيرد وبيشت*مه في سره واخيرا عمر رد
اسر بغضب: انت فييين
عمر : موجود
اسر: طب بقولك ابو نور جه
عمر: طب هتعمل اي
اسر: هاخد نور ورايحين دلوقتي
عمر: ماشي يااسر هتعرف هتقول اي
اسر بقلق: لسه
عمر: طب بلاش تكلمه قدام نور عشان متتعبش
اسر : طيب انا قربت اوصل سلام
عمر: سلام
كاميليا: في حاجه عند اسر؟
عمر ساكت ومش بيرد
كاميليا بغضب: انت عامل نفسك زعلان مفروص انا اللي اضايق اي اللي قولته ده
عمر ببرود: صوتك
كاميليا بعصبيه: عمر بكل برود
عمر بغضب:كاميليا
كاميليا: طب فهمني ليه قولت كده لدكتور حازم
عمر بغضب: انتي بتحبيه ولا اي؟
كاميليا باستفزاز:وليه لا دكتور جامعه ومحترم و…
عمر: اخرسي
كاميليا: في اي ياعمر انت بتكلمني كده ليه
عمر بغضب: علشان انتي ملكي بس ليا انا وبس مش هفضل السنين دي كلها بحبك وفي الاخر ييجي هو ياخدك لو هتمو*تي مش هتبقي لحد غيري يا كاميليا فااهمه
كاميليا بصدمه و بفرحه: بتحبني انا؟!

 

 

عمر بتنهيده:ايوه يا كاميليا بحبك ومش دلوقتي ده من زمان اوي تعبت وانا بشوفك بتكبري وخايف ان حد ياخدك مني بس لما حسيت انهارده ان حد هيتقدم ليكي محستش بنفسي غير وانا بقول انك ملكي
كاميليا بظموع وفرحه: بجد ياعمر انا مش مصدقه
عمر:بجد والله ياقلب عمر.ليه الدموع دي
كاميليا: مكنتش مصدقه انك تقولها
عمر: بصراحه ولا انا كمان ..طب وانتي
كاميليا بكسوف: لا مش دلوقتي بعدين
عمر: ماشي ماشي اتقل…ايده انا نسيت اسر
كاميليا: مالو اسر
عمر: ابو نور رجع
كاميليا بصدمه: بجد
عمر: ايوه زمانه بيتاكل دلوقتي
كاميليا بضحك: ياعيني
عند نور واسر
اسر: اطلعي انتي يانور وانا جاي وراكي
نور: اوك
نور طلعت واسر فكر هيقول ازاي
نور : لا يااسر متنساش اني معرفهمش
اسر: ااه تمام انا جي معاكي
نور واسر طلعو سوا
ام نور (نورهان): ازيك ياحبيبتي
نور باستغراب ولكن خدتها عادي: ازيك يامامي جيتو انا قولت هاجي مش هلاقيكم
نورهان: لا ياحبيتي جينا من نص ساعه كده…انت
اسر بسرعه سلم عليها: ازيك ياحماتي عامله اي وحشتيني والله ونظر لها نظ،ه معناها اسكتي هفهمك
نورهان بصدمه: ازيك..تعالي ياحبيبتي
علي : ازيك يا…انت اي اللي..
اسر بسرعه جري عليه: ازيك ياحمايا عامل اي

 

 

اسر بخفوت : ونبي اسكت دلوقتي هفهمك بعدين
علي : في اي
اسر: هقولك بعيدن والله …اتعامل بس طبيعي
علي: نور حبيبة قلبي وسلم علي نور وحضنها
اسر: بقولك اي يانوري هو مفيش حاجه اشىربها ولا اي ماتقومي كده عقبال مع اقعد مع حماتي وحمايا شويه
نورهان وعلي بصدمه: حماتي وحماك
اسر بتوتر: ايوه عايز اقعد مع حماتي شويه
نورهان:اوك
نروهان وعلي مستغربين تعامل نور مع اسر طبيعي ليه
نور قامت
علي: هو في اي
اسر حكي لهم كل الحكايه من اولها
علي : ده انت انسان**** بتهدد بنتي علشان تتجوزها وتنتقم مني
اسر :وموت ابويا مش كان بسببك
علي : يابني والله انا معملتش حاجه ابوك هو اللي دخل معايا عداوه ودخلنا صفقه وانا كسبتها هو اللي مات بحصرته وامك هي اللي سخنتك وقالت لك كده…بس بنتي لا يااسر الا نور
نور بصدمه: يعني اي
اسر بصدمه: نور؟؟
نور: يعني انت كنت بتضحك عليا انت متحوزني غصب يااسر امال معيشني قصة حب ليه وخايف عليكي يانور انتي حبيبتي انيت مش عرافه اي وغيران من رامي كل ده كان كدب
اسر: لا يانور انا بحبك بجد حتي ودقبل ما نتجوز بس فكرة ان باباكي كان سبب في مو*ت ابويا ده كان مجنني
نور بدوخه وتعب: ط طب وانا مالي لييه تعمل فيا ك كد كده
اسر جري عليها بخوف: مالك يانور
نور اغمي عليها واسر شالها علي المستشفي
تسريع الاحداث اسر وصل المستشفي والدكاتره خدتها تكشف عليها
الدكتور:حصلت لها صدمه انا قولت محدش يحاول يضغط عليها ويفكرها باللي فات
اسر بخوف: هي كويسه
الدكتور: الصدمه اللي حصلت لها دي رجعت لبها الذاكره
اسر: بجد
الدكتور: ايوه هي فاقت تقدروا تشوفوها
الكل دخل بس وقف اسر فونه رن بعمر
اسر: ايوه ياعمر
عمر: علمت اي؟
اسر: حكي له كل اللي حصل
عمر: طب انا جاي لك دلوقتي
اسر: تمام
اسر قفل ودخل لنور

 

 

اسر: حمدلله علي سلامتك يانور
نور بجمود ولم تنظر له: الحمدلله
اسر: لو سمحت ياعمي ممكن تسبني مع نور شويه
علي: تمام يلا يانورهان
اسر: نور
نور: نعم
اسر: انا اسف
نور: علي اي
اسر: علي غبائي مكنتش عايز اجرحك وزي ما قولت لك فكرة ان ابوكي كان السبب في مو*ت ابويا ده كان مجنني
نور: اه وعشان الحقيقة ظهرت جاي تعتذر بس لو مكنتش ظهرت كنت كلمت عادي صح
اسر بصدق:لا والله نور انتي من ساعة ما عملتي الحاد*ثه وانا همو*ت عليكي فكرة انك هتروحي مني دي جننتني نور انا بحبك من زمان صدقيني السبب التاني اللي خلاني اعمل كده انك تكوني ليا مش علشان ااذيكي انا مقدرش اصلا نور علشان خطري اسمعيني وفهميني انا بحبك علشان خطري متبعديش سمحيني يانور
نور بحزن: انت فعلا اذيتني
اسر: وندمان ولو عايزه ارمي نفسي قدام ترله علشان تسمحيني موافق
نور بلهفه: بعد الشر عليك
اسر : يعني سمحتني
نور: طلقني
اسر بصدمه:اييييي
نور: اي انت عايز تتجوزني كده ولا اي انا عايزه فرح
عمر دخل في اللحظه دي وسمع كلمة نور
عمر بفرحه: حلووو نخلي الفرحه فرحتين واعمل فرحي انا و كاميليا
اسر: انتي يابني مش في باب اي الاي دخلك كده
عمر: خلص ياعم انا عايز اتجوز اختك
اسر: رأيك ياكوكو
عمر: موافقه يلا الفرح الخميس الجاي
زياد وروفان دخلو

 

 

زياد: فرح مين اللي الخميس الجاي؟
اسر: انت مين اللي قالك
زياد: عمر رن عليا وقالي اجي..فرح مين؟؟
عمر: فرحي انا و كاميليا واسر ونور
زياد: وانا وروفان
كلهم بروفان: ايييييي
زياد: مستغربين لؤه انا بحبها وهي باين اوي انها بتحبني يبقي نتجوز
روفان بتوتر وكسوف:مين قال اني بحبك
زياد: اتنيلي ده انتي واقعه فاكرة نرمين
روفان بغضب: متجبليش سريتها
عمر بضحك: مين نرمين دي يلا
اسر: واحده زملتي من الجامعه وجايه تسلم عليا ودي بقا هزقتها و كان ناقص تكه وتجيبها من شعرها
روفان: ايه بت لزقه وعماله تدلع وهي مراره واحده بس اللي عندي
كلهم:😂😂😂😂
علي: طل خلاص نعمل فرحهم كلهن في ليلة واحده الخميس الجاي ان شاءالله
زياد: عليا النعمه انت حما عسل
كاميليا: اااه صحيح انتم متعرفوش مين اللي ظبر الحاد*ثه لنور
اسر: لميس
نور وروفان و كاميليا بصدمه: اييييي ازاي؟؟
عمر: كاميرات المراقبه اللي كانت في الشارع اللي نور عملت فيه الحاد*ثة صورت الراجل اللي كان سايق العربيه والراجل اللي كان جنبه والبوليس قدر انهم يجبهم واعترفوا علي لميس والبوليس قبض عليها النهارده
نورهان: طب وهي عملت كده لي
زياد: الغيرة ياطنط اكيد حضرتك عارفه لميس بتغير من نور من وهما صغيرين لانها بتحب اسر
نورهان: يلا ربنا يجازيها
اسر:سيبكم من ده كلو انا عايز اقول لنور دلوقتي قدامكم مسك ايديها وبسها: نور انا بحبك وهعوضك عن كل اللي حصلك بسببي وبجدد وعدي ليكي تاني بأني هفضل طول عمري عايش بس علشان اسعدك وبتمنا ان كل اللي حصل ده تنسيه ونبدأ من جديد ..بحبك❤

 

 

الكل سقف لهم بسعاده ونور نظرت له بحب وكسوف
كاميليا: شايف الرومانسية مش انت لسه مزعق فيا
عمر: ياشيخه امال مين اللي لسه قايل لك بحبك
كاميليا: ده حبيبي انت مالك
عمر: ماااشي
كاميليا : بحبك❤
عمر: بحبك❤
زياد :بحبك❤
روفان : بجد
زياد: والله بحبك
روفان: عمرك ما هتجرحني او تسبني
زياد: عمري
روفان: وانا كمان بحبك❤
نور: انا بعشقك❤
اسر: وانا بموت فيكي ❤
#تمت❤

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب انتقامه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى