رواية وقعت في حبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك محمد
رواية وقعت في حبها الجزء الرابع عشر
رواية وقعت في حبها البارت الرابع عشر
رواية وقعت في حبها الحلقة الرابعة عشر
جلال بحركة اخد المس*دس من سليم .
جلال :لو اتحركت هتحصل ابوك يا سليم .
سليم :اضرب يا عمي ما تضرب .
جلال ضرب رصا*صة من المس*دس.
شريف :سلييييييم .
سليم الرصاصة جت في صدره .
جلال بغضب وحدة :خد صاحبك وأخرجوا برا بيتي .
شريف خد سليم بسرعة وركبوا جنبوا في العربية وراح المستشفي .
شريف ببكاء :ترويجي بسرعة ترووولي ابوس ايديكو صاحبييي بيموو*وت منييييي.
الدكتور جيه ومعاه الترويج وحطوا سليم ودخلوا غرفة العمليات .
دخلوا وشالو الرصاصة من ص*در سليم وعملوله إنعاش للقلب وبعد فترة من الوقت خرج الدكتور .
شريف بقلق :ايه يا دكتور سليم عامل ايه ،هو كويس صح علشان خاطر ربنا قولي أنه كويس .
الدكتور بهدوء :أهدي يا بني كل شئ بيد الله بس الحمد لله صاحبك نجا من الموت ونقلناه اوضة عادية .
شريف :الحمد لله يا رب الحمد لله ،طب ممكن تشوفه .
الدكتور :طبعا تقدر ،تعالي اتفضل معايا .
شريف دخل اوضة سليم .
شريف :عامل ايه يا صاحبي ،كدة تقلقني عليك .
سليم :انا كويس يا شريف ميبقاش قلبك خفيف كدة.
شريف :تقدر تقولي لو كان حصلك حاجة كنت هعيش ازاي .
سليم :متقلقش يا شريف انا جنبك طول العمر.
شريف :ربنا يخليك ليا يا صاحبي .
سليم :انا عايز اشوف كيان يا شريف .
شريف :تصدق بقالنا يومين مبتزورهاش .
سليم :انا قلقان عليها جدا .
سليم للدكتور :يا دكتور لو سمحت ينفع أخرج .
الدكتور :بص يا استاذ سليم انت حالتك مستقرة بس لو كتبتلك علي خروج انهاردة هيكون علي مسئوليتك الشخصية .
سليم :ماشي يا دكتور ارجوك بسرعة علشان عايز أخرج ضروري .
After few minutes.
سليم ومعاه شريف خرجوا راحوا العربية علشان سليم يشوف كيان .
راحوا المستشفي وراحو اوضة كيان .
سليم :طمني يا دكتور كيان كويسة .
الدكتور :الحمد لله يا استاذ سليم دي فاقت من الغيبوبة .
سليم :فاقت …ثم جري الي غرفة كيان .
سليم :كيان حبيبتي انتي فوقتي .
كيان بوجع :اهههه انت مين .
سليم بصدمة :انا مين ؟سلامتك يا كيان انا سليم جوزي .
كيان بصدمة :جوزي هو هو انا متجوزة .
سليم :يا دكتوووور .
الدكتور :في حاجة يا سليم باشا .
سليم :مراتي مش فكراني ولا فاكرة أنها متجوزة اساسا .
الدكتور بتوتر :ما هو ما هو …..
سليم بغضب:ما هو ايه يا دكتور انطق .
الدكتور :مدام كيان حالها فقدان ذاكرة مؤقت .
سليم :يعني ايه يا دكتور وهيفضل اد ايه .
الدكتور : غالبا لما الحالة لما ترجع ما كان ما كانت عايشة بتتذكر كل حاجة .
سليم :يعني ارجع البيت عندي ولا عند اهلها .
الدكتور :المكان اللي كانت مستقرة فيه معاك .
سليم :تمام يا دكتور شكرا .
سليم لكيان :بصي يا حبيبتي ،انا جوزك واسمي سليم ماشي .
كيان باستسلام :ماشي .
كيان غيرت هدومها وخرجت هي وسليم وركبوا العربية وراحو للفيلا اللي كانت فيها هي وسليم أول مرة في أول جوازهم .
سليم نزل كيان ودخلوا الفيلا .
كيان بهدوء :احنا كنا عايشين هنا ؟
سليم : اول مكان كنا فيه اول ما اتجوزنا .
كيان :طب احنا عندنا اولاد .
سليم بحزن :لا ،كنتي حامل وبسبب ظروف حصلت الحنين ما*ت.
كيان حست انها زعلت شوية وقالت :طب انا عايزة اغير هدومي.
سليم خادها وطلعها الاوضة بتاعتهم.
كيان :سليم هما اهلي فين .
سليم :ياااه يا كوكي دي قصة طويلة اوي .
كيان :ماشي يا سليم ، هو انا هدومي فين ؟
سليم اتنهد لأنه نسي يجيب هدومها من عند تاليا فا قالها :ايه يا رايك يا قلب سليم تلبسي اي حاجة دلوقتي علشان تنامي بيها وبكرة هنروح انا وانتي نعمل shopping ونجيب هدوم .
كيان :ليه هيا هدومي فين .
سليم :نسيناها عند تاليا .
كيان :تاليا مين ؟
سليم في نفسه لا مااحنا كدة مش هنخلص وبعد قالها :بعدين يا روحي بعدين .
كيان :طب انا داخلة اخد شاور واغير هدومي.
دخلت كيان وخرجت بفستان قطن بيتي منقوش بنص كم ومعدي الركبة وخرجت ملقيتش سليم .
قعدت تسرح شعرها قدام المراية وكانت بتحاول تنشفه بالاستشوار ومش عارفة .
سليم دخل لقاها م عارفة تستخدمه ضحك علي منظرها وقالها :هاتي يا كيان اعملك بيه .
كيان بطفولة:بجد يا سليم .
سليم :بجد يا قلب سليم .
خد سليم الاستشوار وبدأ يجفف شعرها.
كيان :سليم احنا متجوزين من أمتي .
سليم :تقدري تقولي من حوالي تلت شهور .
كيان :ايه ده يعني احنا لية متجوزين قريب .
سليم بتنهيدة :اه .
كيان :طب وايه اللي خلاني فقدت الذاكرة .
سليم بدأ يحكي ليها كل حاجة حصلت وفجأة كيان أغمي عليها من الصدمة .
سليم اتصل بالدكتور اللي كان بيتابع حالتها وجه الدكتور كشف عليها وقاله :يمكن يكون الموضوع حصل بسرعة بس تقريبا المدام رجعت لها الذاكرة تاني .
سليم :كل الحمد لله ،طب هو ده هياثر عليها في حاجة .
الدكتور :أن شاء الله لا .
سليم :تمام شكرا يا دكتور .
الدكتور :هي كويسة متقلقش بس حاول متعرضهاش لاي ضغوطات .
سليم :شكرا يا دكتور .
سليم خرج مع الدكتور يوصله لحد الباب ورجع تانى لكيان .
سليم :كيان يا كيان .
كيان قامت وقالت له:سليم .
سليم :انتي انتي فكراني .
كيان :فاكراك يا سليم وفاكرة اننا اتجوزنا من غير ما انا أبقا عايزة وأنك اتجوزتني علشان تنتقم مني يا سليم .
سليم :انا عايش معاكي دلوقتي لاني بحبك وعايز افضل معاكي علي طول.
كيان :حب ولا تعود يا سليم ولا شفقة عليا .
سليم :شفقة ،ازاي تقولي كدة بس ده انا بعد كل اللي مريت بيه ده اكتشفت اني بحبك اكتر .
كيان بحزن :وسالي اللي بسببها ضربتني .
سليم :سالي حاولت أنها تقتلك وانتقمت منها .
كيان :ازاي يعني انا م فاهمة .
بدا سليم يحكيلها كل حاجة حصلت ليه وان عمه حاول يقت*له وأنه كان تعبان في المستشفي .
كيان حضنت سليم وقالت له :معلش يا حبيبي ،عارفة انك استحملت كتير لكن معلش .
وفجأة كان في حد تحت بيخبط علي الباب جاامد .
سليم اتخض ونزل ونزلت وراه كيان .
سليم فتح الباب لقي البوليس .
سليم :بتفاجئ فيه حاجة .
الظابط :حضرتك سليم الشرقاوي .
سليم :أيوة انا .
الظابط :استاذ سليم الشرقاوي مطلوب القب*ض عليك .
سليم بصدمة :اييييه .
كيان :لاااا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حبها)