روايات

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الجزء الثامن

رواية وقعت في حب انتقامه البارت الثامن

رواية وقعت في حب انتقامه الحلقة الثامنة

لميس:بي متعوده اقعد جمب السورة
روفان: معلش بقا ما اسورة اتجوز ومراته هي اللي تقعد جمبه
زياد ضحك علي طريقه كلامها بس غار لانها دلعت اسم اخوه
اسر: فعلا ده مكان لميس هي اللي بتقعد عليه
نور بصدمه: اااي
والكل نظر له بصدمه وعمر اللي عارفة كل حاجه بس اتصدم من رد فعل صاحبه
اسر:بس يا لميس انا دلوقتي متجوز والمفروض تقعد جمبي مراتي
نظرت له نور بارتياح كانت خايفه ليجرحها ويقومها ويقعد لميس مكانها
لميس بغيظ: يعني اي
كاميليا: يعني اقعدي فيي اي مكان
لميس قعدة بغيظ وح*قد وغ*ل: والله ما هسيبك يانور
وهما كملوا فطار وكل واحد هيشوف حياته
روفان و كاميليا راحوا الجامعه ونور واسر طلعوا عرفتهم وعمر مشي، عشان الشغل وزياد راح معاه
في غرفة نور واسر
نور كانت بتبص علي اسر فرحانه لانه مجرحهاش وهو اخد بالو منها
اسر برفع حاجب: بتبقي ليه كده ليه
نور: كنت مفكرة اني هتقومني وتقعد لميس مكاني
اسر ابتسم لان من موقف صغير هي فرحة منه
اسر: ده المفروض يحصل مش انتي مراتي ولا اي
نور بتساؤل: مراتك!!؟
اسر: اي تحبي اوريكي القسيمه
نور: طب قولي عايز تنتقم مني ليه
اسر بغضب:مش هقولك يانور
نور بغضب: لييييه؟!
اسر:انا ماشي،
نور جرت عليه ومسك ايده
نور: وحياة اغلي حاجه عندك قولي
نظر لها اسر بحزن وساب ايديها ومشي
****************
عند روفان و كاميليا
كاميليا: بقولك ياروفي
روفان: نعم
كاميليا: انا ليه حاسه ان علاقة نور واسر غريبه مش حاسه انهم متجوزين حب
روفان بتوتر: يابنتي هو لسه في حب في الزمن ده
كاميليا: ليه بتقولي كده
روفان: بصراحه معتش عندي ثقة ان ممكن في اتنين لسه بيحبه بعض
كاميليا: بس اسر ونور دول كانو قصة حب مشوفتش غيرها كنت فرحانه بيهم اووي
روفان: يلا بقا مفيش حاجه بتفضل علي حالها يلا علشان كلمة كمان ومش هنلحق المحاضره
كاميليا بضحك:ماشي
**********
في شركة اسر
عمر: في عريس ينزل كده
اسر: والله ده علي اساس اني عريس اووي،
عمر: انت بتحب نور ليه بتعمل في نفسك وفيها كده انسي بقا
اسر :انسي انت اللي بتقول كده
عمر: انا بقول كده عشان انا اكتر حد فاهمك نور ممكن تكرهك ولما تخلص انتقامك تحب حد تاني يعوضها الحب اللي مشفتوش معاك
اسر بغيرة: حد تاني
عمر: ايوه طبعا امال عايز تنتقم منها وهي تفضل تحبك
اسر بغضب: انا مش بينتقم من نور وعمري ما اقدر أأذيها
عمر بغضب: لما تكون بتحبك بس انت مش بتحبها بس غصبها تعيش معاك يبقي بتأذيها لما تجبرها تتجوزهك غصب يبقى بتأذيها
اسر بغضب وعصبيه: انت عارف انا عملت كده ليه انا مقدرش أأذي نور نور دي حياتي لو شوفتها بتقول اااه بس هموت انا عملت كل ده عشان تبقي جمبي وقدامي وهي بعيد عن عني انا كنت بموت كل يوم كنت براقبها علشان خايف ان حد ياخدها مني انا عارف ومتأكد ان نور مش، متجوزاني غصب هي، بس، كانت عيزاني اعترف لها اني بحبها
عمر: طب ما تعترف
اسر سكت مكنش لاقي كلام يقوله هو مش عارف مش عايز يعترف لها ليه
عمر: اعترف لها قبل فوات الاوان يا اسر الوقت بيعدي وساعتها هتندم انك معترفتش
اسر بسخرية: قول الكلام ده لنفسك وانت بتحبها وشايفها بتكبر قدامك وانت بتحبها بس مش عايز تاخد خطوة لحد ماتلاقيها ضاعت منك
عمر بتوتر: قصدك مين
اسر: انت عارف كويس
اسر مشي من المكتب عشان في اجتماع
اسر: مش هتيجي الاجتماع
عمر بتوهان:هاجي
*****************
عند نور قاعده في غرفتها بحزن هي بتحب نور هي فرحة لما طلب منها انهم يتجوزوا بس زعلت انه عايز ينتقم هي مش عارفه ليه بس هي حالفه انها هتندمه قطع تفكيرها فونها برقم غريب
نور: الو
: الو حضرتك نور الهواري
نور: ايوه انا مين
: حضرتك اخت روفان الهواري
نور بخضه: روفان مالها
: اخت حضرتك تعبانه جدااا وهي دلوقتي في مستشفي****
نور بخوف: روووفان
نور قامت تجري علي برا وخرجت وركب عربيتها وهتجري علي عنوان المستشفي
لميس من الشباك بتابعها
لميس بخبث: مع السلامه يانونو ورنت علي رقم: نفذ
نور كانت سايقه بسرعه جدااا وفجأة في عربية طلعت قدامها فضلت تيجي نحيتها وفجأة قلبت العربية النحيه التانيه والناس اتلمت حوالين العربيه وطلبوا الاسعاف واخدوا نور علي المستشفي
عند اسر خرج من الاجتماع
عمر باستغراب: مالك يا اسر وانت في الاجتماع مكنتش مركز خالص
اسر: مش عارف قلبي مقبوض فونها رن برقم نور هو اتخض ورد بسرعه
اسر بخوف:الو……. اي..انت بتقول اي…نوووووووووووووور
ياترا اي اللي حصل لنور توقعتكم 👀❤

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب انتقامه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى