روايات

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل الأول 1 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الفصل الأول 1 بقلم ميرفت سعيد

رواية وقعت في حب انتقامه الجزء الأول

رواية وقعت في حب انتقامه البارت الأول

رواية وقعت في حب انتقامه الحلقة الأولى

نور:انت عايز مني اي
اسر ببرود:انت عارفه كويس انا عايز اي
نور:جواز لا
اسر:خلاص متعطلنيش
نور:اسررررر انت مطلع قرار من الطياران انهم يمنعوني من السفر
اسر:ااه
نور:بطل استفزاز لييييييه
اسر:بصي بقا انا لا بحبك ولا بموت فيكي ولا جو الافلام والمسلسلات ده انتي عارفه انتي بالنسبه ليا اي واحمدي ربنا ان اانا قولت انك مراتي وده السبب اللي منعك مقولتش مثلا معاكي مخدر*ات ولا حاجه
نور:هار اسود انت اتجننت
اسر ببرود:ااه
نور:مفكرتش لما تاخبر ده يوصل لبابا هيقول اي
اسر:مين حمايا العزيز ولا عدوي

 

 

نور :ومدام انا بنت عدوك عايز تتجوزني ليه
اسر ببرود:مزاجي
نظرت له بفضب وعصبيه ولسه هتمشي
اسر مسكها من دراعها :هجيب المأذون واجي بليل
وسابها وهي مشت وهي بتشت*مه بصوت واطي بس هو سمعها وضحك
وصحبه دخل :مش دي نور الهواري
اسر:ايوه
عمر:بتعمل اي هنا
اسر:هتجوزها
عمر: ننعم تتجوز بنت الهواري!! انت اتجننت
اسر ببرود:لا متجننتش وبعدين فين المشكله اني اتجوز بنت الهواري يعني
عمر بصدمه:اي المشكله….انت بتتكلم جد
اسر بجدية:في اي ياعمر مالك امال بهزر
عمر:اسر علي الهواري انتي عارف كويس اووي يبقي مين متلعبش معاه
نظر له اسر برفع حاجب
عمر:ماشي ياعم انت اسر الحديدي اللي محدش قده واكبر راجل اعمال في الشرق الاوسط ووسيم وكل بنت تتمني نظرة منك ومحدش قال حاجه بس علي الهواري انت عارف انه اكبر عدو لينا
اسر:هو انا هتجوزه هو انا هتجوز بنته
عمر:والله عنده حق وبنته بقا هتتجوز عدو باباها عادي صح

 

 

اسر:لا عيب عليك ده انا مخططله
عمر:انت ناوي لعلي الهواري علي حاجه
نطر له اسر ببتسامه وسكت
ودخلت عليه بنت جميلة جداا يبد انها في العشرينات
اسر انتفض:كاميليا! مالك في اي بتعيطي ليه
كاميليا ببكاء:وانا في الجامعه في اتنين عاكسو*ني ولما العميد شافنا اخدنا بس عشان الاتنين دول يقربوا للعميد فصلني انا ومعملش لهم حاجه
عمر بغضب:مين الاتنين دول
اسر:بس ياحبيبي اهدي بس انا هاجي معاكي الجامعه بكرا وهتصرف في الموصوع
كامليا بدموع:بس انا اخد اسبوع رفد
اسر:مين دي اللي تترفد انتي برا تروحي الجامعه راسك مرفوعه وانا هتصرف عمر معلش ممكن تروح كامليا
كاميليا بلهفه:لاا
نظر لها اسر باستغراب من رفضها المفاجأ بينما نظر لها عمر بغموض
كاميليا بارتباك:اا اانا هكلم السو….
عمر هو بيقاطعها:لا انا هوصلك وبعدين هتصرف انا مع العميد ده يلا تعالي ومشي
كامليا بتزمر:حااضر
واسر ممبتسم عليهم هو عارف ان الاتنين بيحبوا بعض بس مش مبينين ورجع ههو كمل شغله
************
نور بعصبيه:رووووفان
روفان وهي بتاكل موز:في اي متعصبه كده ليه
نور بعصبيه:في اي هو انا موعوده بالبردين النهارده ليه
روفان:اهدي يابنتي في اي انتي بتتخنقي مع دبان وشك ليه
نور:انا كتب كتابي النهارده
روفان:الف مبرو…ثم قالت بصدمه:ايييييي
نور:اي
روفان:كتب كتاب مين
نور ببرود:انا
روفان علي مين
نور:علي اسر الحديدي
روفان :علي مين انتي عارفه لو بابا عرف هيعمل اي
نور بلا مبالاة:هيعمل اي هو ابوكي فاضي لينا

 

 

روفان:ايوه برده تخيلي كده راجع لقاكي متجوزه ابن اكبر عدو ليه ياسلام
نور:والله بس بقا
روفان:بس اقولك علي حاجه الواد مز
نطرت لها نور بسخريه
روفان يضحك:خلاص بقولك اي معندوش كده اخ ولا صاحب حلو زيو
نور:والله العظيم هجيب اي حاجه واخبط بيها
روفان :خلاص محدش يعرف يهزر معاكي بكلمتين بس ونبي ما تنسي اختك
قالتها وجرت ونور حدفتها بالشنطه
**************
في الليل
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
اسر:مبروك عليكي في جحيمي
نور بغموض:ده انا اللي هوريك اللي عمرك ما شوفته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب انتقامه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى